نکات و ترفندهایی برای ساختن یک استراتژی برنده

هنگامی که در مورد موضوع محتوای خود تصمیم گرفتید، گام بعدی ایجاد یک تقویم ارسال است. این تقویم به شما کمک می کند تا محتوای خود را تجسم کنید و به شما کمک می کند تا پست های آینده خود را در زمان های اوج برنامه ریزی کنید.

در اینجا یک تقویم دیجیتال در Planoly به نظر می رسد:

برنامه ریزی استراتژی محتوای اینستاگرام

مرحله 3. محتوای خود را تقویت کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید

هنگام تولید محتوا، به این فکر کنید که خریداران شما با چه مشکلاتی روبرو هستند. بسته به مرحله سفر خریدار، محتوای اینستاگرام شما باید سرگرم کننده، آموزش، الهام بخش یا متقاعد کننده باشد.

  1. اطلاع. در این مرحله، شما می خواهید آگاهی ایجاد کنید و اعتماد دانشی را با مخاطبان خود ایجاد کنید. مخاطبان شما آزمون های سرگرم کننده، مقالات آموزشی یا راهنمای رایگان را دوست خواهند داشت.
  2. توجه. در طول این مرحله، شما می خواهید مخاطبان خود را پرورش دهید و در ذهن آنها باقی بمانید. می توانید ویدیوهای مارک دار، پشت صحنه یا سؤالات متداول را ارسال کنید که به اعتراض مشتری شما پاسخ می دهد.
  3. تصمیم. این زمانی است که شما پیشنهاد خود را تبلیغ می کنید یا محصول جدیدی را عرضه می کنید. مشتریان شما آماده خرید هستند و از خواندن نظرات مشتریان گذشته شما، اطلاع از ویژگی های محصول و دریافت کد تبلیغاتی خوشحال می شوند.

3. از یک تقویم برای تجسم برنامه محتوای خود استفاده کنید

اگر می خواهید نمونه های بیشتری از نحوه استفاده برندها از بازاریابی محتوا داشته باشید، این مقاله را بررسی کنید: 4 مثال بازاریابی محتوای ستاره ای که نتیجه می دهد

اینستاگرام یک پلت فرم بصری است، بنابراین فید شما باید از موضوعی پیروی کند که تصویر برند شما را منعکس کند. هنگام انتخاب سبک محتوا برای کسب و کار خود، باید در مورد موارد زیر تصمیم بگیرید:

  • یک موضوع مارک دار برای فید شما. به رنگ‌ها، فیلترها و فونت‌هایی فکر کنید که قرار است از آن‌ها استفاده کنید تا محتوایتان همیشه مطابق با برند به نظر برسد.
  • قالب پست های شما اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که از بین تصاویر تک، پست‌های چرخ فلک، ویدیوهای مارک دار، ویدیوهای IGTV، داستان‌ها یا زندگی انتخاب کنید.

حالا بیایید به ابزارهای تولید محتوا بپردازیم.

  • ابتدا به یک ابزار گرافیکی مانند نیاز دارید کانوا یا SparkPost برای ایجاد محتوای مارک دار برای اندازه های مختلف پست اینستاگرام.
  • دوم، شما می خواهید از یک برنامه فیلتر عکس مانند استفاده کنید لایت روم یا VSCO برای تنظیم نور و حفظ ثبات در پست های فید خود.
  • سوم، اگر قصد ارسال ویدیوها را دارید، پیدا خواهید کرد برنامه InShot مفید است.

2. بر اساس 4 رکن بازاریابی محتوا محتوا ایجاد کنید

تصویر با الهام از Sprout Social (2020)

نکته حرفه ای:

(این پست حاوی پیوندهای وابسته است. افشای کامل من را بخوانید.)

توصیه های ما را در مورد نحوه ارتقاء سطح بازاریابی اینستاگرام خود در اینجا بررسی کنید!

آیا می خواهید یک استراتژی محتوای اینستاگرام بسازید؟  در این مقاله تمام مراحل برنامه ریزی، ایجاد و اشتراک گذاری محتوای بسیار جذاب اینستاگرام را خواهید آموخت.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://nealschaffer.com/instagram-content-strategy/

فید اینستاگرام شما باید شبیه یک مجله پر از پست های آموزنده باشد که داستانی را بیان می کند. شما نباید یک فید پر از تبلیغات داشته باشید زیرا این کار باعث می‌شود افراد شما را دنبال نکنند. آیا محتوای شما با قولی که در بیو خود داده اید مطابقت دارد؟ آیا فید شما به برند نگاه می کند؟ آیا از انواع محتوایی استفاده می کنید که مخاطبان شما را آموزش می دهد، سرگرم می کند یا الهام می بخشد؟

فید اینستاگرام

گزیده هایی از مقالات برتر خود را به اشتراک بگذارید در فید آنها برای افزایش بازدید از وب سایت خود. بازدیدکنندگان می توانند این مقالات را از URL سفارشی فهرست شده در بیو بخوانند.

وقتی پست می گذارید، اینستاگرام محتوای شما را به طور ارگانیک به حدود ۱ تا ۲ درصد از مخاطبان شما نشان می دهد. و نحوه تعامل آنها با محتوای شما (لایک، نظرات، اشتراک‌گذاری و غیره) تعیین می‌کند که آیا پست شما در صفحه کاوش که می‌تواند به مخاطبان بسیار گسترده‌تری دسترسی پیدا کند یا خیر. به زودی متوجه خواهید شد که دیدن پست های خود در اینستاگرام بسیار دشوار است. اما غیرممکن نیست!

این چند راه است که می توانید برای تقویت محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید:

  • ارتقاء متقابل محتوای اینستاگرام شما به دیگر پلتفرم های اجتماعی برای دسترسی به افراد بیشتری در بازار هدف شما.
  • با اینفلوئنسرها شریک شوید برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر
  • هشتگ های مارک دار ایجاد کنید و افراد را وادار کنید تا از آنها در پست های خود استفاده کنند تا فرصتی برای برجسته شدن در صفحه شما داشته باشند.
  • مسابقات و هدایا را اجرا کنید برای تشویق افراد بیشتری به دنبال کردن حساب شما.
  • در پولی سرمایه گذاری کنید تبلیغات اینستاگرام تا محتوای خود را برای افراد بیشتری پخش کنید.

مرحله 4. عملکرد خود را با استفاده از Analytics نظارت کنید

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ طبق تحقیقات Sprout Social، اینها رایج ترین اهدافی هستند که بازاریابان برای رسانه های اجتماعی دارند:

  1. آگاهی از برند را افزایش دهید
  2. فروش/تولید سرب
  3. مشارکت جامعه را افزایش دهید
  4. افزایش فالوور/مخاطب
  5. ترافیک وب را افزایش دهید
اهداف بازاریابی اینستاگرام

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

ShareMyInsights یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل اینستاگرام است که به شما امکان می دهد آمار اینستاگرام خود را ردیابی کنید، میزان تعامل خود را محاسبه کنید و حتی عملکرد خود را در برابر رقبا پیگیری کنید. حتی می‌توانید به اطلاعات موقعیت دموگرافیک فالوورهای خود تا شهرشان دسترسی داشته باشید، ببینید کدام هشتگ‌ها بیشترین لایک‌ها/کامنت‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورند و بیشتر. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و به برنامه اجازه دهید جادوی خود را انجام دهد.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام

به این فکر کنید که چرا در وهله اول در اینستاگرام هستید؟ و چگونه هدف اینستاگرام شما از هدف کلی کسب و کار شما پشتیبانی می کند؟ این مرحله به شما کمک می کند محتوایی را که برای رسیدن به این هدف باید در اینستاگرام پست کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال، @guardian، روزنامه بریتانیا 2 هدف برای اینستاگرام دارد. آنها از اینستاگرام برای موارد زیر استفاده می کنند:

بیایید محتوایی را برنامه ریزی کنیم که مخاطبان شما آن را دوست داشته باشند.

1. یک موضوع محتوا ایجاد کنید

اکنون ما در مهمترین مرحله استراتژی محتوای اینستاگرام شما هستیم: ایجاد محتوای واقعی. ممکن است از خود بپرسید “چگونه تصمیم بگیرم چه پستی بگذارم؟”. خوشبختانه برای شما، ما پاسخ را داریم. یک چارچوب رایج که بازاریابان محتوا برای تصمیم گیری در مورد پست کردن استفاده می کنند، ماتریس بازاریابی محتوا است که در زیر نشان داده شده است.

ماتریس بازاریابی محتوای اینستاگرام

این ممیزی باید به شما کمک کند تا تصویر واضحی از استراتژی فعلی اینستاگرام خود داشته باشید. اگر چیزی در استراتژی محتوای شما کار می کند، باید به آن توجه داشته باشید و در آینده آن را تکرار کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که ویدیوهای شما نسبت به پست‌های تصویری جذابیت بیشتری دارند، باید آن را در برنامه محتوای خود بگنجانید. و بالعکس، اگر ترافیک ضعیفی از اینستاگرام به وب سایت خود دریافت می کنید، ممکن است بخواهید بیوگرافی خود را بازنویسی کنید تا مردم را تشویق به اقدام کنند.

مرحله 2. یک استراتژی محتوا برای اینستاگرام خود بسازید

@planoly از ترکیبی از پست های تصویر و کاشی های نقل قول مارک دار استفاده می کند. فید همچنین با رنگ‌های لوگوی آن مطابقت دارد که به افزایش آگاهی از برند آنها کمک می‌کند.

تم محتوای اینستاگرام

و اینگونه است که یک استراتژی بازاریابی محتوای یکپارچه برای اینستاگرام خود ایجاد می کنید!

برای عملی کردن این نکات آماده اید؟

هنگام ایجاد یک تقویم ارسال، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تصمیم بگیرید که چند بار قرار است پست بگذارید؟ 1 پست در روز؟ هفته ای 3 بار؟ اگر مطمئن نیستید، از رقبای خود به عنوان معیار استفاده کنید.
  • پست‌های خود را از قبل در زمان‌هایی برنامه‌ریزی کنید که فالوورهای شما به صورت آنلاین فعال هستند. می‌توانید بینش فالوورهای خود را بررسی کنید تا بهترین زمان‌ها برای پست کردن در اینستاگرام را بیابید.
  • تصمیم بگیرید که از کدام ابزار برنامه ریزی خودکار استفاده می کنید. ابزارهای برنامه ریزی زیادی برای اینستاگرام در بازار وجود دارد که روند برنامه ریزی شما را بسیار آسان تر می کند. در میان محبوب ترین ها عبارتند از: Later، Buffer و Planoly. شما باید آنها را امتحان کنید و بفهمید که کدام یک بیشتر به سبک شما می آید.

اینستاگرام یک ابزار بازاریابی محبوب برای مشاغل است، به خصوص به دلیل نرخ تعامل بالای آن. اما همچنین می تواند یک پلت فرم رسانه های اجتماعی گیج کننده باشد. مطمئنم شما اکانت هایی را می شناسید که صرف نظر از آنچه که پست می کنند، تعامل زیادی را به دست می آورند. و به نظر می رسد حساب های دیگر به جایی نمی رسند. واقعیت این است که اگر می‌خواهید در اینستاگرام رشد کنید، فقط ارسال عکس‌های زیبا کافی نیست، باید با محتوای خود استراتژیک باشید. یک استراتژی محتوای موثر به شما کمک می کند به مخاطب ایده آل خود برسید، تعامل را افزایش دهید و حضور خود را افزایش دهید.

چگونه یک استراتژی محتوای یکپارچه اینستاگرام بسازیم

بیایید نگاهی به بیوگرافی @boxycharm بیاندازیم. این برند مستقیماً با مخاطبان هدف خود (مثلاً طرفداران زیبایی) صحبت می کند و یک تماس برای اقدام واضح دارد که پیشنهاد اصلی آنها را برجسته می کند (5 محصول را با قیمت 25 دلار در ماه دریافت کنید). آنها همچنین یک وب سایت، یک حالت تماس و یک هشتگ مارک را لیست کردند که بازدیدکنندگان جدید می توانند اطلاعات بیشتری کسب کنند.

محتوا.

آیا برای ادغام اینستاگرام خود به عنوان بخشی ضروری از تجارت خود آماده هستید؟ در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه یک استراتژی محتوای یکپارچه برای اینستاگرام خود بسازید.

اکنون که محتوای ماهانه خود را ایجاد و برنامه ریزی کرده اید، به مرحله بعدی می رویم. اینجاست که باید در مورد استراتژی های رشد صحبت کنیم. چرا که چرا وقت خود را برای ارسال محتوای عالی که هیچ کس نمی تواند آن را ببیند تلف کنید؟

باید بدانید که الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند.

@nikewomen بسیاری از محتوای تولید شده توسط کاربر را با محوریت نمایش چهره و بدن افراد به اشتراک می گذارد. از آنجایی که برند آنها به خوبی شناخته شده است، نیازی به داشتن تم رنگی ندارند.

تم محتوای اینستاگرام

بیایید شیرجه بزنیم!

مرحله 1. یک حسابرسی از پروفایل اینستاگرام خود انجام دهید

با ممیزی شروع کنید.

این مرحله از این جهت مهم است که می‌خواهید با حضور اینستاگرام خود تصویر واضحی از موقعیت فعلی خود داشته باشید. یک حسابرسی خوب و کامل باید این جنبه ها را پوشش دهد:

مشخصات.

اگر در فید @boxycharm پیمایش کنید، متوجه می‌شوید که پست‌های آنها به مخاطبانشان مرتبط است. می توانید محصولات زیبایی، آموزش ها و تصاویر افراد واقعی را با استفاده از خدمات اشتراک آنها مشاهده کنید. با هر پست، این برند قول را در بیو خود باز می‌گرداند.

اهداف.

نظارت بر عملکرد شما برای هر استراتژی موفق رسانه اجتماعی بسیار مهم است. بینش‌های شما به شما می‌گوید که کدام پست‌ها برای مخاطبان شما جذاب‌تر است و به شما اجازه می‌دهد تا استراتژی خود را در حین حرکت به سمت جلو بهینه کنید.

چند KPI برای نظارت در اینستاگرام:

  • رشد فالوورها
  • مکان فالوورها
  • نرخ مشارکت
  • نرخ کلیک
  • اطلاعات بینش پست فید
  • بینش داستان ها

ردیابی عملکرد اینستاگرام در طول زمان

پروفایل اینستاگرام شما مینی وب سایت شماست، بنابراین باید مطمئن شوید که تمام اطلاعات کامل است. بررسی کنید که آیا اطلاعات تماس، خدمات و پیوند وب سایت خود را فهرست کرده اید یا خیر. سپس نگاهی گذرا به بیو خود بیندازید. آیا بیوگرافی شما به جذب مخاطب ایده آل کمک می کند؟ آیا به مردم دلیلی می‌دهید که چرا باید شما را دنبال کنند؟

بیو اینستاگرام

تصویر با الهام از SmartInsights

اکنون که تصویر واضحی از آنچه در حال حاضر برای شما مفید است (و چه چیزی نیست) دارید، وقت آن است که برنامه ریزی استراتژی محتوای اینستاگرام خود را شروع کنید. برای این، شما نیاز دارید:

  • یک موضوع محتوا
  • ستون های محتوا
  • یک طرح ارسال

به استراتژی محتوای اینستاگرام رقبای خود توجه داشته باشید. چه چیزی آنها را به بهترین تعامل می رساند؟ اگر چیزی از آنها کار کند، این احتمال وجود دارد که برای شما نیز مفید باشد زیرا شما همان مخاطبان را هدف قرار می دهید.

پشت صحنه را به اشتراک بگذارید و مصاحبه در استوری آنها برای ایجاد ارتباط نزدیک با فالوورهایشان. آنها این داستان ها را به عنوان برجسته ذخیره می کنند تا همیشه سبز شوند.

استراتژی محتوای اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید