این توصیه باعث می شود بنیانگذاران برای شکست آماده شوند

این توصیه باعث می شود بنیانگذاران برای شکست آماده شوند

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

یک توصیه وجود دارد که سالها در اطراف محافل استارتاپ شناور است. شما احتمالاً آن را شنیده اید: “سرمایه گذاران بیشتر از شماره شما به داستان شما اهمیت می دهند. فقط رویا را بفروشید.”

بعضی اوقات ، آن را به عنوان انگیزشی قاب می کند. در موارد دیگر ، از “مشاوران” که به معنای خوب است ، منتقل می شود اما واقعاً خودشان پول جمع نکرده اند. در هر صورت ، این گمراه کننده است-و برای بسیاری از بنیانگذاران در مراحل اولیه ، دقیقاً همان چیزی است که شلیک آنها را غرق می کند.

حقیقت؟ بیشتر سرمایه گذاران جدی به هر دو نگاه می کنند. اما اگر وارد یک اتاق شوید و نمی توانید در مورد شماره های خود به وضوح صحبت کنید ، آن اتاق به سرعت بسته می شود.

من دیده ام که بنیانگذاران با بازارهای بزرگ و عرشه های بزرگ به پایان رسیده اند ، نه به این دلیل که این ایده جالب نبود ، بلکه به این دلیل که آنها نمی توانند توضیح دهند که چگونه این تجارت در زیر کار می کند.

مرتبط: چگونه می توان بودجه دریافت کرد: DOS و عدم سرمایه گذاری از سرمایه گذاران

شما به مدرک مالی احتیاج ندارید ، اما به پاسخ نیاز دارید

سرمایه گذاران انتظار مدل های کامل را ندارند. آنها می دانند که شرکت های اولیه کثیف هستند. اما آنها می خواهند ببینند که شما می دانید پول شما به کجا می رود ، چگونه وارد می شود و دلار بعدی شما چه کاری انجام می دهد.

آیا می توانید میزان سوختگی فعلی خود را توضیح دهید؟ باند واقعی شما چیست – به معنی ، نه فقط “ما 1 میلیون دلار جمع آوری کردیم” ، بلکه این پول با سرعت فعلی شما طول می کشد؟ برای دستیابی به مشتری چقدر هزینه دارد و آیا این مشتریان به آن چسبیده اند؟

برای پاسخ به این سؤالات به ده اسلاید احتیاج ندارید ، اما لازم است برای آنها آماده باشید. از آنجا که وقتی نیستید ، پیامی می فرستد: شما هنوز هم مانند یک سازنده محصول فکر می کنید ، نه یک سازنده شرکت.

این شکافی است که معاملات زیادی را از بین می برد.

اعداد جایگزین داستان نمی شوند – آنها آن را اثبات می کنند

توصیه های “فقط روی چشم انداز” خوب به نظر می رسد. این نفس بنیانگذار را چاپ می کند. این به شما می گوید ایده بزرگ شما کافی است.

با این حال ، بینایی به تنهایی دور را افزایش نمی دهد. اعداد وزن بینایی را می دهند. آنها نشان می دهند که چگونه این ایده در رفتار در دنیای واقعی بازی می کند-آنچه کاربران انجام می دهند ، چگونه درآمد در حال حرکت است و چگونه این عملیات عمل می کند.

این به خاطر خودشان در مورد صفحات گسترده نیست. این در مورد نشان دادن این است که شما تجارت خود را مانند یک اپراتور درک می کنید ، نه فقط یک رویاپرداز.

و نوار بالا رفته است. در یک گزارش DocSend در سال 2023 ، سرمایه گذاران دومین بار را در بخش مالی عرشه ها-درست پس از اسلایدهای تیم-گذراندند. به عبارت دیگر ، هنگامی که آنها می دانند چه کسی پشت این شرکت است ، می خواهند بدانند که واقعاً تجارت چگونه کار می کند.

زود بودن به معنای پاس گرفتن نیست

به راحتی می توان فکر کرد ، “ما پیش از درآمد هستیم ، بنابراین هنوز چیزهای زیادی برای نشان دادن وجود ندارد.” اما حتی مشاغل قبل از درآمد نیز باید چیزی را ردیابی کنند-رفتار کاربر ، نرخ تبدیل زودرس ، حفظ کاربران بتا یا کشش از لیست های انتظار. چیزی که تقاضا را اثبات می کند و نشان می دهد شما به آنچه اهمیت دارد توجه می کنید.

اوایل به معنای نابالغ نیست. در حقیقت ، سرمایه گذاری ترین تیم های اوایل مرحله ای هستند که نشانه هایی از عملکرد شدید عملیاتی از روز اول را نشان می دهند.

من در جلساتی نشسته ام که بنیانگذاران با درآمد کمتری در مکالمات بیشتر به این دلیل که آنها به وضوح صحبت می کردند در مورد چقدر هزینه می کنند ، چه مدت طول می کشد و چه کشش خاصی را انتظار دارند که با بودجه بیشتری باز کنند.

آنها کمال را نمی فروختند. آنها کنترل را نشان می دادند.

سرمایه گذاران بالقوه نمی خواهند – آنها می خواهند آماده سازی شوند

بخش بزرگی از سرمایه گذاری در مراحل اولیه به رسمیت شناختن الگوی است. و یکی از الگوهای برجسته ترین – مثبت یا منفی – این است که چگونه یک بنیانگذار در مورد تجارت خود در زیر کاپوت صحبت می کند.

آیا آنها سوالات مالی را گول می زنند؟ آیا وقتی در مورد حاشیه یا CAC سؤال می شوند ، آنها را یخ می زنند؟ یا آیا آنها به طور واضح جواب می دهند ، حتی اگر اعداد کوچک باشند؟

جواب زیاد می گوید.

از آنجا که در اینجا حقیقت وجود دارد: جمع آوری کمک های مالی برای بنیانگذار عاطفی است اما برای سرمایه گذار تحلیلی است. آنها در حال نگاه به ریاضیات ، مسیر هستند و اینکه آیا بنیانگذار می داند چه اهرمی باید در آینده کشیده شود.

وقتی کسی می گوید ، “سرمایه گذاران به مالی اهمیتی نمی دهند” ، آنچه واقعاً انجام می دهند ، تلاش برای میانبر کردن این روند است. اما هیچ میانبر وجود ندارد. نه دیگر و هرگز نبوده است!

مرتبط: 10 موردی که باید در هر زمین سرمایه گذاری پوشش دهید (اینفوگرافیک)

افزایش سرمایه هرگز آسان نیست و مشاوره در همه جا است. برخی از آن مفید است. بسیاری از آن توسط مشاوران Wannabe پخش می شود.

با این حال ، اگر کسی به شما بگوید که شماره ها را نادیده بگیرید و “فقط رویای و دید را بکشید” ، مکث را فشار دهید. این توصیه ممکن است انگیزه به نظر برسد ، اما به طرز خطرناکی ناقص است.

شما نیازی به پیش بینی های کامل ندارید. شما به نمودارهای فانتزی احتیاج ندارید. اما شما نیاز به داشتن شماره های خود دارید. شما باید درک کنید که تجارت شما چگونه اجرا می شود ، چگونه می سوزد و چه چیزی آن را به جلو سوق می دهد.

این کار سرمایه گذار نیست که بفهمد. مال شماست

بنیانگذاران که شماره های خود را می دانند فقط سرمایه را بالا نمی برند – آنها در اتاق احترام می گذارند. و در این بازار ، این بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/this-piece-of-advice-keeps-setting-founders-up-for-failure/489267

دیدگاهتان را بنویسید