با این چارچوب ساده بر خستگی تصمیم گیری غلبه کنید
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
بیایید با آن روبرو شویم خستگی تصمیم واقعی است.
حتی بیشترین کارآفرینان با آن روزانه با آن می جنگند. تحقیقات نشان می دهد که یک فرد متوسط هر روز نزدیک به 35000 تصمیم می گیرد ، از چیزهای بی اهمیت: “چگونه باید قهوه خود را مصرف کنم؟” به نتیجه: “آیا باید این نامزد را استخدام کنم که بیشتر از آنچه من بودجه خواسته ام ، حتی اگر آنها یک راکستار مطلق هستند؟”
در تجارت ، من تصمیم گیری را با گروه بندی انتخاب ها به سه دسته بر اساس پیامدهای و پیامدهای احتمالی آنها ساده می کنم: تأثیر جزئیبا تاثیر متوسط وت تأثیر مادیبشر
مرتبط: نحوه تسلط بر تصمیم گیری در دنیایی پر از گزینه ها
تصمیمات تأثیر جزئی
این تماس های کم خطر است که در آن چندین گزینه می تواند به همان نتیجه کلی منجر شود. به عنوان مثال ، آیا باید صندلی های اداری را برای تقویت همکاری تنظیم کنیم؟ یا آیا باید این هفته به جای یکی ، دو ناهار تیمی سفارش دهیم؟ مطمئناً ، این تصمیمات ممکن است روحیه یا تقویت ارتباط را بهبود بخشد ، اما اگر هیچ یک از آنها را انجام ندهید ، بعید است به تجارت آسیب برساند.
تصمیمات تأثیر متوسط
اینجاست که زمان و منابع شروع به بازی می کنند.
مردم ، پول یا هر دو.
مثالها عبارتند از: آیا باید در این کنفرانس صنعت شرکت کنم و دو عضو تیم (به جای فقط یک) برای افزایش دید ارسال کنم؟ آیا باید یک مدیر جدید برای تیمی که در حال حاضر تحت حمایت است استخدام کنم؟ این تصمیمات نیاز به اولویت بندی دقیق دارد ، زیرا هزینه های زمان بندی ، پهنای باند و فرصت ها همه در معرض خطر هستند.
تصمیمات تأثیر مادی
این لحظات ساخت یا شکست است. من آنها را “مادی” می نامم نه “تأثیر زیاد” زیرا این اصطلاح بزرگتر را ضبط می کند.
به سادگی ، آنها یا سازندگان مشاغل یا قاتلان تجاری هستند.
سازندگان تجارت می تواند بودجه را 10،000 دلار برای فشار به موقع روابط عمومی افزایش دهد زیرا حرکت بازار بر اساس سیگنال های بازار و توانایی داخلی از Agtech به Biotech احساس می کند یا از Agtech به Biotech گسترش می یابد. این تصمیمات جسورانه اما استراتژیک است.
قاتلان تجارت؟ مثال خوب این است که مجری اشتباه را در یک نقش مهم قرار دهید. کارمندی که هنوز در مهارت خود آماده یا اعتماد به نفس ندارد ، یا پشتیبانی تیم در اطراف آنها ندارد. عدم افزایش پوشش بیمه شما با وجود خطرات احتمالی یکی دیگر از مواردی است که بسیاری از آنها ناپدید می شوند. نتیجه این تصمیمات می تواند فاجعه بار باشد ، حتی اگر خطر فوری نباشد. اما وقتی خطر وارد می شود ، مانند تصادف اتومبیل در حرکت آهسته اتفاق می افتد و می تواند برگشت ناپذیر باشد.
اکنون که انواع تصمیمات را خراب کرده ایم ، بیایید در مورد خود روند صحبت کنیم.
1. تصمیم بگیرید تصمیم بگیرید
قانون اول: با اطلاعات موجود بهترین تصمیمی را که می توانید بگیرید. در فلج تجزیه و تحلیل قرار نگیرید. هیچ چیزی به عنوان یک تصمیم “کامل” وجود ندارد. فقط به موقع وجود دارد ، زیرا زمان بندی همه چیز است.
2. حقایق را مستقیم بگیرید
دقت کافی غیر قابل مذاکره است. لازم نیست خودتان تمام داده ها را جمع کنید ، اما به درک روشنی از جوانب مثبت ، منفی ، خطرات و پاداش های احتمالی نیاز دارید. ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل SWOT می توانند به خصوص برای تصمیمات مادی کمک کنند ، اما کلید واقعی این است که بدانید چه زمانی به اندازه کافی برای پیشروی دارید.
3. به خرد گوش دهید
لازم نیست همه چیز را بدانید. شما فقط باید بدانید که چه کسی و چه زمانی باید بپرسید. کارشناسان موضوع موضوع: حسابدار ، مهندس ، رهبر بازاریابی ، وکیل یا مدیر فروش. تصمیمات خوب بر روی ورودی عالی از دیگران ساخته شده است.
4. بررسی و تأمل
برای تصمیمات متوسط و مادی ، برای ارزیابی نتایج وقت بگذارید. آیا آنها سازندگان مشاغل یا قاتلان تجاری بودند؟ این حلقه بازخورد مداوم ، شهود شما را به مرور زمان تقویت می کند و بله ، شانس نیز نقش دارد ، که خوب است. نود و نه درصد از کارآفرینان موفق شانس خود را در مقطعی از مشاغل خود سوار کرده اند.
مرتبط: 4 راه مدیران عامل می توانند بر خستگی تصمیم گیری غلبه کنند
5. داده ها و شهود را متعادل کنید
نسبت من؟ حدود 60 ٪ داده ، 40 ٪ شهود. در اوایل کار من ، تقریباً کاملاً به داده ها تکیه دادم ، که اغلب تصمیم گیری من را به تأخیر می اندازد. تجربه به من آموخت که تصمیمات به موقع به همان اندازه بسیار مهم و آگاه است. شهود فقط “احساس روده” نیست. این یک الگوی انباشته شده از تصمیمات گذشته است.
امیدوارم که این چارچوب به وضوح در روند تصمیم گیری خود کمک کند. با درک انواع تصمیمات و نحوه حرکت به فکر آنها ، غرایز خود را تیز می کنید و از تله های مشترک خودداری می کنید ، در نهایت تسلط بر هنر تصمیم گیری در تجارت خود.
بیایید با آن روبرو شویم خستگی تصمیم واقعی است.
حتی بیشترین کارآفرینان با آن روزانه با آن می جنگند. تحقیقات نشان می دهد که یک فرد متوسط هر روز نزدیک به 35000 تصمیم می گیرد ، از چیزهای بی اهمیت: “چگونه باید قهوه خود را مصرف کنم؟” به نتیجه: “آیا باید این نامزد را استخدام کنم که بیشتر از آنچه من بودجه خواسته ام ، حتی اگر آنها یک راکستار مطلق هستند؟”
در تجارت ، من تصمیم گیری را با گروه بندی انتخاب ها به سه دسته بر اساس پیامدهای و پیامدهای احتمالی آنها ساده می کنم: تأثیر جزئیبا تاثیر متوسط وت تأثیر مادیبشر
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/leadership/overcome-decision-fatigue-with-this-simple-framework/495023