این دستگاه 44 تنی از فناوری فشار بالا با دمای بالا (HPHT) برای برداشتن یک دانه الماس یا یک ذره کوچک الماس که کل فرآیند را شروع میکند، استفاده میکند و آن را به الماس رشد یافته در آزمایشگاه تبدیل میکند. علی بابا بیشتر بر روی محصولات تجاری به کسب و کار تمرکز دارد، بنابراین دستگاهی که آنها برای فروش دارند احتمالاً توسط شرکتی با دانش تخصصی خریداری و استفاده می شود.
حتی با وجود چنین رشدی و ماشینهایی مانند دستگاهی که از طریق علیبابا فروخته میشود، زیمنیسکی میگوید که الماسهایی که به طور طبیعی یافت میشوند همچنان در آینده جایگاهی خواهند داشت.
Ars Technica گزارش می دهد که این نشانه دموکراتیک شدن تولید الماس است.
آنها همچنین نگرانی های زیست محیطی و اجتماعی مشابه الماس های طبیعی را که باید در شرایط ناامن استخراج شوند، ندارند.
داگا در ماه ژوئن به CNBC گفت: «صنعت الماس با مشکل مواجه است.
در پنج سال گذشته، فروش جواهرات آزمایشگاهی رشد کرده و قیمت سنگ های استخراج شده را کمتر جذاب کرده است. به گفته پل زیمنیسکی، متخصص الماس. بازار الماس تولید شده در آزمایشگاه سال گذشته 13 میلیارد دلار بود و انتظار می رود تا سال 2031 به حدود 22 میلیارد دلار برسد.
آنکور داگا، مدیر عامل شرکت جواهرات زیبا Angara، تخمین زد که نیمی از تمام حلقه های نامزدی فروخته شده در سال جاری دارای سنگ های آزمایشگاهی خواهند بود که نسبت به 2 درصد در سال 2018 جهش قابل توجهی داشته است.
الماس های تولید شده در آزمایشگاه تا 90 درصد ارزان تر از الماس های طبیعی هستند و از نظر چشم انسان دقیقاً یکسان به نظر می رسند. آنها را فقط می توان با تجهیزات ویژه در یک آزمایشگاه گوهرشناسی حرفه ای از هم جدا کرد.
مرتبط: او با 2000 دلار پس انداز شخصی یک کسب و کار راه اندازی کرد – سپس آن را به بیش از 100 میلیون دلار افزایش داد
در سال 1948، شرکت الماس De Beers کمپین بازاریابی را با شعار “الماس برای همیشه” راه اندازی کرد. پنجاه سال بعد، این شرکت کمپین دیگری برای توجیه قیمت الماس ایجاد کرد با شعار «آیا حقوق دو ماهه برای چیزی که همیشه ماندگار است بهای کمی نیست؟»
مرتبط: این جواهرفروشی متعلق به خانواده منهتن پس از 11 سپتامبر برای بازسازی تلاش کرد. امروز، 2 خواهری که کسب و کار 46 ساله را اداره می کنند، نشان می دهند که چه چیزی برای استقامت لازم است.