در اینجا آمده است که چگونه فرنچایزهای تحت فشار تورم در حال مبارزه هستند
بر اساس نظرسنجی سالانه فرانچایزهای IFA در سال 2024، صاحبان امتیاز در سراسر کشور فشار افزایش هزینهها را احساس میکنند، به طوری که 87 درصد گزارش کردند که تورم بر قیمت نهایی آنها تأثیر میگذارد. از افزایش هزینه های نیروی کار گرفته تا افزایش قیمت عرضه، صاحبان حق امتیاز با مسائل اقتصادی مهمی مواجه هستند.
اما در میان این چالشها، بسیاری در حال یافتن راهحلهای خلاقانه هستند – از استفاده از فناوریهای جدید گرفته تا تنظیم استراتژیهای قیمتگذاری – تا کسبوکار خود را سرپا نگه دارند. در اینجا نحوه عبور آنها از طوفان است.
مطالب مرتبط: در نظر گرفتن مالکیت فرانشیز؟ اکنون شروع کنید تا لیست شخصی سازی شده خود را از حق رای دادن پیدا کنید که با سبک زندگی، علایق و بودجه شما مطابقت دارد.
تاثیر تورم
بر اساس دادههای IFA، تورم در سال 2024 به شدت به صاحبان امتیاز ضربه زده است، به طوری که 87 درصد از آنها اثرات متوسط تا شدید را بر کسبوکار خود گزارش کردهاند. 80 درصد از فرنچایزها درآمد کسب و کار کمتری را گزارش کردند در سال گذشته افزایش هزینهها در تامین، بیمه و سایر هزینههای عملیاتی بهویژه بر صنایعی مانند غذا و خدمات شخصی تأثیر میگذارد، جایی که حاشیهها در حال حاضر ناچیز هستند.
فرانچایزها در این بخش ها با افزایش قیمت موجودی، مواد اولیه و لوازم ضروری دست و پنجه نرم می کنند که بر سود فشار وارد می کند. بسیاری مجبور شده اند قیمت ها را افزایش دهند یا خدمات را کاهش دهند تا بقای خود را حفظ کنند، که این امر بر تلفات قابل توجه تورم بر عملیات آنها تأکید دارد.
این فشار تورمی، صاحبان امتیاز را مجبور میکند تا راههایی برای جبران هزینهها، مانند سادهسازی عملیات و معرفی نوآوریهای تکنولوژیکی، بیابند.
مرتبط: کارآفرینان را ببینید تامین کنندگان برتر حق رای 2024 فهرست کنید
چالش های کارگری
مطالعه IFA در حالی که کمبود نیروی کار در حال کاهش است – 47٪ از پاسخ دهندگان نیروی کار را به عنوان یک چالش مهم در سال 2023 در مقابل 26٪ در سال 2024 ذکر کردند – دارندگان حق امتیاز همچنان با هزینه های بالای حفظ نیروی کار، به ویژه در ارائه مزایای مراقبت های بهداشتی و حفظ دستمزد رقابتی دست و پنجه نرم می کنند. یافت.
حتی با وجود تعداد بیشتری از کارکنان بالقوه، جبران خسارت همچنان یک چالش مهم است. بسیاری از صاحبان حق امتیاز دریافتند که متعادل کردن حقوق رقابتی با افزایش هزینه های عملیاتی یک طناب محکم است و فشارهای تورمی فشار برای حفظ کارکنان را تشدید می کند.
علاوه بر مراقبت های بهداشتی، افزایش هزینه ها برای موجودی، لوازم و بازاریابی هزینه ها را افزایش داده است. بخش غذا بیشترین ضربه را از تورم وارد کرده است و پس از آن خدمات شخصی و خدمات تجاری/مسکونی قرار دارند.
مطالب مرتبط: آیا زمانی برای راه اندازی کسب و کار ندارید؟ این دکتر، وکیل و حق امتیاز در حال حاضر پاره وقت مخالف هستند.
فرانچایزها در حال تطبیق
مطالعه IFA نشان داد که فرنچایزها با استراتژیهای نوآورانه مختلف به این چالشها پاسخ میدهند. بسیاری برای کاهش هزینهها به فناوری روی میآورند، مانند خودکار کردن وظایف اداری، معرفی کیوسکهای سلف سرویس یا استفاده از تجزیه و تحلیل دادهها برای سادهسازی عملیات.
شبکههای فرانشیز نیز بهترین شیوهها را به اشتراک میگذارند، از تعدیل استراتژیهای قیمتگذاری تا خرید انبوه منابع برای جبران فشارهای تورمی. برخی از فرنچایزها توانستهاند افزایش قیمتها را به مصرفکنندگان منتقل کنند، در حالی که برخی دیگر بر روی بهینهسازی عملیات برای حفظ سود تمرکز میکنند.
مطالب مرتبط: بدانید کدام برندها برای طولانیترین مدت در امتیاز امتیاز 500 قرار گرفتهاند و در «تالار مشاهیر» جدید ما رتبه کسب کردهاند.
https://www.entrepreneur.com/franchises/heres-how-inflation-strapped-franchisees-are-fighting-back/480119