نکات و استراتژی‌هایی برای پادکست‌ها

اینستاگرام به یک پلتفرم ضروری برای تبلیغ پادکست ها تبدیل شده است. اینستاگرام با بیش از دو میلیارد کاربر فعال، مخاطبان زیادی را برای برنامه‌های پادکست‌ها فراهم می‌کند. با این حال، با محتوای بسیار زیاد روی پلتفرم، برجسته شدن و جذب شنوندگان ممکن است زمان ببرد. در این مقاله، نکات و راهکارهایی را برای تبلیغ پادکست خود در اینستاگرام به اشتراک می گذاریم.

تبلیغ پادکست خود در اینستاگرام نیز می تواند به شناخت و اعتبار برند کمک کند. با به اشتراک گذاشتن لحظات پشت صحنه، بازخورد شنوندگان و مصاحبه های مهمان، می توانید پادکست خود را انسانی کنید و هویت برندی قوی ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.

دوشنبه: عکس ها یا ویدیوهای پشت صحنه فرآیند تولید پادکست را به اشتراک بگذارید

🎙 هفته سوم:

جمعه: یک جلسه پرسش و پاسخ با یک مهمان یا شنونده میزبانی کنید

💡مشاوره تیم طراحی ما را در مورد نحوه ایجاد تصاویری شگفت انگیز در اینستاگرام، حتی اگر طراح هستید، دریافت کنید.

میزبانی هدایا یا مسابقات می تواند به افزایش تعامل با فالوورهای شما و جذب شنوندگان جدید کمک کند. می‌توانید کالاهای مرتبط با پادکست خود مانند تی‌شرت، برچسب یا لیوان را هدیه دهید. با تگ کردن دوستان خود یا به اشتراک گذاری پست خود، افراد را تشویق کنید که در این جایزه شرکت کنند.

#8. در دیگر پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ متقابل کنید

مطمئن شوید که پادکست خود را در سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وب سایت خود به صورت متقابل تبلیغ می کنید. پیوندهای پادکست خود را در توییتر، فیس بوک و لینکدین به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید یک صفحه در وب سایت خود اختصاص داده شده به پادکست خود ایجاد کنید و پیوندهایی به قسمت ها و حساب های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

ایده های محتوا برای پادکسترها در اینستاگرام

اگر برای تولید محتوا برای اینستاگرام مشکل دارید، چند ایده را در زیر دنبال کنید.

نقل قول ها یا گزیده هایی از قسمت های پادکست را به اشتراک بگذارید

اینستاگرام به شما کمک می کند تا یک انجمن در اطراف پادکست خود ایجاد کنید. با استفاده از این پلتفرم برای تعامل با شنوندگان، می توانید دنبال کننده وفاداری ایجاد کنید و حس تعلق را برای مخاطبان خود ایجاد کنید. در اینستاگرام، می‌توانید با سایر پادکست‌ها یا اینفلوئنسرها همکاری کنید و محتوای یکدیگر را برای دستیابی به مخاطبان جدید تبلیغ کنید.

💡نکته: هر بار که پست یا داستانی را به اشتراک می گذارید که قسمت جدیدی را اعلام می کند، این کار را با Combin Scheduler انجام دهید، زیرا این برنامه ریز محتوای رایگان اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که هنگام اشتراک گذاری یک پست یا یک استوری، به طور خودکار یک لینک جدید را در بیو خود آپلود کنید. بنابراین، هر بار که یک قسمت جدید را در اینستاگرام اعلام می کنید، نیازی به تغییر دستی آن ندارید.

#3. تیزرهای قسمت های جدید و عکس های پشت صحنه را به اشتراک بگذارید

🎙 هفته چهارم:

یکشنبه: یک حلقه اینستاگرام با محتوای قسمت آینده خود ارسال کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.combin.com/blog/promote-your-podcast-on-instagram/

دوشنبه: نقل قول یا گزیده ای از قسمت گذشته را به اشتراک بگذارید

🎙 هفته اول:

در اینجا یک طرح نمونه وجود دارد که می توانید بر اساس پادکست، مخاطبان و برنامه بارگذاری پادکست خود سفارشی کنید:

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین راه‌ها برای تبلیغ پادکست خود در اینستاگرام، قرار دادن پیوندی به فهرست پادکست خود در بیو است. دلیل اهمیت آن این است که اینستاگرام در درجه اول یک پلت فرم بصری است که تصاویر را بر روی متن به نمایش می گذارد. در نتیجه، لینک‌های مستقیم به سایت‌ها یا پلتفرم‌های خارجی محدود می‌شوند. بیوگرافی شما یکی از معدود بخش هایی است که می توانید یک پیوند قابل کلیک را به اشتراک بگذارید، که این موضوع اهمیت قرار دادن پیوند به وب سایت پادکست خود را بیش از پیش اهمیت می دهد. با انجام این کار، می توانید دسترسی شنوندگان بالقوه به پادکست خود را آسان تر کنید و شانس بررسی و اشتراک آن ها را افزایش دهید.

منبع

با اشتراک‌گذاری عکس یا ویدیویی که آنچه را که شنوندگان می‌توانند انتظار شنیدن آن را داشته باشند برجسته می‌کند، قسمت‌های آینده پادکست خود را اذیت کنید. از این فرصت برای ایجاد سر و صدا و ایجاد انتظار برای انتشار اپیزود استفاده کنید. علاوه بر این، عکس‌ها یا ویدیوهای پشت صحنه فرآیند تولید پادکست را به اشتراک بگذارید. این به شنوندگان نگاهی اجمالی به کارهایی که برای ایجاد پادکست انجام می‌شود می‌دهد و باعث می‌شود آنها احساس ارتباط بیشتری با برنامه داشته باشند.

#4. با سایر پادکسترها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید

💡ما بیشتر از این نکات را در راهنمای بهینه سازی اینستاگرام خود پوشش داده ایم.

Instagram Live به شما کمک می کند تا در زمان واقعی با شنوندگان ارتباط برقرار کنید. یک جلسه لایو اینستاگرام را میزبانی کنید که در آن شنوندگان می‌توانند در مورد پادکست شما سؤال بپرسند یا بازخورد ارائه کنند.

📆 برنامه ماهانه محتوای اینستاگرام برای پادکسترها

چهار شنبه: نقل قول یا گزیده ای از قسمت گذشته را به اشتراک بگذارید

شنبه: عکس‌ها یا ویدیوها را از یک رویداد یا ملاقات زنده به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاری افکار و نظرات شنوندگان می تواند به ایجاد اعتبار برای پادکست شما و جذب شنوندگان جدید کمک کند. اسکرین شات های نظرات مثبت را به اشتراک بگذارید یا بازخورد مخاطبان را در استوری های اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

میزبانی پخش زنده اینستاگرام

بیایید در مورد استراتژی هایی که می توانید برای جذب کاربران اینستاگرام به پادکست خود استفاده کنید، صحبت کنیم.

#1. یک حساب اینستاگرام اختصاصی برای پادکست خود ایجاد کنید

🎙 هفته دوم:

جمعه: محتوای تولید شده توسط کاربر را از شنوندگان به اشتراک بگذارید

اولین قدم در تبلیغ نمایش خود در اینستاگرام، ایجاد یک حساب کاربری اختصاصی برای آن است. این صفحه باید یک نام کاربری و تصویر نمایه منحصر به فرد داشته باشد که نمایش شما یا شما را به عنوان میزبان نشان دهد. از نام پادکست خود به عنوان دسته خود استفاده کنید تا افراد به راحتی شما را پیدا کنند. اطمینان حاصل کنید که یک بیوگرافی که پادکست شما را توصیف می کند و پیوندی به وب سایت یا پلت فرم گوش دادن ترجیحی شما ارائه می دهد، اضافه کنید.

💡در راهنمای خود در مورد تکنیک‌های پیشرفته Reels، نحوه ارتقای قرقره‌های خود را به سطح بعدی به اشتراک می‌گذاریم.

#6. از هشتگ ها و برچسب های جغرافیایی مرتبط برای افزایش قابلیت کشف استفاده کنید

استوری های اینستاگرام و Reels به شما امکان می دهند محتوای سریع و جذابی را به اشتراک بگذارید که می تواند شنوندگان را جذب کند. از استوری های اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن لحظات پشت صحنه یا مسخره کردن قسمت های آینده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از حلقه‌های اینستاگرام برای ایجاد ویدیوهای کوتاه برای تبلیغ پادکست خود استفاده کنید. خلاق باشید و از موسیقی، ترانزیشن ها و هشتگ ها استفاده کنید تا حلقه های خود را متمایز کنید.

پنج شنبه: عکس یا ویدیوی یک مهمان یا میزبان را به اشتراک بگذارید

پنج شنبه: یک جایزه یا مسابقه برای تعامل با فالوورها برگزار کنید

به اشتراک گذاشتن خنده دارترین و جذاب ترین نکات برجسته از مصاحبه با مهمانان خود یک راه عالی برای تبلیغ برنامه شما است. از ابزاری مانند Canva برای ایجاد گرافیک بصری جذاب استفاده کنید که دارای یک نقل قول یا برجسته کردن یک نکته کلیدی از قسمت است.

این پلتفرم همچنین ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کند که می‌تواند به پادکست‌ها در جذب شنوندگان کمک کند، مانند استوری‌های اینستاگرام، حلقه‌ها و پخش‌های زنده.

چهار شنبه: یک مقاله خبری مرتبط یا روند صنعتی مرتبط با موضوع پادکست را به اشتراک بگذارید

وقتی صحبت از تبلیغ پادکست می شود، اولین چیزی که به ذهن می رسد دایرکتوری های پادکست مانند Spotify یا Apple Podcasts هستند. گاهی اوقات یوتیوب، زیرا به شما امکان می دهد پادکست های ویدیویی را در آنجا به اشتراک بگذارید. در حالی که اینستاگرام اغلب آخرین گزینه است. اما این پلتفرم پتانسیل بسیار زیادی برای داستان نویسان صوتی دارد، حتی اگر اینستاگرام عمداً برای محتوای صوتی طراحی نشده باشد. در این بین، اگر می‌خواهید نمایش خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید، اینستاگرام ارزش وقت گذاشتن را دارد. در اینجا دلیل آن است.

🎙با Waveroom، یک استودیوی مجازی پادکست، حتی با مهمانان دوردست، مصاحبه های پادکست فوق العاده ای ایجاد کنید. Waveroom به شما امکان می دهد یک مصاحبه یا یک نمایش انفرادی را با کیفیت بالا ضبط کنید. با توجه به ضبط محلی، صدا و تصویر پس از ذخیره آنها به همان اندازه در طول جلسه صدا و ظاهر خواهند شد.

عکس یا فیلم مهمانان و میزبانان را ارسال کنید

همکاری با سایر پادکست‌ها یا اینفلوئنسرهای اینستاگرام می‌تواند به شما در دستیابی به مخاطبان جدید کمک کند. شراکت با شخصی را در نظر بگیرید که مخاطبان مشابه شما دارد و پادکست های یکدیگر را تبلیغ کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از اینفلوئنسرها دعوت کنید تا مهمان پادکست شما شوند و آن‌ها می‌توانند قسمت‌های خود را در حساب‌های اینستاگرام خود تبلیغ کنند.

#5. از استوری ها و حلقه های اینستاگرام استفاده کنید

سهشنبه: نگاهی گذرا از یک قسمت آینده را به اشتراک بگذارید

دوشنبه: تصویر یا ویدیوی تیزر قسمت پادکست آینده را به اشتراک بگذارید

هشتگ‌ها و برچسب‌های جغرافیایی می‌توانند به پست‌های شما کمک کنند تا به مخاطبان بزرگ‌تر و در عین حال مرتبط‌تر دسترسی پیدا کنند. از هشتگ های مرتبط با موضوع یا صنعت پادکست خود استفاده کنید. علاوه بر این، از برچسب‌های جغرافیایی برای تبلیغ پادکست خود به افرادی در مکان‌های خاص یا کسانی که در رویدادهای مرتبط با موضوع پادکست شما شرکت می‌کنند، استفاده کنید.

#7. میزبانی هدایا یا مسابقات برای تعامل با فالوورها

اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوهای مهمانان و مجریان مشترکتان می‌تواند به شما در ایجاد پیوند شخصی بین برنامه و شنوندگان کمک کند. یک عکس یا ویدیو از میزبان در حال ضبط یک قسمت یا نگاهی به پشت صحنه در آماده شدن مهمان برای مصاحبه آپلود کنید.

نگاهی اجمالی از قسمت های آینده را به اشتراک بگذارید

تبلیغ پادکست ها در اینستاگرام برای سازندگان ضروری است، زیرا مخاطبان زیادی را فراهم می کند و فضایی را برای دستیابی به شنوندگان بالقوه فراهم می کند. اینستاگرام بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد که آن را به مکانی عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید تبدیل کرده است.

اپیزودهای آینده را با به اشتراک گذاشتن نگاهی اجمالی از آنچه شنوندگان انتظار شنیدن آن را دارند، آزار دهید. یک عکس یا ویدیو از یک مهمان یا یک کلیپ تیزر از قسمتی به خصوص هیجان انگیز از قسمت آینده به اشتراک بگذارید.

بازخورد و نظرات شنوندگان را برجسته کنید

دیدگاهتان را بنویسید