این چیزی است که برای ایجاد جهش از بنیانگذار به مدیرعامل لازم است
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
در پشت هر تجارت موفق ، بنیانگذار است که فرصتی را دید و مهارت های مناسبی برای اجرای دیدگاه خود داشت. قبل از این که آنها را بدانند ، آنها در حال ایجاد تیمی هستند ، درآمد خود را افزایش می دهند و امپراتوری خود را گسترش می دهند. مشکل این است که بیش از نیمی از کل مشاغل در پنج سال اول شکست می خورند. بسیاری از این شکست ها نتیجه عدم توانایی مقیاس تجارت فراتر از مرحله راه اندازی است.
مقیاس گذاری یک تجارت یک چالش بزرگ است که نیاز به تغییر ذهنیت از صاحب مشاغل دارد. اینجاست که بسیاری از کارآفرینان می جنگند. در ابتدا ، کارآفرین در هر جنبه ای از تجارت عمیقاً درگیر است. این غیرممکن است که تجارت به اندازه قابل توجهی برسد. در این مرحله ، کارآفرین باید تصمیم آگاهانه ای برای تکامل از یک بنیانگذار دستی به یک رهبر استراتژیک در کرسی مدیرعامل بگیرد.
مرتبط: من 20 سال پیش از بنیانگذار به مدیرعامل منتقل شدم و هرگز به عقب نگاه نکردم – در اینجا نحوه موفقیت آمیز جهش آورده شده است
1. یاد بگیرید که از تاکتیکی به استراتژیک تغییر دهید
در مراحل اولیه هر مشاغل ، بنیانگذار دست خود را در همه چیز دارد. خواه این نمایشگاه فروش ، توسعه محصول یا حفظ حضور در رسانه های اجتماعی باشد ، احتمال زیادی وجود دارد که کارآفرین درگیر شود. در حالی که این سطح از نظارت در روزهای ابتدایی تجارت بسیار مهم است ، نکته ای به وجود می آید که بنیانگذار باید به عقب برگردد و نقش استراتژیک تری را به عهده بگیرد. این یک گام مهم در جهت رشد و مقیاس هر سازمان است.
بنیانگذاران تمایل دارند که عمیقاً در عملیات روزانه تجارت متمرکز شوند. این می تواند حواس پرتی از سایر کارهای حیاتی مانند برنامه ریزی استراتژیک بلند مدت ، تجزیه و تحلیل بازار ، تخصیص منابع و جذب و توسعه استعدادها باشد. برای تغییر ذهنیت خود از بنیانگذار به مدیرعامل ، مهم است که روی تصویر بزرگتر تمرکز کنید. بهترین راه برای تحقق این امر با انتقال از یک زن به یک نماینده است. این باعث می شود زمان متمرکز بیشتر سازماندهی شود.
2. جدا کردن هویت خود از تجارت
این احتمالاً دشوارترین بخش مقیاس بندی یک شرکت و رشد در نقش مدیرعامل است. واقعیت این است که بسیاری از مشاغل وجود دارند زیرا آنها شخصیت و کاریزمای بنیانگذار خود را تجسم می کنند. این چیز بدی نیست. با این حال ، داشتن هویت شما بیش از حد با شهرت تجارت در هم تنیده است می تواند برای موفقیت آینده تجارت شما مضر باشد. در بعضی موارد ، سرمایه گذاران ، مشتری ها و استعداد ممکن است از کار با شغلی که موفقیت سازمان عمیقاً با موفقیت شخصی ، هوس و خواسته های بنیانگذار گره خورده است ، احتیاط کنند.
به عنوان یک بنیانگذار ، شما احتمالاً دلبستگی بسیار عاطفی به موفقیت تجارت دارید. به عنوان مدیرعامل ، شما باید ذهنیت خود را به یکی از جدا شدن استراتژیک منتقل کنید ، جایی که می توانید نشان دهید که می توانید تصمیماتی بگیرید که مبتنی بر نفس نباشد. علاوه بر این ، به عنوان مدیرعامل ، این وظیفه شماست که اطمینان حاصل کنید که سازمان در حال پذیرش دید مشترک شما است.
مرتبط: آیا می توانید از بنیانگذار به مدیرعامل رشد کنید؟
3. پایداری و تداوم تجارت را درج کنید
در مراحل اولیه هر مشاغل ، بنیانگذار چسب است که کل عملیات را در کنار هم نگه می دارد. اگر آنها به شدت بیمار شوند یا چشم خود را از توپ دور کنند ، کل تجارت از هم جدا می شود. به عنوان یک مدیرعامل ، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که شرکت شما می تواند فراتر از شما زنده بماند و حتی اگر برای یک سفر یک ماهه به یک جزیره از راه دور از آن جدا شوید ، می تواند کار کند.
مهمترین کاری که مدیران عامل می توانند انجام دهند این است که اطمینان حاصل کنند که آنها به افرادی که به آنها اعتماد دارند برای انجام عملیات مداوم و اطمینان از وجود فرآیندها و سیستم های پایدار که تیم می تواند به آنها اعتماد کند حتی اگر صاحب مشاغل در دسترس نباشد ، اطمینان حاصل کنند. حرکت به یک مدل پایدارتر نیز برای موفقیت استراتژیک طولانی مدت تجارت هنگام زمان فروش شرکت یا انتقال مجدد به رهبر دیگر بسیار مهم است.
4. تغییر از شهود به تصمیم گیری مبتنی بر داده
کارآفرینان به دلیل خطرات بزرگ و تصمیم گیری سریع بر اساس یک احساس یا شهود شناخته شده اند. این یک مهارت بسیار ارزشمند است که بسیاری از بنیانگذاران از آن برخوردار هستند. واقعیت این است که شهود آنها غالباً وقتی در علفهای هرز تجارت قرار می گیرند ، به خوبی در خدمت آنها هستند. با رشد این سازمان ، شما به طور طبیعی از بسیاری از عملیات روزانه حذف خواهید شد. از دیدگاه 30،000 فوت ، اجرای موفقیت آمیز تصمیمات بر اساس یک شکار یا احساس ، چالش برانگیزتر خواهد شد. این جایی است که تصمیم گیری مبتنی بر داده با ارزش خواهد بود و به شما امکان می دهد با واکنش بیشتری در مقابل واکنشی هدایت کنید.
از نظر خطر ، با رشد سازمان شما ، تصمیمات شما تقویت می شود. مشاغل کوچک اغلب می توانند به سرعت از یک تصمیم بد به سرعت اصلاح کنند. تصمیمات بد در یک سازمان بزرگ می تواند به سرعت میلیون ها دلار هزینه کند. به عنوان مدیرعامل ، شما هنوز هم باید خطرات خود را به همراه داشته باشید ، اما بهتر است که آنها محاسبه شوند و بر اساس بینش و داده های قابل اعتماد.
مرتبط: فقط با تکیه بر روده خود برای تصمیم گیری های بزرگ تجاری می تواند برای شما حرفه ای باشد. در اینجا به همین دلیل برای موفقیت به داده ها نیاز دارید.
5. تمرکز بر توسعه حرفه ای و رشد
مهارت هایی که امروز شما در آنجا هستید ، همیشه همان مهارتهایی نیست که با رشد کسب و کار به شما کمک می کند. جابجایی از بنیانگذار به نقش مدیرعامل اغلب نیاز به سرمایه گذاری در توسعه خود و کسب مهارت های جدید دارد. علاوه بر دوره ها و آموزش های توسعه شخصی ، یکی از بهترین راه های ادامه رشد در نقش مدیرعامل ، استخدام یک مربی حرفه ای برای راهنمایی شما و ارائه بازخورد در زمان واقعی است. آنها می توانند به عنوان یک صفحه صدا و سیما خدمت کنند و در صورت نیاز به پاسخگویی و عشق سخت ارائه دهند.
خبر خوب این است که شما در یک سفر منحصر به فرد نیستید. هر شرکت موفق روی کره زمین به جایی رسید که بنیانگذار آن باید ذهنیت خود را به سمت نقش مهم مدیرعامل برای هدایت رشد و موفقیت مداوم سوق دهد. ممکن است کار ساده ای نباشد ، اما این یک چالش است که فقط کسی که با یک کارآفرین کارآفرین می تواند به آن دست یابد.
https://www.entrepreneur.com/leadership/heres-what-it-takes-to-make-the-leap-from-founder-to-ceo/489424