شما برای CRM خیلی کوچک نیستید – به همین دلیل مهم است

شما برای CRM خیلی کوچک نیستید – به همین دلیل مهم است

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

مسیر رشد یک تجارت کوچک موفق پر از تعامل های بی شماری است – چشم انداز پیگیری ، معاملات نزدیک و تعهدات برای ارائه. با کمال تعجب ، بیش از 50 ٪ از مشاغل از CRM استفاده نمی کنند ، و تقریبا نیمی از صاحبان مشاغل معتقدند که مشاغل آنها بسیار کوچک است تا به یکی از آنها احتیاج داشته باشند. این نمی تواند از حقیقت فراتر رود ، به خصوص که این تعامل ها چند برابر می شوند و چالش حفظ مسیر به طور فزاینده ای پیچیده می شود.

در تجربه من ، مشاغل به طور معمول برای هر مشتری که به دست می آورند حداقل با پنج تا ده چشم انداز درگیر می شوند و چرخه فروش می تواند در هر جایی از چند روز به نه یا حتی دوازده ماه ادامه یابد.

این امر به ویژه در مورد مشاغل خدمات محور ، شرکتهای خدمات حرفه ای و آژانسهای خلاق که در آن ارزشهای معامله قابل توجه هستند و روابط اهمیت دارند ، صادق است. بر خلاف یک معامله خرده فروشی ساده ، این مشاغل اغلب شامل چرخه فروش پیچیده با نقاط لمسی چندگانه هستند.

من این درس را دست اول در روزهای ابتدایی خود به عنوان کارآفرین آموختم. هنگامی که من هر دو برنامه نویسی و فروش داشتم ، دائماً خودم را بین چندین نقش تغییر می دادم. من فراموش می کنم که چشم اندازها را به عقب برگردانم ، از دست بدهم که مکالمات قبلی از آنجا خارج شده بود و تعامل پیگیری را از دست می دهم.

پس از جستجوی ناموفق برای راه حل در اکوسیستم MAC ، من به ساخت Daylite ، CRM ما در MarketCircle پایان دادم تا این چالش های دقیق را حل کنم.

مرتبط: ساختن یک بستر CRM بهترین دوست تیم فروش شما

وقتی به CRM احتیاج دارید

اولین نشانه ای که به CRM نیاز دارید اغلب وقتی همه چیز در شکاف ها شروع می شود ، ظاهر می شود. این سناریوی مشترک را در نظر بگیرید: شما باید یک تماس پیگیری فوری برقرار کنید اما اطلاعات تماس مشتری را پیدا نمی کنید. شما یک درخواست را به تیم خود ارسال می کنید – اگر تیم دارید. اگر اینطور نیست ، شما زمان غیر قابل تجدید ارزش خود را در انتظار جزئیات هدر می دهید. اگرچه این ممکن است بی اهمیت به نظر برسد ، این تأخیرهای کوچک با گذشت زمان به تلفات قابل توجه بهره وری و فرصت های از دست رفته ترکیب می شوند.

هنگامی که شما غیرحرفه ای به نظر می رسید ، نه تنها بر توانایی شما در بستن معاملات بلکه قدرت قیمت گذاری شما نیز تأثیر می گذارد. اگر مشتری فقدان سازمان را درک کند ، ممکن است سعی در مذاکره در مورد قیمت های پایین تر داشته باشند. پس از از بین رفتن اعتماد ، بازیابی مجدد از نظر نمایی سخت تر می شود.

از اوایل شروع می شود

بهترین زمان برای اجرای CRM اکنون است! هرچه زودتر استفاده از CRM را در زندگی کارآفرینی خود شروع کنید ، بهتر است. من این چالش را دست اول با مشاغل دیدم که سعی می کنند یکی از آنها را پس از رشد به سه یا چهار عضو تیم اجرا کنند.

در این مرحله ، هر کس روش های کار خود را ایجاد کرده است ، شکستن عادت های قدیمی و شکل گیری موارد جدید را بسیار سخت تر می کند. به علاوه ، شما می خواهید تیم شما لحن خود را دنبال کند ، نه خودشان را که پس از آن باید دنبال کنید ، تشکیل ندهید.

هنگامی که شما در حال کار انفرادی هستید ، فرصت مناسبی برای توسعه عاداتی دارید که به عنوان پایه و اساس تجارت در حال رشد شما خدمت می کند. این شیوه ها با پیوستن به اعضای تیم جدید تبدیل می شوند. بدون این رویکرد نظم و انضباط ، مردم ناگزیر به عادت های قدیمی خود باز می گردند. همیشه “کارهای زیادی برای انجام دادن” وجود دارد ، و حفظ سیستم های جدید تقویت کننده مداوم است.

مرتبط: چگونه CRM و فروش با هم کار می کنند تا رشد مشاغل کوچک را هدایت کنند

کلیدهای فرزندخواندگی موفق

1 تعهد مدلبه عنوان صاحب مشاغل ، شما باید کاملاً متعهد به پذیرش CRM باشید. اگر اهمیت آن را از طریق استفاده مداوم نشان ندهید ، تیم شما نیز در اولویت قرار نمی دهد.

2 سیستم مناسب را انتخاب کنیدبه دنبال CRM باشید که واقعاً با فعالیت های روزانه شما ادغام شود. سرمایه گذاری زمان پیش فرض در بازده های آینده بازپرداخت می کند ، زیرا می بینید که سیستم شما یکپارچه تقویم ، وظایف و ایمیل شما را در ضمن کاهش ورود اطلاعات دستی و نگه داشتن همه چیز در یک مکان به هم وصل می کند.

3 ساده شروع کنیدوقت بگذارید تا در مورد مراحل فرآیند فروش خود و نحوه طبقه بندی قرارها ، وظایف و تعامل مشتری فکر کنید. هرچه راحت تر می شوید و یاد می گیرید که در تجارت شما چه کار می کند ، می توانید تا زمانی که سیستمی داشته باشید که تمام نیازهای شما را تأمین کند ، شخصی سازی را ادامه دهید.

ما سه گزینه پیاده سازی متناسب با گردش کار شما را ارائه می دهیم: آموزش های خود هدایت ، آموزش تیمی در هیئت مدیره یا کار با یک مشاور متخصص. بسیاری از دارندگان مشاغل فقط روند فروش منحصر به فرد خود را در حین راه اندازی تشخیص می دهند ، به همین دلیل پشتیبانی شخصی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

مزایای بلند مدت

فراتر از سازماندهی تعامل مشتری ، CRM پایه و اساس رشد تجارت را ایجاد می کند. این به شما به عنوان مالک این امکان را می دهد تا روی فعالیت های استراتژیک تمرکز کنید و حتی بدون نگرانی در مورد مهلت های از دست رفته با مشتری ، تعطیلات را انجام دهید. اگر تیمی دارید ، این امکان را به شما می دهد تا مسئولیت ها را به طور مؤثر واگذار کنید.

به یاد داشته باشید که در حالی که فناوری تکامل می یابد ، CRM شما باید ثبات را برای فرآیندهای اصلی تجارت شما فراهم کند. به دنبال یک فروشنده باشید که به روزرسانی های متفکرانه و غیرقانونی را ایجاد کند که گردش کار تعیین شده شما را خراب نکند. سفر اجرای CRM ممکن است دلهره آور به نظر برسد ، اما گزینه جایگزین – از دست دادن فرصت ها و ظاهر غیر حرفه ای – بسیار پر هزینه تر است.

با شروع زودهنگام و حفظ قوام ، پایه و اساس محکمی برای رشد پایدار تجارت ایجاد خواهید کرد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/youre-not-too-small-for-a-crm-heres-why-it-matters/489798

دیدگاهتان را بنویسید