مخاطره آمیزترین بستر رسانه های اجتماعی برای مشاوره مالی: گزارش

مخاطره آمیزترین بستر رسانه های اجتماعی برای مشاوره مالی: گزارش

تقریبا 80 درصد از جوانان می گویند که برای مشاوره مالی به رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند. اما شاید باید منبع دیگری پیدا کنند.

یک گزارش جدید توسط Social Capital Markets نشان داد که 71٪ از مشاوره های مالی مصرف شده توسط Gen Z و Millennials گمراه کننده است و تنها 13٪ از اینفلوئنسرها صلاحیت ها و اعتبار مربوطه برای مشاوره در مورد مسائل مالی را داشتند. به عنوان مثال، تابستان گذشته در بریتانیا، چندین تأثیرگذار رسانه های اجتماعی متهم به تبلیغ طرح های مالی برای میلیون ها دنبال کننده شدند.

این مطالعه 2470 ویدیوی TikTok، YouTube و Instagram و هشتگ‌های مرتبط (#StockTok، #Investing، و #Stocktips) را تجزیه و تحلیل کرد، و به دنبال پست‌های «گمراه‌کننده» بود که موارد کلیدی، از جمله عدم سلب مسئولیت، تشویق بینندگان به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های خاص، و دلالت بر بازده تضمین شده

مرتبط: درآمد یک اینفلوئنسر با 21 میلیون فالوور در یوتیوب، فیس بوک و تیک تاک در اینجا آمده است.

بر اساس این گزارش، 83 درصد از ویدئوهای تجزیه و تحلیل شده فاقد سلب مسئولیت بوده و “دیدگاهی یک طرفه از تصمیمات مالی” ارائه می دهند. در همین حال، 57 درصد از محتوای سهام متضمن بازده تضمین شده است.

بازارهای سرمایه اجتماعی

TikTok، Instagram و YouTube گمراه کننده ترین پست ها را داشتند

بر اساس این گزارش، TikTok با 91٪ از ویدیوها فاقد سلب مسئولیت و 70٪ تشویق به خرید سهام، به عنوان پلتفرم شماره 1 پرخطر معرفی شد.

اینستاگرام با 88 درصد از ویدیوهای مالی فاقد سلب مسئولیت و 65 درصد سرمایه‌گذاری‌های سهام خاص را تشویق می‌کند، دومین مشکل‌ساز است.

یوتیوب به‌عنوان سومین پلتفرم با گمراه‌کننده‌ترین پست‌ها قرار گرفت که به دلیل «تهاجمی بودن در انتخاب سهام خاص» مورد توجه قرار گرفت، به طوری که 76 درصد از پست‌ها شامل سلب مسئولیت نمی‌شوند و 75 درصد از آنها سرمایه‌گذاری‌های خاصی را تبلیغ می‌کنند.

مرتبط: چگونه TikTok را برای کسب و کار خود کارآمد کنیم

چرا TikTok خطرناک ترین پلتفرم برای مشاوره مالی در نظر گرفته شد؟

علاوه بر تعداد بالای ویدیوهایی که فاقد سلب مسئولیت و تشویق به خرید سهام بودند، ویدیوهای TikTok تجزیه و تحلیل شده همچنین دارای درصد بالایی (65٪) از محتوایی بود که به معنای بازده تضمین شده بود، در حالی که 50٪ بینندگان را تشویق می کردند تا نسبت خاصی از درآمد خود را سرمایه گذاری کنند.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/business-news/riskiest-social-media-platform-for-financial-advice-report/482240

دیدگاهتان را بنویسید