راننده رشدی که نمی توانید ردیابی کنید اما قادر به نادیده گرفتن آن نیستید

راننده رشدی که نمی توانید ردیابی کنید اما قادر به نادیده گرفتن آن نیستید

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

در اوایل ساخت یک استارتاپ ، اکثر بنیانگذاران از معیارها وسواس می کنند: ترافیک وب سایت ، تعامل اجتماعی ، تبدیل AD ، CAC. هر داشبورد به یک قطب نما تبدیل می شود ، هر سیگنال کلیک می کند. اما این ضربه دهنده است: برخی از مهمترین لحظات رشد شما؟ هرگز آنها را نمی بینید – و هرگز قادر به پیگیری آنها نخواهید بود.

این به این دلیل است که آنها در آنچه بازاریابان می نامند اتفاق می افتد اجتماعی تاریک: شبکه نامرئی پیام های خصوصی ، DMS ، ایمیل های ارسال شده و گپ های گروهی که افراد محصول شما را به اشتراک می گذارند ، در مورد خدمات خود صحبت می کنند و شما را به محافل داخلی خود توصیه می کنند. این مواردی است که در معادل دیجیتال زمزمه ها اتفاق می افتد – و می تواند از هر چیزی که می توانید با بودجه تبلیغات خریداری کنید ، تأثیرگذارتر باشد.

کثیف است این غیرقابل اندازه گیری است. و این فقط ممکن است قدرتمندترین کانال رشد شما باشد.

مرتبط: چگونه مشاغل کوچک می توانند از Dark Social استفاده کنند تا بازاریابی کلمه دهان را هدایت کنند

Dark Social چیست؟

Dark Social به هر اشتراک آنلاین که به صورت خصوصی اتفاق می افتد – خارج از محدوده تجزیه و تحلیل سنتی است. فکر کنید یک دوست در حال ارسال پیوندی به سایت شما ، بنیانگذار ارسال وبلاگ شما در یک گروه Slack خصوصی یا یک مشتری خوشحال DM’ing ویدیوی نسخه ی نمایشی شما به رئیس آنها است. این ارجاع ها در کچل های پشتی که به آنها دسترسی ندارید اتفاق می افتد ، و اغلب به مراتب بیشتر از یک بررسی عمومی یا تبلیغات پرداخت شده قابل اعتماد هستند.

در Google Analytics ظاهر نمی شود. در پارامترهای UTM اسیر نمی شود. اما این رفتار واقعی – و تجارت واقعی را هدایت می کند. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد که به اندازه 80 ٪ از کل اشتراک محتوا از طریق Dark Social اتفاق می افتد. اگر به آن توجه نمی کنید ، بخش گسترده ای از تصویر رشد را از دست نمی دهید.

چرا بنیانگذاران با آن مبارزه می کنند

استارتاپ ها در تیم های لاغر ، باند کوتاه و نیاز به نشان دادن نتایج سریع ساخته شده اند. به بنیانگذاران آموخته می شود که برای آنچه قابل اندازه گیری است بهینه سازی کنند و آنچه را که نیست نادیده بگیرند. این منطقی است … تا زمانی که این کار را نکند.

در اینجا نقطه کور وجود دارد: اگر فقط در کانال هایی که داده های پاک به شما می دهند سرمایه گذاری کنید ، ممکن است از مکالمات عاطفی و عاطفی که در واقع حرکت برند شما را هدایت می کند ، غافل شوید. ممکن است هزاران نفر را صرف بهینه سازی یک قیف تبلیغ کنید در حالی که مؤثرترین رشد شما در یک گروه واتساپ اتفاق می افتد که حتی نمی دانید وجود دارد.

در اینجا تغییر ذهنیت وجود دارد: jUST چون نمی توانید ردیابی کنید به این معنی نیست که کار نمی کندبشر در حقیقت ، برخی از قدرتمندترین طرفداران برند شما احتمالاً این کلمه را در پشت صحنه پخش می کنند – هیچ رشته ای وصل نشده ، هیچ پیکسل انتصابی لازم نیست.

مرتبط: 4 هک رشد که به راه اندازی من کمک کردند تا درآمد و سودآوری را افزایش دهد

چگونه می توان اجتماعی تاریک را مهار کرد – بدون اندازه گیری آن

نیازی به مبارزه با اجتماعی تاریک نیست. شما نیاز به سوخت آن دارید. در اینجا چگونه:

1. محتوای عاطفی قابل اشتراکی ایجاد کنید

مردم عرشه های زمین را به جلو نمی کشند. آنها چیزهایی را که باعث می شود آنها را پیش می برند احساس کردن چیزی – یک فیلم کوتاه که باعث خندیدن آنها می شود ، یک مطالعه موردی که آنها را غافلگیر می کند یا یک یادبود که کاملاً یک نقطه درد را خلاصه می کند. قلاب عاطفی همان چیزی است که باعث می شود مردم در یک گپ گروهی به “ارسال” ضربه بزنند.

تمرکز بر رزونانس عاطفی: دلتنگی ، طنز ، الهام یا حتی ناامیدی. کار شما این است که مکالمه را جرقه بزنید ، نه فقط انتقال اطلاعات.

نکته جایزه: تمام محتوای خود را به صورت موبایل اول ، پیوند پذیر و آسان به اشتراک بگذارید. اگر کسی برای ارسال پست شما مجبور به پرش از طریق حلقه ها باشد ، آنها این کار را نمی کنند.

2. ساخت برای تعلق

Dark Social در انزوا رونق نمی گیرد-در جوامع محکم رونق می گیرد. هرچه بیشتر یک مارک تجاری در اطراف یک هویت مشترک بسازید ، افراد احتمال بیشتری دارند که دیگران را به درون خود بیاورند. این در مورد پخش نیست ؛ این در مورد پیوند است.

شما می توانید این را توسط:

  • ایجاد کانال های Slack یا Discord مارک دار

  • میزبانی AMA یا میزگرد صمیمی برای مخاطبان طاقچه

  • همکاری با میکروهای میکرو که در جوامع خاص به آنها اعتماد دارند

وقتی مردم احساس می کنند بخشی از چیزی هستند ، به طور طبیعی در مورد آن صحبت می کنند. این در عمل اجتماعی تاریک است.

3. آن را منحصر به فرد (اما اشتراکی) کنید

کمبود و انحصاری بودن برای Dark Social Catnip است. مردم عشق کسی بودن که “در حال دانستن” است. راه اندازی قدرت ، قطره های محدود یا برنامه های دسترسی اولیه که احساس شخصی می کنند – به راحتی در DM با یک ساده به اشتراک می گذارند: “فکر می کنید این را دوست دارید.”

به اشتراک گذاشتن آن دسترسی ، آن را بدون اصطکاک بیندازید:

  • “یک دوست را دعوت کنید و هر دوی شما تخفیف می گیرید”

  • “از این کد برای باز کردن چیز خاص استفاده کنید”

  • “اینجا یک صفحه پنهان است – آن را به صورت عمومی به اشتراک نگذارید”

شما به مردم دلیلی می دهید تا در مورد شما زمزمه کنند و به آنها پاداش می دهند.

4. از ابزارهایی برای خواندن اتاق استفاده کنید (نه کلیک)

شما نمی توانید هر سهم را اندازه بگیرید ، اما شما قوطی اثرات موج دار را حس کنید. ابزارهای گوش دادن اجتماعی مانند BrandWatch ، Sprout Social و ردیاب های کلمات کلیدی Reddit می توانند به شما در تشخیص وقتی افراد در مورد شما صحبت می کنند ، به شما کمک کنند – حتی اگر منبع اصلی یک پیام خصوصی باشد.

ابزارهای جدید AI محور می توانند مضامین در حال ظهور ، تغییر لحن و سؤالات متداول در انجمن ها و موضوعات اظهار نظر را ایجاد کنند. اگر مردم به طور ناگهانی در مورد قیمت گذاری شما یا یک ویژگی اخیر صحبت می کنند ، می دانید و می توانید بر این اساس پاسخ دهید.

از این بینش ها استفاده کنید:

  • استراتژی محتوای خود را راهنمایی کنید

  • پیام رسانی خود را بهبود بخشید

  • در زمان مناسب به مکالمات مناسب پرش کنید

مرتبط: می خواهید بدانید که مشتریان شما واقعاً چه فکر می کنند؟ در اینجا نحوه اجرای یک استراتژی موفقیت آمیز گوش دادن اجتماعی آورده شده است.

Dark Social مشکلی برای حل نیست. این یک سیگنال است که شما چیزی را که ارزش اشتراک گذاری دارد ساخته اید. شما همیشه مراجعه ها را مشاهده نخواهید کرد. شما همیشه نمی دانید چه کسی روی چه چیزی کلیک کرده است. اما اگر ارزش را ارائه می دهید ، با اصالت نشان دهید و پیام خود را آسان کنید ، مخاطبان شما کار را برای شما انجام می دهند.

در پایان ، رشد فقط مربوط به انتساب نیست – در مورد اعتمادبشر و این تنها چیزی است که هیچ داشبورد نمی تواند اندازه گیری کند.

بنابراین بله ، کلیک های خود را پیگیری کنید. تست های خود را اجرا کنید. قیف های خود را بهینه کنید. اما همچنین ، چیزی را که ارزش صحبت کردن دارد ، درست کنید. سپس به عقب بنشینید ، و اجازه دهید جادوی اجتماعی تاریک کار خود را انجام دهد.

در اوایل ساخت یک استارتاپ ، اکثر بنیانگذاران از معیارها وسواس می کنند: ترافیک وب سایت ، تعامل اجتماعی ، تبدیل AD ، CAC. هر داشبورد به یک قطب نما تبدیل می شود ، هر سیگنال کلیک می کند. اما این ضربه دهنده است: برخی از مهمترین لحظات رشد شما؟ هرگز آنها را نمی بینید – و هرگز قادر به پیگیری آنها نخواهید بود.

این به این دلیل است که آنها در آنچه بازاریابان می نامند اتفاق می افتد اجتماعی تاریک: شبکه نامرئی پیام های خصوصی ، DMS ، ایمیل های ارسال شده و گپ های گروهی که افراد محصول شما را به اشتراک می گذارند ، در مورد خدمات خود صحبت می کنند و شما را به محافل داخلی خود توصیه می کنند. این مواردی است که در معادل دیجیتال زمزمه ها اتفاق می افتد – و می تواند از هر چیزی که می توانید با بودجه تبلیغات خریداری کنید ، تأثیرگذارتر باشد.

کثیف است این غیرقابل اندازه گیری است. و این فقط ممکن است قدرتمندترین کانال رشد شما باشد.

بقیه این مقاله قفل شده است.

به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/the-growth-driver-you-cant-track-but-cant-afford-to-ignore/493393

دیدگاهتان را بنویسید