مدیرعامل E1 Rodi Basso در مورد نوآوری سری جدید Racing Racing

مدیرعامل E1 Rodi Basso در مورد نوآوری سری جدید Racing Racing

کارآفرین برای تماشای مسابقه E1 به موناکو سفر کرد ، یک سریال بین المللی تمام الکتریکی مسابقه قایقرانی که در طول سال در مکان های مختلف در سراسر جهان برگزار می شود. این لیگ در مرحله نوپا – درست فصل دوم – با برنامه های اصلی برای گسترش است. در حالی که در موناکو ، احاطه شده توسط منظره های زیبا از دریای مدیترانه ، کارآفرین با Rodi Basso ، مدیرعامل و بنیانگذار E1 ، مصاحبه کرد تا در مورد استراتژی ، چشم انداز و اهداف تجاری برای این سری جدید قایق سواری بیاموزد. در اینجا آن مکالمه است که برای طول و وضوح ویرایش شده است.

کارآفرین: کمی در مورد پیدایش E1 برای من بگویید – چه چیزی الهام بخش ایجاد آن است ، و چگونه می توانید بازاری برای مسابقات قایق برقی را شناسایی کنید؟
Basso: سری E1 یک بستر ورزشی جدید است که مبتنی بر ایده محافظت و تجلیل از آن است [marine] سبک زندگی برای نسل های آینده افرادی که یا در نزدیکی آبها ، دریاچه ها ، اقیانوس ها ، رودخانه ها زندگی می کنند یا برای لذت بردن از آن به مناطق ساحلی اطراف می روند.

ما از فرهنگ Motorsport آمده ایم ، کجا [with] یک رویکرد فن آوری و داده محور ، ما دیده ایم که چقدر می تواند تغییر کند ، نه تنها در صنعت ورزشی بلکه در محیط تجاری. و به همین ترتیب ، همراه با Alejandro [Agag] (بنیانگذار و رئیس E1) ، ما شکافی را در صنعت دریایی مشخص کردیم.

ما می خواستیم یک سکوی جدید برای نمایشگاه بسازیم [and] تست راه حل های جدید. و از این پس ، ما این پلتفرم را توسعه خواهیم داد تا واقعاً تأثیر بگذارد.

مدل اصلی کسب و کار E1 را چگونه توصیف می کنید؟ جریان های اصلی درآمد از کجا آمده است ، و چگونه می بینید که آنها در حال تحول هستند؟
ما روی استراتژی و مدل کسب و کار بسیار کار کردیم. من نسبت به این قسمت بسیار پرشور هستم. ما تجارت خود را بر اساس هزینه های میزبانی پایه گذاری می کنیم. بنابراین ، ما مکان های نمادین را انتخاب می کنیم که بودجه مسابقه وجود دارد. سپس ، ما صاحب قایق ها هستیم و تیم ها را ارائه می دهیم [with] تمام خدمات لجستیک ، نگهداری سطح بالا قایق ها ، تمام تله متری و فناوری.

تیم ها برای دریافت این خدمات به ما می پردازند. و سپس ، البته ، حامیان مالی و رسانه. اکنون ، هرچه بیشتر پیش برویم ، رسانه ها بیشتر متوجه ما خواهند شد زیرا این تعداد از نظر طرفداران ، بینندگان ، رسانه های دیجیتال و پخش کننده ها بسیار چشمگیر هستند – ما از نتایج بسیار راضی هستیم.

و بنابراین ، بیایید بگوییم در منطقه 10-15 سال ، من انتظار دارم که رسانه ها با حمایت مالی نیز به یک جریان بزرگ درآمد تبدیل شوند.

اعتبار تصویر: Shiv Gohil | رسانه فضایی

شما به شهرهای میزبانی اشاره کردید. ما الان در موناکو زیبا هستیم. چگونه می توانید در انتخاب شهرهایی که می خواهید با آنها شریک شوید ، انتخاب کنید و چه چیزی باعث می شود یک شهر برای برند E1 مناسب باشد؟
خوب ، همانطور که اشاره کردم ، E1 در مورد سبک زندگی در نزدیکی آبها است. بنابراین ، ما به دنبال مکان های نمادین هستیم که همه می خواهند بروند و از آنها بازدید کنند. ما به زودی در دوحه ، جده ، دوبرونیک ، ایتالیا ، میامی و لاگوس هستیم – مکانهایی که در آن یک فرهنگ قوی و عمیق از سبک زندگی دریایی وجود دارد [or] سبک زندگی قایق بادبانی در همه سطوح.

ما نیستیم [targeting] یک بخش خاص ؛ ما میهمان نوازی اختصاصی ، اما همچنین یک منطقه فن بازتر ارائه می دهیم [where] همه می توانند به صورت رایگان بیایند و در حالی که از نمایش لذت می برند کمی شبیه افراد مشهور باشند.

بنابراین ، مهم است که در مکان های نمادین باشید که مراقبت های زیادی به نسل های آینده و آینده تحرک آب وجود دارد.

مرتبط: آیا می خواهید در تجارت برنده شوید؟ مثل راننده ماشین مسابقه فکر کنید

آیا یک شهر رویایی وجود دارد که دوست داشته باشید E1 را به آن گسترش دهید؟
آسیا مهم است. ما می خواهیم در توکیو ، سیدنی ، سنگاپور ، هنگ کنگ ، چین ، هند باشیم. در آسیا فرهنگ زیادی در مورد قدرت بومی وجود دارد به طور کلی بنابراین ما با این محصول جدید همراه هستیم و من بسیار کنجکاو هستم که واکنش مردم را در آنجا ببینم. برای من ، آمریکای شمالی نیز به این دلیل بسیار مهم است که 75 ٪ از بازارهای قایقرانی اوقات فراغت در آمریکای شمالی است.

ما همچنین استعدادهایی داریم که دارای تیم ها هستند و بسیاری از آنها در آمریکا مستقر هستند یا آمریکایی هستند – بنابراین این بخش مهم دیگری برای گسترش است.

چگونه E1 خود را از نظر جمعیتی هواداران و زنده ماندن تجاری از سایر لیگ های مسابقه متمایز می کند؟
خوب ، اول از همه ، ما شروع به دیدن اعداد و آمار و ما کردیم [saw] تعادل خوبی بین طرفداران زن و مرد که محصول ما را تماشا می کنند. همچنین از نظر نسل ها ، مرکز ثقل بین 25 تا 30 سال قدمت دارد که نتیجه خوبی دیگر است.

البته ، ما با دولت ها صحبت می کنیم ، با مشاغل بزرگی صحبت می کنیم که علاقه مند به دانستن بیشتر و داشتن ما هستند ، اما در ضمن صحبت با نسل آینده بسیار مهم است زیرا می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در آینده طرفداران داریم. بنابراین ما باید آنها را جذب کنیم و به نوعی با آنها هر آنچه را که در مورد فناوری آموخته ایم ، و همچنین نیاز به اقتصاد آبی را با آنها به اشتراک بگذاریم.

توجه داشته باشید کارآفرین: “اقتصاد آبی” به استفاده پایدار از منابع اقیانوس و آب برای رشد اقتصادی ، بهبود معیشت و مشاغل ، ضمن حفظ سلامت اکوسیستم های دریایی و آب شیرین اشاره دارد.

شما صاحبان تیم های مشهور مانند تام بردی ، ویل اسمیت ، مارک آنتونی ، لبرن جیمز و رافائل نادال را به ارمغان آورده اید. کمی در مورد چگونگی بازی عامل مشهور در استراتژی رشد E1 به عنوان یک برند جهانی صحبت کنید.
این یک افتخار و امتیاز باورنکردنی برای داشتن صاحبان تیم است. آنها الهام بخش مردم هستند [who] همیشه در Edge of Excellence در ورزش و سرگرمی کار کرده ایم – زیرا این همان چیزی است که ما هستیم [about]بشر آنها نیز نمایانگر اخلاق ما هستند. ما همچنین بسیار خوشحالیم که آنها بخشی از E1 هستند زیرا آنها علاقه مند به بخشی از یک پروژه تأثیرگذار هستند. و در عین حال ، آنها به سمت تجارت علاقه مند هستند و می توانند یک تجارت خوب برای سرمایه گذاری ، بخشی از و رشد در کنار هم ببینند.

حضور آنها در گزاره ما بی نظیر است زیرا با جمع کردن همه [their] پیروان ، ما به 1.1 میلیارد نفر می رسیم که می توانند محتوای ما را از طریق رسانه های دیجیتال تماشا کنند. وت [the owners] فعال هستند آنها ارسال می کنند ، تعامل و همکاری می کنند.

برای ما ، فقط بودن [in] فصل دو ، این یک مزیت عظیم است.

مرتبط: “شما همیشه باید خود را دوباره اختراع کنید”: تام بردی حرکت بزرگ بعدی خود را فاش کرد

برخی از بزرگترین چالش هایی که برای راه اندازی و مقیاس E1 باید در آن حرکت کنید چیست؟
از نظر چالش ها ، در همان آغاز ، [we had] چالش های فنی در تعریف فویل ها ، درک نحوه کار فویل ها و همچنین پیدا کردن خلبانان ، زیرا اکنون ما 18 خلبان ، نه تیم ، یک مرد ، یک زن داریم و آنها جایگزین می شوند. ما در صنعت ورزش بسیار جدید هستیم و بسیار افتخار می کنم که این را بگویم [the pilots are] از 11 ملیت می آید. این یک دارایی باورنکردنی برای ما است.

ما یک آکادمی ساختیم و در پایان ، شما هرگز نمی دانید که آیا مردم می خواهند پاسخ دهند یا نه ، اگر آنها هیجان زده بودند ، و ما بسیار خوشحال شدیم [about] 20 برنامه [for pilots]بشر و ما فقط به دنبال 20 خلبان بودیم ، بنابراین نتیجه بسیار خوبی برای شروع وجود داشت.

سپس این یک گزاره کاملاً کاملاً جدید است ، که به عنوان نقطه ملاقات Motorsport ، Powerboating و Sailing می آید و ما می خواستیم از این سه محیط بهترین نتیجه را بگیریم و همچنین افرادی را که عاشق حضور در آب و عشق هستند ، جذب کنیم.

من فکر می کنم ما افراد مناسب را انتخاب کردیم. ما یک تیم شگفت انگیز داریم و وقایع در حال پیشرفت هستند و به خوبی کار می کنند.

کارآفرین توجه: “فویل” به بخشی از قایق اشاره دارد که مانند بال های هواپیمای زیر آب عمل می کند – قایق را از آب خارج می کند زیرا سرعت خود را به دست می آورد ، باعث کاهش کشش و افزایش راندمان ، سرعت و مانور می شود.

اعتبار تصویر: Birgit Dieryck | رسانه فضایی

یکی از مؤلفه های اصلی E1 خم شده از نظر محیط زیست است. چرا برای شما اینقدر مهم بود و چگونه می توانید با موفقیت و مقیاس پذیری تجاری از نظر محیط زیست پایدار باشید؟
من قبلاً در شرکت های دیگر کار می کردم. من یک مهندس هستم و من مدیر فروش و بازاریابی در مگتی مارلی و مدیر عامل شرکت مک لارن فناوری ها بودم. [I’ve] همیشه روی سیستم های جدید پیشرانه ، برقی و همه چیز کار می کرده است. من هستم [also] بسیار پرشور در مورد آب فقط به این دلیل که من از یک شهر جنوبی در ایتالیا – ناپولی – آمده ام و از زمان تولد زندگی می کنم و سبک زندگی آب را نفس می کشم.

بنابراین من برای ساخت E1 صلاحیت و اشتیاق را ترکیب کردم. و در حالی که ساخت E1 ، من در مورد اینکه چقدر برای آب باید انجام دهیم بسیار آموختم. ما همچنین مفتخریم که کارلوس دوارته ، یک دانشمند باورنکردنی را داریم [with the] جایزه ژاپن در زیست شناسی و مهندسی دریایی ، و او به ما می گوید که چقدر باید برای مناطق ساحلی ، کیفیت آب ، برای اقتصاد آبی و چه تعداد فرصت از نظر مشاغل آینده وجود داشته باشیم. بنابراین من در این مورد بسیار پرشور هستم. من دوست ندارم آن را یک استراتژی بنامم زیرا وقتی این کار را می کنید ، یک جعبه تیک زدن مدیر دارید. این راهی است که ما هستیم ؛ این یک فرهنگ است در حالی که ما در حال توسعه این سکوی ورزشی جدید هستیم.

مرتبط: پایداری دیگر انتخابی برای تجارت شما نیست – این یک استراتژی اصلی تجارت است

شما در مورد پیشینه خود به عنوان یک مهندس صحبت کردید. چگونه فناوری و نوآوری – هم از نظر خود قایق ها و هم از نظر تعامل دیجیتال – برای ایجاد فرصت های شغلی برای E1 استفاده می کنند؟
اگر در مورد دیجیتال صحبت کنیم ، اولین چیزی که در ذهن من ظاهر می شود ، رسانه های دیجیتال است و امروز ، این یک روش عظیم برای دستیابی به مردم و برقراری ارتباط پیام ما است. وقتی در مورد نوآوری صحبت می کنم ، فقط مربوط به قایق ها نیست. ما همچنین در محصول رسانه ای خود با برخی از برنامه های AR و VR قانع کننده که برای توسعه تجارت نیز استفاده می کنیم ، نوآوری کرده ایم.

[We use] هواپیماهای بدون سرنشین با بهترین وضوح و کیفیت فیلم. ما داریم [around] 100 نفر که روی فناوری های محتوا کار می کنند ، و این همه چیز در مورد دیجیتال است. بنابراین ، این یک عامل و فرصت مهم برای ما است که در این زمینه نوآوری کنیم. بعدی من [area of] علاقه این است که چگونه می توانیم از هوش مصنوعی استفاده کنیم ، زیرا این نه تنها یک کلمه کلیدی نیست ، بلکه چیزی است که فقط اتفاق می افتد.

من هر بار که می توانیم خودمان را از طریق فناوری مختل و متمایز کنیم بسیار هیجان زده ام.

E1 بسیار جوان است و به یک معنا ، مانند یک استارتاپ است. چگونه می توانید تیمی را هنگام اختراع یک دسته از شما هدایت کنید ، و چه توصیه ای به سایر بنیانگذاران و مدیران عامل راه اندازی آینده نگر می دهید؟
خوب ، با استارتاپ ها ، همیشه کامل است ، می دانید؟ هرگز یک روز کسل کننده همه در مورد اشتیاق صحبت می کنند. اشتیاق جرقه ای برای دید ، برای ایده است ، اما پس از آن ، کار سختی را می طلبد.

مردم دوست دارند بگویند ، “کار باهوش تر ، سخت تر نیست” – موفق باشید با آن. کار سخت زیادی وجود دارد. شما باید افراد مناسب را انتخاب کنید و [give them] نقش ها و مسئولیت های روشن. این چیزی است که من آرزو می کنم [for] همه ، که آرزو می کنم [for] پسران من ، زیرا این یک سفر باورنکردنی است وقتی که واقعاً خود را تحت فشار می شناسید.

اگر این جادو اتفاق بیفتد ، پس موفق خواهید شد. بنابراین چند عامل وجود دارد ، اما این یک سفر شگفت انگیز است که من دوباره انجام خواهم داد.

برای باز کردن استراتژی ها برای مقیاس بندی تجارت ، افزایش درآمد و ایجاد موفقیت پایدار ، به مدیرعامل ، بنیانگذاران و اپراتورها در کنفرانس سطح بالا بپیوندید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/e1-ceo-rodi-basso-on-innovating-the-new-powerboat-racing/495193

دیدگاهتان را بنویسید