من از روش 6 هفته Sprint برای توسعه بهتر محصول استفاده می کنم-و موارد دیگر. در اینجا به همین دلیل است که شما نیز به آن احتیاج دارید.
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
در سالهای من در ساخت و سازها و کار با بنیانگذاران ، یک انتظار ثابت است: چرخه توسعه محصول غیرواقعی. خیلی اوقات ، شرکت ها در فرآیندهای توسعه وقت گیر ، جریان اجباری توسعه چابک و منابع هدر رفته و فرصت های از دست رفته ، خود را دچار مشکل می کنند. اپراتورهای عالی می دانند که نرم افزار ساختمان کالایی نیست. شما نمی توانید انگشتان خود را بکشید و کاری را “انجام شده” بنامید. این بیشتر یک هنر است تا علم. و به طور معمول ، ساختن چیزی جالب و ارزشمند “تا زمانی که طول می کشد” طول می کشد. بنابراین ، من و بنیانگذاران من تصمیم گرفتیم یک روش جدید تفکر را اتخاذ کنیم: اسپرینت شش هفته ای. این فقط یک استراتژی توسعه محصول نیست ؛ این یک رویکرد برای ساختن و مقیاس گذاری مشاغل به سرعت در یک منظره غیرقابل پیش بینی است.
ما به جای پایبندی به چرخه های سنتی و متناسب با نیرو ، ما روی آنچه می توانیم در شش هفته به دست آوریم تمرکز می کنیم. این یک رویکرد واقع بینانه تر برای ساختن چیزها در مرحله اولیه یک تجارت است. رویکرد “توسعه چابک” این ایده را ایجاد کرده است که شما باید کار خود را در چرخه های دو هفته ای سازماندهی کنید. نتیجه یک کادری عجیب و غریب است که طراحی را بی اهمیت می کند ، به پیشرفت های تولید کننده محصول بنیادی تر می پردازد و بازخورد را نادیده می گیرد. فقط به این دلیل که بلیط JIRA شما به عنوان “کامل” مشخص شده است به این معنی نیست که شما چیزی را ارسال کرده اید که مردم به آن اهمیت می دهند.
قدرت یک رویکرد “رهایی دو بار”
پایه و اساس مدل اسپرینت شش هفته ای در آنچه که ما یک روش “نسخه دو بار” می نامیم نهفته است. یک چرخه شش هفته به این معنی نیست که طی این شش هفته هیچ نسخه ای منتشر نشده است. این فقط بدان معنی است که شما شش هفته فرصت دارید تا اثبات کنید که انتشار شما ارزشمند است یا احتمالاً شکست خورده اید. در نتیجه ، برای به دست آوردن بازخورد مورد نیاز برای اثبات ویژگی خود ، باید به سرعت آزاد شوید.
آنچه ما پیدا کردیم این است که رسیدن به آنجا اغلب نیاز به انتشار دوم از همان مجموعه ویژگی ها دارد. اگر می توانید آن را در سه هفته ثابت کنید ، یک ستاره طلایی می گیرید ، و احتمالاً این یک نشانگر مثبت است که چقدر به مشتریان گوش می دهید یا اینکه چقدر در فضای مشکل تنظیم شده اید. شش هفته به ما اجازه می دهد تا اهداف واقعی را تعیین کنیم و وقت معناداری را صرف ابتکار عمل کنیم.
در سرمایه گذاری فعلی من ، نان ، ما به مشاغل کمک می کنیم تا با یک بنیاد خوب طراحی شده و خوب ساخته شده ، به سرعت بازاریابی کنند تا آنها را برای موفقیت در آینده تنظیم کنند. بسیاری از این مشاغل هنوز در مرحله ایده محصول خود هستند. یک اسپرینت دو هفته ای در این زمینه معنی ندارد. برای یک مشتری ، اولین چیزی که ما برای ساختن و اثبات آن نیاز داشتیم ، مکانیسم رای گیری در زمان واقعی بود. مفهوم اولیه با استفاده از پیام کوتاه برای رای دادن نیاز داشت. نسخه اول چهار هفته طول کشید. ما یک هفته آزمایش و تکرار را گذراندیم تا بدانیم که مردم می خواهند تا آخرین ثانیه صبر کنند تا پاسخ دهند. تأخیرهای کوچک در تحویل پیام کوتاه می تواند از شمارش رای آنها جلوگیری کند ، و ما در صورت تأخیر پیام آنها در ابتدا رأی خود را نمی دادیم. بنابراین ما توانایی رأی دادن در UI را اضافه کردیم. این نگرانی های کاربر را برطرف کرد و ما می توانیم این ویژگی را به عنوان منتشر شده علامت گذاری کنیم. تلاش برای قرار دادن این روند در یک چرخه انتشار دو هفته ای احمقانه بود. ساخت چهار هفته طول کشید اما پنج هفته برای درست کردن آن.
یکی از بزرگترین مزایای این رویکرد این است که مانع از حمل و نقل چیز اشتباه و ترک آن در محصول شما می شود. با اعتبار سنجی ویژگی ها ، طرح ها و استراتژی ها از طریق یک فرآیند سیال ، می توانید از وقوع نفخ محصول جلوگیری کنید. اگر چیزی کار نکند ، به سرعت آن را تشخیص می دهید و می توانید بدون از دست دادن حرکت یا هدر دادن منابع ارزشمند ، محور باشید. اگر قرار بود به چیز بعدی بروید ، فقط در آنجا قرار دارد.
این فلسفه فقط به توسعه محصول محدود نمی شود – باید در کل استراتژی تجاری شما بافته شود. از گسترش بازار تا عملیات ، باید از نظر این شرط های متوسط در پیشرفت ، در مورد همه چیز فکر کنید ، نه ویژگی ها. این امکان را به شما می دهد تا به طور مداوم آزمایش ، یاد بگیرید و سازگار شوید.
مرتبط: این چارچوبی است که محصول شما را به موفقیت می رساند
از بین بردن باقیمانده: یک مزیت ضد انعطاف پذیر
یک عنصر اصلی چرخه های شش هفته ای از بین بردن باقیمانده است. این ممکن است برای کسانی که سالها در چارچوب سنتی توسعه نرم افزار کار کرده اند ، متضاد به نظر برسد ، جایی که پس زمینه ها بخشی استاندارد از این روند هستند. اما فهمیدم که حفظ یک باقیمانده در اصل جمع آوری لیستی از ایده های بد و بدهی فنی است. مگر اینکه یک تجارت مستقر با یک مجموعه آماری از کاربران مرتبط باشید ، Backlogs به شما کمک نمی کند تا تصمیم بگیرید که در مرحله بعدی چه چیزی را بسازید.
باقیمانده ها تمایل به جمع آوری ایده های قدیمی دارند که اغلب هرگز مورد توجه قرار نمی گیرند و منجر به حواس پرتی و بی نظمی می شوند. به جای نگه داشتن لیستی از ویژگی ها و پیشنهادات معوق ، باید فقط روی آنچه در حال حاضر مهمترین است تمرکز کنید. به این ترتیب ، شما تمام تلاش های خود را به سمت اولویت های فوری تراز می کنید ، و اطمینان می دهید که تیم شما همیشه به جای آنچه در آینده دوردست انجام می شود ، روی حال متمرکز شده است. در نتیجه ، شما چابک ، پاسخگو و رو به جلو هستید.
علاوه بر این ، با روش انتشار دو بار ، اگر آنچه را که به سرعت منتشر کرده اید ثابت کرده اید ، وقت دارید تا ظروف سرباز یا مسافر خود را پاک کنید و بدهی فنی تعهدی را حل کنید.
به سرعت تکرار کنید ، خطر را به حداقل برسانید
چرخه شش هفته ای هنوز به اندازه کافی کوتاه است تا به جلوگیری از راه اندازی محصول بزرگ و پرخطر کمک کند. در یک چرخه محصول سنتی ، تأکید اغلب بر ساختن چیزی بزرگ طی چند ماه یا حتی سالها است. اما مشکل این رویکرد این است که تا زمانی که یک محصول در نهایت آماده راه اندازی باشد ، ممکن است شرایط بازار تغییر کرده باشد ، ممکن است نیازهای مشتری تغییر کرده باشد ، یا ممکن است رقابت از پیشنهاد شما پیشی بگیرد.
نمونه ای از این امر “طراحی مجدد” مخوف است. در بیشتر مواقع ، طراحی مجدد پذیرش های وحشتناکی دارد. آنها اگر سطح سطح محصول شما بزرگ باشد و مردم مجبور نیستند محصولی را که قبلاً در زمان یادگیری سرمایه گذاری کرده اند ، بازگردانند.
در مقابل ، با کار در اسپرینت های متوسط ، شما وقت دارید که طراحی مجدد افزایشی را منتشر کنید ، آنها را با کاربران اعتبار دهید و به سرعت تکرار کنید. این حلقه بازخورد سریع شما را قادر می سازد تا با خواسته های بازار مطابقت داشته باشید و محصولات خود را با کارآمدتر اصلاح کنید ، همه در حالی که خطر راه اندازی چیزی را که از دست می دهد کاهش می دهد.
مرتبط: نحوه طراحی و تولید محصولات از ابتدا-یک راهنمای گام به گام برای کارآفرینان
استفاده از روش شش هفته ای فراتر از توسعه محصول
آنچه این روش شش هفته ای را واقعاً قدرتمند می کند این است که فقط در توسعه محصول محدود نمی شود. شما می توانید همان چارچوب را برای تقریباً در هر جنبه ای از تجارت خود ، از تیم سازی گرفته تا روابط عمومی گرفته تا مدیریت مشتری و حتی استراتژی رشد اعمال کنید.
به عنوان مثال ، وقتی تیم من در حال گسترش فراتر از حساب های میانی بازار بود ، ابتدا در مقیاس کوچکتر آزمایش کردیم. ما شش هفته به تیم برو به بازار دادیم تا یک برنامه را تهیه کنیم ، وثیقه بازاریابی را طراحی کنیم و نمونه های اولیه لازم برای بستن یک معامله را بسازیم. در پایان شش هفته ، آنها مجبور بودند سیگنال بازار خود را ارائه دهند. ما نتایج را تجزیه و تحلیل کردیم و تصمیم گرفتیم که آیا می خواهیم با سرمایه گذاری ادامه دهیم.
برای تصمیم گیری برای به تعویق انداختن گسترش بازار ، دو اسپرینت شش هفته ای طول کشید. نه تنها کشش فاقد آن بود ، بلکه بازخوردی که از بازار گرفتیم نشان داد که ما نمی خواهیم منابع لازم برای برآورده کردن تقاضای آنها را داشته باشیم.
این رویکرد باعث ایجاد فرهنگ آزمایش در بین همکارانم شده است و به ما این امکان را می دهد تا بدون اینکه از ترس از شکست غافل شویم ، سریع به فرصت های جدید پاسخ دهیم.
چالش های اتخاذ یک ذهنیت جدید
مانند هر تغییر قابل توجه در فرآیند ، اتخاذ روش شش هفته ای با مجموعه چالش های خاص خود همراه است. برای یک ، کار در این اسپرینت های کوتاه می تواند فشار ایجاد کند. مهلت ها همیشه در گوشه و کنار قرار دارند و جدول زمانی فشرده شده نیاز دارد که تیم ها سریعتر از آنچه ممکن است به آنها عادت کنند تصمیم بگیرند. همچنین ، بدون نظارت دقیق ، خطر بیش از حد متمرکز بر فوری و از دست دادن چشم انداز گسترده تر و طولانی مدت وجود دارد.
همچنین به یک تغییر فرهنگی نیاز دارد. تیم هایی که برای چرخه های طولانی توسعه و باقیمانده استفاده می شوند ، ممکن است تنظیم با سرعت و تمرکز جدید را دشوار کند. این امر مستلزم خرید از رهبری و تعهد در هر سطح از شرکت است تا واقعاً این روش تفکر را در آغوش بگیرد.
اما مهمتر از همه ، با در نظر گرفتن خطرات کوچک و محاسبه شده و به طور مداوم پالایش روند شما ، می توانید تیمی بسازید که با چابکی رونق بگیرد. به جای اینکه با برنامه ریزی گسترده ، ایستاده های بی معنی یا باقیمانده های توسعه ، وزن خود را کاهش دهید ، همیشه در حال حرکت هستید ، همیشه آزمایش می کنید و همیشه بهبود می یابید.
مرتبط: چرا کند شدن شما را دورتر می کند
یک چارچوب جدید برای رشد و نوآوری
در پایان ، راه اندازی های موفق توسط چه کسی بیشترین منابع یا بزرگترین برنامه ها را مشخص می کند. این در مورد این است که چه کسی می تواند سریعترین تطبیق را تطبیق دهد ، به تغییر شرایط بازار پاسخ دهد و ارزش مداوم را ارائه دهد. روش راه اندازی شش هفته ای چارچوبی را فراهم می کند که به شرکت ها اجازه می دهد تا در یک محیط به طور فزاینده رقابتی زیرک باقی بمانند.
من معتقدم این رویکرد آینده رشد و نوآوری تجارت است. این چرخه سنتی توسعه طولانی مدت را به چالش می کشد و بر اهمیت پیشرفت سریع و تکراری تأکید می کند. در حالی که نیاز به تغییر ذهنیت قابل توجهی دارد ، پاداش ها قابل توجه است: تکرار سریعتر ، استفاده از منابع باهوش تر و در نهایت موفقیت بیشتر در بازاری که همیشه در حال تغییر است.
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/i-use-the-6-week-sprint-method-for-better-product/485081