محصول آموزشی دادرسی مالیاتی و اصول لایحه نویسی همیار حساب | تکس مپ

۲-میزان ناخالص کارکرد مبلغ ……………………………..ریال و مصالح مصرفی ، حقوق و دستمزد و … به عهده پیمانکار/کارفرما (شرکت ………………….) می باشد . با در اختیار داشتن مشاوران مالی خبره و با تجربه شانس موفقت شما را هئیت های مالیاتی چند برابر می کند. همیار حساب بابت زمانی که برای آموزش، یادگیری و رشد خود صرف می کنید از شما قدردانی می کند. پس از تکمیل فرم ایمیل راهنمای نحوه ورود به وبینار برای شما ارسال می گردد.

تصمیمات و ضوابط کارگروه انتخاب حسابرس و بازرس قانونی سال ۱۴۰۲

محصول آموزشی دادرسی مالیاتی و اصول لایحه نویسی همیار حساب | تکس مپ به طور حتم نقش تعیین کننده ای در دفاع صحیح در مراجع مالیاتی خواهد داشت. چه بسا بسیاری از مودیان مالیاتی که مالیات تشخیصی ایشان اشتباه و یا نا عادلانه بوده است ولی بدلیل استناد های اشتباه به قوانین و تنظیم لایحه مالیاتی ضعیف نتوانسته اند از حقوق خود در سازمان امور مالیاتی دفاع نمایند . هنگام تهیه و تنظیم لایحه مالیاتی، اشخاص حقیقی و حقوقی باید توجه کنند که دفاعیه مالیاتی تنظیم شده در حدود و صلاحیت کدام مرجع یا مقام قضایی است تا از تسلیم اشتباه آن جلوگیری به عمل آید. به عنوان مثال، اگر صلاحیت رسیدگی به طرح شکایت مودیان مالیاتی مطابق قانون بر عهده ممیزین مالیاتی است، شخص مودی و یا وکیل مالیاتی وی نیز برای تنظیم دفاعیه باید حد و حدود ممیز مالیاتی را رعایت کنند. صاحبان کسب و کاری که مالیات پرداخت می‌کنند، قطعا این موضوع را باید بدانند که در صورت اعتراض به محاسبه درآمد مشمول مالیات با طرح اعتراض، پرونده را جهت رسیدگی به هیات‌هایی ارجاع کنند که قانون مالیات‌های مستقیم تحت عنوان ” هیات‌های حل اختلاف مالیاتی ” نامیده است. پیش از تقدیم این لایحه دفاع مالیاتی مرجع رسمی تعیین مالیات موظف برگه هایی که مزابق با آن تصمیم به دریافت مالیات کرده است را به پرذداخت کننده مالیاتی تقدیم کند.

خدمات حسابداری ایلیا حساب آماده تنظیم و ارائه لایحه اعتراضی و حضور پرقدرت در هیئت های مالیاتی می باشد. پس از نگارش لایحه جهت دادرسی مالیاتی، سازمان و شرکت موظف است تا کلیه مدارک و اسناد دفاعی خود را به نامه مربوطه پیوست کند. در صورتی که شخص در قید حیات باشد اما بنا بر دلایلی محجور شود دفاع از حقوق مالیاتی و ارائه دفاعیه مالیاتی به عهده قیم مودی شخص خواهد بود. دفاع مالیاتی نقش مهمی در کاهش بدهی مالیاتی شما و نحوه دفاع از چیزها دارد. به دلیل پیچیدگی قوانین مالیاتی، همه نمی توانند این مراحل را به تنهایی دنبال کنند.

شخص مودی یک بار دفاعیات خود را به صورت شفاهی در جلسه بیان می کند و بعد از ترک جلسه، توسط اعضای هیئت مجددا مورد بررسی قرار می گیرد. د) تجربه نشان داده که در اکثر مواقع، لوایح طولانی که در چندین برگه مرقوم شده است، توسط هیأت حل اختلاف مطالعه نمی شود؛ پس پیشنهاد می شود در کوتاه ترین و مفیدترین حالت، مطالب خود را عنوان و تحریر نمایید. ج ) در ستون مربوط به ” شرح کالا “، موضوع مورد معامله ” ………………… ” درج گردیده که این مورد هم ارتباطی با موضوع فعالیت شرکت ” ……………….

  • اما در این پروسه نیاز است تا کلیه موارد و بخش هایی که در نهایت به تنظیم لایحه در دادرسی مالیاتی ختم می شود، به شیوه ای کاملاً حرفه ای، مفید و موثر انجام شود.
  • لایحه دفاعیه مالیاتی باید به صورت خوانا، واضح و خلاصه نوشته شود.
  • ریال مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و منظور نموده و صورتحسابهای مذکور با توجه به توضیحات فوق معاف از ارزش افزوده می باشند مستدعی نسبت اصلاح مبنای محاسبه و رسیدگی اقلام مذکور مساعدت های لازم را مبذول فرمایید.
  • در عقد مجاز هر کدام از طرفین عقد ( یا همان موکل و وکیل در امر وکالت)، می توانند این عقد وکالت را از بین ببرند.
در ابتدا تشکر می کنم که جهت رشد خودتون سایت آموزشی همیار حساب رو انتخاب کردید و از شما دوستان درخواست می کنم که در مسیر پیشرفت خودتون از آموزش و کسب مهارت هیچ وقت دست بر ندارید. حتما می دانید یک از وظایف حسابداران مالیاتی ،مسئولیت ثبت اعتراض و حضور در مراجع دادرسی و دفاع از حقوق شرکت تحت مسئولیت شان می باشد. ابزار لازم برای انتقال خواسته به مراجع دادرسی مالیاتی، لایحه مالیاتی و توضیحات شفاهی است.که البته لایحه مالیاتی بسیار موثرتر و ماندگار در پرونده مالیاتی خواهدبود.

۲) دفاعیه مالیاتی اشخاص حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید