هوش مصنوعی در حال تغییر روابط عمومی است – در اینجا نحوه کنترل در اینجا آورده شده است
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
هفته گذشته ، من مجبور شدم در پس زمینه مشتری جدید – سریع حفر شوم. آنها در وسط یک بحران قابل توجه PR قرار داشتند و زمان در کنار ما نبود.
در گذشته ، من به Google روی می دادم و بعد از صفحه نتایج به صورت دستی از طریق صفحه حرکت می کردم. من به وب سایت آنها ، ذکرهای اخبار ، فعالیت رسانه های اجتماعی ، بررسی ها و حتی پست های انجمن مبهم نگاه می کنم. هدف همیشه یکسان بود: یک تصویر کامل از آنها ، نحوه عملکرد آنها و آنچه در حال حاضر عمومی است که می تواند به شهرت آنها کمک کند – یا صدمه دیده است ، بگیرید.
انجام این نوع تحقیق روش قدیمی می تواند ساعت ها طول بکشد.
اکنون به لطف هوش مصنوعی بسیار کارآمدتر است. ابزارهایی مانند Chatgpt ، Claude و Grok می توانند به سرعت اطلاعات عمومی را خلاصه کنند و به جای ساعت ها ، به من عکس فوری می دهند. اما این میانبر با احتیاط بزرگی همراه است: ما همچنین باید در نظر بگیریم اینها سیستم ها در مورد افراد و شرکت ها می گویند و چگونه آنها به این نتیجه گیری رسیده اند.
مدل های بزرگ زبان (LLMS) ، فنی که این ابزارهای AI را تأمین می کند ، بر روی مجموعه داده های عظیم که از طریق وب باز کشیده می شوند ، آموزش داده می شوند. این بدان معناست که حضور آنلاین برند شما فقط توسط افراد دیده نمی شود – این نیز توسط ماشین ها نیز تفسیر و خلاصه می شود.
این بازی را برای روابط عمومی تغییر می دهد.
زیرا در حالی که LLMS می تواند فوق العاده قدرتمند باشد ، اما هنوز هم مستعد توهم هستند – یک اصطلاح مودبانه برای ساختن کارهابشر و اگر حتی پنج دقیقه را با نمای کلی AI Google (AIOS) گذرانده اید ، آن را دست اول دیده اید.
چند نمونه من شخصاً در AIOS با آنها روبرو شده ام:
- که گودا پرفروش پنیر در ایالات متحده است
- که شما باید چسب غیر سمی به پیتزا اضافه کنید تا پنیر از آن خارج شود
- نوشیدن ادرار یک درمان مؤثر برای سنگ کلیه است
مرتبط: چرا ارتباطات AI-Forward آینده روابط عمومی است
مسخره؟ کاملا اما این مسئله مسئله بزرگتر را تأکید می کند: این سیستم ها می توانند اطلاعات کاذب یا گمراه کننده را به سرعت و در مقیاس گسترش دهند.
حتی با مباحث شدیدتر ، توهم اتفاق می افتد. من یک بار از Grok خواستم که پیشینه خود را خلاصه کند. با اطمینان به من گفت که من در هوایی ارتش خدمت کرده ام. در واقعیت؟ من دریایی بودم.
از آنجا که افراد بیشتری برای پاسخ به سؤالاتی که یک بار در موتورهای جستجو تایپ کرده اند به هوش مصنوعی متکی هستند ، صحت و ارتباط حضور برند شما در این مدل ها بسیار مهم است. نه تنها می خواهید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات صحیح است ، بلکه می خواهید نام تجاری شما نیز به هیچ وجه ظاهر شود. در حالت ایده آل ، شما می خواهید در پاسخ به صنعت خود ظاهر شوید ، نه فقط خودتان.
بنابراین ، شما چگونه بر آنچه این سیستم ها می گویند تأثیر می گذارید؟ متأسفانه ، به آسانی تغذیه روایت مورد نظر خود آسان نیست. اگر چنین بود ، ابزارهای AI از قبل توسط اسپم از بازاریابان با کیفیت پایین سیل می شوند.
در عوض ، LLMS اطلاعات مربوط به منابع قابل اعتماد در سراسر وب را در اولویت قرار می دهد ، و همه منابع به طور مساوی وزن نمی شوند. وب سایت رسمی شرکت شما کمک می کند ، اما اعتبار شخص ثالث بسیار بیشتر است.
به همین دلیل پوشش رسانه های تحریریه قدرتمندترین ابزار در روابط عمومی مدرن است – و اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در اینجا دو عنصر اصلی وجود دارد: ویژگی های سرمقاله با کیفیت بالا و انتشار مطبوعات.
ویژگی های تحریریه – داستانهایی که توسط رسانه های معتبر منتشر شده است که شما را نقل می کنند یا کار شما را مورد توجه قرار می دهند – بیشترین وزن را دارند. چرا؟ زیرا دستکاری آنها دشوار است. انتشار نیاز به یک موضوع قانع کننده ، یک دیدگاه منحصر به فرد و اغلب روابط با روزنامه نگاران دارد. شما باید کسب کردن آن به همین دلیل است که LLM ها با این نوع پوشش به عنوان یک سیگنال اعتماد قوی رفتار می کنند.
هرچه بینش بیشتری در این ویژگی ها به اشتراک بگذارید ، بهتر است. اگر به طور خلاصه نقل شده ، نشان می دهد که صدای شما فقط یکی از بسیاری است. اما اگر تخصص شما بخش عمده ای از داستان را شکل می دهد ، این یک سیگنال بسیار قوی تر – هم برای خوانندگان و هم به الگوریتم های آن را تجزیه می کند.
به همین دلیل است که علاوه بر نقل قول ، مصاحبه و محتوای مشارکت کننده نیز هوشمندانه است. اینها به شما این امکان را می دهند تا عمیق تر شوید ، تفکر خود را کاملتر به اشتراک بگذارید و احتمال اینکه دیدگاه شما را به خلاصه هوش مصنوعی تبدیل کند ، افزایش می یابد.
انتشار مطبوعات هنوز هم اهمیت دارد – اما به روشی محدودتر. آنها یک کانال پولی هستند ، بنابراین هر کس می تواند آنها را منتشر کند ، اما هنوز نظارت بر سرمقاله وجود دارد. ویراستاران در خدمات توزیع قبل از سندیک کردن آنها به رسانه ها ، بررسی های اساسی را بررسی می کنند و صفحه نمایش را برای Hyperbole نشان می دهند. نکته اصلی این است که اطمینان حاصل کنید که مطبوعات شما در واقع است قابل چاپبشر یک نسخه قوی همچنین می تواند باعث شود روزنامه نگاران داستان شما را بیشتر پوشش دهند.
در حالی که LLMS داده ها را از قالب های مختلف-متن ، صوتی ، فیلم-مقالات مبتنی بر متن هنوز هم سریعترین و مطمئن ترین تأثیر را در هنگام تأثیرگذاری بر پاسخ های هوش مصنوعی تولید می کنند.
مرتبط: بله ، هوش مصنوعی ممکن است کار روابط عمومی شما را انجام دهد. این کاری است که می توانید در مورد آن انجام دهید.
از بسیاری جهات ، هوش مصنوعی روابط عمومی را تغییر داده است. اما اصول تغییر نکرده است. شما هنوز هم باید پوشش رسانه ای با کیفیت بالا را بدست آورید. تفاوت در این است که اکنون ، این ویژگی ها دیگر فقط در مورد رسیدن به مخاطبان انسانی نیستند – آنها در مورد آموزش ماشین هایی هستند که درک در مقیاس را شکل می دهند.
شرکت ها و افرادی که این تغییر را تشخیص می دهند و اکنون روی آن عمل می کنند ، یک مزیت بلند مدت به دست می آورند. کسانی که این کار را نمی کنند؟ آنها از گفتگو خارج می شوند – توسط مردم و توسط AI به طور یکسان.
هفته گذشته ، من مجبور شدم در پس زمینه مشتری جدید – سریع حفر شوم. آنها در وسط یک بحران قابل توجه PR قرار داشتند و زمان در کنار ما نبود.
در گذشته ، من به Google روی می دادم و بعد از صفحه نتایج به صورت دستی از طریق صفحه حرکت می کردم. من به وب سایت آنها ، ذکرهای اخبار ، فعالیت رسانه های اجتماعی ، بررسی ها و حتی پست های انجمن مبهم نگاه می کنم. هدف همیشه یکسان بود: یک تصویر کامل از آنها ، نحوه عملکرد آنها و آنچه در حال حاضر عمومی است که می تواند به شهرت آنها کمک کند – یا صدمه دیده است ، بگیرید.
انجام این نوع تحقیق روش قدیمی می تواند ساعت ها طول بکشد.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/ai-is-changing-public-relations-heres-how-to-stay-in/492257