چرا اکثر کارآفرینان در تبدیل اهداف به عمل شکست می خورند؟
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
اهداف جاه طلبانه همیشه نیروی محرکه هر کارآفرینی بوده است. آنها شما را وادار می کنند تا قبل از رسیدن به رشد جدی، انگشتان پا را در آب های ناآشنا فرو ببرید. اما حتی جسورترین سرباز هم بدون برنامه ریزی مشخص، وضوح و تمرکز در جنگ پیروز نخواهد شد.
برای بیش از بیست سال، من به مدیران عامل بیشماری کمک کردهام تا با ترکیب استراتژیهای شخصیشده با ابزار و منابع مناسب، چشماندازهای بزرگ خود را زنده کنند. با نزدیک شدن به سال جدید، اهمیت این چالش بیشتر خواهد شد.
در اینجا آمده است که چگونه می توانید سال 2025 را به سال پیشرفت تحول آفرین تبدیل کنید.
مطالب مرتبط: هر کارآفرینی شکست می خورد، اما این یک چیز خوب است. در اینجا چرا.
شکستن اهداف به نقاط عطف مهم
اگر به عقب برگردید و به تصویر بزرگ نگاه کنید، غرق خواهید شد و شروع به شک خواهید کرد. اهداف خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. “روش SCALEit” یک چارچوب عالی است که به مشتریان ما کمک کرده است تا دیدگاههای خود را به برنامههای عملی و قابل دستیابی تبدیل کنند. در اینجا نحوه کار آن آمده است:
با چشم انداز روشن شروع کنید. در مورد جایی که می خواهید کسب و کارتان تا پایان سال 2025 به کجا برسد، دقیق باشید. چشم انداز شما باید نه تنها شما، بلکه کل تیمتان را الهام بخشد.
در مرحله بعد، اهداف خود را با پنج رکن کلیدی رشد هماهنگ کنید: چشم انداز استراتژیک، جریان نقدینگی، همسویی تیم، رهبری و اجرا. پیشرفت خود را در این زمینه ها هر سه ماه یکبار ارزیابی کنید. شکاف ها را شناسایی کنید و روی ابتکاراتی تمرکز کنید که بیشترین تأثیر را خواهند داشت.
اما جادو زمانی اتفاق میافتد که این اهداف را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید، و من میخواهم آنها را قدمهای مایل و شاهکارهای کوچک بنامم.
- قدمهای مایل: اینها پروژههای اصلی شما هستند – حرکتهای بزرگی که حرکت را افزایش میدهند.
- شاهکارهای کوچک: اینها اقدامات کوچکتری هستند که به آن نقاط عطف بزرگتر می رسند.
این رویکرد لایه ای باعث می شود حتی بلندپروازانه ترین اهداف قابل کنترل باشند. و فراموش نکنید که برنامه خود را مرتباً مرور کنید. بررسی های سه ماهه شما را در مسیر خود نگه می دارد و یک نمای کلی از آنچه نیاز به تعدیل قبل از زمان دارد ارائه می دهد. یک برنامه عالی هرگز ثابت نیست. این یک راهنمای زنده و تنفسی است که با کسب و کار شما تکامل می یابد.
چرا کسب و کارها دچار مشکل می شوند: دام هایی که باید از آنها اجتناب کرد
یکی از بزرگترین چالشها در جان بخشیدن به دید شما، تمرکز ضعیف است. در حالی که برای کارآفرینان طبیعی است که بخواهند همه چیز را به یکباره حل کنند، توجه پراکنده فقط پیشرفت کلی را کند می کند. به جای آن هر سه ماهه چند اولویت با تاثیر بالا را انتخاب کنید و متعهد شوید که آنها را از سر گذرانید.
اشتباه دیگری که می بینم مدیریت میکرو است. اغلب، رهبران کسب و کار خود را در هر جنبه ای از کسب و کار ضروری می بینند تا موفقیت را تضمین کنند. با این حال، این فقط خلاقیت تیم شما را خفه می کند و به طور قابل توجهی رشد کسب و کار شما را کند می کند. کارشناسان تیم خود را در این طرحها قرار دهید، کسانی که این کار را برای طولانیترین زمان انجام میدهند. آنها را با فراهم کردن منابع توانمند کنید تا بتوانند نقش خود را تصاحب کنند. به آنها اعتماد کنید که رهبری کنند. از توانایی و نبوغ آنها شگفت زده خواهید شد.
و از پیچیدگی بیش از حد برنامه غافل نشویم. برخی از کارآفرینان پیچیدگی را با امنیت مرتبط می دانند. این نیست. شما باید اهداف خود را ساده کنید و مطمئن شوید که همه اعضای تیم شما “چرا” پشت آنها را درک می کنند. آن را واضح و قابل اجرا بیان کنید و از هرگونه جزئیات اضافی اجتناب کنید.
مطالب مرتبط: هر کارآفرینی شکست می خورد، اما این یک چیز خوب است. در اینجا چرا.
آنچه سال 2025 از کسب و کار شما طلب خواهد کرد
با ادامه تغییر تقاضا، بازارها دائماً در حال تغییر هستند. من سال 2025 را کاسه ای از فرصت ها و چالش های هیجان انگیز می بینم. آنها مهارت های رهبری شما را در معرض آزمایش قرار می دهند. برای اینکه از بازی جلوتر بمانید، باید این روندها را در برنامه ریزی سال جدید خود لحاظ کنید:
1. هوش مصنوعی استاندارد جدید است
باهوش ترین کسب و کارها از هوش مصنوعی به عنوان سلاح مخفی خود استفاده می کنند. این به صاحبان کسب و کار کمک کرده است تا عملیات روزانه خود را بهینه کنند و تجربیات شخصی تری برای مشتریان ایجاد کنند. اگر هنوز هوش مصنوعی را قبول نکرده اید، نگران نباشید. هنوز زمان زیادی برای پریدن در قطار وجود دارد.
2. شخصی سازی باعث ایجاد وفاداری می شود
انتظارات مشتریان با گذشت زمان تغییر می کند. آنها انتظار محصولات عالی را دارند و خواهان تجربیاتی هستند که متناسب با آنها باشد. آنها همیشه مشتاقانه منتظر خدمات شخصی، لمس متفکرانه، یا تعاملات معنادار هستند و کسب و کارهایی که ارتباط انسانی را در اولویت قرار می دهند، حفظ و وفاداری قوی تری خواهند دید.
3. تجربیات حضوری اهمیت دارد
حتی در دنیای دیجیتال، هیچ چیز جایگزین انرژی ارتباط چهره به چهره نخواهد شد. رویدادهای پرتأثیر و تلاشهای جامعهسازی به کسبوکارها در سال 2025 کمک میکند تا سر به فلک بکشند.
4. چابکی در مدیریت زنجیره تامین
مشکلات زنجیره تامین هرگز ناپدید نمی شوند. در هر صورت، تا زمانی که کسب و کارها وجود داشته باشند، چالش برانگیزتر خواهند بود. چابکی در اینجا کلیدی است. شما باید به طور فعال استراتژی های منبع یابی کسب و کار خود را متنوع کنید تا برای مقابله با اختلالات مجهزتر شوید.
5. فرصت های کسب
2025 سال قدرتمندی برای خرید و عرضه عمومی خواهد بود. اگر رشد از طریق اکتساب بخشی از استراتژی شما باشد، اکنون زمان شروع آماده سازی است.
مطالب مرتبط: استراتژیهای تعیین هدف و اقداماتی که برای دستیابی به هر هدفی باید انجام دهید
دید خود را به عمل تبدیل کنید
هر هدف بلندپروازانه ای به تنهایی از طریق یک نفر محقق نمی شود – یک تیم قوی آن را از طریق ابزارهای مناسب با استراتژی های استثنایی محقق می کند. کسانی را که در طول این فرآیند از شما حمایت کردهاند به رسمیت بشناسید و به آنها اعتبار دهید – برای زنده کردن یک چشمانداز نیاز به یک دهکده است. در حالی که رهبران جسورانه اولین قدم را برمی دارند، یک تیم قدرتمند تضمین می کند که حرکت ادامه دارد.
سال 2025 همه چیز درباره کسب و کارهایی است که آماده تکان دادن اوضاع هستند. چه در حال غواصی در هوش مصنوعی یا ایجاد ارتباطات قوی تر با تیم ها و مشتریان خود باشید، آینده برای کسانی که تغییر را پذیرفته اند روشن است. امسال پر از فرصت است، اما به یاد داشته باشید، موفقیت فقط به دامان شما نمی آید. از آن فرصت های فوق العاده استفاده کنید و مطمئن شوید که کسب و کار شما با آینده بازار همگام است.
موفقیت فقط به چیزی که به دست می آورید نیست – 90 درصد آن سفر شما به سمت دستیابی به آن است. همانطور که برای سال 2025 آماده می شوید، بزرگ فکر کنید و با نیت عمل کنید. شما همه چیزهایی را که برای ساختن آینده ای بزرگ برای کسب و کارتان نیاز دارید، دارید. تنها سوال این است که “بعد چه خواهید ساخت؟”
https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/why-most-entrepreneurs-fail-at-turning-goals-into-action/483688