خانه هوشمند چیست؟ خانه هوشمند چه کارهایی می تواند بکند؟ دنیای هوشمند اویو

خانه هوشمند چیست؟ خانه هوشمند چه کارهایی می تواند بکند؟ دنیای هوشمند اویو

خانه‌های هوشمند می‌توانند به کمک قابلیت‌های دسترس‌پذیری مانند سیستم‌های فرمان صوتی برای قفل کردن درهای خروجی، تنظیم روشنایی اتاق‌ها یا حتی کار با کامپیوتر، راحتی و آسایش بیشتری را برای سالمندان و افراد کم‌توان فراهم کنند. برخی افراد شروع هوشمندسازی خانه را به محصولی به نام ECHO IV که در دهه‌ی ۱۹۶۰ تولید شد، مرتبط می‌دانند. این کامپیوتر خانگی را می‌شد برای انجام چند کار کوچک از جمله تنظیمات دمای اتاق یا روشن کردن لوازم برقی خاصی در خانه به کار برد.

  • مسافر کارت خود را جلوی درب آسانسور گرفته و پس از وارد شدن، نیازی به زدن هیچ دکمه ای نیست.
  • این پروتکل به حرفه ای ترین شکل از پس رمزگذاری داده ها در ساختمان هوشمند برمی آید و این سیستم را به یکی از محبوب ترین ها در زمینه امنیت بدل ساخته است.
  • به منظور کنترل سایر سیستم های مالتی مدیا در خانه هوشمند از قبیل تلویزیون، سینمای خانگی، DVD Player، ویدئو هوشمند سازی ساختمان آکو پروژکتورها و … می¬توان از فرستنده های IR در ساختمان هوشمند بهره برد.
  • این بستر بر امواج رادیویی استوار است و برای بسیار از پروژه های ساختمانی که پس از ساخت به فکر هوشمند سازی افتاده اند، گزینه ای ایده آل محسوب می شود.
  • پس از پیکره بندی شبکه خانه هوشمند جهت تغییر وضعیت هریک از نودها کافی است آیکون مربوط به آن را در نرم افزار کاربردی تلفن همراه یکبار لمس کنید.

تصور کنید در اتاق کنفرانس با لمس یک کلید می توانید یک سری عملکردهای مختلف و جداگانه را برای آماده سازی فضای اتاق جهت ارائه سمینار، فعال و اجرا نمایید. برای بسیاری از افراد نیروی محرکه برای هوشمند ساختن خانه‌ها صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها با سیستم‌های گرمایشی و تهویه‌ی هوای اتوماتیک است. ترموستات‌های هوشمند به سرعت و به طور دقیق گرمایش و سرمایش خانه را اتوماتیک می‌کنند. خاموش کردن محصولات دیگری مانند چراغ‌های متصل و لوازم خانگی در زمان عدم نیاز، می‌تواند مصرف انرژی را کم کند.

هوشمندسازی خانه و ساختمان با پروتکـل استانـدارد KNX

برای اینکه بخش های مختلف خانه هوشمند بتوانند به راحتی با هم و با کنترل کننده مرکزی ارتباط برقرار کنند، لازم است راه ارتباطی مشخص و تعریف شده ای وجود داشته باشد. پروتکل ارتباطی در واقع مسیری استاندارد و قابل قبول برای همه بخش های سیستم است تا بتواند اطلاعات را بین خودشان جا به جا کنند. دپارتمان خانه هوشمند پلان به عنوان یکی از اولین شرکت های ایرانی در زمینه هوشمندسازی ساختمان، فعالیت خود را با برند آمریکایی Control4 از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد. ماموریت ما در شرکت پلان تمرکز بر نیازها، انتظارات و پیشنهادات مشتریان است. در همین راستا با گامی استوار و کلامی محکم اعلام می کنیم که ما در مجموعه پلان با خلاقیت و نوآوری نامحدود، برای تحقق زندگی الهام بخش و امیدوارانه برای شما ایستاده ایم.

پلاک منزل ال ای دی تک رقمی تایم ایران مدل روشن پلاک

خانه‌ای که تئودور عاشق سیستم عامل کامپیوترش می‌شود و می‌تواند با شخصیت بازی واقعیت مجازی که به شکل هولوگرام در خانه‌ی او حرکت می‌کند، خیلی راحت گفت‌وگو کند. یکی از بزرگ ترین مشکلات پارک به ویژه در پارکینگ های شهرهای شلوغ، عدم اطلاع رانندگان از خالی بودن فضا برای پارک خودرو است و این مساله سبب می شود که زمان زیادی برای گشتن به دنبال جای پارک به هدر رود. اما به لطف سیستم هوشمند سازی پارکینگ دیگر چنین مساله ای اتفاق نخواهد افتاد. زیرا سنسورهایی که در این سیستم تعبیه می شوند، رانندگان را از فضایی دور، از وجود یا عدم وجود فضای پارک مطلع می سازند. بنابراین توصیه می‌گردد که علاوه بر آشنایی با کلیات این مبحث خانه هوشمند، به صورت تخصصی و متمرکز اقدام به یادگیری موارد مربوط به هوشمندسازی خانه از طریق پلتفرم knx کرده و تمرکز خود را کاملاً در این زمینه نگه دارید. در تعریف کلی KNX را می‌توان یک سامانه کنترل هوشمند سیم کشی شده در نظر گرفت که به عنوان یک مرز اصلی می‌تواند تجهیزات مربوط به هوشمندسازی شرکت‌ها و برند‌های دیگر را هم در خود جای داده و تمام قسمت‌ها را به شکل استاندارد به یکدیگر متصل کند.

اگر بخواهیم به دیگر مزیت خانه های هوشمند اشاره کنیم، باید گفت که شما در این سبک از ساختمان ها کنترل کلیه بخش های منزل و اشیا را به عهده دارید و ضمن محافظت از آنها، می توانید به سادگی از آنها استفاده کنید. از جمله مهم ترین مزیت کنترل وسایل منزل، سیستم نورپردازی است که می تواند به خوبی تحت کنترل از راه دور شما باشد و لذت حضور در منزل را دوچندان خواهد کرد. این کنترل نه تنها در زمان های حضور شما در منزل میسر است، بلکه می توانید در زمان هایی که در منزل نیستند هم به کمک گوشی موبایل، از آن بهره گیرید. شما می توانید به کمک رابط های کاربری خانه هوشمند بخش های امنیتی یعنی دزدگیر، سنسورهای دما، نور و حرکتی را هم کنترل کنید، تصاویر مربوط به دوربین های امنیتی را ببینید و از سناریوهای ساده امنیتی برای کارایی بیشتر و خیال آسوده تر استفاده کنید.

سنسور درب و پنجره هوشمند

در این نوشته از وبسایت مهندسین هوشمند‌سازی کارن تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در رابطه با جزئیات تکنولوژی نوظهور خانه هوشمند تمام موارد لازم را به خدمت شما عزیزان عرض کرده و تا حد امکان جای سؤالی باقی نگذاریم. شما عزیزان می‌توانید برای سفارش خدمات و همچنین مشاوره در رابطه با جزئیات خانه هوشمندی که قصد پیاده‌سازی آن را دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید. در رابطه با آموزش خانه هوشمند اشاره شد که این مبحث کاملاً تخصصی بوده و نیازمند مهارت و تجربه بالایی می‌باشد. اما این موضوع مهارت و تجربه در بحث آموزش خانه هوشمند knx نقش پررنگ‌تری پیدا کرده و اهمیت بیشتری دارد چرا که پلتفرم knx دارای جزئیات و جوانب بسیار بیشتری بوده پیاده‌سازی آن مهارت بیشتری نیز می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید