موفقیت یک خرید بیشتر از پیچ و مهره های خود معامله است. شما فقط یک فناوری، محصول یا خدمات نمیخرید تا از پیشنهادات شرکت خود استفاده کنید. شما همچنین در حال به دست آوردن دانش سازمانی و آوردن رهبران فکری هستید که می توانند به هدایت کسب و کار شما کمک کنند.
مطمئناً، بررسی دقیق قبل از معامله شامل ارزیابی سود و خطرات احتمالی یک خرید است. اما این امر همچنین مستلزم جستجو برای رهبران، همراه با سیستم ها و فرهنگ هایی است که آنها توسعه داده اند، که احتمالاً به رشد شرکت شما کمک می کند.
بسیاری از مردم یک خرید را فرصتی برای نوآوری می دانند – افزودن و تکامل محصولات و توسعه استراتژی ها برای بازارهای جدید. با این حال، یکی از چیزهایی که آنها اغلب نادیده می گیرند، فرصت نوآوری در فرهنگ شرکت است. به طور خاص، انتخاب و انتخاب بهترین ها از هر دو کاری که شرکت ها برای ایجاد یک نرمال جدید انجام می دهند.
در صنایع پویایی مانند فناوری، شرکتها اغلب نیاز به چرخش دارند تا رقابتی باقی بمانند. این بدان معناست که هنگام ارزیابی رهبران جدید، پرسیدن این سوال ضروری است: تفکر استراتژیک، مهارت های رهبری و سبک تصمیم گیری چه کسی را می خواهید، حتی اگر در آینده آنها را به حوزه های جدیدی تغییر دهید؟
به هر حال، خیلی چیزها ممکن است اشتباه پیش بروند. بررسی ناکافی ارزش گذاری بیش از حد برنامه ریزی و اجرای ادغام ضعیف ناکامی در حفظ کارمندان از شرکت جدید.
ما این کار را با شناسایی قهرمانان تغییر انجام می دهیم – رهبران متعهدی که ارتباط برقرار می کنند، بازخورد می پذیرند، سازگار هستند، انعطاف پذیر هستند و مشارکت دارند – از هر دو شرکت برای جمع آوری افراد ما. سپس، چک لیستهای دقیقی را برای سال اول یا بیشتر ایجاد میکنیم، که اغلب شامل هزاران آیتم خطی از تخصیص میزها تا اجرای رویدادهای آموزشی میشود، تا همگی ما را به سرعت به سمت اهدافمان یعنی یک تیم کاملاً یکپارچه و دارایی تجاری سوق دهند.
در حالی که این عناصر بسیار مهم هستند، ما موفقیت را حتی گسترده تر می بینیم. همچنین به این معنی است که تیم ما احساس می کند که به طور مداوم برای رسیدن به یک هدف ارزشمند کار می کند. و نگاه کردن به افراد بهعنوان حیاتی برای موفقیت یک خرید، به ما کمک کرده است تا تیمی آماده و با انگیزه برای انجام این کار تشکیل دهیم: ارائه تجربیات نوآورانه و خارقالعاده به مشتریان خود.
مجله ترفندهای اینستاگرام
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/i-lead-a-company-built-through-decades-of-acquisitions/480437
بسته شدن معامله می تواند مانند عبور از خط پایان برای کسانی باشد که بر آن نظارت دارند. اما وقتی از بالای شانه خود نگاه می کنید، می بینید که بیشتر کارمندان در ابتدا صف می کشند. ماراتن واقعی پس از بسته شدن آغاز میشود: برای به دست آوردن دستاوردهای پیشبینیشده معامله، به کار ثابتی نیاز است تا بقیه شرکت از خط پایان عبور کنند.
اغلب، فرض پیشفرض این است که فرهنگ شرکت خریدار غالب باقی خواهد ماند. اما گاهی اوقات ممکن است یک اشتباه باشد.
مرتبط: چگونه رهبران می توانند شرکت های آماده کسب بسازند
از آن به عنوان فرصتی برای تجسم مجدد فرهنگ استفاده کنید
ما اهمیت این توجه را از یک خرید اولیه آموختیم. فناوری که ما خریداری کرده بودیم در نهایت منسوخ شد، اما آن مدیر عامل برای بیش از یک دهه عضو اصلی مجموعه رهبری ما باقی مانده است، و تیمی که تحت رهبری او به دست آوردهایم تغییر کرده و پایه و اساس یکی از هیجانانگیزترین بازوهای کسبوکار ما را تشکیل میدهد. : پلت فرم ماشین متصل ما.
مرتبط: 5 دلیل برای اینکه کسب و کارهای کوچک باید ادغام و ادغام را در نظر بگیرند
“چرا” باید شامل “چه کسی” باشد
به عنوان مثال، پس از ادغام، متوجه شدیم که ارزشهای قبلی شرکتمان دیگر بهطور دقیق شرکت جدید را منعکس نمیکند. بنابراین آنها را بازنشانی می کنیم. این همیشه آسان نبود: یک پروژه طولانی مدت شامل نظرات کارمندان در کل طول کشید. همچنین نیاز به عینیت در سطح رهبری برای باز ماندن در راه های جدید کار و برقراری ارتباط داشت. با این حال، این ابتکار منجر به مجموعهای از ارزشها شد که به طور معناداری مأموریت و فرهنگ تکاملیافته ما را نشان میداد و ما را در مسیری به سوی موفقیت بزرگتر قرار میداد.
ما دریافتهایم که رویکرد به این فرآیند یکپارچهسازی با تمرکز بر فوریت، حساسیت و شفافیت، کلید حفظ تا حد امکان کارمندان، همراه با دانش و مهارتهای سازمانی حیاتی است.
علیرغم هیاهویی که اغلب با خریدها همراه است، واقعیت این است که حدود 80 درصد از آنها به اهداف مورد نظر خود دست نمی یابند.
من معتقدم یکی از حیاتی ترین جنبه های موفقیت یک خرید اغلب نادیده گرفته می شود: مردم. در اینجا چیزی است که من در مورد اینکه چگونه آنها می توانند تفاوت سازان در پیش و پس از یک معامله باشند، یاد گرفته ام.
و با این حال، کسب و کارها سالانه بیش از 2 تریلیون دلار را صرف خرید می کنند. چرا؟ برای یک شرکت اغلب غیر واقعی است که تمام آنچه را که برای رسیدن به اهداف استراتژیک خود به اندازه کافی سریع لازم است بسازد تا رقابتی باقی بماند. با این حال، یک خرید فرصتی را برای گسترش سریع اکوسیستم یک کسب و کار، بهره برداری از روابط جدید، کانال های توزیع، محصولات و نوآوری ها ارائه می دهد.
هنگامی که شرکتی را با منابع و افرادی پیدا کردید که احتمالاً به سود کسب و کار شما هستند و شرایط امکان ارزیابی معقول را فراهم می کند، ایجاد یک طرح یکپارچه سازی قبل از بسته شدن معامله ضروری است.
راههای زیادی برای تعریف یک خرید موفق وجود دارد: دستیابی به اهداف مالی، گسترش روابط یا سهم گرفتن در بازارهای جدید. ما این را دست اول دیده ایم. به عنوان مثال، خریدهای استراتژیک به کسب و کار ما این امکان را داده است که به طور قابل توجهی ردپای جهانی ما از دستگاه های پخش را تقویت کند و فرصت های جدیدی برای کسب درآمد ایجاد کند.
من رهبری یک شرکت فناوری سرگرمی – متشکل از برندهای نمادین مانند TiVo و DTS – را بر عهده دارم که اکوسیستم ما را از طریق 15 خرید تنها در دهه گذشته رشد داده است. تجربه به من چه آموخت؟
این بدان معنی است که ما سریع کار می کنیم تا برنامه خود را آشکارا و صادقانه بیان کنیم. به عنوان مثال، در عرض 45 روز پس از خرید اخیر، ما رهبرانی را از نظر فیزیکی در مقابل 80 درصد از تیم بدست آوردیم. هدف این رویکرد کاهش عدم قطعیت با طرح ریزی برنامه ها و ارائه شفافیت در مورد نقش ها و فرصت ها است. تحقیقات نشان میدهد که شفافیت میتواند اعتماد ایجاد کند، بنابراین وقتی پاسخ به یک سوال این است که «ما هنوز نمیدانیم»، رهبران باید در این مورد اولویت داشته باشند.
ما هم ابراز همدردی کردیم. اذعان به اینکه احساس اضطراب در مورد عدم اطمینان و تغییر طبیعی است، برای ایجاد روحیه در دوران گذار مهم است.
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
حدود یک سوم کارمندان یک شرکت خریداری شده به دلیل عدم اطمینان یا تضاد فرهنگی در سال اول تمایل به ترک آن دارند. اما بارها و بارها شاهد بوده ایم که یک فرآیند عمدی به بهبود این روند کمک کرده است. در حالی که همیشه برای همه کارمندان امکان باقی ماندن وجود ندارد، گردش مالی داوطلبانه طی یک سال پس از دو خرید اخیر ما فقط 15٪ بود.
تعریف موفقیت
اغلب اوقات، گرد هم آوردن دو شرکت و ترکیب منابع و عملیات آنها، یک شرکت کاملاً جدید ایجاد می کند – شرکتی که ممکن است از یک تغییر فرهنگی بهره مند شود.
مطالب مرتبط: چگونه از طریق یک ادغام موفق، یک سازمان با عملکرد بالا ایجاد کنیم
تا حد امکان سریع و شفاف حرکت کنید