هفته مد پاریس: نظارت بر رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل احساسات برای رویدادها

هفته مد پاریس: نظارت بر رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل احساسات برای رویدادها

هفته مد پاریس یکی از بحث و گفتگوهای جهانی در مورد جهانی است که طراحان ، تأثیر گذاران و علاقه مندان به مد را گرد هم می آورد. ما یک مطالعه گسترده نظارت بر رسانه های اجتماعی را انجام دادیم تا درک کنیم که چگونه مخاطبان با این رویداد در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی شرکت می کنند ، تجزیه و تحلیل می کنند 6،500 پست رسانه های اجتماعی مربوط به #ParisfashionWeek و #PFWبشر تحقیقات ما با هدف جمع آوری بینش در مورد احساسات مخاطبان ، روند محتوا و مباحث نوظهور انجام شد.

این تجزیه و تحلیل بینش های ارزشمندی را در مورد دو حوزه اصلی ارائه می دهد:

  1. بینش عمومی پست (انواع محتوا ، استفاده از هشتگ ، مشارکت کنندگان برتر ، روند ارسال و استفاده از رسانه ها)
  2. تجزیه و تحلیل احساسات (چگونه کاربران در مورد این رویداد و ذکر برند احساس کردند)

این چیزی است که ما کشف کردیم:

تجزیه و تحلیل عمومی پست های هفته مد پاریس

در این بخش از تجزیه و تحلیل ، ما از پست های تولید شده استفاده کردیم و آنها را برای یافتن الگوهای بر اساس نوع محتوای مورد استفاده ، بیشترین هشتگ و مشارکت کنندگان برتر که بیشترین اطلاعات را در مورد PWF ارسال کرده اند ، پیدا کردیم.

1. توزیع محتوا و رسانه

تحقیقات ما نشان داد که اکثر پست های رسانه های اجتماعی مبتنی بر متن بودند و به دنبال آن پست های تصویر بودند ، در حالی که فیلم ها و پست های چرخ فلک کمترین مکرر بودند. در کل ، بیش از 4000 پست مبتنی بر متن بود، نشان می دهد که بحث ها بر محتوای بصری حاکم است. علاوه بر این ، از 6،500 پست ، کمتر از 10 ٪ شامل محتوای ویدیویی است که فرصتی را برای تعامل با رسانه های ثروتمند تر نشان می دهد.

هفته مد پاریس 2025 توزیع نوع پست اجتماعی توزیع نوعهفته مد پاریس 2025 توزیع نوع پست اجتماعی توزیع نوع

بینش عملی: از آنجا که پست های مبتنی بر متن بر کانال های رسانه های اجتماعی حاکم است ، مارک ها و تأثیرگذار باید در قالب های مختلفی مانند محتوای ویدیویی و پست های چرخ فلک ، محتوا را منتشر کنند تا تعامل بیشتری داشته باشند. سازمان دهندگان رویداد همچنین باید محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و محتوای رسانه ای غنی مانند فیلم های پشت صحنه ، مصاحبه های تأثیرگذار و پوشش رویداد زنده را در اولویت قرار دهند تا در کانال های مختلف افزایش یابد.

در اینجا چند نمونه از پست های UGC آورده شده است که می تواند از افراد مشهور استفاده شود و توسط تأثیرگذار ارسال شده است:

  • @thinkafrica.kenya: تراویس اسکات در Vetements نمایش رسمی مد – لحظه عامیک! (#Vetements #PFW #ParisfashionWeek)
  • @freen_addict8: سفیر برند ✨ نماینده والنتینو FW25 در ظرافت! ( #valentinofw25xfreen #valentinofw25)
  • @jasmine_fb0812: ✨ لحظات خیره کننده از مجموعه Valentino FW25! (#Valentinogaravani #Valentinofw25)

2. استفاده از هشتگ

با کمال تعجب ، همه پست های رسانه های اجتماعی از هشتگ های خاص رویداد استفاده نکردند ، حتی اگر آنها به بهبود مردان برند کمک کنندروند و پیگیری روند و تعامل در رسانه های اجتماعی. داده های ما نشان می دهد که بیش از 60 ٪ از پست های فاقد هشتگ ، از دست رفته در دسترس بالقوه.

هفته مد پاریس 2025 استفاده از هشتگ گوش دادن اجتماعیهفته مد پاریس 2025 استفاده از هشتگ گوش دادن اجتماعی

بینش عملی: مارک ها باید از ابزارهای گوش دادن اجتماعی برای نظارت بر ذکرها و پیگیری مکالمات در مورد این رویداد استفاده کنند. تشویق استفاده از هشتگ های مارک دار می تواند به افزایش قابلیت کشف و بهبود استراتژی محتوا کمک کند.

نظارت اجتماعی ما قله های قابل توجهی را در روزهای خاص ، به ویژه در پیش بینی ترین نمایش های مد و فعال سازی برند نشان داد. بالاترین قله اره بیش از 1200 پست در یک روز

ارسال فعالیت به روز در رسانه های اجتماعی برای PWFارسال فعالیت به روز در رسانه های اجتماعی برای PWF

بینش عملی: شناسایی روزها با بیشترین مشارکت به مارک ها اجازه می دهد تا تلاش های بازاریابی خود را بهینه کنند و محتوای خود را در زمان اوج برای تعامل بهتر مخاطبان ارسال کنند.

4. همکاران برتر

گروه کوچکی از کاربران بسیار فعال ، بیشتر تعاملات رسانه های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند و تأثیر آنها در مکالمه کلی را برجسته می کنند. 10 مشارکت کننده برتر به تنهایی تولید کردند بیش از 1500 پستبشر

مشارکت کنندگان برتر برای گوش دادن اجتماعی PFW 2025مشارکت کنندگان برتر برای گوش دادن اجتماعی PFW 2025

بینش عملی: مارک ها باید از ابزارهای گوش دادن به اجتماعی و رسانه های اجتماعی برای شناسایی تأثیرگذار کلیدی ، وبلاگ نویسان مد و رسانه های رسانه ای که در حال تعامل هستند ، استفاده کنند. همکاری با این مشارکت کنندگان برتر می تواند کمپین های بازاریابی را تقویت کند.

5. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی: مردم بیشترین صحبت را داشتند؟

فراتر از ردیابی انواع پست ها و احساسات ، تجزیه و تحلیل بیشترین کلمات کلیدی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد ، بینش های عمیق تری در مورد روند بازار ، احساسات مخاطبان و مباحثی که بیشترین طنین انداز است ، ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ما اصطلاحات مکرر مانند مد لوکس ، مجموعه های طراح ، نکات برجسته باند ، روندهای نوظهور و رویدادهای منحصر به فرد را نشان داد.

استفاده از کلمات کلیدی در هفته مد برای پاریساستفاده از کلمات کلیدی در هفته مد برای پاریس

بینش عملی: بازاریابان می توانند از این بینش ها برای اصلاح استراتژی SEO خود ، ایجاد کمپین های بازاریابی بسیار هدفمند و اطمینان حاصل کنند که مواد تبلیغاتی آنها با آنچه مردم در واقع بحث می کنند ، اطمینان حاصل کنند. کلمات کلیدی همچنین می توانند به مارک ها کمک کنند تا استراتژی محتوای خود را تنظیم کنند تا بهتر با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنند.

تجزیه و تحلیل احساسات: مردم نسبت به هفته مد پاریس چه احساسی داشتند؟

ما با استفاده از ویژگی های گوش دادن اجتماعی ، تجزیه و تحلیل احساساتی را انجام دادیم تا بینش ارزشمندی در مورد احساسات مخاطبان کسب کنیم. پست ها به پنج گروه طبقه بندی شدند:

  • خنثی: 4544 پست – به روزرسانی های واقعی ، توضیحات یا مشاهدات عمومی.
  • مثبت: 1،297 پست – شامل ذکرهای مطلوب ، قدردانی و تجربیات مثبت.
  • بسیار مثبت: 636 پست – پاسخ های مشتاق ، ستایش برای مجموعه ها و احساسات مخاطبان بالا.
  • منفی: 55 پست – انتقاد جزئی یا نارضایتی.
  • بسیار منفی: 13 پست – مخالفت شدید یا بحث و جدال.
تجزیه و تحلیل احساسات برای هفته مد پاریس در رسانه های اجتماعیتجزیه و تحلیل احساسات برای هفته مد پاریس در رسانه های اجتماعی

بینش عملی: در حالی که احساسات تا حد زیادی برای مثبت خنثی بود ، مارک ها باید با استفاده از ابزارهای گوش دادن به رسانه های اجتماعی ، احساسات منفی را ردیابی کنند. مارک ها با نظارت بر شهرت برند خود ، می توانند به سرعت به موضوعات پاسخ دهند و تجربه رویداد را برای رویدادهای آینده بهبود بخشند.

تجزیه احساسات توسط برند

ما تجزیه و تحلیل کردیم مارک های بزرگ مد بر اساس احساسات رسانه های اجتماعی درک شدند.

  • شانل: 622 ذکر مثبت ، 998 خنثی و تنها 3 منفی – نشانگر تحسین برند قوی.
  • والنتینو: 298 ذکر مثبت ، 745 خنثی و 4 منفی – درگیری بالایی نشان می دهد اما جایی برای تقویت مثبت تر است.
  • دیور: 173 ذکر مثبت ، 578 خنثی و 9 منفی – حفظ شهرت پایدار.
  • لوئیس ویتون: 27 ذکر مثبت ، 33 خنثی و 0 منفی – درگیری پایین اما کاملاً مثبت.
  • دامپزشکان: 3 ذکر مثبت ، 1 خنثی و 0 منفی – حضور کلی پایین تر.
احساسات برند از پست های اجتماعی در مورد هفته مد پاریساحساسات برند از پست های اجتماعی در مورد هفته مد پاریس

بینش عملی: برندها می توانند از این تجزیه و تحلیل برای ردیابی درک مخاطبان ، پاسخ به احساسات منفی و تقویت روایت های مثبت برند در کمپین های آینده استفاده کنند.

چگونه می توان برای رویداد خود گوش دادن اجتماعی و تجزیه و تحلیل احساسات را انجام داد؟

پاسخ کوتاه این است که می توان آن را با یک ابزار گوش دادن اجتماعی مانند تعبیه کننده انجام داد.

Embedsocial دارای ادغام رسمی با شبکه های اصلی رسانه های اجتماعی است و مارک های بزرگ می توانند از آن استفاده کنند زیرا از تکنیک های خراش دهنده ای که در استانداردهای جامعه این شبکه ها دخالت می کند استفاده نمی کند.

گفته می شود ، ادغام های API مزایای کاربران بزرگی مانند سازگاری در داده ها و قابلیت اطمینان را برای تنظیم و فراموش کردن آن به وجود می آورد – به این معنی که وقتی کاربران هشتگ یا ذکرهای خود را تنظیم کردند ، سیستم ها هر بار که کاربران پست های خود را منتشر می کنند ، به طور خودکار آنها را واکشی می کنند.

در اینجا نحوه انجام تحلیل گوش دادن اجتماعی و تجزیه و تحلیل احساسات برای رویداد شما آورده شده است

  1. برای تعبیه کردن ثبت نام کنید
  2. منابع خود را تنظیم کنید> اضافه کردن ذکرهای ISNTAGRAM ، هشتگ X ، ذکر فیس بوک یا هشتگ در YouTube
  3. بگذارید داده ها شروع به جمع آوری کنند و پس از اتمام رویداد ، به آنجا بروید گزارش و داده ها را با فرمت CSV بارگیری کنید
صادر کردن پست های رسانه های اجتماعی از موضوعات ، یوتیوب ، اینستاگرامصادر کردن پست های رسانه های اجتماعی از موضوعات ، یوتیوب ، اینستاگرام

از chatgpt برای تجزیه و تحلیل احساسات و ساختار داده ها بر اساس نوع محتوا ، هشتگ های مورد استفاده ، مشارکت کنندگان برتر و غیره استفاده کنید.

در اینجا چند مورد وجود دارد ایده های سریع برای تحلیل گوش دادن اجتماعی می توانید هنگام بارگذاری گزارش های تولید شده از تعبیه شده ، از آنها استفاده کنید.

اولین بار + پرونده CSV را از تعبیه کننده بارگذاری کنید:

  • تجزیه و تحلیل احساساتی از پست های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید که من فقط بارگذاری کردم و از سکوی گوش دادن به رسانه های اجتماعی تعبیه شده است. ابتدا مجموعه داده ها را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را به درستی ساختار دهید تا بتوانید آن را تجزیه و تحلیل کنید.

پس از بارگذاری ساختاری بارگذاری شده ، می توانید چند مورد دیگر را SEDN کنید.

  • روند تعامل عمومی را از مجموعه داده های بارگذاری شده از پست های رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل کرده و نمودارهایی را برای هر روند تولید کنید.
  • برای شناسایی ذکرهای مثبت ، خنثی و منفی ، تجزیه و تحلیل احساسات را انجام دهید.
  • برای کشف مباحث گرایش ، یک کلمه کلیدی ابر و تجزیه و تحلیل فرکانس ایجاد کنید.
  • مشارکت کنندگان برتر و تأثیرگذار را که در حال گفتگو هستند ، شناسایی کنید.
  • فعالیت ارسال ساعتی را برای یافتن جذاب ترین زمانها تجسم کنید.
  • برای بهینه سازی استراتژی محتوا ، فرمت های محتوا (متن ، تصویر ، فیلم) را مقایسه کنید.
  • عملکرد هشتگ را پیگیری کنید و تأثیر آن در دسترسی اجتماعی.

افکار نهایی

هفته مد پاریس یک لحظه مهم در نظارت بر رسانه ها و تجزیه و تحلیل داده های اجتماعی است. این گزارش گوش دادن اجتماعی بینش عمیق تری در مورد چگونگی بهبود مارک ها و تأثیر گذاران می تواند استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بهبود بخشد:

  • از چندین سیستم عامل استفاده کنید برای به اشتراک گذاشتن محتوای متنوع (فیلم ها ، تصاویر و پست های متن).
  • هشتگ های مارک دار را تشویق کنید برای بهبود هشتگ های خاص رویداد و درگیری مخاطبان.
  • روزهای ارسال اوج را شناسایی کنید برای بهینه سازی کمپین های رسانه های اجتماعی و به حداکثر رساندن دسترسی.
  • از ویژگی های گوش دادن اجتماعی استفاده کنید برای ردیابی احساسات مخاطبان و به دست آوردن داده های ارزشمند.
  • سخنرانی در مورد احساسات منفی از طریق مدیریت فعال رسانه های اجتماعی.

با اجرای این استراتژی ها ، مارک ها می توانند روندهای نوظهور را ردیابی کنند ، استراتژی های ابزار نظارت بر رسانه های اجتماعی خود را اصلاح کنند و عملکرد آنها را در رویدادهای آینده تقویت کنند.


آیا تعاملات اجتماعی برند خود را پیگیری می کنید؟ سیستم عامل هایی مانند وابسته به اجتماعی ابزارهای قدرتمند نظارت بر رسانه های اجتماعی را برای کمک به مارک ها بر نظارت بر ذکر ، تجزیه و تحلیل سلامت برند و جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر فراهم کنید. امروز شروع به ردیابی مکالمات کنید!

مجله ترفندهای اینستاگرام

Paris Fashion Week: Social Media Monitoring and Sentiment Analysis for Events

دیدگاهتان را بنویسید