چگونه در فصول پرتقاضا بدون از دست دادن مشتریان زنده بمانیم

چگونه در فصول پرتقاضا بدون از دست دادن مشتریان زنده بمانیم

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

در حالی که فصول تقاضای بالا برای صاحبان مشاغل کوچک هیجان ایجاد می کند، آنها اغلب استرس بیشتری ایجاد می کنند که آنها را از ارائه بهترین تجربه ممکن برای مشتری باز می دارد. صرف نظر از موقعیت شما، در اینجا پنج راه برای حفظ کسب و کار و خود در میان هرج و مرج و حفظ تجربه مشتری در ذهن شما وجود دارد.

مطالب مرتبط: چگونه روش مدیریت زمان مناسب را برای خود پیدا کنیم

1. از قبل برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی ضعیف معمولا منجر به نتایج کمتر از مطلوب و مشتریان ناراضی می شود. چه یک حرفه ای با تجربه باشید یا یک تازه وارد در هجوم تقاضای بالا، بررسی دقیق مراحل پیش رو ضروری است.

از تمام منابع موجود برای مدیریت موجودی و نیازهای سفارش، تنظیم برنامه، در نظر گرفتن یک کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی جدید و سرمایه گذاری در خدمات مشتری با بررسی پروتکل ها با کارکنان خود استفاده کنید. اگر برنامه ای به دلیل محدودیت ها امکان پذیر نیست، فهرستی از آنچه می توانید با آنچه دارید انجام دهید، تهیه کنید. به عنوان یک پایان فصل، از موانع به عنوان یک تجربه یادگیری برای برنامه ریزی آینده استفاده کنید.

مطالب مرتبط: 6 راه ساده برای ایجاد تندرستی در روزهای کاری پرمشغله

2. مثبت بودن را حفظ کنید

در کنار یک برنامه، کارمندان خود را با حفظ آرامش در هنگام وقوع رویدادهای غیرمنتظره (که خواهند کرد) درگیر و مثبت نگه دارید. نگرش مثبت در مواجهه با ناملایمات می تواند به معنای تفاوت بین یک شکست جزئی و یک فاجعه کامل باشد. برخی از موارد اضافه شده به روال شلوغ شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جشن گرفتن برنده های کوچک برای شما و کارمندانتان، مانند شناخت شفاهی در یک جلسه تیمی یا یک هدیه کوچک.
  • قالب بندی مجدد افکار منفی به عنوان فرصت هایی برای بهبود یا گام های اضافی برای موفقیت.
  • تشویق به همکاری برای حل مشکلات پیچیده.
  • سفارشی کردن فضای کاری خود با اشیایی که برای شما شادی و آرامش به ارمغان می آورند (به عنوان مثال، نقل قول های انگیزشی، عکس های عزیزان، یادگاری ها).

هنگام تمرین خوش بینی، به خاطر داشته باشید که رد کردن احساسات منفی بیشتر مضر است تا مفید. به تأیید احساسات و تجربیات واقعی خود و تیمتان ادامه دهید. پستی و بلندی ها بخشی از تجربه انسان است.

مطالب مرتبط: چگونه خوشبین ها و بدبین ها می توانند با هم کنار بیایند

3. اغلب تفویض اختیار کنید

فرهنگ موفقیت یک تلاش مشترک است که بر دوش همه است. به‌عنوان یک رهبر یا مالک کسب‌وکار، ممکن است به اشتراک گذاشتن حجم کاری چالش برانگیز باشد، به ویژه زمانی که وظایف باید به روشی خاص انجام شوند. با این حال، یک محل کار سالم باید کار تیمی محور باشد.

با تفویض اختیار، به نقاط قوت کارمندان خود بازی می کنید و فضای کافی برای تمرکز بر نیازهای مهمتر فراهم می کنید. با ایجاد سیستمی شروع کنید که به تیم شما قدرت می دهد تا به موفقیت افتخار کند. سپس، آنها را تشویق کنید تا فعالانه آن موفقیت را دنبال کنند. در نهایت، مسئولیت پذیری شخصی و تیمی را برای اطمینان از نتایج پایدار حفظ کنید.

همچنین، وظایف برون سپاری فراتر از تیم مستقیم خود را به جامعه در نظر بگیرید، مانند سایر مشاغل کوچک. به عنوان مثال، محله شما فروشگاه UPS یک فروشگاه راحت و یکجا برای مواردی که در لیست کارهای شما وجود ندارد – از چاپ مواد بازاریابی گرفته تا بسته بندی و ارسال هدایای تشکر به مشتریان انتخابی یا بازگشت خریدهای آنلاین، فراهم می کند.

مطالب مرتبط: چرا نمایندگی مناسب موفقیت تیم را تضمین می کند؟

4. استراحت و بهره وری را متعادل کنید

به عنوان یک صاحب کسب و کار، انجام درست توسط کسب و کارتان مستلزم انجام درست توسط خودتان است. همانطور که سارا کاسالان، رئیس فروشگاه UPS می گوید: “اگر به بدن خود گوش ندهید، در نهایت به جای شما صحبت خواهد کرد.” با اذعان به اینکه بهره وری مستلزم اختصاص زمانی برای استراحت است، موفقیت پایداری را در مقادیر بیشتری نسبت به با اولویت دادن به خروجی به تنهایی بدست خواهید آورد. چند نکته مفید دیگر برای شروع متعادل کردن زمان استراحت با کارهای انجام شده:

  • استراحت های کوتاهی برای تنظیم مجدد و شارژ مجدد خود داشته باشید.
  • روی یک یا دو پروژه بزرگ در یک زمان یا چند پروژه کوچک تمرکز کنید.
  • وظایف غیر ضروری را به اعضای تیم خود محول کنید.
  • برای زمانی که قصد توقف کار را دارید، مرزهای مشخص و محکمی تعیین کنید (مثلاً باید تا ساعت 7 بعد از ظهر در خانه باشم و تا فردا به پیام ها یا تماس ها پاسخ ندهم). این را با یک مرز فیزیکی، مانند خاموش کردن اعلان‌ها یا دستگاه‌ها دنبال کنید.
  • زمانی را برای حضور در کنار خانواده و دوستان در زمان‌های غیر اوج برنامه‌ریزی کنید.

5. سپاسگزاری کنید

هنگامی که ثبات از سر گرفته می شود، و حتی در لحظات پرمشغله، تشکر را فراموش نکنید. مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه میامی انجام شد نشان داد که قدردانی به شدت با احساس شادی، سلامت و سپاسگزاری بیشتر افراد مرتبط است. حتی می تواند روابط را بهبود بخشد و مدیریت و غلبه بر لحظات پر استرس را آسان تر کند.

مطمئن نیستید که با پایان فصل شلوغ از کجا شروع کنید؟ برای همکارانتان نامه بنویسید و قدردانی خود را بیان کنید، با یک رئیس سابق تماس بگیرید و در مورد تغییراتی که در زندگی شما ایجاد کرده اند به اشتراک بگذارید، یا لحظه ای آرام را در نظر بگیرید تا در مورد آنچه در سال گذشته برای آن سپاسگزار هستید فکر کنید. برای اینکه قدمی فراتر بردارید، قدردانی را به بخشی منظم از زندگی شخصی و حرفه ای خود تبدیل کنید. یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید یا هر ماه یک روز را صرف تشکر کنید و ببینید این سنت های جدید یک سال بعد چه چیزی را برای شما و اطرافیانتان به ارمغان می آورد.

شلوغی و شلوغی فصل های اوج کسب و کار می تواند ترکیبی از احساسات و اولویت ها را به همراه داشته باشد. برای ایجاد موفقیت پایدار برای خود، کسب و کارتان و افرادی که به آنها خدمت می کنید، زودتر برنامه ریزی کنید، به همکاران، خانواده و دوستان تکیه کنید و در صورت امکان مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. وقتی آخرین چک باکس کامل علامت‌گذاری شد، به سلامتی بگویید و از کسانی که به شما کمک کردند تا به آنجا برسید تشکر کنید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/how-to-survive-high-demand-seasons-without-losing-customers/483797

دیدگاهتان را بنویسید