آنچه 8 سال در زندگی شرکتی انجام داد – و این کار را نکرد – من را به عنوان بنیانگذار آماده کرد
نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.
به عنوان مشاور ، هرج و مرج مشکلی بود که مجبور شدم آن را حل کنم. به عنوان یک بنیانگذار ، هوایی است که من نفس می کشم.
من وارد دنیای استارتاپ مسلح شدم و آنچه را که فکر می کردم ابزار نهایی است: یک زمینه مشاوره. سالها عرشه استراتژی ، مدیریت ذینفعان و همکاری های متقابل عملکردی به من آموخت که چگونه هرج و مرج را به ساختار تبدیل کنم و مشکلات را به سرعت حل کنم. فکر کردم همه آن را دیده ام.
اما من به سرعت فهمیدم که انتقال از مشاور به بنیانگذار آنقدر محوری نیست – این یک سقوط رایگان بود. ببینید ، مشاوران و بنیانگذاران نمی توانند متفاوت تر باشند. مشاوران برای کامل بودن آموزش می بینند ، بنیانگذاران باید دلگیر باشند. مشاوران برای از بین بردن هرج و مرج آموزش دیده اند ، بنیانگذاران باید در آن رشد کنند. مشاوران شبکه ایمنی دارند ، بنیانگذاران این کار را نمی کنند.
مرتبط: آیا شما آماده مدیرعامل ، بنیانگذار یا هر دو هستید؟ در اینجا نحوه دانستن آورده شده است
بیایید درست شیرجه بزنیم.
این همان مشاوره است انجام داد مرا برای:
- یافتن ساختار در هرج و مرج: من در اینجا آشکار را بیان می کنم ، اما برای بنیانگذاران ضروری است که بتوانند دیدگاه خود را اجرا کنند. و برای انجام این کار به طور مؤثر ، بنیانگذاران به ساختار احتیاج دارند. چیزی به سادگی ایجاد یک ساختار پوشه سازمان یافته – که به طور همزمان اولین کار من به عنوان یک همکار بود – می تواند تا آنجا پیش برود که هنگام درخواست اتاق داده در طی فرایند دقت ، ورق خود را با سرمایه گذاران فراهم کنید. آماده بودن دقیق فقط به معنای داشتن اسناد خود نیست. این در مورد نشان دادن شفافیت و اعتماد به نفس با سرمایه گذاران بالقوه است.
- فکر کردن در محل: به عنوان یک بنیانگذار ، احساس می کند که در وسط اقیانوس هستید و باید راه خود را به ساحل برگردید. مشاوره من را برای آن آماده کرد. من به یاد دارم که برای توضیح گردش کار فنی برای افراد غیر فنی-با این وجود در محیط های از راه دور ، به زبان سوم من توضیح داده شده است. فکر کردن سریع و تطبیق پیام خود را با هر کسی که در مقابل شما باشد فقط مفید نیست – این نحوه ایجاد دهانه ها است. این نحوه آماده سازی محصول خود است. اینگونه است که قبل از اینکه چیزی برای نمایش وجود داشته باشد ، جلسه ای را دریافت می کنید.
- سوزاندن روغن نیمه شب: بیایید واقعی باشیم ، مشاوران – حداقل ، افراد خوب – ماشین آلات هستند و می توانند بسیار مولد باشند. بنیانگذاران بخشی از دنیایی هستند که مشغول حضور در کنفرانس ها ، نمایشگاه ها و عملکردهای پس از رویداد است که با آنها همراه است. مشاوران به ندرت می توانند چنین تجملاتی را تحمل کنند. Crunchtime واقعی است و آنها را مجبور می کند تا تلاش های خود را برای کار انجام دهند. دانستن اینکه چه موقع باید قفل شوید و بگویید نه به عنوان بنیانگذار بسیار مهم است.
این همان مشاوره است نه مرا برای:
- ساختمان و شکست سریع: اکثر بنیانگذاران و بینندگان در مغالطه ساختن یک راه حل فوق العاده پایان به پایان می رسند که قول می دهد که مقدس مقدس مشتریان خود باشد-من خودم گنجانده شده اند. وارد محورها شوید. استارتاپ شما وقتی چشم انداز شما را ایجاد می کند موفق نمی شود – این اغلب فقط یک رویای بسیار گران قیمت است. این موفق می شود وقتی بدانید که مشتریان شما مایل به پرداخت هرچه سریعتر هستند. همانطور که اریک ریس آن را در استارتاپ لاغر قرار می دهد ، نکته اصلی یادگیری آنچه مشتریان در واقع می خواهند – نه آنچه فکر می کنید باید بخواهند.
- قصه گویی به عنوان یک هنر: در روزهای اول من به عنوان بنیانگذار ، مدتها قبل از داشتن یک محصول یا حتی یک وب سایت زنده ، وارد دفتر بالقوه مشتری شدم. من مسیر مشاوره را طی کردم و یک عرشه استراتژی را با خود آوردم. من آن جلسه را نابود کردم. از خفاش ، به نظر می رسد اشتباه است – اما این بهترین تصمیمی بود که من می توانستم بگیرم. من به بازخورد توجه کردم و بلافاصله روی آنها عمل کردم. از آنجا خارج شوید ، ایده خود را مطرح کنید و بازخورد بخواهید! بازخورد به شما کمک می کند تا بفهمید که چه چیزی را می چسباند ، چه نمی کند و چگونه پیام خود را تیز کنید تا زمانی که از بین برود.
- یادگیری نحوه شبکه: من در سال اول خود به عنوان بنیانگذار شبکه های بیشتری نسبت به آنچه در طول هشت سال به عنوان مشاور انجام دادم ، شبکه های بیشتری انجام دادم. بگذارید این غرق شود. فکر کردم من به عنوان مشاور در حال شبکه هستم ، اما من واقعاً فقط در همان مدار حرکت می کردم. به عنوان یک بنیانگذار ، کهکشان برای کشف شماست. از روز اول ، خود را با بنیانگذاران دیگر از همه جنبه های زندگی ، سرمایه گذاران فرشته ، پایتخت های سرمایه گذاری ، سازندگان فناوری ، رهبری جامعه – شبکه می کنید – شما آن را نامگذاری می کنید. و بهترین بخش این است که آنها به CV شما اهمیتی نمی دهند. آنها به انرژی ، شور و اشتیاق شما اهمیت می دهند. یک مطالعه توسط دانشگاه ملکه مری لندن نشان داد که کیفیت شبکه یک استارتاپ به طور قابل توجهی بر شانس موفقیت آن تأثیر می گذارد ، اغلب بیشتر از بودجه اولیه یا اندازه تیم.
مرتبط: آیا شما مثل بنیانگذار فکر می کنید؟ 4 اصل هر تیم موفق باید دنبال کند
در پایان ، انتقال از مشاور به بنیانگذار کمتر در مورد استفاده از آنچه می دانستم و بیشتر در مورد ناآگاه بودن آنچه فکر می کردم می دانستم بود. و اگر شما مایل به یادگیری هستید ، دیدگاه های مختلف را در آغوش بگیرید ، از انتقاد سازنده استفاده کنید ، با خود صادق باشید و بدون تمام پاسخ ها سریع حرکت کنید – خود را به روشهایی که هیچ شغلی شرکتی نمی تواند ارائه دهد ، در حال رشد خواهید بود.
به عنوان مشاور ، هرج و مرج مشکلی بود که مجبور شدم آن را حل کنم. به عنوان یک بنیانگذار ، هوایی است که من نفس می کشم.
من وارد دنیای استارتاپ مسلح شدم و آنچه را که فکر می کردم ابزار نهایی است: یک زمینه مشاوره. سالها عرشه استراتژی ، مدیریت ذینفعان و همکاری های متقابل عملکردی به من آموخت که چگونه هرج و مرج را به ساختار تبدیل کنم و مشکلات را به سرعت حل کنم. فکر کردم همه آن را دیده ام.
اما من به سرعت فهمیدم که انتقال از مشاور به بنیانگذار آنقدر محوری نیست – این یک سقوط رایگان بود. ببینید ، مشاوران و بنیانگذاران نمی توانند متفاوت تر باشند. مشاوران برای کامل بودن آموزش می بینند ، بنیانگذاران باید دلگیر باشند. مشاوران برای از بین بردن هرج و مرج آموزش دیده اند ، بنیانگذاران باید در آن رشد کنند. مشاوران شبکه ایمنی دارند ، بنیانگذاران این کار را نمی کنند.
بقیه این مقاله قفل شده است.
به کارآفرین بپیوندیدبا امروز برای دسترسی
https://www.entrepreneur.com/leadership/what-8-years-in-corporate-life-did-and-didnt/490207