اگر از chatbots استفاده نمی کنید ، مشتریان خود را شکست می دهید

اگر از chatbots استفاده نمی کنید ، مشتریان خود را شکست می دهید

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

از آنجا که تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان به سمت خرید آنلاین تغییر می کنند ، مشاغل باید در فناوری خدمات مشتری سرمایه گذاری کنند که می تواند حجم زیادی از سوالات را به طور کارآمد انجام دهد. Chatbots یک راه حل در حال ظهور برای مشاغل است که به دنبال گسترش دسترسی خود و تقویت تبدیل آنلاین هستند. در پنج سال آینده ، بازار Chatbot از اندازه تخمین زده شده بازار 7.76 میلیارد دلار 23 درصد رشد خواهد کرد.

این رشد پیش بینی شده را می توان به مزایای رقابتی مشاغل آنلاین با استفاده از چت بابات نسبت داد. یکی از بزرگترین تساوی این فناوری نوآورانه ، توانایی آن در بهبود خدمات به مشتری است.

چگونه chatbots می تواند خدمات به مشتری را بهبود بخشد؟

Chatbots برای شرکت هایی که می خواهند پایگاه مصرف کننده خود را بدون استخدام نمایندگان خدمات اضافی مشتری ایجاد کنند ، ایده آل است. این کارگران پشتیبانی خودکار می توانند انواع سؤالات روزمره را اداره کنند و مزایای زیادی را ارائه دهند ، از جمله:

زمان پاسخ سریع

مشاغل آنلاین یک پنجره بسیار کوتاه از فرصت برای جلب توجه مشتریان بالقوه مرور وب سایت های خود دارند. در حقیقت ، بیشتر افراد برای هر صفحه وب که روی آن کلیک می کنند ، کمتر از 15 ثانیه هزینه می کنند.

با توجه به اینکه چقدر کاربر اینترنت می تواند بی تاب باشد ، Chatbots ابزاری مفید برای درگیر نگه داشتن مشتریان بالقوه است. آنها می توانند تقریباً فوراً به سؤالات مشتری پاسخ دهند و بازدید کنندگان را از رها کردن سایت شما باز می دارند.

مرتبط: 10 نکته برای ایجاد یک چت بابات عالی

ارتباط چند زبانه

Chatbots را می توان برای خدمت به مشتریان از سراسر جهان به زبان مادری خود برنامه ریزی کرد. با اجرای Chatbots چند زبانه ، مشاغل می توانند به مخاطبان گسترده تری برسند و مشتریانی را که ممکن است آن را بدون کمک به زبان خود انجام نداده اند ، حفظ کنند.

حتی اگر بسیاری از افراد از وب سایت های زبان خارجی بازدید می کنند ، اکثریت هنوز ترجیح می دهند به وب سایت ها به زبان مادری خود دسترسی پیدا کنند. براساس کمیسیون اروپا ، 44 ٪ از کاربران اینترنت احساس می کنند که اطلاعات مهمی را از دست نمی دهند زیرا وب سایت هایی که از آنها استفاده می کنند به زبانی نوشته شده اند که با آنها آشنا نیستند. علاوه بر این ، 82 ٪ از کاربران اینترنت از خرید محصولات به زبان خارجی خودداری می کنند.

این بدان معنی است که برای مشاغل هدفمند بازارهای جهانی برای افزایش تعداد زبانهایی که در وب سایت های خود ارائه می دهند ، کاملاً حیاتی است. Chatbots یک روش ساده و مقرون به صرفه برای دسترسی به محتوای وب سایت برای مشتریانی است که به زبان دیگری صحبت می کنند.

قابلیت های چند کاره

بر خلاف نمایندگان خدمات مشتری انسانی ، Chatbots توانایی انجام چندین مکالمه را به طور همزمان دارند. آنها مشاغل را قادر می سازند با هزینه کمتری نسبت به کارگران انسانی به مشتریان بیشتری خدمت کنند.

اگرچه این می تواند نگرانی در مورد امنیت شغلی برای نمایندگان خدمات به مشتری ایجاد کند ، اما واقعیت این است که انسان هنوز برای پرس و جو و مسائل پیچیده تر مشتری مورد نیاز است. با استفاده از chatbots ، می توانید کارمندان خود را برای مدیریت درخواست های دقیق تر آزاد کرده و آنها را از یکنواختی در پاسخ به همان سؤالات اساسی به طور مکرر نجات دهید.

توصیه های شخصی

Chatbots می تواند بر اساس سابقه مرور و خریدهای گذشته ، توصیه های محصول شخصی جدید را با توصیه های محصول شخصی ارائه دهد. به عنوان مثال ، اگر شما صاحب یک فروشگاه پوشاک آنلاین هستید و اخیراً مجموعه ای از لباس خواب را به یکی از مشتریان خود فروخته اید ، دفعه بعد که آنها به سایت شما مراجعه می کنند ، یک چت بابات می تواند با نام آنها را سلام کند و ماسک خواب را توصیه کند تا با لباس خواب خود برود.

تعامل متناسب مانند این می تواند رضایت مشتری را افزایش داده و وفاداری به برند را ارتقا بخشد. در حقیقت ، 81 ٪ از مشتریان ترجیح می دهند محصولاتی را از شرکتی خریداری کنند که تجربه شخصی را فراهم کند. این بدان معنی است که استفاده از چت های دارای AI با قابلیت های تحلیلی پیشرفته ، حرکت خوبی برای شرکت هایی است که به دنبال افزایش رضایت مشتری هستند.

در دسترس بودن 24 ساعته

یکی از جالب ترین تفاوت ها بین چت بابات و نمایندگان خدمات مشتری انسانی در دسترس بودن آنهاست. کارمندان باید استراحت کنند و بین شیفت ها بخوابند ، که خدمات مشتری را به ساعات مشخصی از روز محدود می کند. از طرف دیگر ، چت بابات هرگز استراحت نمی کنند و نمی توانند به طور نامحدودی انجام دهند و مشاغل را قادر می سازد تا در مناطق مختلف زمانی به مشتریان خدمت کنند و دسترسی خود را افزایش دهند.

مرتبط: 5 روش نوآورانه برای ارائه تجربیات شخصی که می خواهند به مشتریان خود

محدودیت های خدمات مشتری Chatbots

در حالی که chatbots مزایای زیادی را ارائه می دهد و به طور مداوم در توانایی آنها در رسیدگی به تفاوت های ظریف تعامل انسان در حال بهبود است ، محدودیت هایی برای آنچه این برنامه ها قادر به انجام هستند وجود دارد. آنها گاهی اوقات در رسیدگی به سؤالات دقیق یا غیر منتظره مشکل دارند ، فاقد هوش هیجانی یک نماینده خدمات مشتری انسانی هستند و مستعد ابتلا به فنی هستند.

استفاده از نیروی کار انسانی برای مقابله با مسائل پیچیده تر خدمات به مشتری و ارائه پشتیبانی در صورت عدم موفقیت فنی می تواند این چالش ها را کاهش داده و یک تجربه مثبت مشتری را حفظ کند. علاوه بر این ، رزرو نمایندگان خدمات مشتری انسانی برای مسائل پیچیده می تواند کار آنها را جذاب تر و به طور بالقوه افزایش نرخ احتباس کند.

چه چیزی انتظار دارد به جلو حرکت کند

در آینده ای نه چندان دور ، می توان انتظار داشت که برنامه های نوآورانه تری را برای چت بابات در خدمات به مشتری ، از جمله تعامل چند حالته مشاهده کنیم.

Chatbots می تواند با پردازش روشهای غیر نوشته شده ارتباط ، تعامل چند حالته را فعال کند. به عنوان مثال ، برخی از چت های مراقبت های بهداشتی می توانند عکس های بثورات پوستی و سایر علائم قابل مشاهده بیماری را تجزیه و تحلیل کنند تا تشخیص اولیه بیماران ارائه شود. این کار پزشکان را از بین می برد و به آنها اجازه می دهد تا از شرایط فوری و پیچیده تری مراقبت کنند.

Chatbots چند حالته همچنین می تواند با اجازه دادن به مشتریان کم بینا ، به جای سؤالات تایپ ، دسترسی به مشتری را در خدمات مشتری بهبود بخشد. این یک قلمرو هیجان انگیز از امکانات برای راه حل های AI محور برای نیازهای متنوع مشتری را باز می کند.

افکار نهایی

Chatbots علاوه بر این ارزشمند برای خدمات آنلاین مشتری است. آنها می توانند بیشتر از نمایندگان انسانی به بازدید کنندگان وب سایت کمک کنند و از طریق ایجاد توصیه های محصول شخصی ، نقش مهمی در بازاریابی مکالمه ایفا کنند. با پیشرفت به جلو ، ظرفیت آنها برای رسیدگی به سؤالات پیچیده احتمالاً با پیشرفت AI بهبود می یابد. صنایع مختلف قادر به استفاده از آنها برای بهبود دسترسی و کاهش بار کار کارمندان انسانی خواهند بود. تمام آنچه باقی مانده است این است که شما تصمیم بگیرید که آیا تجارت شما به این حرکت رو به رشد تعامل خودکار خواهد پیوست.

مرتبط: نگاهی دقیق تر به جوانب مثبت و منفی هوش مصنوعی در تجارت

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/if-youre-not-using-chatbots-youre-failing-your-customers/488265

دیدگاهتان را بنویسید