کسب و کار او روزانه بیش از 6000 واحد به فروش می رساند — هر کدام تا 25k دلار

کسب و کار او روزانه بیش از 6000 واحد به فروش می رساند — هر کدام تا 25k دلار

هنگامی که امیر لولوی در سال 1976 در سن 16 سالگی از ایران به آمریکا مهاجرت کرد، قصد داشت در خارج از کشور تحصیل کند و به کشور خود بازگردد. با این حال، مسیر زندگی لولوی مسیر بسیار متفاوتی را طی کرد: او در ایالات متحده ماند و شرکت فرش همنام خود، لولوی را تأسیس کرد، و در نهایت این تجارت را با همکاری‌های پرمخاطب متعدد به یک صنعت مورد علاقه تبدیل کرد.

اعتبار تصویر: با حسن نیت از لولوی. امیر لولوی و پسرانش، استیون و سایرس (از چپ به راست).

سفر لولوی به سمت کارآفرینی با میل شدید به کار در سال های نوجوانی آغاز شد. او از والدینش خواست که دیگر از او حمایت نکنند تا بتواند تجربه کسب کند و راه خودش را بپردازد. بنابراین، هنگامی که لولوی تحصیلات خود را در ایالات متحده دنبال کرد، مشاغل مختلفی را به عهده گرفت. او در برگر کینگ کار می‌کرد، میز انتظار می‌کشید، بستنی می‌فروخت و بارفروشی می‌کرد.

مطالب مرتبط: زمانی که به عنوان پناهنده به ایالات متحده مهاجرت کرد، ۷۵ دلار داشت. سپس او یک تجارت راه اندازی کرد – و آن را به 1.2 میلیارد دلار رساند.

فکر می کردم یک شرکت بسیار کوچک با رویای ساخت بهترین محصول راه اندازی کنم.

لولوی همچنین یک شغل پاره وقت در یک شرکت فرش در کالج داشت. در آخر هفته‌ها، او در نمایش‌های جاده‌ای مسافرتی کسب‌وکار کمک می‌کرد و فرش‌ها را در کامیون بار می‌کرد. لولوی به یاد می‌آورد: «وقتی که به مدرسه می‌رفتم، پیشنهاد کاری برای تبدیل شدن به یک کارمند تمام وقت دریافت کردم، و بقیه آن تاریخ بود».

برای 25 سال آینده، لولوی در شرکت ماند و از فروشنده به مدیر فروش، نقش های معاون و در نهایت رئیس جمهور ارتقا یافت. در آن مرحله، لولوی تصمیم گرفت که زمان آن رسیده است که به تنهایی از میدان خارج شود. او می خواست یک شرکت فرش تجارت به تجارت (B2B) راه اندازی کند.

“فکر کردم، شاید وقت آن رسیده است که در آینده چیزی به عنوان میراثی برای فرزندانم داشته باشملولوی می‌گوید: «اما فکر می‌کردم یک شرکت بسیار کوچک را با رویای ساخت بهترین محصول، ارائه مد و ایده‌های جدید که همیشه به آن علاقه داشتم، راه‌اندازی کنم و این کار را به تنهایی انجام دهم.»

اعتبار تصویر: با حسن نیت از لولوی. مجموعه میراث.

مطالب مرتبط: آیا صاحب کسب و کار خود هستید یا با اعضای خانواده آن را مدیریت می کنید؟ در اینجا 3 نکته ضروری برای ایجاد ارزش با هم وجود دارد.

با وجود اینکه لولوی به او گفته شد که در آن زمان پردرآمدترین فرد در صنعت خود است، مصمم بود که صاحب یک تجارت شود و از حمایت کامل خانواده‌اش برخوردار بود. Loloi به طور رسمی در سال 2004 راه اندازی شد. بنیانگذار می گوید این تصمیم بهترین تصمیم او بوده است.

لولوی که در آن روزها به عنوان “عزیز صنعت جوان” در نظر گرفته می شد، از حمایت گسترده این پرش برخوردار بود. البته، این امر باعث نشد که کسب و کار او «دردهای رو به رشد» را که بسیاری از سرمایه گذاری های جدید انجام می دهند، تجربه نکند. در مورد لولوی، مسئله هرگز به خود محصول مربوط نمی شد، بلکه برخی از تدارکات بود. لولوی حضور در نمایشگاه‌های تجاری را به یاد می‌آورد که در آن مشتریان اشتیاق خود را به نام تجاری ابراز می‌کردند – و ناامیدی از تاخیر در ارسال و تحویل.

لولوی با توجه به این واقعیت که مشتریان محصول او را دوست داشتند، متعهد شد که هر کاری را که برای ارائه سطح بالایی از خدمات مشتری لازم است انجام دهد. در نهایت، این به معنای آوردن استعدادهای بیشتر بود. گسترش تیم او تنها راه برای همگام شدن با رشد سریع شرکت بود. امروزه لولوی بیش از 500 کارمند دارد.

“تو باید [consider]چه ارزشی می توانند برای تصویر بیاورند؟”

سرمایه گذاری در تیم لولوی نتیجه داد. ستاره این شرکت در طول دهه ها افزایش یافت. در سال 2023، لولوی تقریباً 2.3 میلیون فرش فروخت و این برند همچنان به فروش حدود 6000 عدد در روز ادامه می‌دهد و قیمت آن از 250 تا 25000 دلار است. لولوی تا به امروز بیش از 800 مجموعه ایجاد کرده است که شامل همکاری با طراحانی مانند Joanna Gaines و Amber Lewis است.

هنگامی که صحبت از انجام تجارت و ایجاد شراکت های موفق می شود، لولوی می گوید که اعتماد همیشه یکی از موارد مهم است. او توضیح می‌دهد: «شما می‌توانید به کسی آسیب برسانید، یا می‌توانید از تصمیم‌های کسی آسیب ببینید، زیرا قبلاً در کنار هم هستید. “پس باید خیلی محتاط باشی [consider]، چه ارزشی می توانند برای تصویر بیاورند؟ ارتباط آنها با صنعت چگونه است؟ آیا آنها از نظر پایگاه مشتری ما معنی دارند؟”

اعتبار تصویر: با حسن نیت از لولوی. Loloi x Magnolia Home by Joanna Gaines Winter 2024 Collection.

موارد مرتبط: هنگام انتخاب شرکا برای تقویت موفقیت برند خود به دنبال چه چیزی باشید – و مراقب آن باشید

علاوه بر این، هر شریک بالقوه باید به خوبی با فرهنگ شرکت Loloi هماهنگ باشد. حتی با وجود اینکه این کسب و کار در بیش از 20 سال گذشته به طور قابل توجهی رشد کرده است، اما از همان ابتدا به “همان کوچکی از کسب و کار خانوادگی” که از ابتدا آن را تعریف کرده بود، حفظ شده است. از نظر لولوی، این به معنای مراقبت از کارمندانش است.

این شرکت در طول تاریخ خود، حتی در سال های چالش برانگیز، تقریباً هیچ اخراج نداشته است. در طول تعطیلات، لولوی میزبان ناهارهای تمام شرکتی است که در آن بنیانگذار از کارمندان برای خدماتشان تشکر می کند و جوایز ویژه ای را برای تصدی مسئولیت اعطا می کند. او همچنین در طرح های خیریه مورد تایید کارکنان سرمایه گذاری می کند. برخی دیگر از چیزهای خوش دست دیگر عبارتند از یک سبد قهوه دستی رایگان که تقریباً روزانه از دفتر مرکزی بازدید می کند و مینی مانیکور و ماساژ رایگان.

بنیانگذار می گوید که حمایت Loloi از کارمندانش به شکل اشتیاق و تعهد آنها به شغل بازمی گردد.

لولوی در سال‌های آینده به عنوان یک تجارت خانوادگی باقی خواهد ماند، زیرا پسران لولوی، سایروس و استیون لولوی، سکان هدایت را در دست خواهند گرفت. لولوی می گوید: «به طور کلی، صنعت مبلمان خانگی جذاب ترین صنعت نیست. “این نسل جوان را هیجان زده نمی کند.” اما برادران لولوی در حال استقبال از این صنعت هستند – و این شانس را دارند که مخاطبان بیشتری برای برند ایجاد کنند.

اعتبار تصویر: با حسن نیت از لولوی. مجموعه میراث.

اگرچه لولوی یک بازیگر اصلی در فضای B2B باقی می ماند، برادران لولوی برند مستقیم به مصرف کننده (DTC) شرکت، Joon Loloi را در دسامبر 2024 تأسیس کردند. پیشنهادات آن شامل مبلمان، فرش و دکور می شود.

Cyrus Loloi، مدیر و مدیر ارشد اجرایی در Loloi Rugs، می‌گوید: «ما نمی‌توانیم بیشتر از این هیجان‌زده باشیم. “ما در آرزوی دستیابی به مصرف کننده ای هستیم که برای زندگی خود در خانه ارزش قائل است و خانه را وسیله ای برای شکل دادن به زندگی خود می داند. جون لولوی برای مردم است، اما ما به هر محصولی به عنوان متخصص طراحی برخورد می کنیم – بنابراین می دانیم که مجموعه های ما همچنین مخاطبان تجارت طراحان را خوشحال خواهد کرد و به همین دلیل ما یک برنامه تجاری داریم.”

مرتبط: این برادران تجارتی را برای حل یک مشکل بدبو راه اندازی کردند. به 85 میلیون دلار منجر شد: «فضای سفید عظیم».

همانطور که شرکت خانوادگی لولوی وارد دوره بعدی خود می شود، در حال حاضر بسیار فراتر از عملیات کوچکی است که بنیانگذار در ابتدا تصور می کرد. موفقیت این کسب و کار برای هر کارآفرین مشتاقی که می خواهد سرمایه گذاری خود را راه اندازی کند، درس ارزشمندی ارائه می دهد.

لولوی می‌گوید: «اگر رویاهای بزرگی دارید و سخت کار می‌کنید، هیچ‌کس جلوی شما را نمی‌گیرد. “این به رنگ پوست شما مربوط نمی شود. به پیشینه شما مربوط نمی شود. به دین شما مربوط نمی شود. به هیچ چیز مربوط نمی شود به جز شخصاً: چه کاری را می خواهید انجام دهید؟ وقتی به شما وظیفه ای داده می شود، چقدر بیشتر هستید. اگر می‌خواهید در زندگی فردی باشید، از مرزها خارج شوید.»

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/his-business-sells-over-6k-units-daily-at-up-to-25k/485828

دیدگاهتان را بنویسید