نکات رهبری از جانباز نظامی و مدیر سابق KFC
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
مونیکا روثگری یک رهبر طبیعی است. او سربازان ارتش را آموزش داده، تیمهای رستورانهای فستفود را مدیریت کرده، مکانهای امتیازی بینالمللی ساخته، و کتابی در مورد آن نوشته است به نام درسهایی از Drive-Thru: حکمت زندگی واقعی برای رهبران خط مقدم.
سفر رهبری به رویکرد منحصر به فرد او در مدیریت رستوران و مأموریت ارتقاء رهبران خط مقدم دامن زد. خدمت در ارتش به او مهارت های مهمی داد که افسر ارشد سابق KFC تا به امروز به عنوان نویسنده و سخنران دارد.
روثگری به شاون والشف، مجری پادکست اینفلوئنسرهای رستوران گفت: «آموزش گرفتن توسط ارتش ایالات متحده برای تبدیل شدن به یک افسر یکی از بهترین آموزش های رهبری است.
اما زمانی که او از رهبری نظامی به مدیریت یک رستوران فست فود تغییر مسیر داد، شوک فرهنگی وارد شد. هیچ دستورالعملی برای افراد پیشرو که هیچ آموزش حرفه ای قبلی نداشتند، وجود نداشت.
او به سرعت متوجه شد که انتظاراتی که برای سربازان تعیین شده بود، که هفتهها حتی ابتداییترین آموزش را دیده بودند، به دنیای اعضای تیم رستوران ترجمه نمیشود. بسیاری در حال شروع اولین کار خود بودند.
وقتی به سربازان میگفتم که باید کاری انجام دهند، باید آن را انجام میدادند. اگر به یکی از اعضای تیم میگفتم کاری را انجام دهد، میتوانستند آنجا را ترک کنند، و گاهی اوقات انجام میدادند.»
مطالب مرتبط: 5 بنیانگذار که فرانشیز را متحول کردند – و درس های قدرتمند پشت موفقیت آنها
درسی که او آموخت این بود که برای رهبری موثر در این محیط جدید، راثگری باید تیمش را در سطح بسیار عمیق تری الهام بخشد.
اهمیت دادن به این افراد به عنوان یک فرد، نه فقط اعضای تیم، کلید جلب توجه آنها به رستوران و مشتریان بود. این یک تغییر بزرگ نسبت به رهبری یک واحد ارتش بود. برای الهام گرفتن متفاوت، او باید به گونه ای متفاوت اهمیت می داد.
داستان سرایی و اشتیاق به شناخت در قلب فلسفه رهبری Rothgery قرار دارد.
حرفه او به زودی به او فرصت هایی داد تا آنها را در فرهنگ ها آزمایش کند. هنگامی که او برای کمک به ساخت مکان های KFC در تایلند به آسیای جنوب شرقی نقل مکان کرد، ایده استفاده از داستان ها برای الهام بخشیدن و متحد شدن را به وجود آورد. “آیا قدردانی فراتر از فرهنگ است؟” او پرسید.
نتایج او را شگفت زده کرد: با تمرکز بر شناخت، قدردانی و داستان سرایی، او به تیم خود انگیزه داد تا حتی از انتظارات خود نیز بهتر عمل کنند. موانع زبانی و تفاوتهای فرهنگی مانع از تبدیل شدن آنها به بهترینها نشد.
با وجود موفقیت ها، او هنوز راه سختی در پیش داشت. فرهنگ محلی بسیار ریسک گریز بود. فشار برای موفقیت باعث شد ترس از شکست بی حرکت شود. او لحظهای به خصوص متواضعانه را به یاد آورد که تیمش در تایلند در پذیرش استراتژیهای او کند بود.
روثگری گفت: «به تیم گفتم، به هر کسی که می خواهد یاد بگیرد، آموزش می دهم. از هشت نفر در جلسه اصلی، تنها دو نفر برای آموزش رهبری حاضر شدند.
با گذشت زمان، کار کرد. یکی از کسانی که در آن آموزش شرکت کرد، مدیر ارشد اجرایی یک گروه فرانچایز شد. راثگری منعکس کرد: «این یک برد بود.
درس هایی از Drive-Thru
کتاب روتجری، درس هایی از Drive-Thru، خوانندگان را به پشت صحنه سفر خود می برد. او خردی را که به سختی از سخت ترین روزهایش به عنوان رهبر خط مقدم به دست آورده، به اشتراک می گذارد.
او توضیح داد: کتاب او که برای مدیران رستوران نوشته شده است، رهبری را تا حد اصلی خود نشان می دهد: “این همه اشتباهاتی است که من انجام داده ام، تمام شیفت های بد و شب های دیروقت.”
این کتاب بر داستانهای اوایل دوران حرفهای راثگری در دهه 1990، به ویژه دوران او به عنوان مدیر کل در تاکو بل تمرکز دارد.
روثگری گفت: “مدیر کل رستوران بودن سخت ترین شغلی بود که تا به حال داشتم، بسیار سخت تر از حضور در ارتش.” “من هر روز در ذهنم ترک کردم، اما همیشه روز بعد برمی گشتم.”
داستان های او خام و صادقانه است. او با تیم های رستوران همدلی می کند زیرا در آن سنگرها با آنها بوده است. او معتقد است که رهبری خوب می تواند میراثی به جا بگذارد و کسی را برای همیشه تغییر دهد.
روتگری تاکید کرد: “من این کتاب را برای رهبران خط مقدم نوشتم.” “کسانی که فکر می کنند شغلشان فقط اجرای شیفت بعدی است. اما آنها قدرت شکل دادن به زندگی را دارند – مهمتر از همه، زندگی افرادی که مدیریت می کنند.”
برای Rothgery، قهرمانان واقعی صنعت رستوران کسانی در رهبری هستند که با فشارهای عملیات روزانه، رضایت مشتری و پویایی تیم مقابله می کنند. او گفت: “شغل شما خیلی بزرگتر از آن چیزی است که فکر می کنید. شما زندگی ها را تغییر می دهید.”
مطالب مرتبط: 22 ویژگی که یک رهبر بزرگ می سازد
“شما در شغلهای شغلی پایینترین پله زنجیره غذایی نیستید. شما یک مربی، یک معلم و یک ستون در جامعه خود هستید.”
از آنجایی که کتاب او همچنان به دست خوانندگان بیشتری می رسد، روثگری همچنان در ماموریتی برای توانمندسازی تیم های رستوران و نشان دادن ارزش خود در این صنعت است. او گفت: “رویای من این است که آنها را بالا ببرم و به آنها کمک کنم تا پتانسیل های خود را درک کنند.” در کتاب بعدی خود، او قصد دارد تا این پتانسیل را از پایین به بالا باز کند.
رهبران خط مقدم اغلب کار افراد زیر دستشان را انجام می دهند، اما اگر بتوانیم هرکسی نقش خود را انجام دهد، قفل رشد را باز می کنیم.
درباره اینفلوئنسرهای رستوران
اینفلوئنسرهای رستوران توسط Toast، سیستم مدیریت و نقطه فروش رستوران قدرتمندی که به رستوران ها کمک می کند تا عملکرد خود را بهبود بخشند، فروش را افزایش دهند و تجربه بهتری برای مهمان ایجاد کنند، برای شما آورده شده است.
نان تست – تقویت رستوران های موفق. درباره نان تست بیشتر بدانید.
https://www.entrepreneur.com/leadership/leadership-tips-from-a-military-veteran-and-former-kfc-exec/484831