از “پروژه جانبی” تا تجارت 8 شکل: روز جمعه باقی مانده است
هنگامی که لورا لاو آه کی و شانون ساویج هنگام کار در لولولمون در سال 2005 با هم ملاقات کردند ، مارک پوشاک ورزشی ونکوور ، مستقر در کانادا هنوز پدیده جهانی امروز نبود.
اعتبار تصویر: حسن نیت ارائه دهنده چپ در روز جمعه. لورا کم آه کی ، چپ و شانون ساویج ، راست.
Savage می گوید: “اصطلاح” ورزشگاه “هنوز وجود نداشت.” کارآفرینبشر “این همه دنیای پوشاک ورزشی زنان هنوز وجود نداشت. بنابراین زمان بسیار جالبی بود که در این شرکت شرکت کنیم ، و ما همیشه این عشق را برای این سبک زندگی فعال و محصول و مد داشتیم.”
Low Ah Kee و Savage هر دو در Lululemon نقش های اجرایی را به عهده گرفتند. Low Ah Kee در دوره تصدی خود به “بسیاری از سفرهای” رفت اما در درجه اول روی تجارت متمرکز بود و Savage در سمت طراحی کار می کرد.
مرتبط: پس از این زوج LGBTQ در مدت 30 روز شغل خود را از دست دادند ، آنها یک تجارت را آغاز کردند – با بزها. این منجر به بیش از 150 میلیون دلار شد.
پس از یک شنبه که تا حدی در گشت و گذار در مائوئی و بادبادک گذراند ، کم آه کی هنگام الهام گرفتن با Savage روبرو شد. او به جای لباس شنا معمولی برای همه فعالیت های آب خود ، سینه بندهای ورزشی Lululemon را پوشیده بود زیرا آنها روشی را که سایر محصولات موجود در بازار نمی توانند انجام دهند. چه می شود اگر آنها تخصص خود را برای ایجاد لباس شنا که مد و عملکرد ادغام شده است ، استفاده کنند؟
این دوتایی مشاغل خود را در Lululemon ادامه داد و روی محصول Passion خود کار کرد و در یک لیست جامع از هر آنچه را که می خواستند در یک لباس حمام ایده آل قرار گرفتند. اما نگذشت که آنها شغل خود را در غول Athleisure ترک کردند که در مورد شروع یک تجارت جدی شدند.
“ما نامی را می خواستیم که یک قسمت دلتنگی و یک قسمت خودانگیختگی خالص داشته باشد.”
در سال 2017 ، در میان صنعت “پررونق” لباس شنا که هنوز در حال طراحی محصولات مد و با عملکرد بالا و با عملکردی بود که می خواستند ببینند ، بنیانگذاران این فرصت را برای راه اندازی برند لباس شناور فعال خود را به دست آوردند: روز جمعه ، دفتر مرکزی در ویکتوریا ، کانادا.
“Savage می گوید ،” لورا و من هر دو رزمندگان نهایی آخر هفته هستیم ، و ما همیشه در جایی ماجراجویی داریم. ما نامی را می خواستیم که یک قسمت دلتنگی و یک قسمت خودانگیختگی خالص داشته باشد ، نامی که مردم بلافاصله با آن شناسایی می شوند ، و این ایده آخر هفته نهایی را به دست می آورد. شما نمی دانید که کجا می روید.
اعتبار تصویر: حسن نیت از چپ در روز جمعه
بنیانگذاران می دانستند که “هر محصول عالی با پارچه عالی شروع می شود” ، بنابراین آنها تصمیم گرفتند که مواردی را پیدا کنند که می تواند چندین مسئله مهم را که در بازار لباس شنا موجود مشاهده کرده اند ، بررسی کند.
مرتبط: “Hustle” که او از ایستگاه خود شروع کرد واگن به یک تجارت در سراسر کشور تبدیل شد که به 300 میلیون دلار رسیده است: “هر کاری که می کنیم بسیار ساده است”
پارچه هنگام خیس و خشک باید فشرده سازی شود و “پوشش صاف کننده” را فراهم کند. Savage توضیح می دهد: “ما واقعاً متوجه شدیم که بیشتر در آنجا شنا می کنیم ، پس از خیس شدن ، شما کاملاً برهنه هستید ، اما به شکلی عالی برهنه نیستید.” “این هر توده و دست انداز را نشان می دهد.”
علاوه بر این ، این مواد باید به اندازه کافی دوام داشته باشند تا بتوانند یک شیوه زندگی فعال را بدون قربانی کردن دستی نگه دارند. هدف این بود که با پارچه ای طراحی کنید که “به محض اینکه آن را لمس کردید ، دوست دارید ، من باید این را روی بدنم قرار دهم ، می خواهم این محصول را تجربه کنم، “Savage می گوید.
آزمایش و خطا زیادی در یافتن پارچه ای که می تواند همه این کارها را انجام دهد ، پیدا کرد. بنیانگذاران به پارچه های بی شماری دستور دادند تا با آنها آزمایش کنند. مادر یک دوست اولین طرح ها را در زیرزمین خود دوخت و Low Ah Kee و Savage آنها را در آب و هوای مختلف ، از بیابان تا ساحل آزمایش کردند. سرانجام ، آنها روی پارچه رویایی هموار خود فرود آمدند.
“این به عنوان یک پروژه جانبی بیکینی آغاز شد و سپس روز جمعه باقی مانده است.”
سپس مسئله ای بود که با یک خط سبک روبرو شدیم که هر یک از آنها هدف مشخصی داشتند. بنیانگذاران خود تجارت خود را تأمین می کردند و پول خود را در پارچه ، موجودی و “بهترین محصول ممکن” سرمایه گذاری می کردند. “من و شانون واقعاً شلوغ شدیم ، [but] بیشتر از حجم کار [hustle] در مقابل شلوغی ، پول دریافت کنید ، “کم به یاد می آورد.
Low Ah Kee و Savage با استفاده از مجموعه مهارتهای گسترده موجود در فضای فعال ، تجارت خود را بصورت آنلاین راه اندازی کردند – و “بلافاصله سودآور” بود. در روز جمعه ، مدتی رشد خود را از طریق کانال تجارت الکترونیک خود ادامه داد ، اما سرانجام ، بنیانگذاران می خواستند یک هیئت مشاوران را “با پوست در بازی” داشته باشند.
پایین آه کی توضیح می دهد: “هدف مشاوران این بود که برخی از مشاوره ها را به ما پاسخ دهند ، ما را از روز به روز بیرون بیاوریم ، که ما بسیار در آن بودیم.” “بنابراین ما خودمان را با سه مشاور باورنکردنی که از جامعه خود می شناختیم محاصره کردیم و آنها کمی پول می گیرند.”
اعتبار تصویر: حسن نیت از چپ در روز جمعه
مرتبط: چرا هر کارآفرین به هیئت مشاوران نیاز دارد
هنگامی که این ضربه همه گیر ، روز جمعه باقی مانده است که باید به چالش های زنجیره تأمین بپردازد ، اما این برند در نهایت قوی تر و با بودجه بیشتری از طرف دیگر جمع شد.
Savage می گوید: “ما یک تجارت بسیار چرخه ای و فصلی هستیم.” بنابراین وقتی چیزی مانند اجاق گاز Covid را بدست می آورید ، همه زنجیره های عرضه تغییر می کنند ، بنابراین وقتی در ماه اکتبر یک موجودی عظیم را می گیریم ، نمی توانیم آن را بفروشیم.
در روز جمعه از آن زمان پول بیشتری جمع نکرده است و Low Ah Kee و Savage صاحبان اکثریت برند هستند.
“این لباس ها چنین چلپ چلوپ را ایجاد کردند. آنها در دهکده المپیک ویروسی می شدند.”
یکی دیگر از پیشرفت های هیجان انگیز در سال 2024 رخ داد ، هنگامی که روز جمعه ، لباس رسمی تیم ملی را برای تیم والیبال ساحلی بانوان کانادا برای المپیک و تور جهانی پاریس طراحی کرد. Savage قطعه ای را طراحی کرد که مطابق تعهد برند به مد بود وت عملکرد: کت و شلوار یک شانه ، بازوهای ضربه ای بازیکنان را به صورت رایگان رها کرد.
اعتبار تصویر: Coliena Rentmeester
“این بود [a] برجسته شغلی ، برجسته زندگی ، برجسته برند ، هر آنچه در این مرحله در مرکز مد روز در بزرگترین رویداد ورزشی که تاکنون اتفاق افتاده است ، اتفاق افتاد. ” آنها در دهکده المپیک ویروسی می شدند و همه در مورد آنها صحبت می کردند. از دیدگاه تجاری ، ما آگاهی جهانی گرفتیم. “
در روز جمعه ، 136 ٪ افزایش در ترافیک بین المللی در طول المپیک و رشد پایدار فروش 67 ٪ در بومی کانادا در اوایل سال 2025 ، از نظر این شرکت. این برند تا سال 2028 مشارکت خود را با این تیم برای چهار سال دیگر تمدید کرد.
مرتبط: این زوج از قهرمانان المپیک به صاحبان مشاغل کوچک رفتند. در اینجا نحوه ارائه یک رویکرد مدال طلا به حق رای دادن خود آورده شده است.
در پاسخ به تقاضای مشتری ، در روز جمعه نیز به سایر لباس های فعال برتر ، از پیراهن های پیراهن گرفته تا لباس تنگ ، لباس و سایر موارد گسترش یافته است و فداکاری خود را به مد و عملکرد در خط مقدم هر طرح نگه می دارد.
در حال حاضر ، در روز جمعه یک برند هشت رقمی است و Low Ah Kee و Savage منتظر رشد مداوم آن در عرصه بازی های برتر Premium-و فرصتی برای ارائه محصولاتی متناسب با زندگی فعال زنان هستند.
Savage می گوید: “من دوست دارم که هنوز پتانسیل های بیش از حد دست نخورده در بازار ، پوشاک و به طور کلی در فضا وجود داشته باشد.” “این یک مکان بسیار صمیمی است. همه همیشه در آن مکان احساس راحتی نمی کنند ، بنابراین من دوست دارم که ما این محصول را ایجاد می کنیم [that allows] زنان این توانایی را دارند که بهترین زندگی خود را داشته باشند ، اگر این یک المپیک باشد یا اینکه فقط بیرون می رود و برخی از والیبال های گاه به گاه در ساحل بازی می کند. “
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/from-side-project-to-8-figure-business-left-on-friday/493805