نقض داده های Stellantis میلیون ها خریداران خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد: گزارش
یک خودروساز بزرگ به تازگی نقض داده ای را تجربه کرده است که می تواند ده ها میلیون مشتری را تحت تأثیر قرار دهد.
Stellantis ، خودروساز در پشت جیپ ، فیات ، کرایسلر و داج ، روز یکشنبه در بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت که اخیراً “دسترسی غیرمجاز” را به یک پلت فرم خدمات شخص ثالث از عملیات خدمات مشتری خود در آمریکای شمالی “کشف کرده است”.
استلانتیس در بیانیه مطبوعاتی نوشت: “ما همچنین به مقامات مناسب اطلاع می دهیم و مستقیماً به مشتریان آسیب دیده اطلاع می دهیم.” در این نسخه آمده است که در حالی که اطلاعات تماس در معرض دید قرار می گرفت ، اطلاعات مالی نبود. در این بیانیه انواع اطلاعات تماس تحت تأثیر مشخص نشده است.
مرتبط: جگوار لندرور پس از حمله سایبری تولید را خاموش کرد و تاکنون بیش از یک میلیارد دلار به این شرکت هزینه کرد
Stellantis ، که در سال 2021 به دنبال ادغام Fiat Chrysler Automobiles و PSA Group ایجاد شد ، پنجمین خودروساز بزرگ جهان با حجم فروش است.
شرکت خودرو تعداد افراد تحت تأثیر این نقض را فاش نکرد. با این حال ، گروه سایبری Shinyhunters مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و روز دوشنبه به سایت فناوری BleepingComputer گفت که بیش از 18 میلیون سوابق Salesforce از Stellantis ، از جمله نام و اطلاعات تماس را به سرقت برده است.
یک Jeep Wrangler 2025 Stellantis ، یک Stellantis RAM 1500 و یک Grand Wagoneer Grand Stellantis 2025. عکاس: کنت نیشیمورا/بلومبرگ از طریق گتی تصاویر
Shinyhunters از ابتدای سال با استفاده از حملات صوتی فیشینگ برای سرقت داده ها ، پس از مشتریان با کیفیت بالا Salesforce پیش می رود. گوگل در ماه ژوئن تأیید کرد که ShinyHunters مسئول نقض داده ای است که بر یکی از بانکهای اطلاعاتی Salesforce خود تأثیر می گذارد که حاوی اطلاعاتی در مورد مشاغل کوچک و متوسط است.
مرتبط: “بزرگترین نقض داده در تاریخ”: گفته می شود که اپل ، گوگل و متا در میان 16 میلیارد سرقت شده در هک گسترده
لوئیس ویتون و شرکت بیمه Allianz Life همچنین در ماه ژوئیه نقض داده هایی را تجربه کردند که به گروه ShinyHunters مرتبط بودند.
براساس بررسی ملی CIO ، ShinyHunters از یک استراتژی حمله مداوم استفاده می کند: شخصی با یک کارمند شرکت تماس می گیرد که وانمود می کند که از آن پشتیبانی می کند و آنها را بارگیری می کند ، که دسترسی مهاجم به داده های مشتری را اعطا می کند. مهاجم سپس اطلاعاتی مانند نام ، ایمیل و شماره تلفن را سرقت می کند و خواستار پرداخت باج از شرکت برای متوقف کردن انتشار داده ها است.
Shinyhunters به BleepingComputer گفت که تاکنون بیش از 1.5 میلیارد سوابق Salesforce از 760 شرکت تاکنون به سرقت برده است.
یک خودروساز بزرگ به تازگی نقض داده ای را تجربه کرده است که می تواند ده ها میلیون مشتری را تحت تأثیر قرار دهد.
Stellantis ، خودروساز در پشت جیپ ، فیات ، کرایسلر و داج ، روز یکشنبه در بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت که اخیراً “دسترسی غیرمجاز” را به یک پلت فرم خدمات شخص ثالث از عملیات خدمات مشتری خود در آمریکای شمالی “کشف کرده است”.
استلانتیس در بیانیه مطبوعاتی نوشت: “ما همچنین به مقامات مناسب اطلاع می دهیم و مستقیماً به مشتریان آسیب دیده اطلاع می دهیم.” در این نسخه آمده است که در حالی که اطلاعات تماس در معرض دید قرار می گرفت ، اطلاعات مالی نبود. در این بیانیه انواع اطلاعات تماس تحت تأثیر مشخص نشده است.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/business-news/stellantis-data-breach-affects-millions-of-car-buyers/497439