نحوه کسب اعتماد مشتری و افزایش فروش بدون بودجه تبلیغاتی بزرگ

نحوه کسب اعتماد مشتری و افزایش فروش بدون بودجه تبلیغاتی بزرگ

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

برای هر یک از مشاغل یک دلاری در روابط عمومی (PR) سرمایه گذاری می کنند ، آنها به طور متوسط 5.50 دلار در پوشش رسانه ای کسب می کنند. به همین دلیل و بیشتر ، شرکت های بزرگ روابط عمومی را ضروری می دانند.

با این حال ، روابط عمومی می تواند تفاوت بزرگی برای شرکت ها و سازمانها در هر اندازه ایجاد کند. از آنجا که اعتماد مصرف کنندگان به تبلیغات و بازاریابی سنتی کاهش یافته است ، روابط عمومی به عنوان بخش مهمی از ارتباطات استراتژیک تجاری ظاهر شده است. این امر به ویژه در لحظه های کلیدی در توسعه یک سازمان ، مانند ماه های قبل از راه اندازی یک شرکت ، محصول یا خدمات جدید صادق است.

مشکل تبلیغات و بازاریابی سنتی

تحقیقات نشان داده است که امروزه مشتریان نسبت به پیشینیان خود نسبت به تبلیغات و تبلیغات بازاریابی بسیار تردید دارند. براساس گزارش دسامبر سال 2024 از YouGov ، 53 ٪ از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که تبلیغات اتلاف وقت است و 52 ٪ گفتند که به تبلیغات تلویزیونی اعتماد ندارند.

بی اعتمادی به ویژه در بین اعضای نسل های جوان مشخص شده است. اخیراً یک بررسی توسط Live Nation Survey کشف کرد که تنها یک از چهار نفر از این مشتریان می گویند که به مارک ها اعتماد دارند. در عوض ، آنها شفافیت ، اصالت و واقعیت می خواهند.

خوشبختانه ، روابط عمومی دقیقاً آن نوع رویکرد شفاف ، معتبر و صادقانه را ارائه می دهد که مصرف کنندگان امروز هوس می کنند.

مرتبط: نحوه تسلط بر روابط عمومی و ایجاد اعتماد به نفس در دنیای در حال تغییر

رویکرد منحصر به فرد روابط عمومی به ارتباطات استراتژیک

روابط عمومی می تواند بدبینانه را خلع سلاح کند و با مخاطبان هدف اعتماد ایجاد کند. PR به جای پرداخت پیام های خود علاقه مند در مقابل افراد ، با ارائه ارزش قانونی به خوانندگان ، بینندگان و شنوندگان ، توجه رسانه ها را به خود جلب می کند.

متخصصان روابط عمومی استراتژی های مختلفی برای جذب این پوشش رسانه ای دارند. بخش اعظم آن برای ماندن در بالای چرخه اخبار ، با درک عمیق از حوزه های تخصصی مشتری و ایجاد روابط با روزنامه نگاران و ویراستاران ، پایین می آید. سپس تبلیغ کنندگان این عوامل را برای ایجاد فرصت هایی برای درخشش کانون توجه مشتریان خود ترکیب می کنند.

به عنوان مثال ، هنگامی که یک طوفان به تازگی جامعه ای را ویران کرده است ، تبلیغ کنندگان می فهمند که بسیاری از اعضای مردم نگران چشم انداز از دست دادن خانه های خود در چنین رویدادی دیگر خواهند بود. تبلیغ کنندگان می توانند با ارائه این فرصت از این فرصت استفاده کنند تا به روزنامه نگاران اجازه دهند با مشتریانی که در بیمه تخصص دارند مصاحبه کنند. این به مشتری فرصتی می دهد تا توضیح دهد که چگونه صاحبان خانه می توانند قبل از طوفان از املاک خود به بهترین وجه محافظت کنند.

در حالی که مشتری هرگز به صراحت محصولات بیمه خود را در تفسیر خود ترویج نمی کند ، این واقعیت که آنها مایل هستند وقت خود را برای مفید بودن و ارائه راهنمایی ها به خوبی بر آنها و شرکت خود نشان دهند. نمایش در رسانه ها همچنین بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را افزایش می دهد ، به این معنی که موتورهای جستجو احتمالاً در نتایج جستجوی آنلاین آنها را بالاتر می برند.

این فقط یک نمونه است – نکته مهم این است که تبلیغ کنندگان با استعداد درک می کنند که چگونه می توانند علاقه رسانه ها را به مشتریان خود در هر زمان معین ترسیم کنند.

مرتبط: 5 تصور غلط مشترک در مورد روابط عمومی

چرا روابط عمومی تفاوت ایجاد می کند

این نوع ظاهر یا ذکر رسانه – که اغلب “رسانه های کسب شده” نامیده می شوند – با یک تبلیغ تبلیغاتی بسیار متفاوت است. این آموزش ، دانش ، تخصص و حسن نیت نسبت به عموم را ارائه می دهد ، نه تلاشی برای فروش چیزی به آنها.

با این حال ، روابط عمومی همچنین یک روش مؤثر برای ترویج محصولات و خدمات مشتری است. توصیه های ارزشمند و رفتار اخلاقی این شرکت ارتباط مثبتی با بینندگان ایجاد می کند. انجام PR Fosters Trust ، که وقتی اعضای مخاطب به دنبال خرید یک محصول یا خدمات مربوطه هستند ، می تواند پرداخت کند.

در واقع ، به گفته فشارسنج Edelman Trust ، پاسخ دهندگان نظرسنجی رسانه های کسب شده را به عنوان راهی بهتر برای جلب اعتماد خود نسبت به هر نوع بازاریابی دیگر معرفی می کنند. همانطور که در همین مطالعه گزارش می شود ، به کارشناسان صنعت بیش از هر منبع دیگری از جمله همسالان ، افراد مشهور و تأثیرگذار نیز اعتماد دارند.

ترکیب اقتدار و همدلی یک برنده است. این همان ترکیبی است که PR ارائه می دهد. در نتیجه ، مطالعات نشان می دهد که PR تأثیر مثبتی در خط پایین دارد.

همچنین بخوانید: چگونه می توانید از این استراتژی های روابط عمومی برای ایجاد اعتبار و اعتماد شرکت خود استفاده کنید – حتی در صورت حمله

PR شناورهای خط پایین

یک نظرسنجی در سال 2020 نشان داد که ، پس از شنیدن محصول در پادکست ، 64 ٪ از شنوندگان از وب سایت این شرکت بازدید کردند و 55 ٪ به خرید این کالا پایان دادند. در همین حال ، 70 ٪ از همان افراد گفتند که از طریق تبلیغات سریع به جلو می روند.

براساس شرکت تحقیقاتی و مشاوره Forrester ، شرکت هایی که Garner به دست آورده اند ، می توانند 20 برابر بیشتر از شرکت هایی که فقط برای تبلیغات پرداخت می کنند ، تولید کنند.

همانطور که این شماره ها نشان می دهند ، مشاغل روابط عمومی در هر زمان معین. با این وجود لحظات کلیدی نیز وجود دارد که انجام روابط عمومی حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

زمان مناسب برای انجام روابط عمومی

مطالعات نشان می دهد که روابط عمومی در زمان های خاصی در توسعه آنها تفاوت خاصی ایجاد می کند. انجام روابط عمومی در ماه های منتهی به راه اندازی محصول جدید ، خدمات یا تجارت به شرکت کمک می کند تا بهتر از تبلیغات باشد.

تجربه شخصی من این نتیجه گیری ها را به دست می آورد. به عنوان مثال ، یکی از مراجعین آژانس روابط عمومی من-یک مرکز سلامتی ضد پیری-نگران این بود که هیچ کس در افتتاح بزرگ خود ظاهر نشود. ما به تأثیرگذار مستقر در جامعه وی رسیدیم و مشاوره رسانه ای را به رسانه های خبری محلی و اتاق بازرگانی ارسال کردیم که این رویداد را در حساب های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ می کرد. این باعث ایجاد وزوز شد و در نتیجه ، افتتاح بزرگ با مردم بسته شد که بسیاری از آنها قرار ملاقات را رزرو کردند.

باز هم ، این فقط یک نمونه است. در اصل ، PR افراد را با محصولات ، خدمات و مشاغل جدید به طور مؤثرتر از تبلیغات آشنا می کند زیرا اشخاص ثالثی را که قابل اعتماد تر از یک برند هستند ، بسیج می کند.

PR نتایج را ارائه می دهد

در حالی که هر شرکتی از ایجاد اعتماد به نفس با مصرف کنندگان بهره می برد ، انجام روابط عمومی برای شرکت ها و مشاغل جدید که پیش بینی می کنند محصولات یا خدمات جدید را در سال آینده پیش بینی می کنند ، بسیار مهم است. برای بهترین نتیجه ، فعال باشید و از قبل خوب شروع کنید. این به تیم روابط عمومی شما می دهد تا استراتژیک ، انجام تحقیقات بازار و ایجاد اتصالات کلیدی لازم برای نتایج بهینه را ایجاد کنید.

شرکت های بزرگ درگیر روابط عمومی هستند زیرا این نتیجه را ارائه می دهد. به همین دلیل مشاغل در هر اندازه نیز باید این کار را انجام دهند.

آماده هستید تا سقف درآمد خود را بشکنید؟ با ما در سطح UP ، کنفرانسی برای رهبران جاه طلب مشاغل برای باز کردن فرصت های رشد جدید بپیوندید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-earn-customer-trust-and-boost-sales-without-big-ad/489854

دیدگاهتان را بنویسید