مردان 1.5 برابر بیشتر از زنان دروغ میگفتند – معمولاً بر سر عناوین شغلی – و در بین نسلها، ژنرال Z بزرگترین دروغگوی این دسته بود. 56 درصد اعتراف کردند که در یک رزومه دروغ گفته اند یا در نظر گرفته اند، پس از آن Millennials (50٪)، Gen X (40٪) و Boomers (37٪) قرار دارند.
در گزارش دروغ گفتن در رزومه 2024، بر اساس یک نظرسنجی اولیه از 1000 مدیر، 29 درصد از افراد مورد بررسی اعتراف کردند که در رزومه خود دروغ گفته اند. در حالی که 14 درصد اعتراف کردند که آشکارا دروغ گفته اند، 15 درصد گفتند که دروغ های کوچک گفته اند یا اغراق های جزئی کرده اند.
برخی از ناصادق ترین افراد اعتراف کردند که کل شرکت ها و موقعیت ها را تشکیل می دهند.
دو دروغ رایج، پوشاندن شکاف شغلی (31٪) و اغراق کردن مدت زمان استخدام در یک شغل (30٪) بود. در همین حال، دروغ گفتن در مورد فن آوری (24٪) و مهارت های زبانی (22٪) نیز رایج بود.
مرتبط: ChatGPT در حال نوشتن برنامه های شغلی زیادی است، اما شرکت ها به سرعت در حال پیگیری هستند. در اینجا چگونه است.
مرتبط: یک مهندس نرمافزار رزومهای را که از زمان کالج استفاده کرده است به اشتراک میگذارد که برای او شغلی به ارزش 500000 دلار در Meta ایجاد کرد—بهعلاوه پیشنهادات در TikTok و LinkedIn
وقتی صحبت از رزومه می شود، گفتن یک دروغ کوچک بسیار رایج است. در واقع، یک نظرسنجی جدید از پلتفرم منابع شغلی آنلاین Resume Genius نشان داد که 48٪ از جویندگان کار یا دروغ گفته اند یا در رزومه خود دروغ گفته اند.
جفری اسکات، مدیر ارشد استخدام در Resume Genius میگوید: «یافتههای ما نشان میدهد که عدم صداقت در رزومه وسوسهای رایج است، بهویژه زمانی که جویندگان کار احساس میکنند که تحت فشار قرار میگیرند تا شایستگیتر ظاهر شوند یا شکافهای شغلی را پنهان کنند.
ایوا چان، کارشناس ارشد شغلی در Resume Genius، میگوید که با سیستمهای خودکار امروزی، جویندگان کار ممکن است احساس کنند که برای پیشرفت باید دروغ بگویند، اما این یک حرکت هوشمندانه نیست.
چان گفت: “در حالی که این فشار برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان می تواند شدید باشد، دروغ گفتن در رزومه شما هرگز راه حل نیست.” همیشه ممکن است گرفتار شوید و عواقب درازمدت آن، مانند شهرت آسیبدیده یا فرصتهای شغلی از دست رفته، ارزش ریسک کردن را ندارند.»
چان پیشنهاد میکند روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و «نشان دهید که به مهارتهای خود ادامه میدهید» تا در کنار کارفرمایان متمایز شوید.