نمایندگی تنها راه مقیاس است. اما بیشتر مدیر عاملان این کار را اشتباه انجام می دهند
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
بیایید واضح باشیم: اگر می خواهید شرکت خود را رشد دهید ، هیئت اختیاری نیست. این تنها راه حرکت از اپراتور به عنوان رهبر واقعی تیم شما است.
مشکل این است که اکثر رهبران در واقع نمی دانند که چگونه می توانند نمایندگی کنند. آنها یا وظایف را بدون زمینه تحویل می دهند یا آنقدر از نزدیک معلق هستند که تیمشان نمی تواند نفس بکشد. نمایندگی واقعی به ساختار و وضوح نیاز دارد:
- متن: قبل از هر چیز دیگری ، تیم شما باید درک کند چرا این کار مهم است. تصویر بزرگتر چیست؟ چگونه به استراتژی متصل می شود؟ بدون این ، آنها فقط جعبه ها را چک می کنند.
- اولویت/kpi: خاص باشید. موفقیت چگونه است؟ برای اندازه گیری آن از کدام اعداد استفاده خواهیم کرد؟ جدول زمانی چیست؟
- جلسه CADENCE: هیئت بدون پیگیری آدم ربایی است. برای بررسی پیشرفت و مربیگری تیم خود – هفتگی ، دو هفته یا ماهانه ، ریتمی تنظیم کنید.
اگر می خواهید افراد مسئولیت های خود را در اختیار داشته باشند ، باید به آنها جهت و چارچوب ها بدهید ، نه فقط کارها. اینگونه است که شما تیمی از متفکران را توسعه می دهید ، نه فقط انجام دهنده ها.
4 درجه هیئت
با توجه به سیستم Value Builder ، نکته اصلی نمایندگان مؤثر تشخیص اینکه باینری نیست – این فقط “نماینده یا انجام نمی شود” نیست. در عوض ، چهار سطح هیئت وجود دارد که هر یک درجات مختلفی از استقلال و کنترل را ارائه می دهند.
مرتبط: چرا مارک عاطفی خارج است و وفاداری عملکردی در آن قرار دارد
1. رهبری من را دنبال کنید
این اساسی ترین شکل هیئت است. شما به اعضای تیم خود یک روش عملیاتی استاندارد واضح ارائه می دهید و از آنها می خواهید که مرحله به مرحله آن را دنبال کنند. جایی برای بداهه نوازی وجود ندارد. کار قابل تکرار است و نیازی به تصمیم گیری ندارد.
این سطح برای اعضای تیم جوان یا کارهای روزمره مانند وارد کردن داده ها به CRM شما ایده آل است. این قوام را تضمین می کند و شما را از فرآیندهای ساده مدیریت خرد آزاد می کند.
2. تحقیق و گزارش
در این سطح ، شما راه حل روشنی ندارید ، بنابراین از کارمندان خود بخواهید گزینه ها را کشف کنند. کار آنها تجزیه و تحلیل و بازگشت با لیست کوتاه توصیه های هوشمند است – اما شما تصمیم نهایی را حفظ می کنید.
وقتی با چندین راه حل مانند انتخاب یک ابزار نرم افزاری جدید یا فروشنده روبرو هستید ، از این استفاده کنید. شما در حال استفاده از تفکر تیم خود هستید اما هنوز نتیجه نهایی را راهنمایی می کنید.
مرتبط: یاد بگیرید که چگونه اکنون تفویض کنید – یا خطر از دست دادن شغل خود را خطر کنید
3. این کار را انجام دهید و گزارش دهید
در اینجا ، شما به عضو تیم اعتماد دارید تا تصمیم بگیرد ، اما از آنها بخواهید که شما را مطلع کنند. این زمانی مفید است که شما می خواهید استقلال تیم خود را ارائه دهید بلکه از پیشرفت یا خطرات احتمالی آگاه باشید.
به عنوان مثال ، شما ممکن است وظیفه مدیریت مطالبات مطالب را به شخصی اختصاص دهید و از آنها بخواهید که شما را هفتگی به روز کنند. شما هر حرکتی را دیکته نمی کنید ، اما به اندازه کافی نزدیک می شوید که در صورت لزوم راهنمایی کنید.
4. آن را انجام دهید
این توانمندسازی کامل است. شما به اعضای تیم خود اعتماد دارید که از ابتدا تا پایان کار را به طور مستقل انجام دهند ، بدون اینکه گزارش دهند ، مگر اینکه مسئله اصلی وجود داشته باشد. شما به آنها اهداف روشنی ، بودجه و اقتدار کامل داده اید.
این ایده آل است که خطر کم باشد یا اینکه عضو تیم شما نسبت به شما بسیار آگاه باشد. به عنوان مثال ، شما ممکن است انتخاب یک فروشنده تمیز کردن فرش را به طور کامل واگذار کنید یا به یک نماینده خدمات مشتری اجازه دهید شکایات مشتری را در یک بودجه مشخص حل کند.
مرتبط: شما نمی توانید همه کارها را انجام دهید. بنابراین بهترین کار را با آنچه دارید انجام دهید.
قطعه گمشده در بیشتر نمایندگان
نمایندگی بدون مرز می تواند منجر به سردرگمی یا اشتباهات پرهزینه شود. به همین دلیل است که هر درجه از هیئت باید با بودجه ، در پول و زمان همراه باشد.
به عنوان مثال ریتز-کارلتون را بگیرید. هر کارمند برای حل مشکلات مشتری در محل با بودجه اختیاری 2000 دلار مجاز است. چرا؟ از آنجا که آنها می فهمند که ارزش طول عمر یک میهمان شاد بسیار بیش از هزینه یک رفع سریع است.
می توانید همان اصل را اعمال کنید. اگر از یکی از اعضای تیم می خواهید گزینه های تحقیق را برای بهبود تدارکات رویداد تحقیق کند ، بودجه 10 ساعته را تعیین کنید. این از یک رویکرد بیش از حد سطحی یا بیش از حد جامع جلوگیری می کند و به آنها کمک می کند تا به طور مناسب در اولویت قرار بگیرند.
وقتی اعضای تیم گیر می کنند چه باید کرد
اعضای تیم حتی با نمایندگی و بودجه روشن ، می توانند به موانع جاده ای برخورد کنند. در آن لحظات ، آنها اغلب به این عادت می پردازند: “چه کاری باید انجام دهم؟”
هدف این نیست که این مشکل را به عقب برگردانید – این است که به تیم خود آموزش دهید تا مانند صاحبان فکر کنید. آنها را ترغیب کنید تا از “سؤالات بله قادر” استفاده کنند. این بدان معناست که توصیه ای را به شما ارائه می دهید که می توانید به سرعت تأیید یا رد کنید.
آنها به جای اینکه مسئله را در دامان خود ریخته اند ، ممکن است بگویند:
“آقای جونز فاکتور خود را پرداخت نکرده است. من سه گزینه را در نظر گرفته ام: بدهی را بنویسید ، آن را به مجموعه ها ارسال کنید یا یک برنامه پرداخت ارائه دهید. توصیه می کنم برنامه پرداخت را در سه قسط ارائه دهید. آیا با این کار خوب هستید؟”
این تغییر ساده شما را از تنگنا بودن باز می دارد و مهارت های تصمیم گیری تیم خود را توسعه می دهد.
روزی که صندوق ورودی خود را واگذار کردم
سالها است که من خودم هر ایمیل را اداره می کردم. بعد از جلسات مشاوره برگشت به عقب ، به خانه می روم و صدها پیام خوانده نشده با آن روبرو می شوم. من غرق شدم. بنابراین من تصمیمی گرفتم که همه چیز را تغییر داد: من به دستیار خود دسترسی کامل به صندوق ورودی خود دادم.
دسترسی جزئی نیست نه فقط برنامه ریزی ایمیل. من شش حساب ایمیل را تحویل دادم ، چراغ سبز را به او دادم تا از طرف من پاسخ دهد و از آنجا دور شدم.
مردم به من گفتند که من دیوانه ام. “چگونه شخص دیگری می تواند به ایمیل های شما پاسخ دهد؟” آنها گفتند.
اما حقیقت اینجاست: این دیوانه تر بود که بدون پاسخ دادن به مشتری ، دو هفته بروید تا اینکه شخصی را که به آن اعتماد دارم برای رسیدگی به آن داشته باشم. در 15 سال ، او احتمالاً 10 اشتباه جدی مرتکب شده است – اما او بیش از 30،000 پاسخ محکم ارسال کرده است. هزینه نگه داشتن بسیار بیشتر از هزینه رها کردن بود.
آن روز ، شرکت من شروع به رشد کرد بدون من
هیئت به عنوان یک استراتژی برای آزادی
نمایندگی بیش از یک تاکتیک مدیریت زمان است. این یک استراتژی رشد است. هر بار که با وضوح و قصد تفویض می کنید ، شغلی می سازید که به سیستم ها بستگی دارد ، نه ابرقهرمانان. اینگونه است که شما از موتور شرکت خود به راهنمای خود تغییر می کنید.
آزمایش نهایی؟ یک تعطیلات دو هفته ای بدون ورود به سیستم انجام دهید. اگر تجارت شما می تواند در غیاب شما شکوفا شود ، شما با موفقیت تفویض شده اید. اگر اینطور نیست ، شما می دانید که در کجا باید تلاش های خود را متمرکز کنید.
بسیاری از کارآفرینان تجارت خود را مانند نشان افتخار می پوشند. اما نشانه واقعی موفقیت آزادی است – آزادی انتخاب ، فکر کردن و رشد.
برای دستیابی به این امر ، با مشخص کردن کارهایی که به آنها چسبیده اید و میزان نمایندگی هر یک از آنها نیاز دارید ، شروع کنید. انتظارات خود را روشن کنید ، زمان یا محدودیت های مالی را تعیین کنید ، زمینه را فراهم کنید و به تیم خود مربیگری کنید تا نتایج خود را داشته باشید.
هنگامی که این کار را انجام دادید ، نه تنها یک تجارت با ارزش تر ایجاد خواهید کرد ، بلکه فضایی را برای هدایت آن بازیابی خواهید کرد.
https://www.entrepreneur.com/leadership/delegation-is-the-only-way-to-scale-but-most-ceos-do-it/494369