مدیرعامل Klarna قصد دارد نیمی از نیروی کار را کاهش دهد، به هوش مصنوعی کار کند

او به فایننشال تایمز گفت: «نه تنها با کمتر می‌توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم، بلکه می‌توانیم با کمتر کارهای بیشتری انجام دهیم».

گزارش درآمد سه ماهه دوم Klarna برای سال 2024 سومین سه ماهه متوالی رشد خود را در ایالات متحده نشان داد که درآمد و درآمد عملیاتی به ترتیب 17 و 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

طبق گزارش ها، کلارنا در حال بررسی یک عرضه اولیه عمومی سهام آمریکا به ارزش 20 میلیارد دلار است.

مجله ترفندهای اینستاگرام

https://www.entrepreneur.com/business-news/klarna-ceo-aims-to-cut-half-of-workforce-give-ai-the-work/479322

Siemiatkowski اظهار داشت: “به سادگی با عدم استخدام، کاری که ما از سپتامبر انجام نداده ایم… شرکت به نوعی کوچکتر و کوچکتر می شود.” وی خاطرنشان کرد که میانگین درآمد هر کارمند کلارنا نسبت به سال گذشته 73 درصد افزایش یافته است.

Siemiatkowski در یک پست حذف شده در X در ماه می نوشت که تیم بازاریابی داخلی Klarna نصف اندازه سال گذشته بود، اما با هوش مصنوعی بیشتر تولید می کرد و 6 میلیون دلار کمتر هزینه کرد.

سباستین سیماتکوفسکی، مدیر عامل کلارنا، هفته گذشته به فایننشال تایمز گفت که این شرکت قصد دارد نیروی کار خود را در چند سال آینده تقریباً به نصف کاهش دهد، از 3800 نفر به 2000 نفر. به جای اخراج، این شرکت به توقف استخدامی خود که از سپتامبر آغاز شده است ادامه می دهد و برای افرادی که شرکت را ترک می کنند، جایگزین استخدام نمی کند.

مرتبط: قوانین جدیدی برای برنامه‌های «اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید» وجود دارد – آنچه باید بدانید در اینجا آمده است

سباستین سیماتکوفسکی. عکس از دیوید ام. بنت / دیو بنت / گتی ایماژ برای Klarna

Siemiatkowski گفت که کارکنان باقی مانده هوش مصنوعی خواهند داشت تا در انجام وظایف کمک کنند.

تعداد کارمندان Klarna یک سال پیش به 5000 نفر می رسید، اما کارمندان در حال خروج و توقف استخدام ناشی از هوش مصنوعی، شرکت را به اندازه فعلی آن کاهش داده است.

نزدیک به نیمی از کارمندانی که در حال حاضر در استارت‌آپ «اکنون بخر، بعداً پرداخت کن» کار می‌کنند، ممکن است در چند سال آینده با هوش مصنوعی جایگزین شوند.

مرتبط: Klarna می گوید که دستیار هوش مصنوعی آن کار 700 نفر را انجام می دهد. این شرکت 2 سال پیش همین تعداد کارمند را اخراج کرد.

Klarna در ماه فوریه ادعا کرد که دستیار هوش مصنوعی آن معادل 700 کارمند تمام وقت و خدمات مشتری انسانی کار کرده است. دستیار هوش مصنوعی سوالات مشتریان را در مقایسه با میانگین مکالمه 11 دقیقه ای قبلی که با عوامل انسانی نیاز داشت به دو دقیقه کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید