آنچه برای رهبری از طریق بحران و نوسانات لازم است

آنچه برای رهبری از طریق بحران و نوسانات لازم است

نظرات بیان شده توسط همکاران کارآفرین خودشان هستند.

من به عنوان مدیرعامل گروه Baygan ، من حرفه خود را صرف فعالیت در چهارراه تجارت جهانی انرژی و ژئوپلیتیک کردم. بخش انرژی یکی از بی ثبات ترین صنایع جهان است – در برابر تصمیمات دولت ها ، محدودیت های حمل و نقل و تدارکات ، سرعت فناوری و احساسات بازار آسیب پذیر است.

اما این شرایط دیگر منحصر به فرد برای انرژی نیست. امروز ، از هر کارآفرین ، صرف نظر از صنعت خود ، خواسته می شود تا محیطی را که جزر و مد دائماً در حال تغییر است حرکت کند.

مرتبط: ما در زمان اختلال مداوم زندگی می کنیم – 3 مرحله برای تبدیل عدم اطمینان به فرصت

پذیرش چابکی استراتژیک

چابکی استراتژیک سپس با ارزش ترین دارایی در زرادخانه یک شرکت می شود. این به معنای رها کردن دید برای بداهه نوازی نیست ، بلکه طراحی آن بینش با خاصیت خاصیت خاصیت غیر منتظره است. متنوع سازی اغلب از نظر خطر در مورد آن صحبت می شود ، اما من آن را ابزاری برای فرصت می دانم. هنگامی که شل محور عمدی را به گاز طبیعی مایع (LNG) تبدیل کرد ، در برابر کاهش سود نفتی محافظت می کرد.

اما همچنین در آینده ای برای آینده ای که گاز به سوخت اصلی انتقال تبدیل می شود – از نظر سیاسی خوش طعم تر از زغال سنگ ، مقیاس پذیر تر از خورشیدی و به راحتی قابل حمل از هیدروژن است. این چابکی پیشگیرانه تعبیه شده در DNA استراتژیک ، به جای یک حرکت ارتجاعی (همانطور که ممکن است برخی از بدبینان استدلال کنند).

در BGN ، شبکه لجستیک ما مسیرهای حمل و نقل متعدد را پشت سر می گذارد زیرا انتظار داریم اختلال داشته باشیم. با همین نشانه ، فعالیت در بسیاری از بازارها عایق را فراهم می کند. این که آیا در Türkiye ، خلیج فارس ، آفریقا یا آسیا فعالیت می کند ، راهروهای رشد که ما در آن کار می کنیم از یکدیگر عایق بندی می شوند.

ایجاد چابکی به طراحی استراتژیک از ابتدا تضمین می کند که شرکت ها در صورت لزوم آماده هستند تا به جای اینکه در هنگام اعتصاب اختلال واکنش نشان دهند ، واکنش نشان دهند.

مدیریت ریسک چند لایه

اگر چیزی شبیه من هستید ، در ماه های اخیر از خواب بیدار شده اید که ممکن است اساساً از کسی که به خواب رفته اید به شب قبل تغییر داده است. ژئوپلیتیک در حال تغییر است و خواستار یک رویکرد ظریف و پیشگیرانه برای مدیریت ریسک است. درگیری در اوکراین و متعاقب هرج و مرج بازار این امر را به طرز فراوانی روشن کرد-اروپا تلاش کرد تا اعتماد به نفس خود را به گاز روسیه کاهش دهد اما هیچ برنامه ای نداشت.

در صورت عدم وجود گزینه های دیگر ، سیاست گذاران مجبور می شوند با ابزارهای صاف – یارانه های اضطراری ، جیره بندی یا معاملات شتابزده ، به بحران ها واکنش نشان دهند تا چند مورد را ذکر کنند.

اما هنگامی که بخش خصوصی قبلاً با سرمایه گذاری در زیرساخت های بحرانی ، پرورش روابط جهانی یا گسترش تجدیدپذیر ، زمینه های تنوع عرضه را فراهم کرده است ، به دولت ها می دهد تا مانور دهند و گزینه هایی را ارائه دهند.

رهبری از طریق عدم اطمینان با شفافیت

ارتباطات یک عملکرد رهبری است که لحن چگونگی درک یک شرکت را در طی یک بحران نشان می دهد. نیازی به یقین ندارد ، اما در مورد نحوه پاسخگویی شما شفافیت دارد.

مؤثرترین رهبران حدس نمی زنند یا از بین نمی روند. آنها پاسخ های مبتنی بر داده ها را ارتباط می دهند و حتی در صورت عدم اطمینان ، تفکر فعال را نشان می دهند. مدیران انرژی ایالات متحده فقط این کار را انجام دادند که در اوایل سال جاری به پیامدهای تعرفه پرداختند. مؤثرترین آنها از حدس و گمان یا انحراف امتناع ورزید. آنها داده های واقعی را ارائه دادند ، قرار گرفتن در معرض آنها را توضیح دادند و مراحلی را که قبلاً انجام داده بودند برای سازگاری با تغییر شرایط تجارت ، توضیح دادند.

در لحظه های اختلال ، تمرکز من ارتباط با سرعت ، ارتباط و ماده است. من مشتریان خود را آگاه می کنم. در داخل ، ما برای اطمینان از تراز ، توجیهات متقابل عملکردی را اجرا می کنیم. هیچ کس نباید احساس کند که آنها حدس می زنند.

ارتباط مداوم در زمان چالش برانگیز باعث ایجاد اعتماد و ثبات می شود ، که هیچ تلاش بازاریابی نمی تواند آن را تکرار کند.

مرتبط: پیشرو با شفافیت در مواقع عدم اطمینان

یادگیری از تجربه: مطالعات موردی در دنیای واقعی

لحظاتی در تجارت وجود دارد که سیستم های شما را تعریف می کند ، و ما در سالهای اخیر سهم عادلانه خود را داشته ایم. برخی از ارزشمندترین درسهایی که من به عنوان یک رهبر در نظر گرفته ام از بحران هایی ناشی شده است که ما را مجبور به بررسی مجدد شیوه های استاندارد کرده است.

در واقع ، چند دهه پیش غیرقابل تصور بود که یک باد از باد می تواند کل کانال سوئز را مسدود کند (نگاه کنید به انسداد کانال سوئز 2021). تصور اینکه دزدان دریایی همان مسیر دریایی را در اطراف شاخ آفریقا مسدود کنند ، به همان اندازه غیرممکن بود.

این اکنون محیط عملیاتی ما است.

شرکت هایی که این اختلالات را به بهترین وجه آب و هوایی می کنند ، شرکت هایی هستند که قبلاً گزینه های دیگری را ترسیم کرده اند.

اکنون ، بیش از هر زمان دیگری ، بسیار مهم است که سازمان ها مدل سازی خطر خود را عمیق تر کنند. نقشه برداری از چرخه های سیاسی ، قرار گرفتن در معرض تجارت و نوسانات اجتماعی به همان اندازه پیش بینی های اقتصادی بسیار مهم است. این امر به شرکت من این امکان را داده است تا با استراتژی های منابع برای ریسک پروفایل ، تعهدات خود را در صورت لزوم مطابقت دهد و در صورت لزوم از فرصت های وسوسه انگیز که اطمینان ندارند ، دور شود.

درس گسترده تر در همه اینها در حال حاضر است. برای ایجاد پاسخ خود نمی توانید منتظر اختلال باشید. انعطاف پذیری باید در آن پخته شود. این همان چیزی است که به شما امکان می دهد به جای واکنش نشان دهید ، وقتی جهان شروع به تغییر زیر پاهای شما می کند.

تصمیم گیری مبتنی بر داده: ماندن

یکی از کم ارزش ترین مهارتهای رهبری ، توانایی مکث در یک لحظه سر و صدا و پرسیدن است: داده ها واقعاً چه می گویند؟ تصمیم گیری مبتنی بر احساسات یا فوریت می تواند به یک مسئولیت تبدیل شود ، اما اجتناب از آن در دنیایی که تاکنون توصیف کرده ام دشوار است. رهبرانی که بهتر از آن هستند به ندرت بلندترین یا جسورانه ترین هستند. آنها کسانی هستند که واکنش های خود را بر روی ماده ایجاد می کنند.

در سالهای اخیر ، برخی از مؤثرترین شرکت هایی که من مشاهده کردم ، شرکت هایی هستند که از مدل سازی پیش بینی برای شناسایی آسیب پذیری ها یا فرصت ها قبل از قیمت بازار استفاده می کنند.

برای هر کارآفرین ، در توانایی خود برای الگوبرداری از آینده سرمایه گذاری کنید. این ممکن است به معنای ایجاد ابزارهای بهتر پیش بینی باشد. این ممکن است به معنای استخدام تحلیلگران زودتر یا صرفاً ایجاد عادت آزمایش سناریو قبل از انجام حرکات بزرگ باشد. در حرفه خودم ، داده ها اغلب به عنوان پدال ترمز عمل می کردند که غریزه می خواست شتاب بگیرد ، و در مواقع دیگر ، به عنوان سیگنال حرکت می کند وقتی همه چیز روی سطح نامشخص به نظر می رسید.

شما باید مایل باشید که فرضیات خود را در محاکمه قرار دهید و اطلاعات را به عنوان یک دارایی استراتژیک درمان کنید. این نوع نظم و انضباط به شما اطمینان می دهد که زودتر عمل کنید ، در هنگام چرخش احساسات و قبل از ترکیب عواقب ، زمین خود را حفظ کنید.

نگاه به جلو: آینده را اثبات می کند

اثبات آینده یک تجارت مستلزم تعبیه مقاومت در استراتژی ، پیش بینی مداوم تغییرات و سازگاری فعالانه با چالش های نوظهور است. این سؤال متفاوتی می پرسد: امروز چه چیزی را در تجارت خود ایجاد می کنید که وقتی فردا زمین بازی تغییر می کند ، هنوز هم ارزش خود را حفظ خواهد کرد؟

اول ، ماندن در پیش رو نیاز به نظارت بر تغییرات ژئوپلیتیکی دارد ، زیرا تغییر در اتحادهای سیاسی به سرعت تأثیر می گذارد و مناظر نظارتی را تحت تأثیر قرار می دهد.

ثانیاً ، ادغام فن آوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون برای حفظ کارآیی عملیاتی و حفظ رقابتی بسیار مهم است.

سوم – سیاست. تغییرات نظارتی می تواند به عنوان شاخص های جهت بازار عمل کند. مشاغلی که پیش بینی می کنند و با این شیفت ها سازگار می شوند ، خود را برای موفقیت پایدار قرار می دهند.

مرتبط: چگونه می توان در میان یک چشم انداز در حال تغییر ، مقاومت واقعی ایجاد کرد

ایجاد مقاومت طولانی مدت

رهبران هنگام وقوع اختلال انتخاب نمی کنند ، اما آنها کنترل می کنند که چقدر آماده پاسخ و راهنمایی دیگران از طریق تغییر هستند. چند سال گذشته این مسئله را در صنایع روشن کرده است: چابکی ، مدیریت ریسک و ارتباط شفاف الزامات هستند ، دیگر فقط مزایایی ندارند.

انعطاف پذیری ناشی از برنامه ریزی نظم و انضباط برای نتایج متعدد است. این دوباره با سرمایه گذاری در وضوح تقویت می شود – خواه از طریق داده ها ، روابط یا تراز داخلی. وقتی تیم ، شرکای شما و ذینفعان شما اعتماد دارند که در لحظه تغییر باد ، فروپاشی نخواهید کرد.

رهبران آینده نگر این توهم را رها می کنند که مقاومت در مورد دانستن آنچه می آید است. چابکی ، مدیریت ریسک و شفافیت اختیاری نیست بلکه برای مقاومت طولانی مدت ضروری است.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/leadership/what-it-takes-to-lead-through-crisis-and-volatility/489539

دیدگاهتان را بنویسید