بسیاری از بنیانگذاران این اشتباه مهم را مرتکب شده اند – و این هزینه آنها را دارد

بسیاری از بنیانگذاران این اشتباه مهم را مرتکب شده اند – و این هزینه آنها را دارد

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

اگر شما بنیانگذار یا مدیرعامل یک استارتاپ فنی یا مشاغل ارائه شده توسط یک محصول دیجیتال هستید ، پس به عنوان یک کارآفرین ، قبل از هر چیز ، می دانید که هر مشاغل باید سودآور باشد. در غیر این صورت ، به سادگی زنده نمی ماند.

من مشاهده کرده ام که چه تعداد ذینفعان معتقدند جذب یک پایگاه کاربر عظیم باید قبل از درخواست کاربران برای پرداخت نرم افزاری که ارائه می دهند ، بیایند. چگونه می دانم؟ من وقتی اولین محصول خود را راه اندازی کردم ، به همان روش فکر کردم و بعد از نمونه های بی شماری از پروژه های مشتریان ، شروع به تأمل در این الگوی کردم.

مرتبط: 9 فشار جانبی برای کسب درآمد سریع

شمارش کاربران در مقابل شمارش سود

تجزیه و تحلیل محصول پایه و اساس است و متریک کاربران فعال در طی یک دوره زمانی در واقع برای راه حل دیجیتال شما ضروری است. کاربران خون حیات هستند: آنها از طریق اقدامات خود (یا عدم تحرک ، گاهی اوقات) پول می آورند. با این حال ، سوال اصلی این است: انجام دادن آنها آن را وارد می کنند؟

داشتن بسیاری از کاربران به طور خودکار به معنای سود بالا نیست. اقتصاد واحد محصول شما باید براساس این واقعیت باشد که سود یک کاربر واحد باید بالاتر از هزینه های دستیابی به آن کاربر باشد. این دقیقاً مسیری است که منجر به یک مدل تجاری پایدار می شود.

اگر درآمد حاصل از فروش مستقیم کالاها (خدمات) را از طریق کانال های دیجیتال حذف کنیم ، پس از آن درآمدزایی تنها راه دستیابی به این هدف می شود. هیچ دلیل معتبری برای به تعویق انداختن آن وجود ندارد.

چهار مزیت اولویت بندی کسب درآمد در همان ابتدا

به جای تمرکز فقط روی تعداد کاربران و راه های کمی برای جذب آنها ، در نظر بگیرید که چگونه شما به طور خاص قصد دارید آنها را از نظر کیفی به پرداخت مشتری تبدیل کنید.

برای این منظور ، بسته به متغیرهای زیادی ، پیشنهاد می کنم بودجه پروژه فنی خود را از ابتدا گسترش دهید تا از روز اول برای اجرای کسب و کار کافی باشد. و در اینجا چهار دلیل وجود دارد.

1. شما فقط روی آنچه ارزش را برای کاربران به ارمغان می آورد تمرکز می کنید

یک بار ، تیم ما با یک راه اندازی Wellness کار کرد که حداقل پلت فرم Product Product (MVP) خود را با یک مدل اشتراک درست از ابتدا معرفی کرد. آنها به جای تعقیب شماره کاربر ، آنها بر ارائه ویژگی های حق بیمه که نیازهای واقعی کاربر را برطرف می کند ، متمرکز شده اند. تلاش زیادی شد ، اما با هم ، ما موفق شدیم تجربه ای را ارائه دهیم که خریدها را به وجود آورد.

این رویکرد ما را چاره ای جز ارائه آن و انجام این کار به شکلی که رقبا انجام نمی دادند ، یا شاید هنوز کسی انجام نمی داد. فقط در شش ماه ، آنها محصول خود را تأیید کردند و به درآمد مداوم دست یافتند و آنها را قادر ساختند تا دوباره در توسعه سرمایه گذاری کنند و به سرعت رشد کنند.

به عبارت دیگر ، شما ذاتاً روی ارائه ارزش واقعی تمرکز خواهید کرد. اگر می خواهید محصول خود را شارژ کنید ، باید آن را برای کاربران ارزشمند کنید. برعکس ، اگر می خواهید آن را برای کاربران ارزشمند کنید ، باید محصول خود را شارژ کنید.

2. شما برای این پروژه بودجه عملیاتی می گیرید

فرار از پول نقد می تواند همه چیز را به معنای واقعی کلمه هزینه کند. مورد بالا این موضوع را نشان می دهد: مشتری می تواند در ابتدا یک پنجم از بودجه خود را پس انداز کند و خطر از دست دادن 50 ٪ بعد را داشته باشد ، و در مرحله MVP دائمی گیر کرده است. در عوض ، سود حاصل از مراحل اولیه برای نیازهای عملیاتی استفاده می شد و امکان پیشرفت را فراهم می آورد.

هیچ جایزه ای آشکار در اینجا اضافه کنید: شما نه تنها در لحظه برنده می شوید بلکه از هزینه های بعدی نیز جلوگیری می کنید. شما باید به وضوح بفهمید که چه چیزی و چگونه آن را پیاده سازی خواهید کرد ، از کجا در معماری درآمدزایی محصول فنی خود اتفاق می افتد و از طراحی UX/UI مراقبت می کنید.

حتی اگر بعداً به این مسئله بپردازید ، هرگونه تغییر در طول پس از انتشار نیاز به سرمایه گذاری مالی حتی بیشتر دارد. یک استراتژی کسب درآمد خوب در مرحله کشف به شما کمک می کند تا از قبل به این موضوع رسیدگی کنید.

3. شما ایده را از طریق تمایل کاربران برای پرداخت اعتبار می کنید

هنگام تدوین و راه اندازی هر پروژه نرم افزاری ، البته از مرحله اعتبار سنجی ایده غیرممکن است. این رویکرد محصول به خودی خود مبتنی بر آزاد کردن کمتر در مدت زمان کوتاه و بلافاصله جمع آوری بازخورد است. اما اگر تمایل کاربران برای پرداخت هزینه دیگری برای اعتبار سنجی یک ویژگی خاص باشد ، چه می شود؟

من به موضوع گسترش بودجه اشاره کردم ، با این حال ، استفاده هوشمندانه از منابع فعلی نیز ضروری است ، به خصوص هنگام طراحی MVP. ادغام درآمدزایی در بودجه از ابتدا ، به جای سرمایه گذاری همان مبلغ دلار در ویژگی های بی شماری با بازده نامشخص ، می تواند یک استراتژی رشد قابل اعتماد تر ایجاد کند.

بسته به نتایج ، شما قادر به تصمیم گیری های محور داده و اولویت بندی دامنه پروژه خواهید بود-تبدیل ایده های مبهم به استراتژی های عملی که توسط شماره های مشخص پشتیبانی می شوند.

مرتبط: 3 راز برای شروع یک شلوغی از مشاغل کوچک که به شما کار روزانه شما را برای پول خود اداره می کند ، به گفته افرادی که همین کار را کرده اند – و میلیون ها نفر را ساختند

4. شما کاربران را برای وفاداری آینده به محصول آموزش می دهید

روندهای فعلی نشان می دهد که کاربران به اصطلاح “حق بیمه” واقعاً به دنبال انحصاری هستند: آنها به معنای واقعی کلمه یک محیط را برای یک تجربه آنلاین ارزشمند می خواهند (ژنرال Z بزرگ شده است!). جوامع ساخته شده در اطراف وب و محصولات موبایل واقعیت امروز هستند. درک این نکته ضروری است که انتخاب و تعلق در هنگام جفت شدن با یک استراتژی کسب درآمد خوب ، کارت های ترامپ شما هستند.

وقتی شروع به کسب درآمد زودهنگام می کنید ، حتی با MVP ، می توانید زمینه ساخت یک پایگاه کاربر وفادار را پایه گذاری کنید. در حالی که ممکن است این محصول هنوز در حال توسعه باشد ، ارائه یک گزاره ارزش به خوبی تعریف شده می تواند کاربرانی را که از پتانسیل آن قدردانی می کنند ، جذب کند. این پذیرندگان اولیه مایل به سرمایه گذاری و انتظارات هستند و به شما این امکان را می دهد تا بازخورد با کیفیت بالاتر را بدست آورید.

پرداخت ، به نوعی ، آستانه ورود است که نتایج را تضمین می کند – به یاد بیاورید Grindr ، Headspace و Spotify. و با توجه به “من از وقتی که … من از درآمدزایی شروع می کنم …”: اگر برنامه ، سرویس یا ابزار شما کاملاً رایگان باشد و ناگهان نیاز به پرداخت داشته باشد ، فکر می کنید روز بعد چه اتفاقی می افتد برای نرخ نگهداری چه اتفاقی می افتد؟

سخنان پایانی

برای اندازه گیری موفقیت می توانید به تعداد کاربران اعتماد کنید. با این حال ، کاربران با دلار خود رأی می دهند ، و آنچه مهم است درآمد و بیانیه سود و ضرر و زیان و بالقوه سودمند (P&L) است.

این که آیا شما در حال ساخت و راه اندازی یک محصول دیجیتالی با تیم خود هستید ، به عنوان یک هکر ایندی ، یا با یک فروشنده توسعه خارجی همکاری می کنید ، اطمینان حاصل کنید که از همان ابتدا اشتباه نمی کنید که از کسب درآمد غافل شوید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/too-many-founders-are-making-this-critical-mistake-and/485911

دیدگاهتان را بنویسید