چرا FTC Sitejabber را با رتبهبندیها و بررسیهای جعلی شارژ کرد؟
کمیسیون تجارت فدرال طی حکمی در ماه اوت، کسب و کارها را از نوشتن و خرید نظرات خود منع کرد. اکنون، ادعا میشود که یک سایت بررسی مشتریان، Sitejabber، رتبهبندیها و بررسیهای «گمراهکننده» را به نمایندگی از 130000 کسبوکار در پلتفرم خود منتشر کرده است. دستور پیشنهادی FTC باعث میشود Sitejabber در آینده نتواند رتبهبندیها و بررسیهای مشتریان را «نادرست» ارائه کند.
شکایت FTC ادعا می کند که Sitejabber نظرات را در محل فروش یا قبل از دریافت یا تجربه مشتریان محصول یا خدمات جمع آوری کرده است. در یک مثال، از مشتریان خواسته شد که تجربه خرید کلی خود را از پنج ستاره رتبه بندی کنند و بلافاصله پس از بررسی، چیزی بنویسند.
مرتبط: آیا شما صاحب فنجان های اندازه گیری پیرکس هستید؟ FTC ممکن است برای شما یک چک در نامه ارسال کند
این رتبهبندیها و بررسیهای سریع، یا نتایج بررسی بازخورد فوری، بخشی از نمایه یک سایت در Sitejabber میشود. FTC میگوید این میتواند مردم را گمراه کند که فکر کنند مشتریان قبلی به محصول یا خدمات یک کسبوکار امتیاز بالایی دادهاند، در حالی که آنها واقعاً تجربه خرید را رتبهبندی میکنند.
“ارائه کردن [Instant Feedback Survey] نتایج بهعنوان بررسیها و رتبهبندیهای پس از تکمیل میتواند مصرفکنندگان را گمراه کند تا تصور کنند که تعداد بالای بازبینی و رتبهبندی بالای یک کسبوکار به این معناست که هزاران مشتری تجربیات مثبتی با محصولات یا خدمات آن کسبوکار داشتهاند، در حالی که در واقع رتبهبندیها و نظرات نمایشدادهشده در درجه اول فقط منعکسکننده مشتریان هستند. تجربه خرید در وبسایتهای کسبوکار، در صفحه چهار شکایت FTC آمده است.
چگونه از بررسی دقیق FTC در بررسی های وب سایت خود جلوگیری کنیم
کسبوکارها میتوانند با اطمینان از اینکه رتبهبندیها و بررسیهای Instant Feedback Survey آنها از رتبهبندیها و بررسیهای محصولشان جدا نیست، از بررسی FTC اجتناب کنند – بنابراین مشتریان به وضوح میدانند چه چیزی رتبهبندی میشود.
این یکی از اولین اقدامات اجرایی FTC تحت قانون جدید آن است.
“همراه با قانون ما در مورد بررسیها و گواهیهای جعلی، مواردی مانند این نشان میدهد که ما برای جلوگیری از هرگونه فریب در اکوسیستم بازبینی اقدام خواهیم کرد.” ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC اظهار داشت.
قانون قبلی FTC در مورد بررسیها و گواهیهای جعلی، کسبوکارها را از خرید یا فروش بررسیهای جعلی، از جمله بررسیهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، باز میدارد.
مرتبط: فیس بوک، یوتیوب و واتس اپ همه «درگیر نظارت گسترده» هستند تا میلیاردها دلار به دست بیاورند، به گفته FTC
https://www.entrepreneur.com/business-news/why-the-ftc-charged-sitejabber-with-fake-ratings-and-reviews/482560