هوش مصنوعی مدیرعامل نیست – چرا داوری انسانی هنوز در تصمیمات تجاری حکم می کند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
AI دیگر یک کلمه کلیدی آینده نگر نیست. اینجا است ، و نحوه عملکرد شرکت ها را تغییر می دهد. از اتوماسیون وظایف تکراری گرفته تا ارائه بینش هایی که زمانی که کشف آن غیرممکن بود ، هوش مصنوعی برای مشاغل که به دنبال مقیاس دقیق تر هستند ، نه سخت تر ، یکپارچه شده است.
اما با ظهور عوامل هوش مصنوعی – ابزارهایی که قادر به تعامل مستقل هستند – ما در حال تعامل یک فصل جدید در نحوه ادغام هوش مصنوعی در فرآیندهای روزانه هستیم. برای صنایعی مانند آموزش و پرورش ، وب 3 و بعد از آن ، کلید یادگیری است که در آن هوش مصنوعی (و جایی که نمی کند) از این فناوری تغییر بازی استفاده می کند.
مرتبط: چرا کارآفرینان هنوز هم نیاز به اهرم از مردم دارند (حتی با هوش مصنوعی)
قدرت تشخیص الگوی
یکی از بزرگترین نقاط قوت هوش مصنوعی در توانایی آن در شناسایی الگوهای در مقیاس نهفته است. شرکت هایی مانند Netflix و Spotify از AI استفاده می کنند تا سالهاست که محتوای آن را بر اساس رفتار کاربر توصیه می کنند ، اما پیشرفت های اخیر این موضوع را به یک سطح کاملاً جدید می رساند. به عنوان مثال گرامر را بگیرید. در سه سال گذشته ، هوش مصنوعی این پلتفرم فراتر از شناسایی خطاهای دستوری برای ارائه پیشنهادات لحن ، سبک و وضوح ، به کاربران کمک می کند تا ایمیل های بهتری ، مقاله و حتی پست های رسانه های اجتماعی بنویسند. برای مشاغل ، این بدان معناست که زمان کمتری برای کارهای دنیوی مانند تصحیح یا ورود به داده ها صرف می شود و به تیم ها این امکان را می دهد تا روی فعالیت های با ارزش بالاتر تمرکز کنند.
برای راه اندازی های موجود در آموزش و پرورش یا Web3 ، تشخیص الگوی می تواند بازده مشابه را باز کند. یک بستر آموزشی را تصور کنید که مشخص می کند دانش آموزان با مفاهیم خاص دست و پنجه نرم می کنند و درس های متناسب را ارائه می دهند. شرکت هایی مانند آکادمی خان در حال حاضر در حال آزمایش با معلمان هوش مصنوعی هستند که توسط OpenAI ساخته شده اند ، که می توانند بر اساس پیشرفت دانش آموز در زمان واقعی درس را تطبیق دهند. در Web3 ، هوش مصنوعی می تواند داده های blockchain را برای تشخیص بی نظمی تجزیه و تحلیل کند ، پرچم گذاری خطرات امنیتی بالقوه سریعتر از هر تیم انسانی ممکن است.
اگر مشاغل شما شامل داده های زیادی است ، هوش مصنوعی باید ابزار شما برای یافتن بینش های عملی باشد. از آن برای خودکار سازی فرآیندهای تکراری و شناسایی روندها استفاده کنید ، اما انتظار ندارید که آن را به جهش خلاق یا تصمیمات ظریف تبدیل کند – حداقل هنوز.
محدودیت های هوش مصنوعی: پیچیدگی و تصمیم گیری
در حالی که هوش مصنوعی از شناخت الگوهای خود برتری دارد ، آماده نیست تصمیمات پیچیده ای را که نیاز به شهود ، خلاقیت یا زمینه دارد ، اتخاذ کند. مورد در مورد: رانندگی خودمختار. شرکت هایی مانند Tesla و Waymo در استفاده از هوش مصنوعی برای خودروهای خودران گام های مهمی برداشته اند ، اما استقلال سطح 5 واقعی-جایی که وسایل نقلیه می توانند بدون مداخله انسانی هر سناریویی را طی کنند-گریزان است. چرا؟ از آنجا که رانندگی در دنیای واقعی شامل تصمیمات تقسیم دوم و متغیرهای غیرقابل پیش بینی است که هوش مصنوعی برای پردازش بدون نظارت انسانی تلاش می کند.
این محدودیت دقیقاً برای مشاغل مرتبط است. هوش مصنوعی می تواند به یک شرکت Web3 کمک کند تا فعالیت کیف پول را برای مشاهده روندها تجزیه و تحلیل کند ، اما به شما نمی گوید که آیا راه اندازی یک نشانه جدید حرکت مناسب برای جامعه شما است. به همین ترتیب ، در آموزش و پرورش ، هوش مصنوعی می تواند دانش آموزانی را که در معرض خطر ترک تحصیل و نمرات هستند ، پرچم گذاری کنند ، اما نمی تواند با آن دانش آموزان گفتگوی قلبی به قلب داشته باشد تا مسائل اساسی را درک کند.
Business Takeaway: از AI به عنوان ابزاری برای پشتیبانی از تصمیم گیری استفاده کنید ، نه برای جایگزینی آن. تیم خود را با بینش های AI محور توانمند کنید ، اما به یاد داشته باشید که تماس نهایی باید از طرف انسانی باشد که بتواند در زمینه و ظرافت باشد.
مرتبط: این همان کاری است که AI هرگز قادر به انجام آن نخواهد بود
ادغام هوش مصنوعی در فرآیندهای روزانه
بنابراین ، چگونه مشاغل می توانند هوش مصنوعی را در عملیات روزانه خود بدون اینکه در دام انطباق بیش از حد قرار بگیرند ، ادغام کنند؟ پاسخ در ایجاد تعادل بین اتوماسیون و ورودی انسان است. بیایید ببینیم که برخی از شرکت ها به درستی این کار را انجام می دهند.
به عنوان مثال ، Slack هوش مصنوعی را در سکو خود یکپارچه کرده است تا به تیم ها کمک کند تا سازماندهی شوند. هوش مصنوعی آن می تواند کانال ها را پیشنهاد کند ، پیام ها را در اولویت قرار دهد و حتی گردش کار روتین را به صورت خودکار انجام دهد و کارمندان را آزاد کند تا روی ابتکارات استراتژیک تمرکز کنند. با این حال ، Slack وانمود نمی کند که هوش مصنوعی آن می تواند جایگزین خلاقیت و همکاری هایی شود که در بحث های تیم اتفاق می افتد. در عوض ، هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری برای تولید این بحث ها بیشتر می کند.
در آموزش و پرورش ، دوولینگو مأمورین هوش مصنوعی را پذیرفته است تا بازخورد شخصی را برای زبان آموزان زبان ارائه دهند. با تجزیه و تحلیل اشتباهات کاربر ، هوش مصنوعی Duolingo می تواند درس را با نقاط ضعف هر یک از یادگیرنده ها سازگار کند و کاربران را درگیر و بهبود نگه دارد. با این حال ، این پلتفرم هنوز هم شامل بازی های درسی و درسی با طراحی انسان است ، و اطمینان حاصل می کند که هوش مصنوعی به جای اینکه تجربه یادگیری را تحت الشعاع قرار دهد ، تقویت می کند.
غذای آماده در اینجا این است که هوش مصنوعی وقتی به عنوان مکمل گردش کار موجود تیم شما یکپارچه می شود ، بهترین کار را می کند. کوچک شروع کنید: وظایف تکراری را که باعث تخلیه زمان و انرژی می شود ، شناسایی کنید و ابزارهای هوش مصنوعی را آزمایش کنید تا نحوه عملکرد آنها را ببینید. از آنجا ، نقش AI را در حالی که اطمینان حاصل می کند که انسان در مرکز تصمیم گیری خلاق و استراتژیک باقی می ماند ، گسترش دهید.
آینده هوش مصنوعی و تجارت شما
با ادامه تکامل هوش مصنوعی ، مشاغل موفق ، مشاغل خواهند بود که چگونه می توانند از آن به طور مؤثر استفاده کنند. این به معنای پریدن بر روی هر روند یا ابزار جدید هوش مصنوعی نیست. این به معنای تراز کردن قابلیت های هوش مصنوعی با نیازها و اهداف خاص شرکت شما است. به عنوان مثال ، اگر در Web3 هستید ، از AI برای تقویت شفافیت و امنیت استفاده کنید ، اما انتظار ندارید که این اعتماد را جایگزین کنید که برای جامعه شما اساسی باشد. اگر در آموزش و پرورش هستید ، از هوش مصنوعی برای مقیاس یادگیری شخصی استفاده کنید ، اما اهمیت معلمان و مربیان انسانی را از دست ندهید.
مرتبط: روبات ها در حال آمدن هستند – اما آنها نمی توانند از ما پیشی بگیرند وقتی صحبت از این مهارت خاص می شود.
هوش مصنوعی یک متحد قدرتمند است ، اما یک گلوله نقره ای نیست. این برای تسریع در فرایندها ، شناسایی الگوهای و ارائه بینش های محور داده بسیار عالی است ، اما هنوز هم برای تصمیم گیری های معنادار و غنی از متن به نظارت انسانی نیاز دارد.
بنابراین ، همانطور که شما ادغام هوش مصنوعی را در تجارت خود در نظر می گیرید ، از خود بپرسید: هوش مصنوعی از کجا می تواند در وقت ما صرفه جویی کند و فرصت ها را کشف کند؟ برای رهبری راه از کجا به قضاوت انسانی احتیاج داریم؟ با پاسخ دادن به این سؤالات و نگه داشتن یک رویکرد متعادل ، نه تنها از منحنی جلو خواهید ماند بلکه آنچه را که برای صنعت خود امکان پذیر است ، تعریف خواهید کرد.
https://www.entrepreneur.com/science-technology/ai-isnt-the-ceo-why-human-judgment-still-rules-in/486206