آیا می خواهید در اینستاگرام تأیید شوید؟ گرفتار این 3 کلاهبرداری تأیید نشوید

هنگامی که یک پیام ایمیل مشکوک به نظر می رسد، بررسی آدرس مبدا یکی از راه های آشکارسازی سریع کلاهبرداری است. نمونه‌ای از کلاهبرداری تأیید صحت اینستاگرام که در اوایل سال 2022 کشف شد، شامل دریافت پیام‌هایی از «info@business-objectionchannel.com» بود که وعده تأیید را می‌داد. برخی تحقیقات نشان داد که نام دامنه “business-objectionchannel.com” به تازگی ثبت شده است.

اخیراً یک کلاهبرداری تأیید صحت اینستاگرام افراد را از طریق پیام‌های ایمیلی که واجد شرایط دریافت علامت آبی هستند، جذب کرد. گام بعدی، طبق ایمیل، ارائه آدرس ایمیل مرتبط با حساب کاربری و رمز عبور بود.

اینستاگرام در وب‌سایت خود می‌گوید که از طریق یک اعلان که در تب Activity در برنامه اینستاگرام ظاهر می‌شود، به متقاضیان اطلاع می‌دهد که برای تأیید تأیید شده‌اند. صریحاً بیان می‌کند که هرگز «از شما درخواست تأیید تأیید صحت خود را نخواهد کرد».

چه یک رهبر فکری، تأثیرگذار یا کارآفرین باشید، احتمالاً در لیست کارهای خود «در اینستاگرام تأیید شوید». و شما باید. علامت تیک آبی آرزو برای هر رهبر تجاری ارزشمند است، به ویژه برای کسانی که کارشان به داشتن یک شخصیت عمومی مثبت متکی است.

همانطور که اینستاگرام در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد، تأیید چیزی است که به کسانی ارائه می‌شود که «نماینده یک شخص، برند یا نهاد شناخته شده و بسیار جستجو شده هستند». اگر این شما یا برندتان را توصیف نمی کند، باید به هر کسی که راه آسانی برای گرفتن علامت آبی به شما پیشنهاد می دهد مشکوک باشید.

در اینجا سه ​​کلاهبرداری رایج تأیید صحت اینستاگرام وجود دارد که باید مراقب باشید از آنها اجتناب کنید.

اگر فرد شناخته شده ای هستید یا نماینده یک برند معروف هستید، می توانید به تنهایی درخواست دهید تا برای تایید در نظر گرفته شوید. پس از درخواست، باید منتظر پاسخ در عرض 30 روز باشید. چیزی که نباید انتظار داشته باشید این است که اینستاگرام با شما تماس می گیرد تا به شما اطلاع دهد که اگر برای آن وضعیت درخواست نکرده اید واجد شرایط تأیید باشید.

این کلاهبرداری فیشینگ اینستاگرام قربانیان خود را از طریق یک سری فرم‌هایی که اطلاعات را جمع‌آوری می‌کردند، با این وعده که منجر به دریافت علامت آبی می‌شود، هدایت کرد. این واقعیت که این فرم‌ها به جای سایت «instagram.com» این شرکت در «instagramforbusiness.info» میزبانی می‌شد، نشانه‌ای بود که نشان می‌دهد این یک فرآیند قانونی نیست.

با این حال، کسب‌وکارهای قانونی مانند شرکت‌های روابط عمومی وجود دارند که می‌توانند با پرداخت هزینه به تأیید مشتریان خود در اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کمک کنند. وجه تمایز این مشاغل این است که آنها ابتدا به مشتریان خود کمک می کنند تا از طریق ظاهر شدن در رسانه ها قابل توجه باشند، بنابراین آنها را واجد شرایط تأیید می کنند.

برای کارآفرینان، رهبران فکری و تأثیرگذاران، دستیابی به علامت آبی اغلب به عنوان چیزی تلقی می‌شود که می‌تواند اعتبار آنها را افزایش دهد، حتی اگر هنوز به وضعیت «قابل توجه» که تأیید صحت را توجیه می‌کند، دست نیافته باشند. اگر همان جایی است که هستید، مراقب باشید. تمایل شما برای تایید شدن می تواند منجر به این شود که شما قربانی یک کلاهبرداری شوید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/science-technology/want-to-get-verified-on-instagram-dont-fall-for-these-3/435427

علامت چک نه تنها شما را در یک گروه نخبگان قرار می دهد – کمتر از 5٪ از حساب های اینستاگرام دارای وضعیت تایید شده هستند – بلکه از شما در برابر عواملی که حضور آنلاین شما را ربوده اند محافظت می کند. کدام یک از ده ها حساب اینستاگرام رایان رینولدز واقعی است؟ اونی که علامت تیک آبی داره

این کلاهبرداری از یک استراتژی که معمولاً به عنوان فیشینگ شناخته می‌شود، استفاده می‌کند، که در آن بازیگران بد امیدوارند با ارائه چیزی ارزشمند، کسی را برای ارائه اطلاعات خصوصی به آنها ترغیب کنند. اطلاعات فیش شده می تواند شامل نام کاربری، رمز عبور، شماره حساب بانکی، شماره تامین اجتماعی و موارد دیگر باشد. هنگامی که اطلاعات به دست آمد، حساب را می توان هک کرد تا اطلاعات بیشتری به دست آورد، از آن برای مقاصد غیرقانونی استفاده کرد و حتی در برخی موارد مالک واقعی حساب را قفل کرد.

مربوط: به‌روزرسانی فرم ارسال خود تأیید تأییدیه اینستاگرام به درخواست تأیید کامل‌تر اجازه می‌دهد

3. به قولی مبنی بر ارائه تأییدیه در ازای پرداخت هزینه اعتماد نکنید

مربوط: آیا آن ایمیل اینستاگرام یک حمله فیشینگ است؟ حالا شما می توانید پیدا کنید.

1. به دعوت نامه برای درخواست اعتماد نکنید

نظرات بیان شده توسط کارآفرین مشارکت کنندگان خودشان هستند.

از آنجایی که تایید اینستاگرام چیزی نیست که بتوان آن را خریداری کرد، هر پیشنهادی برای ارائه تاییدیه در ازای پرداخت هزینه، بدون در نظر گرفتن مبلغ دلار، تقریباً به طور قطع یک کلاهبرداری خواهد بود. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که پیشنهاد فقط نیاز به هزینه داشته باشد و اطلاعات دیگری نداشته باشد.

بنابراین، چگونه در اینستاگرام تأیید می شوید؟ کسانی هستند که به شما می گویند که این روند آسان است و فقط به کمی زمان، چند فرم و مقداری پول نیاز دارد. آنها را باور نکن این افراد کلاهبردارانی هستند که سعی در دسترسی به اطلاعات خصوصی شما یا گرفتن پول شما دارند.

به طور کلی، مهم است که به خاطر داشته باشید که تأیید – در اینستاگرام و سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی – به منظور احراز هویت حساب های قابل توجه است. به عبارت دیگر، این راهی است که اینستاگرام به کاربران خود کمک می کند تا با رایان رینولدز واقعی ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب، چیزی نیست که به راحتی به دست آید.

یکی دیگر از کلاهبرداری‌های فیشینگ با اطلاع دادن به هدف که قبلاً تأیید شده‌اند و فقط باید روی پیوندی کلیک کنند تا علامت تأیید خود را دریافت کنند، یک قدم فراتر می‌رود. اینستاگرام به ابتکار خود شما را برای تایید تایید نمی کند. حتی اگر برای تأیید درخواست کرده باشید، این نوع پیام همچنان باید مشکوک دیده شود.

مربوط: چرا داشتن یک برند شخصی برای کسب درآمد آنلاین بسیار مهم است (و چگونه برند خود را بسازید)

2. به پیامی که می گوید از قبل تایید شده اید اعتماد نکنید

یک کلاهبرداری تأیید صحت اینستاگرام که در سال 2021 در فلوریدا جنوبی کشف شد، نه تنها وعده تأیید را با مبلغی کمتر از 50 دلار می داد، بلکه اسکرین شات هایی را نیز به قربانیان ارائه می داد که مبادله پیام بین کلاهبرداران و افراد مشهور محلی را نشان می داد که از این سرویس استفاده می کردند. بعدها مشخص شد که این پیام ها ساختگی هستند. کسانی که هزینه خدمات را پرداخت کردند به وعده ای که داده بودند نرسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید