اندی جسی ، مدیرعامل آمازون در حال مبارزه با بوروکراسی است

اندی جسی ، مدیرعامل آمازون در حال مبارزه با بوروکراسی است

اندی جسی با خلاص شدن از لایه های اضافی از مدیریت میانه ، سعی در تنظیم مجدد فرهنگ آمازون دارد.

مدیرعامل آمازون روز سه شنبه در کنفرانس سالانه این شرکت برای فروشندگان شخص ثالث اظهار داشت که وی می خواست بوروکراسی را از بین ببرد تا به آمازون کمک کند تا سریعتر رشد و نوآوری کند. بوروکراسی با “استارتاپ ها” و “سازمانهای کارآفرینی” سازگار نیست ، اما طبق گفته جسی “جمع آوری” بسیار آسان است.

جسی در این رویداد گفت: “من می گویم بوروکراسی واقعاً برای استارتاپ ها و سازمان های کارآفرینی است.” “هرچه بزرگتر می شوید ، تجمع بوروکراسی بسیار آسان است ، بسیاری از بوروکراسی که ممکن است آن را نبینید.”

مرتبط: آمازون به هزاران کارمند می گوید که جابجایی یا استعفا دهند

جسی در آخرین نامه سهامدار سالانه خود در ماه آوریل نوشت که آمازون با حل مشکلات واقعی مشتری ، کار سریع ، کاهش بوروکراسی و تمایل به ریسک کردن “باید مانند بزرگترین راه اندازی جهان تلاش کند” تلاش کند.

آخرین اظهارات جسی در روز سه شنبه پس از تلاش های آمازون در طول سال گذشته برای صاف کردن سازمان آن و از بین بردن لایه های اضافی.

در سپتامبر 2024 ، جسی از هر تیم در این شرکت خواست تا حداقل 15 ٪ تعداد مدیران را کاهش دهد. یک سند دستورالعمل های فاش شده در ماه ژانویه نشان داد که آمازون با درخواست مدیران برای افزایش تعداد گزارش های مستقیم خود ، مکث استخدام مدیران جدید ، این کار را بدون اخراج انجام داده است و برخی از کارمندان را در یک سطح به سمت موقعیت های غیر مدیریتی پایین می آورد.

طبق این سند ، اکنون مدیران موظفند حداقل هشت عضو تیم را به عنوان گزارش مستقیم داشته باشند ، افزایشی از شش بنیانگذار آمازون که جف بزوس در سال 2017 موظف شده است.

جسی همچنین سال گذشته “صندوق پستی بوروکراسی” را معرفی کرد تا به کارمندان اجازه دهد نمونه هایی از فرآیندهای ناخواسته یا قوانینی را که می تواند تغییر کند برای کمک به شرکت به کارآمدتر از طریق ایمیل ارسال کند. جسی در رویداد سه شنبه گفت ، طی یک سال ، صندوق پستی 1500 ایمیل دریافت کرده است که منجر به تغییر در 455 فرآیند شد.

مدیرعامل آمازون اندی جسی در 8 ژوئیه 2025. عکاس: دیوید پل موریس/بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

در یک جلسه تمام ماه نوامبر ، جسی مجدداً تأکید کرد که می خواهد در مدیریت میانه تغییراتی ایجاد کند تا شرکت رقابتی باشد.

“واقعیت این است که [senior leadership team] و من از بوروکراسی متنفرم ، “جسی در این جلسه گفت:” یکی از دلایلی که من هنوز در این شرکت هستم به این دلیل است که این یک مکان سیاسی یا بوروکراتیک نیست. “

مرتبط: به گفته مدیرعامل خدمات وب آمازون ، به همین دلیل شرکت ها نباید کارگران سطح ورودی را با هوش مصنوعی جایگزین کنند.

جسی به دنبال بزوس به عنوان مدیرعامل آمازون در سال 2021 به عهده گرفت. تحت رهبری وی ، آمازون 27000 کارمند شرکت را اخراج کرد و موظف شد که کارمندان پنج روز در هفته به دفتر برگردند.

علیرغم شکایات کارمندان و کمبود اولیه میز ، حکم بازگشت به دفتر در تاریخ 2 ژانویه به اجرا درآمد.

آمازون در صفحه پایداری خود اظهار داشت که در زمان نوشتن 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان استخدام می شود و آن را به دومین کارفرمای بزرگ جهان تبدیل می کند.

اندی جسی با خلاص شدن از لایه های اضافی از مدیریت میانه ، سعی در تنظیم مجدد فرهنگ آمازون دارد.

مدیرعامل آمازون روز سه شنبه در کنفرانس سالانه این شرکت برای فروشندگان شخص ثالث اظهار داشت که وی می خواست بوروکراسی را از بین ببرد تا به آمازون کمک کند تا سریعتر رشد و نوآوری کند. بوروکراسی با “استارتاپ ها” و “سازمانهای کارآفرینی” سازگار نیست ، اما طبق گفته جسی “جمع آوری” بسیار آسان است.

جسی در این رویداد گفت: “من می گویم بوروکراسی واقعاً برای استارتاپ ها و سازمان های کارآفرینی است.” “هرچه بزرگتر می شوید ، تجمع بوروکراسی بسیار آسان است ، بسیاری از بوروکراسی که ممکن است آن را نبینید.”

بقیه این مقاله قفل شده است.

به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/business-news/amazon-ceo-andy-jassy-is-fighting-against-bureaucracy/497240

دیدگاهتان را بنویسید