از هوش مصنوعی در خدمات مشتری استفاده می کنید؟ این 4 اشتباه را انجام ندهید

از هوش مصنوعی در خدمات مشتری استفاده می کنید؟ این 4 اشتباه را انجام ندهید

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

هوش مصنوعی در سال 2025 در همه زمینه های حوزه تجاری ، از جمله خدمات به مشتری ، همه جاست. و به دلایل خوب درست استفاده شده ، هوش مصنوعی می تواند بینش ارزشمندی در مورد رفتارها و ترجیحات مشتریان ارائه دهد ، باعث افزایش کارایی تیم خدمات مشتری شما و افزایش رضایت کلی شود.

بین شخصی سازی پویا ، فرآیندهای خرید ساده و پشتیبانی از مشتری پیش بینی کننده ، بسیاری از مشاغل کوچک در حال استفاده از هوش مصنوعی هستند تا بتوانند زمین بازی را به سطح خود برسانند و خدمات مشتری را در سطح شرکت ارائه دهند.

با این حال ، با وجود پتانسیل گسترده AI ، در هنگام استفاده از هوش مصنوعی در خدمات به مشتری ، چندین مشکل احتمالی وجود دارد. در بدترین حالت ، هوش مصنوعی می تواند به جای کمک به ساده سازی فرایندها ، مشتریان را ترساند یا ناامیدی ایجاد کند.

در اینجا چهار اشتباه رایج – و نحوه جلوگیری از آنها وجود دارد.

مرتبط: چگونه مشاغل کوچک می توانند بدون شکستن بانک از هوش مصنوعی استفاده کنند

1. chatbots عمومی ناامید کننده

برای شروع ، chatbots می تواند یک دارایی عالی برای اعضای تیم و مشتریان شما باشد. آنها می توانند به سرعت با نمایش داده های روتین اداره کنند ، ظرفیت نمایندگان خود را آزاد کنند ، حتی در خارج از ساعات کار معمولی به مشتریان پاسخ دهند و زمان انتظار را کاهش دهند.

با این حال ، برای مؤثر بودن ، چت بابات باید به خوبی آموزش دیده و شخصی سازی شوند.

متأسفانه ، بسیاری از شرکت ها – با عجله برای ماندن در مسابقه AI – Chatbots مستقر شده اند که سوالات زیادی را می پرسند ، پاسخ های عمومی می دهند و در حل نمایش داده ها ناکام هستند.

در یک مثال خنده دار ، MyCity Chatbot NYC حتی شش ماه پس از استقرار و پس از 600000 دلار سرمایه گذاری ، پاسخ های اشتباه را ارائه می داد ، و پس از 600000 دلار سرمایه گذاری ، کاربران را در مورد الزامات قانونی برای صاحبان مشاغل و حتی حقایق اساسی مانند حداقل دستمزد اطلاعات نادرست می کند.

به طور کلی ، 80 ٪ از مردم گزارش دادند که تعامل با چت بابات به جای اینکه منجر به راه حل های سریعتر برای مسائلی شود که با آنها روبرو بودند ، ناامیدی خود را افزایش داده اند.

برای جلوگیری از این امر ، بسیار مهم است که Chatbots به خوبی در مورد داده های شرکت داخلی آموزش داده شود. در حالت ایده آل ، آنها باید بتوانند از داده های خاص مشتری در تعدادی از کانال های مختلف استفاده کنند تا بتوانند پشتیبانی شخصی و کارآمد برای هر شخصی که به دست می آید ، پشتیبانی کنند.

2. داده های خاموش غیرقابل دسترسی

در این یادداشت ، یکی دیگر از مشکلات رایج برای جلوگیری از اجرای هوش مصنوعی در خدمات به مشتری ، داده است. یکی از بزرگترین نقاط قوت هوش مصنوعی ، ظرفیت آن برای پردازش مقادیر عظیمی از داده ها و الگوهای و روندهای کشف شده است که به بینش های عملی متراکم می شود. این بینش ها می توانند برای شخصی سازی و تنظیم استراتژی هدفمند اعمال شوند.

با این حال ، این تنها در صورتی امکان پذیر است که AI در واقع به همه عناصر داده لازم دسترسی داشته باشد – و این چالشی است که بسیاری از مشاغل کوچک در حال حاضر با آن روبرو هستند.

در حقیقت ، یک مطالعه اخیر توسط Nextiva ، یک رهبر بازار در راه حل های نرم افزاری تجربه مشتری ، دریافت که در بین رهبری شرکت ، داده های سیلو به عنوان یکی از رایج ترین موانع اجرای AI شناخته شده است. در این مطالعه ، 39 ٪ از پاسخ دهندگان موافقت كردند كه آنها “با دسترسی ، تجمع ، ادغام و ساختار داده های زمان واقعی و تاریخی تلاش كرده اند.”

برای جلوگیری از این محدودیت ، به محض شروع برنامه ریزی استراتژی اجرای هوش مصنوعی خود ، ذخیره سازی داده ها و ادغام حسابرسی ضروری است. از ابتدا اطمینان حاصل کنید که سیستم هایی که شما در نظر دارید به خوبی ادغام شده اند – یا راه حل های پل حداقل در دسترس هستند – از سیلینگ و ناامیدی غیر ضروری در خط جلوگیری می کنند.

مرتبط: AI می تواند بینش جدیدی در مورد مشتریان خود برای ارزان به شما ارائه دهد. در اینجا نحوه ساخت آن برای شما آورده شده است.

3. رفتن به شخصی سازی بیش از حد شخصی و اتوماسیون

از طرف دیگر این طیف ، مشاغل هستند که با اشتیاق خود به هوش مصنوعی فراتر می روند ، تا حدی که می تواند برای بسیاری از مشتریان به نظر برسد. این شامل فرایندهای بیش از حد شخصی سازی و اتوماسیون است.

در حالی که شخصی سازی یک مزیت اساسی برای هوش مصنوعی است و می تواند باعث افزایش کارآیی نمایندگان خدمات به مشتری و رضایت افرادی شود که با آنها در تعامل هستند ، شما نمی خواهید به نظر بی نظیر باشید. این تصور که یک شرکت قبل از صحبت کردن با شما همه چیز را در مورد آنها می داند ، توسط بسیاری از مشتریان بسیار وحشتناک دیده می شود.

به ویژه ، فروشندگان فروش ، اغلب باعث ایجاد اثر دره Uncanny می شوند و یا با استفاده از اطلاعاتی که احساس نمی کنند باید به آنها دسترسی داشته باشند ، مشتریان بالقوه را ترساندند.

برای رفع این مشکل خاص ، کالیبراسیون دقیق سطح شخصی سازی که شما اجرا می کنید و مزایای بالقوه آن در تقویت تبدیل ها در برابر درک مشتریان از مزاحمت است ، ضروری است.

4. فراموش کردن گزینه های تشدید انسان

سرانجام ، یک اشتباه گسترده که مشاغل کوچک در استفاده از هوش مصنوعی برای خدمات به مشتری ایجاد می کنند ، غفلت از گزینه های تشدید انسان ، به ویژه در پشتیبانی مشتری است. مهم نیست که هوش مصنوعی شما چه کاری می تواند انجام دهد ، همیشه لازم است به مشتریان این گزینه را ارائه دهید تا به جای آن با یک نماینده انسانی صحبت کنند.

هیچ چیز ناامید کننده تر برای مشتری با مشکل فوری روبرو نیست تا اینکه در یک حلقه مکالمه ناکارآمد با یک چت بابات یا یک عامل تلفن مجازی گیر بیفتد ، هنگامی که یک شخص واقعی به وضوح به آنها کمک می کند تا به یک راه حل بسیار کارآمدتر برسند.

در خارج از ساعات کاری ، هنگامی که AI تنها کسی است که قلعه را نگه می دارد ، اغلب کافی است که به مشتریان این امکان را ارائه دهید که پیام را ترک کنند و به آنها اطمینان دهید که در اسرع وقت با آنها تماس خواهید گرفت. به غیر از این ، شما باید به مردم گزینه یک زندگی انسانی را برای کمک به آتش سوزی فوری ارائه دهید.

مرتبط: آیا هوش مصنوعی مستحق همه اعتیاد به مواد مخدره است؟ در اینجا آمده است که چگونه می توانید از هوش مصنوعی در تجارت خود استفاده کنید

پایان

در سال 2025 ، هوش مصنوعی یک دارایی باورنکردنی است که مشاغل کوچک می توانند برای ارتقاء خدمات به مشتری خود از آن استفاده کنند. با این حال ، این یک پاناسه نیست.

برای مهار مؤثر پتانسیل هوش مصنوعی و جلوگیری از مشکلات رایج ، لازم است که با دقت برنامه ریزی و آموزش سیستمهایی را که شما مستقر می کنید ، با توجه به شخصی سازی و اجرای یک گزینه ناکامی انسانی ، به طور دقیق برنامه ریزی و آموزش دهید.

با این حال ، با چسبیدن به این اصول ، شما قادر خواهید بود تا از فرصت هایی که هوش مصنوعی برای مشاغل کوچک در خدمات به مشتری ارائه می دهد استفاده کنید و رضایت کلی مشتری خود را افزایش دهید.

هوش مصنوعی در سال 2025 در همه زمینه های حوزه تجاری ، از جمله خدمات به مشتری ، همه جاست. و به دلایل خوب درست استفاده شده ، هوش مصنوعی می تواند بینش ارزشمندی در مورد رفتارها و ترجیحات مشتریان ارائه دهد ، باعث افزایش کارایی تیم خدمات مشتری شما و افزایش رضایت کلی شود.

بین شخصی سازی پویا ، فرآیندهای خرید ساده و پشتیبانی از مشتری پیش بینی کننده ، بسیاری از مشاغل کوچک در حال استفاده از هوش مصنوعی هستند تا بتوانند زمین بازی را به سطح خود برسانند و خدمات مشتری را در سطح شرکت ارائه دهند.

با این حال ، با وجود پتانسیل گسترده AI ، در هنگام استفاده از هوش مصنوعی در خدمات به مشتری ، چندین مشکل احتمالی وجود دارد. در بدترین حالت ، هوش مصنوعی می تواند به جای کمک به ساده سازی فرایندها ، مشتریان را ترساند یا ناامیدی ایجاد کند.

بقیه این مقاله قفل شده است.

به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/science-technology/using-ai-in-customer-service-dont-make-these-4-mistakes/492487

دیدگاهتان را بنویسید