قبل از فروش شغل خود ، این 5 سوال را از خریدار خود بپرسید

قبل از فروش شغل خود ، این 5 سوال را از خریدار خود بپرسید

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

وقتی نوبت به فروش شغل شما می رسد ، شماره ها مهم هستند – اما متناسب مهمتر است بنیانگذاران می توانند از ارزیابی ، ساختار معامله و بسته شدن جدول زمانی برخورد کنند. اما موفقیت واقعی خروج فقط به دلار اندازه گیری نمی شود. این در میراث ، استمرار و آینده آنچه ساخته اید اندازه گیری می شود. یک مطالعه جدید نشان داد که 58 ٪ از صاحبان مشاغل کوچک ، تداوم مشاغل را در اولویت قرار می دهند و از ارزش های تجارت در مورد ملاحظات مالی محافظت می کنند. به همین دلیل انتخاب خریدار مناسب به همان اندازه در مورد تراز در مورد اقتصاد است.

این که آیا شما به یک شرکت سهام خصوصی ، یک خریدار استراتژیک یا یک اپراتور نسل بعدی می فروشید ، در اینجا پنج سؤال اساسی وجود دارد که هر بنیانگذار باید از آنها بخواهد تا اطمینان حاصل کند که خریدار مناسب است.

1. “دیدگاه شما برای کسب و کار پس از کسب چیست؟”

این سوال به قلب تراز کاهش می یابد. شما سالها – شاید ده ها سال – ساخت شرکت خود را گذرانده اید. شما می خواهید بدانید که خریدار ارزش خود را نه تنها در صفحات گسترده بلکه در مردم ، فرهنگ و پتانسیل خود می بیند.

یک خریدار خوب پاسخ واضح و متفکرانه خواهد داشت. آنها در مورد استراتژی های رشد ، پیشرفت های عملیاتی و نحوه برنامه ریزی برای ایجاد بر اساس بنیاد شما صحبت خواهند کرد. یک خریدار عالی نیز سؤال خواهد کرد شما دید شما چیست – و چگونه آنها می توانند به آن احترام بگذارند.

پرچم قرمز: اگر خریدار مبهم باشد ، بیش از حد روی هزینه های خود متمرکز شده است یا به نظر می رسد ذهنیت “آن را سریع” داشته باشد ، دور شوید.

مرتبط: ای کاش قبل از فروش شرکت خود این چیزها را می دانستم

2. “چگونه با بنیانگذاران و تیم های رهبری در طول و بعد از انتقال کار می کنید؟”

هر خریدار رویکرد متفاوتی برای ادغام پس از کسب دارد. برخی می خواهند بنیانگذار برای یک دوره انتقال بماند. دیگران یک استراحت تمیز را ترجیح می دهند. برخی اپراتورهای خود را به ارمغان می آورند. برخی دیگر تیم های موجود را توانمند می کنند.

درک سبک آنها بسیار مهم است. اگر قصد دارید درگیر بمانید ، می خواهید بدانید که چگونه تصمیمات گرفته می شود ، چه مقدار استقلال را حفظ خواهید کرد و چه حمایتی را دریافت خواهید کرد. اگر قدم بردارید ، می خواهید به اطمینان از راه اندازی تیم شما برای موفقیت کمک کنید.

نکته حرفه ای: نمونه هایی از تملک های گذشته را بخواهید. این انتقال ها چگونه انجام شد؟ چه چیزی کار کرد – و چه کاری نکرد؟ آیا می توانید با صاحبان قبلی که به آنها فروخته اند صحبت کنید؟ اگر چنین است ، از آنها بپرسید که اگر آنها از نتیجه خوشحال بودند و آیا کاری وجود دارد که آنها به گونه ای متفاوت انجام می دادند ، روند کار چگونه پیش رفت.

3. “سابقه شما با مشاغل مانند من چیست؟”

مسائل را تجربه کنید. خریدار که صنعت ، مشتری و مدل تجاری شما را درک می کند ، برای رشد آنچه شما ساخته اید ، مجهز خواهد بود. آنها همچنین به احتمال زیاد از ظرافت هایی که شرکت شما را منحصر به فرد می کند قدردانی می کنند.

نکته حرفه ای: در مورد نمونه کارها آنها سؤال کنید. آیا آنها قبلاً مشاغل مشابهی به دست آورده اند؟ نتایج چه بود؟ چه مدت آنها آن شرکت ها را نگه داشتند؟ آنها چه نوع پشتیبانی را ارائه دادند؟

4. “موفقیت این کسب را چگونه تعریف می کنید؟”

این سوال اولویت های خریدار را نشان می دهد – و اینکه آیا آنها با شما هماهنگ هستند.

آیا آنها بر رشد EBITDA کوتاه مدت یا سهام بلند مدت برند متمرکز شده اند؟ آیا آنها به حفظ کارمندان ، رضایت مشتری یا تأثیر جامعه اهمیت می دهند؟ آیا آنها به دنبال ادغام تجارت شما در یک بستر بزرگتر هستند یا آن را مستقل نگه می دارند؟

هیچ پاسخ درست یا غلط وجود ندارد – اما یک جواب درست وجود دارد برای شمابشر اگر تعریف آنها از موفقیت با ارزشهای شما مطابقت ندارد ، ارزش تجدید نظر در این معامله را دارد. اگر آنها سعی می کنند معامله را در آخرین لحظه تغییر دهند ، احتیاط کنید. یکی از مشتریان ما اخیراً از معامله با یک شرکت PE که سعی در تنظیم معامله داشت ، دور شد زیرا در حالی که مالک در فروش وارد شده بود ، ارقام فروش کاهش یافته است.

نکته جایزه: بپرسید که چگونه آنها موفقیت را در سایر سرمایه گذاری های خود اندازه گیری می کنند. معیارهایی که آنها دنبال می کنند چیزهای زیادی در مورد آنچه واقعاً ارزش دارند به شما می گوید.

5. “اگر همه چیز همانطور که انتظار می رفت ، برنامه شما چیست؟”

هر معامله می تواند روی کاغذ عالی به نظر برسد. اما چه اتفاقی می افتد که بازار تغییر کند ، یک کارمند کلیدی ترک می کند یا رشد می کند؟

این شرایط می تواند مقاومت و صداقت خریدار را آزمایش کند. برنامه B (یا ج) آنها چیست؟ آیا آنها برای حمل و نقل طولانی به تجارت متعهد هستند؟ چگونه آنها ناسازگاری را اداره می کنند؟

پاسخ های آنها به شما بینش در مورد سبک ارتباطی آنها می دهد. آیا آنها شفاف هستند؟ همکاری؟ آیا وقتی چالش ها بوجود می آیند ، آنها یا تیم شما را در حلقه نگه می دارند؟

پرچم سبز: خریدار که خطر را تصدیق می کند و در مورد نحوه مدیریت آن صریح صحبت می کند.

مرتبط: فروش شغل خود؟ این 6 مورد را همین حالا انجام دهید.

افکار نهایی: این فقط یک فروش نیست – این یک همکاری است

فروش تجارت خود یکی از مهمترین تصمیماتی است که تاکنون گرفته اید. این فقط یک معامله مالی نیست ؛ این انتقال رهبری ، فرهنگ و چشم انداز است. تمام گزینه ها را در نظر بگیرید ، از جمله انتقال به فرزندان یا سایر اعضای خانواده. خریدار مناسب به آنچه شما ساخته اید احترام می گذارد ، در آینده خود سرمایه گذاری می کند و با ارزش های شما هماهنگ می شود. خریدار اشتباه می تواند طی چند ماه از سالها سخت کوشی پرده بکشد.

برای کمک به اطمینان از یافتن بهترین جانشین برای تجارت خود ، مهم است که سؤالات دشوار بپرسید و از نزدیک به پاسخ ها گوش دهید. خریدار را که با اهداف شما هماهنگ است ، شناسایی کنید و یکپارچگی کسب و کار شما را حفظ می کند. به یاد داشته باشید ، بهترین معاملات فقط مربوط به قیمت نیست ، بلکه باید در هدف ، افراد و مسیر پیش رو باشد. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، با یک مشاور برنامه ریزی خروجی معتبر صحبت کنید (CEPA®) چه کسی می تواند به شما در ارزیابی گزینه های خود کمک کند و مسیری را به جلو پیش ببرید.

برای باز کردن استراتژی ها برای مقیاس بندی تجارت ، افزایش درآمد و ایجاد موفقیت پایدار ، به مدیرعامل ، بنیانگذاران و اپراتورها در کنفرانس سطح بالا بپیوندید.

وقتی نوبت به فروش شغل شما می رسد ، شماره ها مهم هستند – اما متناسب مهمتر است بنیانگذاران می توانند از ارزیابی ، ساختار معامله و بسته شدن جدول زمانی برخورد کنند. اما موفقیت واقعی خروج فقط به دلار اندازه گیری نمی شود. این در میراث ، استمرار و آینده آنچه ساخته اید اندازه گیری می شود. یک مطالعه جدید نشان داد که 58 ٪ از صاحبان مشاغل کوچک ، تداوم مشاغل را در اولویت قرار می دهند و از ارزش های تجارت در مورد ملاحظات مالی محافظت می کنند. به همین دلیل انتخاب خریدار مناسب به همان اندازه در مورد تراز در مورد اقتصاد است.

این که آیا شما به یک شرکت سهام خصوصی ، یک خریدار استراتژیک یا یک اپراتور نسل بعدی می فروشید ، در اینجا پنج سؤال اساسی وجود دارد که هر بنیانگذار باید از آنها بخواهد تا اطمینان حاصل کند که خریدار مناسب است.

1. “دیدگاه شما برای کسب و کار پس از کسب چیست؟”

بقیه این مقاله قفل شده است.

به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/before-selling-your-business-ask-your-buyer-these-5/493434

دیدگاهتان را بنویسید