مهارتهای کلی ادمین اینستاگرام برای مدیریت پیج اینستاگرام
افزایش فالوور پیج مهارت بسیار خوبی است. البته اکثر کارهایی که در پیج انجام میشود، در راستای افزایش فالوور است. یعنی اینکه دیگر کارها نیز باید به خوبی انجام شوند تا فالوورها نیز افزایش یابند. کارهایی مانند تولید محتوا، تعامل با مخاطبان و…، اگر به درستی انجام شوند، میتوانند در نهایت فالوورهای زیادی را جذب کنند. البته برای این مورد، پیشنهاد میکنم مقاله بهترین روشهای رایگان افزایش فالوور اینستاگرام را حتماً ببینید.
اصطلاح ادمین (Admin)، مدتزمان زیادی است که مطرح شده است و در خیلی از موارد، به مدیر معنی میشود. اما ادمین پیج اینستاگرام شخصی است که با توجه به مهارتهایی که کسب کرده، میتواند مدیریت یک صفحه را در اینستاگرام برعهده بگیرد. معمولاً ادمین اینستاگرام، میتواند از مهارتهای خود، در جهت رشد یک صفحهی اینستاگرام استفاده کند و به طور مثال، فالوورهای آن پیج را افزایش دهد. اما قبل از اینکه بخواهیم وظایف ادمین پیج اینستاگرام را بررسی کنیم، بد نیست ابتدا تعریف کوتاهی از آن را با هم ببینیم.
خیلی از پیجها، برای رشد در اینستاگرام به تبلیغات نیاز دارند. برخی از پیجها، بنا به حوزهای که در آن فعالیت میکنند، نمیتوانند به صورت طبیعی رشد داشته باشند. به همین دلیل، تبلیغات یکی از روشهایی است که اگر به درستی انجام شود، تأثیر فوقالعاده زیادی دارد. البته تبلیغات، دانشی است که هر کسی ندارد و اگر وظیفه تبلیغات در اینستاگرام نیز برعهده شما به عنوان ادمین پیج است، نیازی نیست که موارد پیشرفته آن را یاد بگیرید، اما لازم است که در خصوص تبلیغات اینستاگرام، آشنایی کلی کسب کنید.
! پیشنهاد ویژه من برای شما: جذب ۱۰۰۰ فالوور اول اینستاگرام در ۴ گام
آیا حقوق ادمین اینستاگرام خوب است؟ به این حوزه وارد شویم؟
اگه باز هم سؤالی در زمینه ادمین اینستاگرام دارید، میتونید در قسمت کامنتها بپرسید تا به اون پاسخ بدیم.
در مورد افزایش فالوور نیز قبلاً کمی توضیح دادم و مقالهای را نیز معرفی کردم. در اکثر قراردهایی که در زمینه استخدام ادمین اینستاگرام منعقد میشود، وظیفه افزایش فالوور برعهده ادمین است. در واقع اگر شما دیگر کارها مانند تولید محتوای منظم، ارسال منظم استوری، تعامل با مخاطبان و… را به خوبی انجام دهید، افزایش فالوور خود به خود اتفاق میافتد. جذب فالوور، فرایندی است که در کنار دیگر کارها، انجام میشود. البته برای آشنایی با جدیدترین روشهای افزایش فالوور، پیشنهاد میکنم از دوره آنلاین کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کنید.
۱۱. تولید محتوا در مدیریت پیج اینستاگرام
فرض کنید شما پیجی دارید و میخواهید شخصی را برای مدیریت پیج اینستاگرامتان استخدام کنید. اما چطور باید به این فرد اعتماد کنید؟ چه تضمینی وجود دارد که فرد مورد نظر، اطلاعات پیج را تغییر ندهد و دسترسی شما را قطع نکند؟ خب برای این مورد نیز چند راهکار وجود دارد:
برای مدیریت پیج اینستاگرام میتوان وظایف مختلفی را درنظر گرفت. وظایفی که در نهایت باید به رشد صفحه منجر شود. این وظایف میتواند شامل افزایش فالوور یا افزایش فروش نیز باشد. البته در قراردادهایی که در این زمینه منعقد میشود، وظایف ادمین های اینستاگرام متفاوت است. مثلاً امکان دارد شخصی به عنوان ادمین پیج، وظیفه تولید محتوا را نیز برعهده بگیرد که در این حالت، طبیعتاً درآمد بسیار بیشتری را خواهد داشت. وظایف ادمینها میتواند متفاوت باشد. این مورد، به اهدافی که مورد توجه صاحب پیج است، بستگی دارد.
مهارت تعیین استراتژی نیز برای شخصی به عنوان ادمین اینستاگرام خیلی مهم است. البته در خیلی از موارد، تعیین استراتژیها برای رشد پیج، برعهده صاحب پیج است، اما اگر در این موارد نیز تخصص داشته باشید، میتوانید خودتان استراتژیهایی را تعیین کنید و به ازای این کار، درآمد بیشتری نیز داشته باشید.
اگه وقت یا حوصله مطالعهی کامل این مقاله رو ندارید، میتونید ویدیوی زیر که خلاصهای از این مقاله هست رو ببینید.
برای اکثر پیجها، گاهی مواردی پیش میآید که باعث میشود افراد، کامنتهای توهینآمیز ارسال کنند. وجود این کامنتها، در برخی از پیجها چندان جالب نیست. به همین دلیل، باید خیلی زود آنها را حذف کرد. این مورد نیز میتواند وظیفه شخصی باشد که مدیریت پیج اینستاگرام را برعهده دارد. البته یکی از قابلیتهای خوب اینستاگرام، فیلتر بعضی از کلمات در کامنتها است.
همچنین گاهی اوقات، کاربران به استوریهای ارسال شده، واکنش نشان میدهند. اگر پاسخ به استوری را غیر فعال نکرده باشید، مخاطب میتواند در زمان دیدن استوری، از طریق قسمت پایین آن، به استوری واکنش نشان دهد یا متنی را ارسال کند. این واکنشها نیز در قسمت دایرکتها نمایش داده میشوند. به همین دلیل باید به این موارد نیز پاسخ مناسب را داد.
۴. پاسخ به کامنتها توسط ادمین اینستاگرام
۱۵ وظیفه اصلی ادمین اینستاگرام
– آشنایی با انواع روشهای افزایش فالوور پیج
تعریف ادمین اینستاگرام:
تعرفه مدیریت پیج اینستاگرام ثابت نیست. همانطور که در قسمت بالا هم گفتم، این مورد به میزان وظایفی که ادمین برعهده میگیرد بستگی دارد. امکان دارد پیجی که تعداد فالوور متوسطی دارد، تعرفه پایینتری را برای استخدام ادمین درنظر بگیرد. چرا که احتمالاً تعداد دایرکتها و کامنتها زیاد نیست و کار ادمین نیز راحتتر است. اما پیجی که تعداد دایرکت زیادی دارد، طبیعتاً باید مبلغ بالاتری را به ادمین پرداخت کند. همچنین وبسایتهایی نیز هستند که به عنوان واسطه عمل میکنند. مثلاً شما پیجی دارید و به دنبال ادمین میگردید.
اینگیجمنت ریت (Engagement Rate) یا نرخ تعامل، از مهمترین آمارهایی است که بسیار به کار میآید. مثلاً اگر پیجی فالوور فیک اضافه نکرده باشد و نرخ تعامل بالایی هم داشته باشد، نشاندهندهی این است که این پیج، بسیار قوی است و توانسته کارش را به خوبی انجام دهد. برای بررسی نرخ تعامل، معیارهای مختلفی درنظر گرفته میشود. اما مهمترینِ آنها لایک، کامنت و… هستند. شما به عنوان ادمین یک پیج، باید بتوانید نرخ تعامل پستها و به طور کلی نرخ تعامل پیج را افزایش دهید. برای آشنایی با روشهای افزایش نرخ تعامل، پیشنهاد میکنم مقاله «اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست؟» را حتماً ببینید.
۱۰. افزایش فالوور پیج
نکته: دقت کنید که وظایفی که برای ادمین اینستاگرام معرفی شد، میتواند بر روی درآمد آنها تأثیرگزار باشد. هر چقدر که وظایف بیشتری برعهده ادمین باشد، طبیعتاً درآمد بیشتری نیز کسب خواهد کرد.
یکی از مهمترین وظایفی که یک ادمین برعهده دارد، انتشار منظم محتواست. این محتوا میتواند توسط ادمین تولید شده باشد یا اینکه صاحب پیج، محتوا را برای انتشار در اختیار ادمین قرار داده باشد. ادمین پیج اینستاگرام باید طبق یک برنامهی زمانبندی شده، محتواها را ارسال کند تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.
وظایف کلی ادمین اینستاگرام برای مدیریت پیج چیست؟
امکان دارد صاحب پیج، ادمینی را تنها به منظور پاسخ به دایرکتها و افزایش فروش استخدام کند یا شخصی دیگر، از ادمینها تنها برای افزایش فالوور استفاده کند. این مورد، به اهداف و استراتژیهای صاحب پیج بستگی دارد.
البته ابزارهای ایرانی و خارجی زیادی هستند که به شما کمک میکنند تا بتوانید محتواها را در زمانهای مشخصی منتشر کنید. ابزار ایرانی نوینهاب و ابزار خارجی فیسبوک کریتور استودیو، از جمله ابزارهایی هستند که میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. البته در بخشهای پایانی، چند ابزار را برای مدیریت راحتتر اینستاگرام معرفی میکنم.
۲. ارسال استوری توسط ادمین پیج اینستاگرام
راهکار دوم: از وبسایتهایی که خدمات ادمین پیج اینستاگرام ارائه میدهند کمک بگیرید. همانطور که گفتم وبسایتهای بسیار زیادی هستند که در این زمینه فعالیت میکنند. کافیست این مورد را در گوگل جستجو کنید.
ادمین اینستاگرام کیست؟
مهارت تولید محتوا خیلی مهم است. در قسمت مهارتهای ادمین اینستاگرام برای مدیریت پیج، چند نرمافزار و اپلیکیشن را معرفی کردم. تولید محتوا اهمیت زیادی دارد که شاید نیازی به تأکید من نیز نداشته باشد. کمتر پیجی را در اینستاگرام دیدهایم که بدون تولید محتوا، توانسته رشد کند. با تولید محتوای منظم، میتوان روند رشد پیج را سرعت بخشید. در برخی از موارد، تولید محتوا نیز جزء وظایف ادمین برای مدیریت پیج اینستاگرام تعیین میشود. اگر شما نیز این وظیفه را برعهده گرفتهاید، باید به خوبی آن را انجام دهید.
البته اینستاگرام، برخلاف فیسبوک یا تلگرام، ابزارهای خاصی را برای ادمینها درنظر نگرفته است. یعنی ساختار اینستاگرام طوری است که هر پیج را تنها یک نفر میتواند اداره کند. اما در فیسبوک، ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد. مثلاً اگر شما یک پیج فیسبوک داشته باشید، میتوانید یک یا چند نفر را به عنوان ادمین اضافه کنید و اختیارات مشخصی را به آنها بدهید.
البته وظیفه ادمین پیج اینستاگرام حفظ امنیت پیج نیست، اما باید تا حدودی در این زمینه اطلاعات داشته باشد تا پیج هک نشود. من در مقاله روشهای افزایش امنیت پیج اینستاگرام، مواردی را توضیح دادهام که باعث میشود امنیت پیج تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. اگر مدیریت پیج اینستاگرام را برعهده دارید، باید با این موارد آشنا شوید تا بعدا مشکلی از این بابت برایتان پیش نیاید. مثلاً شما به عنوان ادمین، نباید گوشی موبایلتان را در اختیار شخصی دیگری قرار دهید، چرا که احتمال دارد از پیجی که مدیریت آن را برعهده دارید، سوءاستفاده کند و یا اطلاعات آن را تغییر دهد.
۹. افزایش نرخ تعامل پیج
شاید بتوان این مورد را نیز جزء وظایف ادمینهای اینستاگرام دانست. اینکه در دایرکت، سفارشهای مشتریان را دریافت کند و به صورت منظم برای صاحب پیج ارسال کند.
بهبود مهارتهای بازاریابی
اینکه بتوانید برخی از تکنیکهای بازاریابی را یاد بگیرید، در مدیریت پیج اینستاگرام خیلی به شما کمک خواهد شد. مثلاً میتوانید بفهمید که چه کلمات یا چه تصاویری، میتوانند باعث افزایش فروش شوند.
آشنایی با تکنیکهای قانع کردن مشتری در دایرکت
! پیشنهاد ویژه من برای شما: ۰ تا ۱۰۰ کسب درآمد از اینستاگرام
۱۵. تغییرات دورهای تصویر پروفایل و توضیحات بیو (Bio)
حقوق ادمین پیج اینستاگرام به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین معیارها در این زمینه، میزان وظایفی است که ادمین، برای مدیریت پیج اینستاگرام برعهده میگیرد (در ادامه این وظایف را بررسی میکنیم). مثلاً امکان دارد شخصی تنها برای پاسخ به دایرکتها و کامنتها استخدام شود و وظایفی مانند تولید محتوا یا افزایش فالوور، برعهدهی اشخاص دیگری باشد. همچنین میزان زمانی که نیاز است به یک پیج اختصاص داده شود نیز بر روی تعیین حقوق ادمین اینستاگرام تأثیرگزار است. البته در بخشهای انتهایی این مقاله، تعرفه مدیریت اینستاگرام را به صورت تقریبی بررسی میکنیم.
– تشخیص زمانهای مناسب برای ارسال پست
مثلاً در قسمت تنظیمات مربوط به کامنتها، میتوانید کلماتی را تعیین کنید که اگر در کامنتی، این کلمات وجود داشت، کامنت به صورت خودکار حذف شود. با این کار، وظیفهی شما کمتر میشود. همچنین در خیلی از مواقع میبینیم که یک شخص، چند کامنت تکراری را ارسال کرده است. بهتر است که این کامنتها نیز حذف شوند.
۶. نوشتن کپشن مناسب برای پستها یا IGTVها
اما برای رشد یک صفحه در اینستاگرام، کارهای زیادی باید انجام شود که در خیلی از موارد، یک نفر به تنهایی از عهده این کارها بر نمیآید. یعنی یک نفر نمیتواند همهی کارها را انجام دهد. البته تا زمانی که پیج تعداد فالوور کمی دارد، مدیریت آن چندان سخت نیست، اما کار، زمانی مشکل میشود که تعداد فالوورها زیاد میشوند و پیج باید به درستی مدیریت شود. اینجاست که بحث ادمین اینستاگرام یا مدیریت اینستاگرام مطرح میشود.
– آشنایی با استراتژیهای اینستاگرام مارکتینگ
در کنار ارسال پست، از دیگر وظایف ادمین پیج اینستاگرام ارسال استوری به صورت منظم است. شاید تا به حال اهمیت استوری را به خوبی درک نکرده باشید. استوری اهمیت بسیار زیادی در رشد یک پیج دارد. پیجهایی که استوریهای زیاد، اما خوبی ارسال میکنند، معمولاً پستهایشان نیز بیشتر به دنبالکنندگانشان نمایش داده میشود. یک ادمین اینستاگرام، باید در ساعات مختلف شبانهروز استوری ارسال کند. البته استوریها باید ارزش دیدن داشته باشند. اگر دوست دارید بازدید استوریها را افزایش دهید، میتوانید از مقاله ۱۰ ترفند افزایش بازدید استوری اینستاگرام استفاده کنید.
۳. پاسخ به دایرکتها و واکنش به استوریها
اما برای اینکه بتوانید وظیفه ادمین یک پیج اینستاگرام را برعهده بگیرید، لازم است که قبل از آن، برخی مهارتها را کسب کنید که من در اینجا به چند مورد اشاره میکنم.
راهکار سوم: از برخی از افراد متخصص در اینستاگرام بخواهید تا افراد معتبری را به شما معرفی کنند. مخصوصاً کسانی که قبلاً تجربه کار با ادمینها را داشتهاند.
راهکار اول: با ادمین مورد نظر به صورت حضوری دیدار کنید و قراردادی را منعقد کنید و از ادمین بخواهید تضمینی برای حفظ پیج بدهد.
یکی دیگر از وظایف اصلی مدیر پیج اینستاگرام، نوشتن کپشن مناسب برای پستها است. کپشننویسی اهمیت بسیار زیادی در افزایش نرخ تعامل یک پست دارد. به همین دلیل، ابتدا باید با تکنیکها و ترفندهای آن به خوبی آشنا باشید. متأسفانه خیلی از پیجها، زمان زیادی را صرف نوشتن کپشن نمیکنند، هر چند محتوای بسیار خوبی را تولید کرده باشند. برای کپشننویسی باید به اندازه کافی زمان گذاشت. شما به عنوان ادمین یک پیج اینستاگرام باید این مهارت را به خوبی یاد بگیرید. مثلاً باید بدانید که با چه کلماتی متن را شروع کنید یا از چه لحنی استفاده کنید.
۷. افزایش لایک و بازدید پستها و استوریها
مهارت هشتگگذاری در اینستاگرام نیز خیلی مهم است. متأسفانه بسیاری از صفحات را میبینم که از هشتگها، به خوبی استفاده نمیکنند که در خیلی از موارد، باعث شادوبن شدن پیج میشود.
اما به طور معمول، این تعرفه به صورت ماهانه محاسبه میشود. مثلاً امکان دارد شخصی، تعرفه خود را برای ادمین شدن در اینستاگرام برای یک ماه، ۸۰۰ هزار تومان درنظر بگیرد، اما شخصی دیگر مهارتهای بیشتری داشته باشد و تعرفه خود را، ۲ میلیون تومان درنظر بگیرد. به طور کلی، تعیین تعرفه مدیریت اینستاگرام، به موارد زیر بستگی دارد:
میزان تخصص ادمین اینستاگرام
میزان وظایفی که برعهده خواهد گرفت
اهداف و استراتژیهای صاحب پیج
و…
اینکه پست را در چه زمانی منتشر کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشد نیز خیلی مهم است. البته بهترین زمان ارسال پست، برای هر پیج متفاوت است. در واقع به موضوع پیج مرتبط است. اگر پستتان را در زمان اشتباهی انتشار دهید، نمیتوانید بازدهی لازم را از آن بگیرید. البته در مقاله بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، این مورد را به طور کامل بررسی کردهایم.
۱۲. آشنایی با بهترین روشهای تبلیغات در اینستاگرام
– تسلط کامل بر اپلیکیشن اینستاگرام
کسب درآمد از طریق ادمین شدن در اینستاگرام نیز یکی از راههای جالبی است که قبلاً وجود نداشت. من سعی کردم در این مقاله، هر چیزی که در مورد ادمین پیج اینستاگرام و مدیریت اینستاگرام مورد نیاز هست را توضیح بدهم. امیدوارم نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شد، برای شما مفید باشد و بتوانید از آنها استفاده کنید.
تعرفه ادمین پیج اینستاگرام
اولین مهارتی که برای مدیریت صفحه اینستاگرام مورد نیاز میباشد، تسلط کامل بر اپلیکیشن اینستاگرام و استفاده از تمامی امکانات آن است. شما به عنوان ادمین اینستاگرام باید بتوانید به خوبی از تمامی قابلیتهای اینستاگرام استفاده کنید. استفاده از قابلیتهایی مانند لایو، IGTV، استوری و… لازم است. همچنین باید با بخش تنظیمات آن نیز به خوبی آشنا باشید تا در مواقع ضروری، بتوانید کارهای لازم را انجام دهید.
البته در مقاله مهمترین ابزارهای تولید محتوا، چند ابزار خوب شامل اپلیکیشن موبایل و برنامهی ویندوزی را معرفی کردهایم که میتوانید از آنها نیز استفاده کنید.
آیا تا به حال به این فکر کردهاید که هر پیج توسط چند نفر اداره میشود؟ آیا پیجی که چندصدهزار فالوور دارد را میتوان یکنفره اداره کرد؟ آیا یک نفر از پس مدیریت پیج اینستاگرام برمیآید؟ شاید شما هم این سؤالات را در ذهنتان داشته باشید. واقعیت این است که بسیاری از پیجهایی که به آنها سر میزنید، توسط چند نفر اداره میشوند. با گسترش اینستاگرام افراد بیشتری به این شبکهی اجتماعی روی آوردند و همین باعث شد که پیجهایی به فکر کسب درآمد از آن باشند. پیجهایی را میبینیم که بسیار قوی هستند و درآمد بسیار بالایی نیز دارند.
اگر ادمین یک یا چند پیج فروشگاهی باشید، احتمالاً در طول شبانهروز، دایرکتهای زیادی را در مورد قیمت برخی از محصولات دریافت میکنید. مثلاً شخصی وارد دایرکت میشود و از شما قیمت یک محصول را میپرسد. در بسیاری از موارد، فرد پس از دیدن قیمت، از خرید منصرف میشود. اما اگر برخی از تکنیکهای قانعکردن مشتری را یاد گرفته باشید، میتوانید او را قانع کنید تا خرید خود را انجام دهد.
مذاکره با دیگر پیجها برای ارسال تبلیغات
همچنین در تلگرام نیز این امکان وجود دارد. اما در اینستاگرام، هیچ ابزاری برای این کار تعریف نشده است و شخصی که میخواهد برای پیجش ادمینی را استخدام کند، مجبور است که اطلاعات پیج شامل نام کاربری و رمز عبور را در اختیار او قرار دهد. اما برای این مورد نیز راهکاری را در پایان این مقاله توضیح میدهم.
اما در مورد اینکه حقوق ادمین پیج اینستاگرام مناسب است یا خیر، باید به مدتزمانی که میتوان به این کار اختصاص داد نگاه کرد. مثلاً اگر وقت آزاد زیادی داشته باشید، میتوانید به صورت همزمان، مدیریت دو یا چند پیج را برعهده بگیرید تا درآمد بیشتری کسب کنید. به نظرم اگر مهارتهایی که در ادامه برای مدیریت پیج اینستاگرام توضیح میدهم را دارید یا میتوانید کسب کنید و اگر به ادمین شدن در اینستاگرام علاقهمندید، پیشنهاد میکنم وارد این حوزه شوید و درآمدزاییتان را شروع کنید.
اما تصویر پروفایل، در اکثر موارد لوگوی کسبوکار یا تصویر شخص است و خیلی نباید آن را تغییر داد. اگر ادمین پیجی هستید، میتوانید پیشنهاد تغییر بیو را به صاحب پیج بدهید. البته به شرطی که بیوی انتخابی شما، بهتر از قبلی باشد. اما به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی با صاحب اصلی پیج، خودتان این اطلاعات را تغییر دهید.
۸. حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن
در این مقاله نیز قصد دارم در همین مورد صحبت کنم. شاید سؤالاتی مانند ادمین اینستاگرام کیست؟، وظیفه مدیر اینستاگرام چیست؟، حقوق ادمین های اینستاگرام چقدر است؟ و… در ذهنتان باشد. اما در این مقاله از مجله ترفند اینستا، به طور کامل به آموزش مدیریت پیج اینستاگرام میپردازیم. اگر میخواهید به عنوان ادمین صفحه اینستاگرام فعالیت کنید یا برای پیجتان به دنبال ادمین میگردید، این مقاله را تا انتها بخوانید.
– تسلط به نرمافزارهای گرافیکی برای تولید محتوا
حالا که با کلیات بحث مدیریت پیج اینستاگرام آشنا شدید، باید وظایف اصلی ادمین اینستاگرام را نیز بدانید. در بخش قبلی، من برخی از مهارتهایی که ادمین به آنها نیاز دارد را توضیح دادم. اما در این بخش، به وظایف اصلی میپردازم.
۱. آپلود و انتشار محتوا به صورت منظم
تصویر پروفایل و متن بیوگرافی پیج، بسیار مهم هستند و اگر به خوبی موضوع پیج را نمایش دهند، میتوانند به جذب فالوور بیشتر خیلی کمک کنند. اما همیشه آن چیزی که نوشته میشود الزاماً بهترین نیست. به همین دلیل، گاهی لازم است که متن بایو یا بیو تغییر داده شود. به طور کلی، بیوی پیج شما، باید نشاندهندهی فعالیت شما باشد تا کسانی که از پیج شما بازدید میکنند، بفهمند موضوع فعالیت شما چیست.
در بخش بالا، وظایف اصلی ادمین اینستاگرام را با هم دیدیم. اما میتوان وظایف دیگری را نیز برای ادمین درنظر گرفت که در اینجا، چند مورد را توضیح میدهم.
سفارش گرفتن از مشتری
یکی از معیارهای یک پیج خوب، بالابودن تعداد لایک و بازدید پستها و استوریها است. یک ادمین اینستاگرام باید به خوبی با تکنیکهای افزایش لایک و بازدید آشنا باشد. معمولاً هر چقدر که تعداد لایکهای یک پست بیشتر شود، امکان ورود آن پست به قسمت اکسپلور نیز بیشتر میشود. البته تکنیکهای زیادی برای افزایش لایک وجود دارد، اما یکی از مهمترین اصول آن، تولید محتوای منظم و البته جذاب است.
خیلی از پیجها، تنها برای پاسخ به دایرکتها، ادمین استخدام میکنند. اگر تعداد فالوور یک پیج بالا باشد، طبیعتاً دایرکتهای زیادی ارسال میشود. پاسخ به این دایرکتها، زمان زیادی میبرد. به همین خاطر، خیلیها ادمین اینستاگرام را تنها برای همین کار استخدام میکنند. مثلاً پیجهای فروشگاهی که تعداد فالوور بسیار زیادی دارند، روزانه تعداد دایرکتهای بسیار زیادی را دریافت میکنند. یکی از وظایف ادمین پیج اینستاگرام پاسخ کامل به دایرکتها است.
خیلیها به پیجهای مشابه، به عنوان رقیب خود نگاه میکنند. اما شما به عنوان ادمین پیج اینستاگرام باید نگاهتان را تغییر دهید. واقعیت این است که خیلیها نمیدانند تعامل داشتن با پیجهای مشابه یا همکار، چقدر میتواند بر روی رشد آنها تأثیر مثبت بگذارد. منظورم از تعامل، ارسال کامنت و لایککردن پستهای آنهاست. البته تعامل میتواند انواع دیگری نیز داشته باشد، مانند ارسال پست مشترک. به هر حال شما باید سعی کنید از این طریق، مخاطبان و مشتریان بالقوهای که در پیجهای مشابه حضور دارند را جذب کنید.
۱۴. آنالیز منظم پیج
– استفاده صحیح از هشتگها
تعداد کامنتهای ارسالی معمولاً زیاد است. خیلی از کاربران، دوست دارند به یک موضوع (مثلاً یک ویدیوی طنز) واکنش نشان دهند و در خیلی از مواقع، برای پست مورد نظر کامنت میگذارند. البته در خیلی از موارد، کامنتها انتقادی هستند که باید باحوصله به آنها پاسخ داد. پاسخ دادن به کامنت، در برخی از موارد وظیفه ادمین اینستاگرام است. معمولاً پاسخدادن به کامنتها (اگر تعداد آنها بالا باشد) زمان زیادی میبرد. به همین دلیل، خیلی از پیجهای بزرگ، برای اینکه زمان خود را صرف کارهای دیگر کنند، ادمین استخدام میکنند تا این کارها را انجام دهد.
۵. حذف کامنتهای تکراری یا توهینآمیز
باید بتوانید تبلیغات و هزینههایی که برای آن میشود را به خوبی مدیریت کنید. گاهی وقتها تبلیغاتی را میبینیم که بسیار ضعیف هستند و تنها باعث هدررفت سرمایه میشوند. ما قبلاً در مقاله کاملترین راهنمای تبلیغات در اینستاگرام، مطالبی را توضیح دادهایم که به شما کمک میکند تا بتوانید تبلیغات بهتری را انجام دهید.
۱۳. تعامل با پیجهای مشابه
دیگر وظایف ادمین های اینستاگرام
! پیشنهاد ویژه من برای شما: بهترین راهنمای پروفایل اینستاگرام + تکنیکهای نوشتن بیو اینستاگرام
اگر پیجتان بیزینسی باشد، ابزارهایی برای آنالیز پیج در اختیار شما قرار میگیرد. در قسمت اینسایت پیج، میتوانید آمارهای بسیار دقیقی را مشاهده کنید. مثلاً میتوانید ببینید که در هفته گذشته، چند نفر پیج شما را فالو و چند نفر آنفالو کردهاند. مشاهده و آنالیز دقیق این آمارها، باعث میشود که بدانید کجای کار مشکل دارد. میتوانید بفهمید که چه محتواهایی، با استقبال بیشتری مواجه شدهاند و در دفعات بعد، همان محتواها را تولید کنید. البته ابزارهای آنلاین زیادی نیز برای آنالیز پیج وجود دارند که میتوانید از آنها نیز استفاده کنید.
اما یکی از مهمترین مهارتها، تسلط به برخی از نرمافزارهای گرافیکی برای تولید محتوا است. اگر به عنوان ادمین پیج اینستاگرام وظیفه تولید محتوا را نیز بر عهده دارید، باید نحوه کار با برخی از نرمافزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ برای ساخت و ویرایش تصاویر را یاد بگیرید. البته با استفاده از اپلیکیشنهایی که برای موبایل عرضه شدهاند، نیز میتوانید کار تولید محتوا را انجام دهید. چند نرمافزار گرافیکی برای ویندوز و موبایل را اینجا میبینید:
فتوشاپ
پریمیر
Inshot
Picsart
جمعبندی نهایی
نویسنده: سینا فرحی از مجله ترفند اینستا
در بخش قبلی، در مورد یادگیری تبلیغات اینستاگرام به عنوان یکی از وظایف ادمین پیج Instagram صحبت کردیم. اما در برخی از موارد، ادمینها با دیگر پیجها برای تبلیغات مذاکره میکنند و حتی محتوای تبلیغ را نیز خودشان میسازند. شما نیز میتوانید به عنوان یک ادمین، این کار را انجام دهید.
این پیجها، با ادمینهایی قرارداد دارند و آنها را به شما معرفی میکنند یا اینکه در تیم خودشان، چند نفر به عنوان ادمین فعالیت میکنند. این وبسایتها، مدیریت پیج اینستاگرام شما را برعهده میگیرند و پکیجهای متفاوتی هم دارند. مثلاً امکان دارد در یکی از پکیجهای آنها، پاسخ به دایرکت وظیفه ادمین نباشد. به هر حال هر ادمینی یا وبسایتی، تعرفهی خاص خود را درنظر میگیرد.
مدیر اینستاگرام شخصی است که وظیفه مدیریت پیج اینستاگرام را برعهده دارد و با استفاده از روشهایی مانند تولید محتوا، آنالیز پیج، هشتگگذاری صحیح و… به رشد پیج کمک میکند.