هدیه دادن رایگان محصولم یکی از بهترین تصمیمات تجاری بود که گرفتم – در اینجا به این دلیل است.

هدیه دادن رایگان محصولم یکی از بهترین تصمیمات تجاری بود که گرفتم – در اینجا به این دلیل است.

نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.

اولین تجارت من یک تصادف بود.

وقتی در اواخر دهه 90 در کالج بودم، یک وب سایت عضویت برای یک سازمان دانشجویی ساختم. شباهت زیادی به فیس بوک داشت، اما چند سال قبل از تلاش های مارک زاکربرگ قدمت داشت. من آن را به عنوان یک محصول منبع باز منتشر کردم – و موفقیت بزرگی شد. آنقدر موفقیت آمیز بود که با وجود اینکه رایگان بود، مردم شروع کردند به پرداخت پول برای آن، درخواست سفارشی‌سازی و ویژگی‌ها تا بتوانند از آن برای سایت‌های خود استفاده کنند.

بحث های زیادی در مورد اینکه آیا باید محصول خود را به صورت رایگان تحویل دهید وجود دارد. در مورد زیر مجموعه Startups در Reddit، نظرات متفاوت است. یکی از کاربران می نویسد: «به طور کلی، «رایگان» ممکن است چیزی خوب به نظر برسد، اما اگر چیزی را رایگان ارائه دهید، همیشه کیفیت درک شده را کاهش می دهید.

من مخالفم من فکر می کنم ارائه محصول خود، حداقل در ظرفیت محدود، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. در اینجا دلیل آن است.

مطالب مرتبط: 5 روشی که کسب و کار شما از ارائه محصول یا خدمات رایگان سود می برد

غیر مشتریان می توانند آن را امتحان کنند

مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. اقتصاددان رفتاری و نویسنده کتاب پغیر منطقی قابل کنترل: نیروهای پنهانی که تصمیمات ما را شکل می دهند دن آریلی این را در یک آزمایش محبوب نشان داد که در آن یک ترافل Lindt به قیمت یک سنت و یک بوسه Hershey به صورت رایگان ارائه کرد. اگرچه ترافل بدون شک شکلات برتر بود، اکثر مردم به جای آن بوسه هرشی را انتخاب کردند. این آزمایش به یک نکته مهم اشاره می کند: رایگان کمترین مانع ورود است.

روش های مختلفی برای جذب مشتری از طریق ارائه محصول خود به صورت رایگان وجود دارد، که معمولاً شامل اجازه دادن به آنها قبل از اینکه متعهد به پرداخت باشند، مزه آنچه ساخته اید را بچشند. یک گزینه آزمایشی رایگان است که مستلزم در دسترس قرار دادن محصول برای مدت زمان محدود یا تعدادی استفاده مشخص قبل از نیاز به پرداخت است. مدل دیگر «فریمیوم» است که به کاربران امکان دسترسی رایگان به نسخه پایه را می دهد و امکان ارتقا به نسخه پولی که ویژگی های بیشتری را ارائه می دهد، می دهد.

ایجاد یک تجربه “قبل از خرید امتحان کنید” یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتریان جدید است. با این حال، تبدیل کاربران رایگان به کاربران پولی همیشه آسان نیست – همانطور که بررسی کسب و کار هاروارد خاطرنشان می کند، “وقتی مشتریان به صورت رایگان لنگر می اندازند، خارج کردن آنها می تواند سخت باشد.” تحقیقات نویسندگان نشان داد که یک استراتژی ارائه چندین نسخه از یک محصول یا خدمات است. با دو گزینه، مشتریان ممکن است به نسخه های رایگان پایبند باشند. اما با گزینه‌های مختلف، آنها اغلب گزینه میانی «سازش» را انتخاب می‌کنند و احساس می‌کنند که به یک حد متوسط ​​معقول رضایت می‌دهند.

با این حال، بسته به اینکه چگونه پیشنهادات خود را ساختار می دهید، واقعیت این است که برای موفقیت فقط به بخش کوچکی از تبدیل نیاز دارید. شرکت من، Jotform، 200000 مشتری دارد که به صورت ماهانه یا سالانه هزینه محصولات ما را پرداخت می کنند – این فقط یک درصد از 20 میلیون نفری است که در 17 سال گذشته ثبت نام کرده اند. با این حال، همین که به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رایگان رسیدیم کافی است.

مطالب مرتبط: چگونه در حین فروش محصولات خود به صورت رایگان درآمد زیادی کسب کنید

این باعث ایجاد اعتماد در محصول شما می شود

پس از موفقیت عظیم محصول متن باز که در کالج منتشر کردم، تصمیم گرفتم همین رویکرد را با Jotform در پیش بگیرم. برای اولین سال از وجود خود، فرم سازهای آنلاین ما کاملا رایگان بودند.

مزایای این سیستم دوچندان بود. اولین مورد این بود که به Jotform این فرصت را داد تا یک پایگاه کاربر را بدون صرف هزینه در بازاریابی ایجاد کند. دوم این بود که من توانستم بازخورد جمع‌آوری کنم و آنچه را که باید اصلاح می‌شد بهبود بخشم. من از صمیم قلب با سخنران و نویسنده برایان تریسی موافق هستم، کسی که در مورد ارزش فوق العاده آزمایش محصولات با مشتریان نوشته است، و به کارآفرینان توصیه می کند “با نمونه یا نمونه اولیه خود به مشتری بالقوه مراجعه کنند و از او بپرسند که آیا آن را خریداری می کند یا خیر… سپس از او بپرسید که چقدر می خواهد؟ اگر مردم از ایده محصول جدید شما انتقاد می کنند، از آنها بپرسید که چگونه می توان محصول را برای جذاب تر کردن آن تغییر داد.

باور کنید، اولین تکرار محصول ما کامل نبود، و خوشحالم که این فرصت را داشتم تا قبل از انتشار نسخه پولی در سال بعد، به آن مشکلات اولیه رسیدگی کنم. زمانی که اولین فرم ساز پریمیوم را در سال 2007 منتشر کردیم، مطمئن بودم که ارزش هزینه‌ای را دارد که از مردم می‌خواهیم بپردازند. مشتریان نیز می‌توانستند ببینند که ما تنظیمات و تغییراتی را بر اساس نظرات آنها انجام داده‌ایم که بر مشروعیت Jotform افزوده است.

نسخه پریمیوم اولیه ما 9 دلار هزینه داشت، که به اندازه کافی کم بود که ما همچنان کار مشاوره و تغییرات سفارشی در نرم افزاری که فروختیم انجام دادیم. همانطور که بوت استرپینگ اغلب انجام می شود کند بود. اما نکته مهم این بود که با هر تکرار، تعداد ما به طور پیوسته افزایش می یافت.

بحث های زیادی در مورد خطرات احتمالی ارائه رایگان محصول شما وجود دارد. برای من، همه اینها بخشی از رویکرد کم خطر من به کارآفرینی است. ارائه محصول خود بدون درخواست چیزی در ازای آن، نه تنها یک پایگاه مشتری ایجاد می کند، بلکه به شما این فرصت را می دهد که بازخورد دریافت کنید و قبل از اینکه مخاطرات بیش از حد بالا برود، تنظیمات را انجام دهید.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/giving-my-product-away-for-free-was-one-of-the-best/482087

دیدگاهتان را بنویسید