نحوه کار و نحوه استفاده از آن
آیا می دانید 57.6 ٪ از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ به همین دلیل است که بازاریابان بسیاری از ابزارها و استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی را توسعه داده اند که به آنها در تقویت موفقیت خود کمک می کند. از بازاریابی تأثیرگذار گرفته تا محتوای تولید شده توسط کاربر ، همه این شگفتی ها برای مارک هایی که به دنبال افزایش آگاهی و جذب مشتری های بیشتری هستند ، شگفتی می کند. و ، داستان پردازی رسانه های اجتماعی یکی از قوی ترین بازاریابان سلاح ، مشاغل کوچک ، مارک ها و تأثیرگذار برای برقراری ارتباط مهم است.
بنابراین ، داستان پردازی رسانه های اجتماعی باید یکی از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما ، به ویژه در یک بستر قدرتمند مانند اینستاگرام باشد. این می تواند به شما در رسیدن به تعدادی از اهداف ، از جمله افزایش آگاهی از برند ، ایجاد اوراق قرضه قوی با مخاطب هدف و افزایش فروش کمک کند. با این حال ، شما باید بدانید که چگونه داستان پردازی چگونه کار می کند و بهترین استراتژی ها برای استفاده از آن چیست.
این مقاله داستان های رسانه های اجتماعی را تجزیه می کند ، به شما در مورد نحوه عملکرد آن و نحوه استفاده از آن برای تجارت خود می آموزد. در اینجا نحوه انجام درست آن آورده شده است!
قدرت داستان پردازی رسانه های اجتماعی چیست؟
قبل از اینکه ما در استفاده از داستان پردازی رسانه های اجتماعی برای تلاش های بازاریابی شما عمیق شویم ، ابتدا باید نگاهی دقیق تر به این که داستان پردازی چیست و چرا اینقدر قدرتمند است.
بنابراین ، داستان پردازی رسانه های اجتماعی دقیقاً چیست؟
داستان پردازی رسانه های اجتماعی ابزاری برای بازاریابی است که بر اساس اصول زیر بنا شده است:
- گفتن داستانهایی که حول مارک و مشتریان هدف آن می چرخند
- برانگیختن احساسات در مشتریان
- به تصویر کشیدن برند بیش از یک برند
- دادن شخصیت و صدا به برند
- الهام بخش مردم برای تبدیل شدن به مشتری
- به برند خود هدف و به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود
رسانه های اجتماعی قدرتمند هستند زیرا باعث می شود یک برند از بقیه متمایز شود و معنای عمیق تری به آن می بخشد. این به شما کمک می کند تا نشان دهید که برند شما واقعاً در مورد چیست و داستان پشت محصولات ، خدمات و ارتباط با مشتریان چیست.
بنابراین ، قدرت داستان پردازی رسانه های اجتماعی در زیر است:
- احساسات را برانگیخته است
- این به برند صدا می دهد
- این برند را واقعی تر و قابل اعتماد تر می کند
حال ، بیایید نگاهی بیندازیم که بهترین استراتژی ها برای استفاده از داستان های رسانه های اجتماعی با عاقلانه و با موفقیت چیست.
استراتژی های برتر برای داستان پردازی در رسانه های اجتماعی می توانید استفاده کنید
مخاطبان خود را منعکس کنید
اولین قدم برای راه اندازی یک کمپین موفق داستان پردازی ، دانستن و درگیر کردن مخاطبان شما است. و این به معنای بیشتر از تمرکز بر سن ، جنس یا مکان آنها است.
برای اینکه واقعاً مخاطبان خود را بشناسید ، باید اطمینان حاصل کنید که آنها را درک کرده اید:
- مشکلات و نقاط درد
- منافع
- مسائل زندگی واقعی و پویایی
اگر این را می دانید ، می توانید داستانهایی را بگویید که زندگی آنها را منعکس می کند و آنها می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال ، Dove یک برند است که برای داستان پردازی عالی شناخته شده است. این چیزی است که آن را عالی می کند:
- آنها افراد “واقعی” را به تصویر می کشند
- آنها مشکلات قابل اعتماد را برطرف می کنند
- آنها به مشتریان خود صدا می دهند

به این ترتیب ، مخاطب هدف آنها شخصیت اصلی داستانهای آنها است که باعث می شود آنها تأثیرگذارتر شوند.
احساسات را بیرون می کشند
به گفته فوربس ، داستانی باید “حقیقت خود را به اشتراک بگذارید ، با موانع زندگی خود صحبت کنید و بین شما و مخاطبان خود نسبی و رابطه برقرار کنید. “
یک داستان باید در شخصی که آن را می خواند تأثیر بگذارد. لازم نیست چیزی مانند غلتک های عاطفی در حال تغییر زندگی باشد ، اما باید به معنای چیزی باشد.
بنابراین ، در مورد نوع احساسی که می خواهید بیرون بیاورید تصمیم بگیرید. آیا می خواهید به آنها احساس مالیخولیایی ، هیجان زده ، با انگیزه ، توانمند بپردازید؟ این باید با شخصیت برند شما موافقت کند.
در اینجا یک مثال عالی از Airbnb آورده شده است.


Airbnb یک برند است که به شدت به داستان پردازی متکی است. برای هر یک از اجاره هایی که در حساب اینستاگرام خود نشان می دهند ، یک داستان کوچک طراحی می کنند که به مهمانان بالقوه کمک می کند تا تصور کنند که چه چیزی مانند ماندن در آنجا است. در مثال بالا ، آنها تصویری از شبهای گرم را با Stargazing و S’mores تنظیم کردند. این باعث می شود خواننده احساس دلتنگی ، احساساتی یا حتی عاشقانه کند. مطمئناً باعث می شود که آنها بخواهند در این کابین زیبا بمانند.
الهام بخش مردم
نکته بزرگ بعدی که می خواهید با داستان پردازی رسانه های اجتماعی خود انجام دهید الهام بخشیدن به مردم است. امید ، انگیزه و قدرت برای ایجاد تغییر یا جرات انجام کاری بسیار زیاد است. بنابراین ، سعی کنید داستان های خود را الهام بخش کنید.
در اینجا چگونه:
- یک فرد قابل اعتماد را در وسط داستان قرار دهید
- در مورد شجاعت ، قدرت ، موفقیت آنها بنویسید
- دیگران را دعوت کنید تا یکسان باشند و پله های خود را دنبال کنند
- برند خود را به عنوان کانون دیگر داستان تبدیل کنید
این دقیقاً همان کاری است که نایک سالهاست که انجام می دهد. در مثال زیر ، آنها بر اهمیت خانواده و کار سخت برای کسانی که بیشتر آنها را دوست داریم تأکید می کنند. اگر این به شما الهام بخشد ، ما نمی دانیم چه خواهد شد!
با این وجود ، اطمینان حاصل کنید که تمام داستانهای رسانه های اجتماعی شما به صورت مستند و به سبکی نوشته شده است که مخاطب هدف شما به راحتی درک می کند. قبل از انتشار آنها ، بهترین خدمات تصحیح را برای بررسی داستانهای خود پیدا کنید.


تبلیغی
از داستان پردازی رسانه های اجتماعی می توان برای تبلیغ سایر سیستم عامل ها و محتوای بازاریابی خود استفاده کرد. این می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان رسانه های اجتماعی خود را کاملاً جدید از شما نشان دهند و از آنها الهام بگیرند تا بیشتر با برند خود درگیر شوند.
شما می توانید از داستان های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ متقابل A استفاده کنید:
- وب سایت
- وبلاگ
- نمونه کارها
- حساب پلتفرم مختلف رسانه های اجتماعی
به عنوان مثال ، Square یک شرکت خدمات مالی و پرداخت های دیجیتال است که از داستان پردازی برای گرفتن مشتری بیشتر در هیئت مدیره و علاقه مند به خواندن وبلاگ خود استفاده می کند. در اینجا داستانی است که آنها اخیراً در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند.


آنها از مردم دعوت می کنند که بقیه داستان را از طریق پیوند به صورت بیو بخوانند ، که آنها را مستقیماً به وبلاگ خود می برد. در آنجا ، آنها با داستان پردازی حتی قوی تر ادامه می دهند ، که افراد را درگیر می کند و باعث می شود که این برند را بخشی از زندگی روزمره خود ببینند.
افزایش آگاهی اجتماعی
مردم به جوامع ، محیط زیست ، سلامت روان و بسیاری از موضوعات مشابه دیگر اهمیت می دهند. برندها می توانند از این دلبستگی برای نزدیک شدن به مخاطبان خود و ایجاد اوراق قرضه قوی تر استفاده کنند.
این بدان معناست که مارک ها باید داستانهایی ایجاد کنند که باعث افزایش آگاهی اجتماعی شود. آنها باید موضع بگیرند و پیروان و مشتریان خود را برای پیوستن به آنها دعوت کنند.
همیشه یکی از مارک هایی است که سعی می کند از طریق کمپین #stopperioDpoverty خود تغییر ایجاد کند. آنها داستانهایی درباره دختران از سراسر جهان به اشتراک می گذارند که سزاوار پشتیبانی هستند.


با این کار ، همیشه به چندین هدف دست می یابند:
- نشان می دهد که آنها از نظر اجتماعی آگاه هستند
- همدلی و تعامل آنها در جامعه جهانی
- باعث می شود مردم بیش از یک مارک محصول زنانه دیگر به آنها نگاه کنند
- الهام بخش مردم برای تبدیل شدن به مشتری آنها
موضوعات مهم اجتماعی داستان های خوبی را برای گفتن در اینستاگرام ایجاد می کند. از آنها برای تقویت تلاش های داستان پردازی خود استفاده کنید.
شخصیت های قوی دارند
داستان پردازی رسانه های اجتماعی را می توان با سایر ابزارها و استراتژی های بازاریابی هوش مصنوعی ترکیب کرد. بازاریابی تأثیرگذار می تواند برای داستانهای شما شگفتی کند زیرا 49 ٪ از مصرف کنندگان طبق تحقیقات به توصیه های تأثیرگذار بستگی دارند.
برای ایجاد بازاریابی تأثیرگذار به عنوان بخشی از استراتژی های داستان پردازی خود ، شما نیاز دارید:
- یک شخصیت اصلی قوی مخاطبان شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند
- یک داستان واقعی و واقعی زندگی
- به تصویر کشیدن این شخص به عنوان یک فرد عادی
این همان کاری است که Under Armor دوست دارد با استراتژی داستان پردازی خود در اینستاگرام انجام دهد.


در اینجا ، آنها داستانی از برایس هارپر و درگیری وی در جامعه کامدن و تیم بیس بال جوانان خود را به اشتراک گذاشتند. این داستان به سال 2019 باز می گردد و در سال 2021 پسران می خواستند قدردانی خود را به اشتراک بگذارند و از بازیکن مورد علاقه خود حمایت کنند.
در زیر آرمور و شریک زندگی تأثیرگذار آنها با این داستان که کمک به افراد نیازمند چقدر مهم است ، قلب های زیادی را لمس کردند ، اما هرگز افرادی را که از شما حمایت می کردند فراموش نکنید.
از تصاویر استفاده کنید
در رسانه های اجتماعی و به ویژه در اینستاگرام ، جنبه بصری داستان پردازی بسیار مهم است. این همان چیزی است که باعث می شود افراد از پیمایش متوقف شوند و روی پست شما تمرکز کنند. اگر توجه آنها را با تصاویر جلب کنید ، می توانید آنها را مجبور به خواندن داستان خود کنید و شروع به نگاه متفاوت به شما کنید.
به این ترتیب ، می توانید از داستان پردازی رسانه های اجتماعی برای نشان دادن محصول خود استفاده کنید و آن را برای پیروان خود جذاب تر کنید. به علاوه ، 54 ٪ از مرورگرهای اجتماعی از رسانه های اجتماعی برای محصولات تحقیق استفاده می کنند ، بنابراین چرا آنچه را که به دنبال آن هستند به آنها نمی دهید؟
این چیزی است که در داستانهای رسانه های اجتماعی بهترین کار را می کند:
- تصاویری که عضو مخاطب هدف معمولی را به تصویر می کشد
- عکس
- محصول شما در یک زندگی واقعی
پس از اضافه کردن یک داستان برای پشتیبانی از بصری ، بسته کامل را خواهید داشت.
IKEA به دلیل استفاده از تصاویر قوی برای گفتن داستانهایی در مورد محصولات خود شناخته شده است و به شما کمک می کند تا یک قطعه از مبلمان خود را در خانه خود داشته باشید.


شما می توانید همین کار را انجام دهید. داستانی را در اطراف محصول خود بسازید ، آن را با تصاویر خیره کننده پشتیبان تهیه کنید و آن را در اینستاگرام به عنوان یک پست یا یک سری داستان به اشتراک بگذارید.
افکار نهایی
داستان پردازی رسانه های اجتماعی یک تسویه حساب یک ترفند نیست ، بلکه یک ابزار بازاریابی پیچیده است که به شما امکان می دهد خلاق باشید و اهداف خود را بالاتر و بالاتر تنظیم کنید. استفاده از این روش بازاریابی برای دستیابی به اهداف بی شماری برای برند یا تجارت شما کارآمد است.
امیدوارم نکات و توضیحاتی که در بالا به اشتراک گذاشتیم به شما کمک کرد تا قدرت بالقوه داستان پردازی رسانه های اجتماعی را تحقق بخشید. اگر چنین است ، امروز شروع به کار روی داستان خود کنید!