هرگز بدون تحقیق در مورد این 5 منبع، حق امتیاز نخرید
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
گزیده زیر از مارک سیبرتکتاب کتاب راهنمای فرنچایز: هر آنچه که باید در مورد خرید حق امتیاز بدانید. هم اکنون از آن بخرید آمازون | بارنز و نوبل | کتاب اپل | IndieBound
در حالی که اینترنت یک ابزار عالی برای تحقیقات اولیه است، باید به عنوان یک پایه و نه تنها منبع اطلاعات عمل کند. ترکیب تحقیقات آنلاین با اکتشاف در دنیای واقعی – مانند تعامل با امتیازدهندگان، کارگزاران، رقبا و رویدادهای تجاری – درک جامع تری از فرصت حق رای ارائه می دهد.
فراتر از منابع دیجیتال، بازدید از مکان های حق رای (هم در بازارهای محلی و هم در بازارهای دور) به فرنچایزهای آینده نگر اجازه می دهد تا کیفیت عملیاتی، ثبات و تجربه مشتری را ارزیابی کنند. مشاهده عملیات روزانه و مقایسه رقبا می تواند چالش ها یا فرصت های بالقوه ای را آشکار کند که به صورت آنلاین یا در مطالب تبلیغاتی مشهود نیستند.
مطالب مرتبط: در نظر گرفتن مالکیت فرانشیز؟ اکنون شروع کنید تا لیست شخصی سازی شده خود را از حق رای دادن پیدا کنید که با سبک زندگی، علایق و بودجه شما مطابقت دارد.
فرنچایزر
اولین منبع اطلاعاتی شما در مورد یک شرکت فرنچایز، خود شرکت فرنچایز خواهد بود. معمولاً میتواند اطلاعات زیادی را در اختیار شما بگذارد، از جمله سند افشای حق رای (FDD)، بروشورهای حق رای دادن یا سایر مواد تبلیغاتی، پیوندهایی به گواهیهای صاحب امتیاز، و شاید اطلاعاتی در مورد صنعت به طور کلی.
می توانید انتظار داشته باشید که فروشندگان حق رای در اولین تماس شما را واجد شرایط کنند. بیشتر از شما می خواهند که یک را پر کنید اطلاعات محرمانه فرم درخواست (CIRF) و در مورد فرآیند آنها برای ارزیابی متقابل بحث کنید. سوالات واجد شرایط معمول شامل حروف بزرگ، منطقه جغرافیایی مورد نظر و جدول زمانی برای تصمیم گیری است. با فرض اینکه در مورد سرمایه گذاری در یک فرنچایز جدی هستید، باید با پاسخ های خود صریح باشید.
سپس فروشنده اغلب مجموعهای از مراحل را پیشنهاد میکند که هر دوی آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یکدیگر طی خواهید کرد. برخی از مراحل ممکن است شامل یک تماس بازبینی برای بررسی FDD، بازدید از بازار، تماس با صاحبان امتیاز، و بررسی بازار برای خدمات شما باشد. به محض اینکه به لیست کوتاه خود رسیدید از این منبع استفاده کنید.
مرتبط: 3 دلیل برای خرید حق امتیاز ممکن است بهتر از راه اندازی کسب و کار خودتان باشد
کارگزاران حق امتیاز
منبع دیگری که می تواند به شما در فرآیند خرید حق امتیاز کمک کند، کارگزار حق رای دادن است. کارگزاران، که اغلب خود را «مشاوران حق امتیاز» مینامند، میتوانند ابزار ارزشمندی برای کمک به شما در ارزیابی گزینههایتان باشند.
بر خلاف یک فروشنده حق رای، یک کارگزار به یک مفهوم فرانچایز محدود نمی شود و ممکن است صدها یا بیشتر فرنچایز را نمایندگی کند. در بهترین شبکهها، کارگزار آموزش دیده است تا به فرنچایز بالقوه کمک کند تا انتخابهای خود را به تعداد انگشت شماری از فرصتها محدود کند که برای آنها مناسب است.
به طور معمول، شما هزینه ای به کارگزار حق امتیاز پرداخت نمی کنید. آنها این خدمات را در ازای هزینه موفقیت (در اصل پورسانت) که توسط فرنچایز دهنده پرداخت می شود – معمولاً در محدوده 20000 دلار یا بیشتر – در صورتی که مقدمه ای منجر به فروش شود، ارائه می دهند.
در نهایت، کارگزاران منبع بسیار خوبی هستند که می توانند ارزش واقعی را ارائه دهند، اما آنها طرفداران کاملاً بی طرفانه خریدار نیستند. بنابراین در حالی که کارگزاران منبعی هستند که مطمئناً باید در نظر بگیرید، در نهایت باید مطمئن شوید که آنها شما را در مسیر درست هدایت کرده اند.
مطالب مرتبط: گرگ فلین مالک 1245 رستوران است و سالانه 2 میلیارد دلار درآمد دارد. در اینجا او چگونه این کار را انجام داد.
نمایشگاه های تجارت و صنعت
یکی دیگر از مکان های عالی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد حق رای دادن که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، نمایشگاه های تجاری حق رای دادن است و اگر در زمینه خاصی به دنبال آن هستید، نمایشگاه های صنعتی است. به طور خاص نمایشگاه های حق رای به شما این فرصت را می دهد که تنها در چند روز با صدها امتیاز دهنده از صنایع مختلف صحبت کنید.
این نمایش ها مزایای دیگری نیز دارند. به طور کلی، آنها ارائه می دهند سمینارها در مورد تمام جنبه های حق رای دادن – به شما فرصتی برای یادگیری قبل از خرید می دهد. این سمینارها دارای موضوعاتی مانند روندهای صنعت، درک مفاد قرارداد، برنامه های حق رای دادن جانبازان، تامین مالی، و موفقیت کلی به عنوان یک حق امتیاز هستند و اغلب ارزش حضور دارند.
به خاطر داشته باشید که این نمایش ها ممکن است نمونه ای نماینده از بازار حق رای ارائه ندهند. غرفه داران تمایل دارند کمی به سمت حق رای دادن های جوان تر و آنهایی که سطح سرمایه گذاری کمتری دارند، متمایل شوند.
مطالب مرتبط: این حق رای دادن توسط زنان از یک نقطه عطف بزرگ فراتر رفت – در مقابل شانس. در اینجا نحوه انجام آنها آمده است.
انجمن های صنعت
وب سایت انجمن بین المللی فرنچایز حاوی اطلاعات زیادی در مورد حق رای دادن است. علاوه بر این که به شما امکان جستجوی فرنچایزهای منتخب را می دهد، اطلاعاتی در مورد تامین کنندگان صنعت در زمینه هایی مانند امور مالی، بیمه، برنامه های جانبازان، برنامه های اقلیت و فرآیند خرید حق امتیاز ارائه می دهد.
مطالب مرتبط: فرانشیز در مقابل کسب و کار مستقل؟ 12 کارشناسان گزینه ها را می سنجند
رقبا
یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید بازدید از مشاغل رقیب – هم حق رای دادن و هم شرکت های مستقل – در جامعه شما است. یک یا دو روز در اطراف رانندگی کنید، در اینترنت ابزار کنید و شروع به یادداشت برداری کنید. رقبا در کسب و کارهای مورد نظر شما چه کسانی هستند؟ چه مدت است که در اطراف هستند؟ نقاط قوت و ضعف رقابتی آنها چیست؟ ساختار قیمت گذاری آنها چگونه است؟ آنها چه نوع مکان هایی دارند؟ همه آن را یادداشت کنید – این موضوع در آینده برای فرنچایزهای احتمالی سؤالات خوبی را فراهم می کند.
همچنین، در ساعات غیر اوج مصرف، از مؤسسات محلی که در همان بخش عمومی مورد نظر شما هستند، بازدید کنید. با کارکنان صحبت کنید، که اغلب به طور شگفت انگیزی مایلند در صورت برخورد صحیح، اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد کسب و کار به اشتراک بگذارند. در مورد نحوه رقابت این مشاغل در بازار احساس کنید.
اگر به کسب و کاری علاقه مند هستید که حضور فیزیکی ندارد، «زمان رانندگی» خود را در اینترنت صرف تماشای وب سایت آن کنید. به قیمت های آنها و نحوه قرار دادن آنها در پیشنهاد توجه کنید. سعی کنید این احساس را به دست آورید که بازار آنها چقدر بزرگ است. اگر این یک کسب و کار مبتنی بر خدمات است، با آنها تماس بگیرید و قیمت را بخواهید.
دریابید که آنها چه مزایایی دارند و چگونه با شما رقابت خواهند کرد. همان سوالاتی را که از فرنچایزر مورد نظر خود پرسیدید از آنها بپرسید. آنها می توانند روی چه خدمات پشتیبانی حساب کنند؟ ساختار هزینه آنها چگونه است؟ نظر آنها در مورد بازار و فرنچایزر چیست؟ شاید آنها بتوانند چیزی در مورد شرکتی که قبلاً نمی دانستید به شما بگویند.
در حالی که در حال انجام آن هستید، ممکن است بخواهید از مکان هایی برای امتیاز دهنده مورد نظر خود در برخی از بازارهای دور بازدید کنید. ببینید آیا همه آنها به یک روش اجرا می شوند یا خیر. آیا آنها محصولات و خدمات یکسان و با قیمت های مشابه ارائه می دهند؟ آیا مکان آنها یکسان است؟ آیا همه آنها تمیز و خوب اداره می شوند؟ اگر اولین واکنش شما این است که “من می توانم کار بهتری از آنها انجام دهم”، به این معنی است که فرنچایز دهنده ممکن است کار کنترل کیفیت را به خوبی انجام ندهد – و آن فرنچایزهای نامرغوب در نهایت نماینده شما خواهند بود، زیرا آنها در حال پرواز هستند. همان پرچم را نشان می دهد و به مشتریان خود می گوید که هنگام بازدید از مکان شما چه انتظاراتی می توانند داشته باشند.
همچنین، سعی کنید در مورد کارهایی که صاحب یا مدیر کسب و کار روزانه انجام می دهد احساس کنید. چیزی که ممکن است هنگام مطالعه در مورد آن در اینترنت جذاب به نظر برسد، ممکن است زمانی که کار را روز به روز انجام می دهید، پیش پا افتاده تر باشد.
https://www.entrepreneur.com/franchises/never-buy-a-franchise-without-researching-these-5-sources/323372