نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
مطالب مرتبط: چرا بازاریابی ایمیلی برای تجارت شما بهتر از رسانه های اجتماعی است؟
بیایید این موضوع را روشن کنیم – پلتفرم های رسانه های اجتماعی ابزارهای عالی برای ایجاد آگاهی هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید، دنبال کنندگان خود را افزایش دهید و دیده شوید. اما وقتی نوبت به کسب درآمد از آن دسترسی میرسد، وضعیت تغییر میکند. مشکل این نیست که سازندگان محتوای خوب تولید نمی کنند. این است که خود پلتفرم ها کنترل می کنند که چند نفر کار شما را ببینند و چقدر از آن درآمد کسب می کنید.
همه در این پلتفرمها نیستند تا از برنامههای کسب درآمد خود کسب درآمد کنند، اما اگر شما هستید – و برای کسب درآمد به این پلتفرمها متکی هستید – شما در حال انجام یک بازی بازنده هستید. الگوریتمها نمایان بودن محتوای شما را کنترل میکنند و چه از درآمد تبلیغات کسب درآمد کنید یا فقط سعی کنید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید، این پلتفرم است که در نهایت عکسها را فرا میخواند.
طبق شرایط خود کسب درآمد کنید: با داشتن مخاطبان خود در پلتفرمی که مالک آن هستید، میتوانید هر طور که صلاح میدانید کسب درآمد کنید، تمام درآمد را حفظ کنید و کسب و کار خود را به طور پایدار رشد دهید.
این چیزی است که مالکیت واقعی به نظر می رسد:
-
وقتی میگویم “محتوای خود را در اختیار بگیرید”، در مورد دور شدن از پلتفرمهایی صحبت میکنم که کنترل آنها را ندارید. شما باید مسئول محل زندگی محتوایتان، نحوه کسب درآمد و دسترسی به آن باشید.
هدایت ترافیک به کانال های متعلق به: هنگامی که توجه را به خود جلب کردید، مخاطبان خود را به لیست ایمیل، وب سایت یا خبرنامه پولی خود منتقل کنید – پلتفرم هایی که شما کنترل می کنید.
-
اگر در مورد کسب درآمد از مخاطبان خود جدی هستید، وقت آن رسیده است که از تکیه صرف به پلتفرم های اجتماعی فراتر بروید. در عوض، روی ایجاد محتوایی که میتوانید مالک آن باشید، تمرکز کنید، مانند یک خبرنامه پولی یا یک دوره آنلاین.
Morning Brew را به عنوان مثال در نظر بگیرید. آنها امپراتوری رسانه ای خود را با ارائه محتوای رایگان از طریق ایمیل ساختند. آنها سر و صدای رسانه های اجتماعی را کاهش می دهند، و امروز، از طریق تبلیغات و حمایت های مالی از مخاطبان کسب درآمد می کنند – اکثر درآمد را برای خود نگه می دارند.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای دیده شدن مفید هستند، اما اگر الگوریتمها یا سیاستهای خود را تغییر دهند، دسترسی و درآمد شما میتواند یک شبه از بین برود. سازندگانی که صرفاً به این پلتفرمها متکی هستند، همیشه در معرض خطر این هستند که مخاطبانشان که به سختی به دست آوردهاند توسط قوانین دیگران کنترل شود.
ایجاد آگاهی: محتوای جذابی را پست کنید که افراد را جذب کند. هدف شما افزایش دید است، نه کسب درآمد فوری.
-
شما شرایط را برای افرادی که دسترسی دارند تعیین می کنید و 100٪ درآمد را حفظ می کنید.
در عوض، با انتقال مخاطبان خود به پلتفرمی مانند خبرنامه های ایمیل یا دوره های آنلاین، کنترل را در دست بگیرید، جایی که شما مالک محتوا، دسترسی و درآمد هستید. شما از تغییرات ثابت الگوریتم و کنترل میزان درآمد خود آزاد خواهید بود.
سازندگان باید این را درک کنند این پلتفرم ها ابتدا پلتفرم های تبلیغاتی هستندنه خالق اول. آنها از تبلیغات سود می برند، نه از پرداخت پول به سازندگان. تغییرات اخیر در متا و ایکس نشان دهنده این موضوع است، زیرا هر دو پلتفرم تغییراتی را در سیستم های درآمدزایی خود ایجاد کرده اند تا سازندگان را درگیر و تولید محتوا نگه دارند. با این حال، این تغییرات واقعاً تعادل را به نفع سازنده تغییر نمی دهد.
واقعیت سهم درآمد در سیستم عامل های اجتماعی
دوره های آنلاین: مهارت یا تخصص دارید؟ آن را بسته بندی کنید و به عنوان دوره بفروشید. دوره های آنلاین یک محصول مقیاس پذیر است که حتی پس از ایجاد آن به درآمدزایی ادامه می دهد. شما می توانید یک دوره آموزشی بسازید و به طور نامحدود از آن سود ببرید.
چگونه می توانید از پلتفرم های اجتماعی برای آگاهی استفاده کنید
قسمت دیوانه کننده؟ بسیاری از سازندگان هنوز در ایمیل خواب هستند. حتی برخی از بزرگترین نام ها در تولید محتوا تمام ایمان خود را به پلتفرم های رسانه های اجتماعی معطوف کرده اند. اما ایمیل یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دسترسی مستقیم به مخاطبان است. برخلاف رسانه های اجتماعی، شما صاحب لیست ایمیل خود هستید. الگوریتم ها نمی توانند آن را لمس کنند.
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دائماً در حال تکامل هستند تا سازندگان را درگیر خود نگه دارند، اما تغییرات در سیستمهای درآمدزایی آنها همیشه به نفع سازندگان نیست. اخیراً، پلتفرمهایی مانند متا (اینستاگرام/فیسبوک) و X (توئیتر سابق) تنظیماتی را در پلتفرمهای درآمدزایی سازندگان خود انجام دادهاند تا تلاش کنند محتوایی تولید کنیم که کاربران را در حرکت نگه دارد. اما بیایید صادق باشیم – این سیستمها به گونهای طراحی شدهاند که بیشتر به نفع پلتفرم باشند تا سازنده.
X (توئیتر سابق): X اخیراً فقط بر اساس تعامل کاربران Premium به سازندگان پول پرداخت کرده است. این بدان معناست که اگر مخاطبان شما مشترک X Premium نباشند، مشارکت آنها در درآمد شما به حساب نمی آید. به عبارت دیگر، این پلتفرم از شما میخواهد که خدمات ممتاز آنها را برای کسب درآمد انجام دهید.
شما تصمیم می گیرید که چگونه از آن درآمد کسب کنید.
اقتصاد سازنده در حال تکامل است و آینده متعلق به کسانی است که کنترل محتوا و جریان درآمد خود را در دست بگیرند. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند Meta و X برای ایجاد آگاهی عالی هستند، اما برای کسب درآمد نباید به آنها وابسته باشید.
من این را از نزدیک تجربه کرده ام. در طول سال گذشته، من 35.9 میلیون بار در X جمع آوری کردم. فکر می کنید با این نوع دسترسی، پرداخت قابل توجهی خواهد بود، درست است؟ خوب، نه کاملا. کل درآمد من؟ 115.24 دلار. این به سختی برای یک جفت کفش ورزشی مناسب کافی است.