اگر شخصیتی مهربان و خودآگاه به نمایش بگذارید، کارمندان شما را به عنوان یک رهبر ضعیف نخواهند دید. آنها به شما برای اعتراف به کاستیهایتان احترام میگذارند و میبینند که شما برای بهبود خود کار میکنید. طرز فکر مدیریتی صحیح می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
عصبانی نشو کنجکاو شو اگر احساس تنش یا اضطراب می کنید، بدن شما به شما سیگنال می دهد که سوالات بیشتری بپرسید. وقتی میخواهید بحثی را پراکنده کنید، هدف شما باید این باشد که قبل از اینکه به ارائه راهحل بپردازید، مشکل را از چشم آنها به وضوح درک کنید.
همیشه نیت مثبت را در نظر بگیرید. وقتی با اختلافی مواجه میشوید، یا فکر میکنید کارمندی ممکن است کار اشتباهی انجام داده باشد، به آرامی ادامه دهید. به آنها اجازه دهید توضیح دهند، چه یک همکار یا یکی از اعضای تیم شما. به جای واکنش احساسی و بدتر کردن یک موقعیت پرتنش، با دقت گوش دهید. ممکن است یاد بگیرید که وضعیت را اشتباه خوانده اید.
با فردی که باعث ایجاد مشکل شده یا می تواند مشکل را حل کند صحبت کنید. وقتی یکی از اعضای تیم با یک همکار مشکلی دارد، او را تشویق میکنیم که شجاعت صحبت مستقیم با آن شخص را داشته باشد. «گفتگوهای جانبی» منجر به شایعات و اطلاعات نادرست می شود. و همچنین حواسمان هست که از تپه های خال کوه نسازیم.
شما همیشه نمی توانید آنچه را که اتفاق می افتد کنترل کنید، اما همیشه می توانید نحوه واکنش خود را در هر موقعیتی کنترل کنید. ممکن است همیشه نتوانید وضعیت را بهتر کنید، اما همیشه می توانید از بدتر شدن آن جلوگیری کنید. زبان بلند یا توهین آمیز نسبت به کارمند دیگر قابل تحمل نیست.
داشتن مکالمات هیجانی از طریق ایمیل یا پیامک ایده بدی است. مردم تقریباً همیشه راحتتر میتوانند چیزهایی را در قالبهایی بگویند که شخصاً به کسی نمیگویند. اغلب، اظهارات غیر متمدنانه زمانی ظاهر می شود که گیرنده متوجه اشتباه می شود، که معمولاً به دلیل فقدان لحن صوتی یا حالت چهره است. زمانی که نمی توانید در مورد چیزی به توافق برسید، همیشه بهتر است صحبت های رو در رو داشته باشید.
دو تن از رهبران ارشد ما که دفاترشان بیش از 20 فوت فاصله نداشت، از طریق پیامک با هم دعوا می کردند. از آنجایی که بحث داغ تر شد و هیچ نشانه ای از حل شدن نشان نداد، مجبور شدم خودم را از کنفرانس و کارمند جدیدم که او نیز همه چیز را در زمان واقعی در Slack شاهد بود، معذور کنم.
من از نزدیک یاد گرفتم که چگونه رفتار غیر مدنی می تواند بهره وری را متوقف کند. من در یک کنفرانس با یک کارمند جدید نبودم که در آن با چشماندازهای بالقوه و تماسهای مهم در صنعت درگیر بودیم.
کارکنانی با پیشینهها و فرهنگهای مختلف در محیطهای کاری امروزی پراکنده میشوند و مدیران ممکن است در تنظیم دستورالعملهایی برای رفتار مناسب دچار مشکل شوند. به عبارت ساده تر، اگر کارمندی به دلیل نحوه تعامل یک همکار یا مدیر با او احساس حقارت یا کم ارزش شدن کند، مشکل دارید.
حفظ مدنیت در محیط کار مستلزم آن است که رهبران از طریق گفتار و اعمال خود الگو قرار دهند. مهمتر از آن، مدیران باید افرادی را استخدام کنند که با یک محل کار مدنی مناسب باشند.
آنچه در آن لحظه بیشتر از همه به آن نیاز داشتم این بود که دو رهبرم به توافق برسند و به کار سازنده بازگردند. به آنها دستور دادم در راهرو قدم بزنند، حضوری دور هم جمع شوند و درگیری را حل کنند. آنها انجام دادند. و درس گرفتم
من از همه کارمندانم انتظار دارم که از کد مدنیت ما پیروی کنند و همیشه در همه چیزهایی که می گویند و انجام می دهند قابل اعتماد باشند. این برای مدیریت بسیار مهم است.
رهبران استانداردهایی را برای فرهنگ محیط کار تعیین می کنند
شنیدن بازخورد صریح کار آسانی نیست، مخصوصاً از سوی افرادی که از تمام اطلاعاتی که شما دارید مطلع نیستند. بنابراین، من مجبور شدم یاد بگیرم، به جای پاسخ فوری به نظرات آنها، ابتدا از آنها به خاطر شجاعت و صراحت برای ارائه آن تشکر کنم.
مطالب مرتبط: 7 راه برای ایجاد یک محیط دوستانه در محل کار
تعریف رفتار غیر مدنی
قانون ما این است: اگر نیاز به نوشتن بیش از یک پاراگراف دارید، گفتگو را شخص به فرد انجام دهید.
مدیرانی که در جلسات انفرادی به تلفن خود نگاه می کنند، بی ادب هستند و در سکوت به کارمندان خود می گویند که مهم نیستند. کارمندانی که همکارانی را که متفاوت از آنها فکر میکنند تنبیه میکنند، رفتارهای غیرمتمدنانه و بالقوه تهدیدآمیز دارند.
تاثیر منفی رفتار غیر مدنی
نظرات بیان شده توسط مشارکت کنندگان کارآفرین مربوط به خود آنهاست.
ناگهان، تلفن من با فعالیت در کانال Slack شرکتی ما برای رهبری ارشد شروع به انفجار کرد. پس از چند دقیقه، بدون وقفه در فعالیت در پلت فرم پیام رسانی، متوجه شدم که یک وضعیت اضطراری وجود دارد – وضعیتی که بسیار متفاوت از آن چیزی بود که می توانستم تصور کنم.
مطالب مرتبط: 6 نکته برای کمک به کارمندان از طریق درگیری ها
تعیین و برقراری ارتباط با مرزهای خود
در حالی که برخی از افراد رفتار بی ادبانه و غیر متمدنانه را سرگرم کننده می دانند، رفتار غیر متمدنانه هرگز در محل کار سرگرم کننده نیست. خواه همکاران عمداً بی ادب باشند یا صرفاً بداخلاقی، این رفتار بهره وری را از بین می برد. کنترل نشدن توسط مدیران، باعث گردش مالی نیز می شود.
اگر شما هم مثل من هستید، ممکن است اغلب بپرسید که مدنیت ما کجا رفته است. ما در خیابان ها و بزرگراه های خود با رفتارهای بی ادبانه مواجه می شویم. برنامه های گفتگوی تلویزیونی با وعده دادن درگیری های پرمخاطب، مخاطبان را جذب می کنند. مصرف کنندگان در مورد سرزنش کارگر خرده فروشی که فقط کار خود را انجام می دهد فکر نمی کنند.
در شرکت من، کارمندی که به خوبی با فرهنگ و مشتریان ما مطابقت دارد، بسیار ارزشمند است. اما عضوی از تیم که به مدنیت در محل کار ما کمک می کند بسیار ارزشمند است.
https://www.entrepreneur.com/leadership/how-to-create-and-maintain-a-positive-and-respectful-work/479137
مطالب مرتبط: در اینجا 4 راه برای توسعه فرهنگ احترام و اعتماد وجود دارد
از آنجایی که هر فردی ممکن است رفتار غیر مدنی را متفاوت ببیند، مهم است که قبل از اینکه بخواهیم بی ادبی را در یک محیط سازمانی اصلاح کنیم، مرزها را مشخص کنیم.
پس از آن حادثه، من یک کد مدنیت در کسب و کار خود ایجاد کردم. از رهبران من انتظار می رود که الگوی رفتار مدنی باشند. مستاجران عمده کد عبارتند از:
-
همه سزاوار کرامت و احترام هستند صرف نظر از نقش آنها در شرکت، سن، ظاهر، کاری که دیشب انجام داده اند یا وفاداری سیاسی آنها. هنگامی که با همکار خود به گفتگو می پردازید، مخصوصاً یکی از همکارانی که در گذشته با او مخالف بوده اید، در صحبت های خود متمدن باشید. عنوان شغلی شما مجوزی برای تحقیر نیست. نبودن یک مسئولیت است
-
من به عنوان یک مدیر عامل، تاکید بر مدنیت در محل کار خود دارم، به این معنی که باید رفتاری را که میخواهم ببینم الگوبرداری کنم. نظارت بر خود می تواند چالش برانگیز باشد. وقتی شک می کنم (یا متوجه می شوم) شکست خورده ام، مالک آن هستم و به دنبال بازخورد هستم.