مدیرعامل شرکت 8 رقمی می گوید شما نیازی به متخصص بودن در تجارت خود ندارید-فقط به این طرز فکر احتیاج دارید

مدیرعامل شرکت 8 رقمی می گوید شما نیازی به متخصص بودن در تجارت خود ندارید-فقط به این طرز فکر احتیاج دارید

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

در سال 2025 ، دنیای تجارت با پیچیدگی تعریف می شود. هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر شکل صنایع ، خودکار کردن وظایف و پیشی گرفتن متخصصان انسانی در زمینه های مختلف است. به تازگی ، Workday به دلیل هوش مصنوعی 8.5 ٪ از نیروی کار خود را که در کل بیش از 1700 پرسنل قرار دارد ، خاموش کرده است. اگر شما یک حرفه ای یا کارآفرین هستید ، اگر ترسناک نباشد ، آینده می تواند نامشخص باشد. با این حال ، برخی از کارآفرینان در حال پیشرفت هستند – نه با دو برابر کردن تخصص بلکه با پذیرش همه کاره بودن. یک مطالعه McKinsey & Company نشان داد که اتوماسیون AI محور می تواند تا سال 2030 تا 30 ٪ ساعت کار در اقتصاد ایالات متحده تغییر شکل دهد و تقاضا برای مهارت های سازگار و متقابل را افزایش دهد. این تغییر به یک روش جدید تفکر نیاز دارد: طرز فکر آنچه که من آن را “کارآفرین همه در یک” می نامم.

به عنوان مدیرعامل BuilderAll ، یک بستر جامع بازاریابی که بیش از دو میلیون مشاغل در سراسر جهان را پشتیبانی کرده است ، من انگشت خود را بر روی نبض آنچه شرکت های بهترین عملکرد برای ماندن در حاشیه است ، دارم. برای مدت طولانی ، به کارآفرینان گفته شده است که موفقیت در تسلط بر یک مهارت یا نظم و انضباط واحد نهفته است. عبارت “جک همه معاملات ، استاد هیچ یک” به عنوان هشدار در مورد تمرکز بیش از حد در تمرکز استفاده شده است. اما نقل قول کامل داستانی متفاوت را بیان می کند:

“جک از همه معاملات استاد هیچکدام نیست ، اما اغلب اوقات بهتر از یک استاد یک است.” پیام واضح است: تطبیق پذیری یک مزیت است. در دنیای سریع در حال تغییر ، توانایی اتصال نقاط در رشته ها بسیار ارزشمندتر از تخصص باریک است.

مرتبط: 8 نقل قول های ذهنیت مدیرعامل که من را صادقانه و الهام می گیرند

چرا تخصص در حال از دست دادن لبه خود است

برای قرن ها ، تخصص استاندارد طلای موفقیت بود. کتاب آدام اسمیت ، ثروت ملل (1776) ، تأکید کرد که چگونه تقسیم کار به کارهای تخصصی باعث پیشرفت اقتصادی شد و این رویکرد باعث انقلاب صنعتی شد. با این حال ، همان نیروهایی که زمانی تخصص را بسیار مؤثر کرده اند – کارآیی و بهره وری – اکنون در حال کاهش آن هستند.

گزارش گلدمن ساکس 2023 تخمین می زند که AI می تواند در سالهای آینده 300 میلیون شغل تمام وقت در سطح جهان جایگزین کند. بسیاری از این موارد نقش بسیار تخصصی در زمینه هایی مانند حسابداری ، کار حقوقی و تجزیه و تحلیل داده ها دارند. به طور مشابه ، یک مطالعه مک کینزی نشان داد که 50 ٪ از کارهای محل کار به طور بالقوه می تواند با استفاده از فناوری موجود به صورت خودکار انجام شود.

مهندسی نرم افزار ، هنگامی که یک انتخاب شغلی جامد در نظر گرفته شد ، در حال حاضر مختل شده است. ابزارهایی مانند GitHub Copilot اکنون می توانند کد را به صورت خودمختار بنویسند و تقاضا برای برنامه نویسان سنتی را کاهش می دهد. متخصصانی که در این محیط جدید رشد می کنند ، کسانی نخواهند بود که فقط می دانند چگونه کدگذاری کنند – آنها کسانی خواهند بود که می دانند چگونه برنامه نویسی با استراتژی تجاری ، تجربه کاربر و مدیریت محصول ادغام می شود.

متخصصان ناپدید نمی شوند ، اما تخصص به تنهایی دیگر کافی نیست تا رقابتی بماند. آینده متعلق به کسانی است که می توانند دانش را در چندین حوزه ادغام کنند.

قدرت “کارآفرین همه در یک”

در طول تاریخ ، متفکران در حال تغییر بازی متخصص نبودند-آنها پلیمات بودند. لئوناردو داوینچی را در نظر بگیرید که هنر ، علوم ، مهندسی و آناتومی را با هم ترکیب کرده و قرن ها قبل از زمان خود ایده هایی را تولید می کند. میکل آنژ فقط یک مجسمه ساز نبود ، بلکه یک معمار ، شاعر و مهندس نظامی بود. بنیامین فرانکلین نویسنده ، مخترع ، دیپلمات و دانشمند بود – وسعت دانش او را به یک نیروی تأثیرگذار در تاریخ تبدیل کرد.

آنها رونق گرفتند زیرا آنها خود را به یک تخصص واحد محدود نمی کردند – آنها ارتباطاتی را دیدند که دیگران نمی توانند. در تجارت امروز ، همین اصل اعمال می شود. موفق ترین کارآفرینان فقط در یک چیز عالی نیستند – آنها می توانند بازاریابی را با داده ها ، فناوری با استراتژی تجاری ، خلاقیت با امور مالی متصل کنند.

من این دست اول را در حرفه خودم دیدم. من به عنوان یک طراح شروع کردم و فکر کردم که تصاویر به تنهایی می توانند موفقیت کسب و کار را هدایت کنند. اما من به سرعت فهمیدم که برای زنده کردن ایده هایم باید توسعه را درک کنم. از آنجا ، من تجزیه و تحلیل را آموختم تا اندازه گیری کنم که آیا طرح های من در واقع مؤثر هستند یا خیر. این امر من را به بازاریابی سوق داد ، زیرا اگر کسی آن را نبیند ، طراحی عالی بی فایده است.

با وجود این ابزارها ، می توانم مشاغل تولیدکننده درآمد را بسازم ، بنابراین برای استخدام و مقیاس نیاز به توسعه مهارت های رهبری و مدیریت داشتم. سپس ، پس از فروش چند شرکت ، من متوجه قدرت مالی و جمع آوری کمک های مالی شدم تا سرمایه گذاری ها را حتی بیشتر انجام دهم.

من هرگز تصمیم نگرفتم که همه این موارد را یاد بگیرم. هر مهارت جدید پاسخی به چالشی بود که با آن روبرو شدم. و با گذشت زمان ، مشخص شد: هرچه بیشتر یاد گرفتم ، کنترل بیشتری نسبت به موفقیت خودم داشتم. این به معنای “کارآفرین همه در یک” است.

هزینه های برون سپاری پتانسیل شما

بسیاری از کارآفرینان در دام برون سپاری آنچه نمی فهمند قرار می گیرند. استخدام یک آژانس بازاریابی “متخصص” بدون دانستن اصول اولیه برندسازی ، واگذاری مدیریت مالی بدون درک جریان نقدی یا تصمیم گیری در مورد فنی بدون دانستن چگونگی تأثیرگذاری بر عملکردهای تجاری ، می تواند وسوسه انگیز باشد.

این لکه های کور ایجاد می کند که می تواند منجر به اشتباهات پرهزینه شود. به عنوان مثال ، یک کارآفرین که در توسعه محصول بسیار عالی است اما بازاریابی را نمی فهمد ممکن است برای رسیدن به مخاطب تلاش کند. یک کارآفرین با بازاریابی که معیارهای مالی مانند هزینه خرید مشتری (CAC) یا ارزش طول عمر (LTV) را درک نمی کند ، ممکن است در کمپین هایی که سود ایجاد نمی کنند ، بیش از حد باشد.

“کارآفرین همه در یک” با یادگیری فقط به اندازه کافی برای تصمیم گیری آگاهانه و رهبری به طور مؤثر از این مشکلات جلوگیری می کند. اما با وجود این تعداد زیادی در صفحه خود ، چگونه می توان چیزهای زیادی را یاد گرفت؟

چگونه می توان ذهنیت همه در یک را در آغوش گرفت

اتخاذ ذهنیت “کارآفرین همه در یک” در مورد پیشرفت است نه کمال. شما نیازی به تسلط ندارید هر مهارت یک شبه. درعوض ، روی غوطه ور شدن خود در هر منطقه کافی تمرکز کنید تا یک درک بنیادی ایجاد کنید. راز من در این فرآیند همان چیزی است که من آن را “یادگیری یادگیری” می نامم: استخدام متخصصان نه فقط برای انجام کار برای شما ، اما برای انجام آن با شما

با “یادگیری-منبع” ، شما در حالی که از پشتیبانی متخصص برخوردار هستید ، تجربه عملی کسب می کنید. با همکاری با متخصصان ، “چرا” را در پشت کار می آموزید ، استراتژی های آنها را انتخاب کرده و اعتماد به نفس را برای تصمیم گیری آگاهانه توسعه می دهید.

در اینجا نحوه استفاده از “یادگیری-منبع” در مهمترین مناطق آورده شده است:

1. با کار با یک حرفه ای ، امور مالی را بیاموزید. اگر شماره های خود را نمی فهمید ، تجارت خود را درک نمی کنید. یک حسابدار یا مشاور مالی را استخدام کنید و مالی خود را به طور مرتب با آنها مرور کنید. به جای برون سپاری بی ذهن ، از آنها بخواهید که شما را از طریق حاشیه سود ، جریان پول نقد و نقاط شکست در زمان واقعی طی کنند.

2. با اجرای تبلیغات خود ، بازاریابی را یاد بگیرید. حتی بهترین محصول بدون بازاریابی مناسب شکست می خورد. به جای اینکه بازاریابی را به یک آژانس واگذار کنید ، یک متخصص را برای راه اندازی کمپین هایی با شما وارد کنید. بیاموزید که چگونه پیام رسانی را انجام دهید ، هدف قرار دهید و عملکرد را تجزیه و تحلیل کنید ، بنابراین می توانید به جای حدس زدن ، تصمیمات بازاریابی آگاهانه بگیرید.

3. رهبری را با استخدام مربی بیاموزید. مقیاس گذاری تجارت شما به معنای مقیاس بندی توانایی شما در مدیریت افراد است. با یک مربی یا مربی رهبری کار کنید ، اما فقط مشاوره نکنید – آنها را در سناریوهای رهبری واقعی سایه بزنید. مشاهده کنید که چگونه آنها ارتباطات تیمی ، حل و فصل اختلافات و چشم انداز شرکت را اداره می کنند و آن درسها را برای تجارت خود اعمال می کنند.

توجه داشته باشید که برخی از فروشندگان از این ترتیب ناراحت هستند. اشکالی ندارد این بدان معناست که آنها مناسب شما نیستند. در ابتدا ، پیدا کردن افرادی که می توانند از این طریق کار کنند سخت تر است ، اما من فهمیدم که کسانی که آن را در آغوش می گیرند ، به توانایی خود اطمینان بیشتری دارند. به عنوان یک امتیاز اضافی ، صحبت کردن از طریق مراحل مختلف در واقع به آنها کمک می کند تا کار بهتری انجام دهند.

مرتبط: چگونه کارآفرینان می توانند از طریق 5 مرحله رشد تجارت رونق بگیرند

آینده تجارت بیشتر می خواهد

بودن “کارآفرین همه در یک” به معنای دانستن همه چیز نیست-این در مورد دانستن کافی برای اتصال ایده ها ، حل مشکلات و سازگاری با هر آنچه در آینده است ، است.

  • فقط برون سپاری نکنید-“منبع یادگیری”.
  • فقط متخصصان را استخدام نکنید – با آنها کار کنید.
  • فقط در خط خود بمانید – مجموعه مهارت خود را گسترش دهید.

آینده متعلق به متخصصان نیست. آینده متعلق به کسانی است که سریعتر یاد می گیرند ، بزرگتر فکر می کنند و کارهای بیشتری انجام می دهند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/ceo-of-8-figure-company-says-you-dont-need-to-be-an-expert/487144

دیدگاهتان را بنویسید