فقط صنعت خود را مختل نکنید – آن را تغییر دهید

فقط صنعت خود را مختل نکنید – آن را تغییر دهید

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

بیش از یک دهه پیش ، گوروس های تجاری سریع به عنوان “نوآوری مختل کننده” به عنوان “نوآوری مختل کننده” ، هر ایده یا پیشرفتی را که ملایم رمان بود ، برچسب گذاری کردند. در ابتدا توسط مشاور دانشگاهی و تجارت آمریکایی Clayton Christensen در کتاب خود در سال 1997 ابداع شده است معضل مبتکر، این مورد تا حد زیادی برای توصیف چگونگی مشاغل کوچک می تواند بازیکنان بزرگتر را در یک بازار به چالش بکشد ، که اغلب در سطح پایین وارد می شوند و به سمت بالا حرکت می کنند و تجارت اصلی رقبا را مختل می کنند.

اما در اواسط سال 2010 ، روزهای به اصطلاح اخلالگران گذشته بود ، زیرا منتقدین شروع به ذکر این کردند که چگونه این اصطلاح به یک کلمه کلیدی تجاری تبدیل شده است نه اصطلاحی که توصیف تغییر معنی دار است. جیل لپور ، استاد تاریخ در هاروارد ، مقاله ای برای آن نوشت نیویورکر در مورد چگونگی استفاده از “نوآوری مختل کننده” به طور نادرست در دنیای تجارت استفاده می شود ، و اظهار داشت که بسیاری از شرکت ها به عنوان “مخرب” توصیف می شوند و هرگز موفق به جابجایی مأمورین نشدند. انتقاد او باعث تجدید نظر در محافل تجاری شد و این باعث شد تا شرایطی مانند “نوآوری تحول آمیز” در دهه 2020 فراهم شود.

علاوه بر این ، هنگامی که با “مختل کننده” مقایسه می شود ، کلمه “تحول گرا” به شما کمک می کند تا تغییر مثبت سیستمیک را تجسم کنید. تأثیرات ناشی از نوآوری تحول گرایانه افزایشی و ماندگار و صریحاً در سن تغییر سیستمیک مانند تغییرات آب و هوایی ، ESG و فاکتورهای پایداری ، فناوری های هوش مصنوعی و سایر نوآوری های مهم جهانی کاملاً مرتبط است. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا کارآفرینان امروز باید به جای آن روی نوآوری تحول گرا تمرکز کنند.

مرتبط: برای دستیابی به موفقیت پایدار ، باید تمرکز خود را بر روی اختلال متوقف کنید. به همین دلیل است – و به جای آن باید روی آن تمرکز کنید.

1. اینجاست که فناوری تأثیر اجتماعی ایجاد می کند

کارآفرینان می توانند مبتکران تحول گرا باشند که به طور خلاقانه از راه حل های فناوری برای ایجاد تغییر معنی دار استفاده می کنند و این منجر به افزایش تأثیر اقتصادی می شود ، که به نوبه خود تأثیر اجتماعی ماندگار را ایجاد می کند. این منطقه ای از کارآفرینی است که بر “چالش های بزرگ” که جوامع باید به آنها بپردازند ، از کاهش فقر گرفته تا اقدامات زیست محیطی گرفته تا سلامتی و رفاه ، همانطور که در زیر اهداف توسعه پایدار کشور متحد برای سال 2030 ذکر شده است ، متمرکز است. کمپین ها و فعالیت ها و باز کردن تجزیه و تحلیل داده ها برای شخصی سازی تغییرات شیوه زندگی و بهبود راه حل های مراقبت های بهداشتی. به طور کلی درک می شود که فناوری ، خون حیات نوآوری تحول گرا است.

2. این افراد متمرکز است

شما ابتدا باید قبل از تلاش و تغییر بهتر ، رفتار مصرف کننده را درک کنید. بنابراین ، نوآوری تحول گرا یک تمرین استفاده از سازگاری افراد برای ایجاد تغییر قابل توجه و ماندگار است. برای نوآوری از این طریق ، باید توسط جمعیت گسترده تر پذیرفته شود ، و این اغلب به کارآفرینان نیاز دارد تا به جای داشتن ذهنیت سیلو ، گروه های متنوعی از مردم را درک کنند. برای موفقیت در سرمایه گذاری خود ، شما به مردم نیاز دارید که به آنچه انجام می دهید اعتماد کنند و به روند خود متعهد شوند تا ارزش کسب کنند.

3. این توسط 8 تریلیون دلار بازار طول عمر جهانی هدایت می شود

در گزارش خود در ژوئیه 2025 ، غول بانکی سوئیس UBS اعلام کرد که نوآوری تحول آمیز جایی است که سرمایه گذاران باید از سالهای آینده انتظار بازده جذاب را داشته باشند و این طول عمر یکی از صنایع پیشرو است که رشد ارزشمندی را در این فضا ، در کنار هوش مصنوعی ، قدرت و منابع ایجاد می کند.

پیش بینی می شود که بازار طول عمر از 5.3 تریلیون دلار در سال 2023 به 8 تریلیون دلار تا سال 2030 رشد کند ، که از صنایع هوش مصنوعی پیشی می گیرد که فقط تا سال 2027 به 1.16 تریلیون دلار برسند. بازار ماندگاری با توجه به UBS ، دگرگون می شود ، که می گوید این تغییر با افزایش انتظار عمر و افزایش جمعیت و جمعیت پیری در حال افزایش است.

4. صنایع نوآوری تحول آمیز پایدار هستند

نوآوری محرک اصلی عملکرد سهام بلند مدت است. به گفته UBS ، صنایع نوآوری تحول گرا “رشد بادوام و سکولار” را ارائه می دهند که این بانک معتقد است می تواند در برابر نوسانات کوتاه مدت بازار مقاومت کند. بانک سوئیس همچنین نشان می دهد که اگر در این صنایع غوطه وری بالقوه بازار وجود داشته باشد ، احتمالاً آنها کوتاه مدت هستند و به عنوان نقاط مفید برای سرمایه گذاران بلند مدت عمل می کنند.

مرتبط: استراتژی شگفت آور رهبران هوشمند برای پیشی گرفتن از اختلال استفاده می کنند

5. این یک دنیای شجاع جدید است

در حالی که نوآوری مختل کننده تا حد زیادی در مورد ایجاد گزینه های ارزان تر است ، نوآوری تحول آمیز در مورد ایجاد فضاهای کاملاً جدید با چارچوب های کاملاً متفاوت با آنچه در حال حاضر وجود دارد ، است. برای کارآفرینان ، کار در این صنایع می تواند به آنها در آزمایش مدل های جدیدتر و بهتر تجاری کمک کند. همه چیز در مورد کاوش در پتانسیل های دست نخورده است.

در کل ، برای پذیرش نوآوری تحول گرا ، یک کارآفرین باید آماده پذیرش تغییر باشد. این امر نیاز به فعال بودن دارد و توانایی پیش بینی روندهای آینده را دارد که با آن همراه خواهد بود. برای ماندن در خط مقدم این انقلاب کارآفرینی ، کارآفرینان باید از طریق برنامه ریزی و تحقیقات عمیق یک استراتژی نوآوری چند جانبه را تدوین کنند.

از همه مهمتر ، کارآفرینان باید فرهنگ نوآوری را در مشاغل خود ایجاد کنند ، جایی که کارآفرینان ، مدیران ، مدیر عاملان ، کارمندان ، مصرف کنندگان و مشتری ها همگی برای تشکیل یک نیروی خلاق منسجم همکاری می کنند. رهبران باید به دیگران الهام بخش باشند که از نظر فکری شجاع باشند و پارادایم های موجود را به چالش بکشند. کارآفرینان باید یک چشم انداز داشته باشند ، مشارکتهای استراتژیک را جعل کنند و تغییرات در سطح صنعت ایجاد کنند ، حتی اگر آنها دارای یک تجارت کوچک با منابع محدود باشند. برای حضور در رقابت و رهبری روندهای صنعت ، امروزه کارآفرینان باید با مفهوم نوآوری تحول گرا درگیر شوند.

ما اکنون در سال 2025 هستیم – وقت آن است که بازی را تغییر دهیم.

بیش از یک دهه پیش ، گوروس های تجاری سریع به عنوان “نوآوری مختل کننده” به عنوان “نوآوری مختل کننده” ، هر ایده یا پیشرفتی را که ملایم رمان بود ، برچسب گذاری کردند. در ابتدا توسط مشاور دانشگاهی و تجارت آمریکایی Clayton Christensen در کتاب خود در سال 1997 ابداع شده است معضل مبتکر، این مورد تا حد زیادی برای توصیف چگونگی مشاغل کوچک می تواند بازیکنان بزرگتر را در یک بازار به چالش بکشد ، که اغلب در سطح پایین وارد می شوند و به سمت بالا حرکت می کنند و تجارت اصلی رقبا را مختل می کنند.

اما در اواسط سال 2010 ، روزهای به اصطلاح اخلالگران گذشته بود ، زیرا منتقدین شروع به ذکر این کردند که چگونه این اصطلاح به یک کلمه کلیدی تجاری تبدیل شده است نه اصطلاحی که توصیف تغییر معنی دار است. جیل لپور ، استاد تاریخ در هاروارد ، مقاله ای برای آن نوشت نیویورکر در مورد چگونگی استفاده از “نوآوری مختل کننده” به طور نادرست در دنیای تجارت استفاده می شود ، و اظهار داشت که بسیاری از شرکت ها به عنوان “مخرب” توصیف می شوند و هرگز موفق به جابجایی مأمورین نشدند. انتقاد او باعث تجدید نظر در محافل تجاری شد و این باعث شد تا شرایطی مانند “نوآوری تحول آمیز” در دهه 2020 فراهم شود.

علاوه بر این ، هنگامی که با “مختل کننده” مقایسه می شود ، کلمه “تحول گرا” به شما کمک می کند تا تغییر مثبت سیستمیک را تجسم کنید. تأثیرات ناشی از نوآوری تحول گرایانه افزایشی و ماندگار و صریحاً در سن تغییر سیستمیک مانند تغییرات آب و هوایی ، ESG و فاکتورهای پایداری ، فناوری های هوش مصنوعی و سایر نوآوری های مهم جهانی کاملاً مرتبط است. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا کارآفرینان امروز باید به جای آن روی نوآوری تحول گرا تمرکز کنند.

بقیه این مقاله قفل شده است.

به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/dont-just-disrupt-your-industry-transform-it/495425

دیدگاهتان را بنویسید