طراحی دکوراسیون مطب و کلینیک زیبایی با آرکسان

اگر در آینده فرد قصد مراجعه به یک کلینیک زیبایی را داشته باشد،قطعا شما از اولین گزینه هایی هستید که به ذهن او خواهد رسید. سازه کلینیک نیز به همین ترتیب با ارتفاع کم طراحی شده است تا با ساختمانهای کوتاه و کوچک موجود در نوک هماهنگی داشته باشد. تجهیزات هوشمند نورپردازی امروزه وجود دارد که با تغییر ساعات روز کار میکنند. یک روش مشابه نیز برای جلب اعتماد و ایجاد ارتباطات بهتر وجود دارد که نمایش یک تابلو اعلانات تشکیل شده از عکس ها، کارت های تعطیلات، متون سپاسگزاری بیماران و این گونه موارد است. رندرها نشان میدهند که طراحی کلینیک از دو حجم مستطیلی صلب تشکیل شده است و طراحی نمای کلینیک به صورت سوراخسوراخ و به رنگ زرد انجام شده است. محیط داخلی کلینیک دندانپزشکی تشکیل شده از رنگ هایی باید باشد که فضایی آرامش بخش را برای بیمار ایجاد کند.همانطور که می دانید محیط کلینیک ها باید کاملا بهداشتی و استریل شده باشد تا بیمار از لحاظ بهداشتی احساس خوبی داشته باشد. کانسپت اصلی ما در این پروژه کنترل دید مراجعین و ایجاد یک فضای جذاب و دعوتکننده به بخش درمان است که به خلق این جعبۀ چوبی منتهی شد و سایر فضاها را حول آن شکل دادیم.

معمولا ارتفاع میز ها را در این سبک کوتاه در نظر می گیرند و مبل هایی هم که در این طراحی به کار برده می شود، کوسن هایش باید از همان رنگ، اما با طرح های هندسی متفاوتی باشند. برای حفظ تناسبات این جعبۀ چوبی به ارتفاع کوتاهتری نیاز داشتیم. از جمله مهم ترین و موثر ترین عوامل در طراحی داخلی اتاق مشاوره دقت و توجه در رنگ های مورد استفاده است، زیرا هر رنگی قادر است، اثرات متفاوتی بر روی مراجعه کننده اعمال نماید و به همین خاطر بایستی رنگ هایی را انتخاب نمود که دارای ترکیب خوبی می باشند. این تم رنگی با استفاده از سایههای رنگ موجود در طبیعت به وجود میآید و استفاده از آنها در ترکیب با متریالهای طبیعی و از همین جنس، مانند چوب و چرم، میتواند تاثیر بسزایی در راحتی فضا و در نتیجه انتقال حس صمیمیت به افراد داشته باشد. شما حتی میتوانید آکواریومی با ماهی هاي مختلف در مقابل یونیت خود تدارك ببینید. اندازه مطب دندان پزشکی باید در حدی باید که حداقل ۲ یونیت دندان پزشکی را در خود جای دهد.

برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی می توانید از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان متخصص در زمینه طراحی استفاده کنید . نیاز شما را در مطب دندانپزشکی و پزشکی ویا کلینیک دندانپزشکی تامین کند و راحت تر بتوانید به پلان و طراحی ایده آل مطب خود نزدیک شوید. از دیگر ایده های کلیدی برای طراحی داخلی مطب دیگر برای تزیین و دکوراسیون مطب پزشک یا اتاق انتظار ، انتخاب آثار هنری یا چیدمانی است که انعکاسی از علایق، سرگرمیها و روحیات پزشک باشد. بنابراین ایده های منحصر به فردی که می توان برای طراحی مطب و کلینیک با آرکسان روانشناسی به کار برد، همواره با مشاوره روانشناسان و طراحان داخلی مطرح می شود.

توجه داشته باشید که محل انتظار و میز پذیرش اولین مکانی است که کودکان در هنگام مراجعه به مطب پزشک با آن مواجه می شوند بنابراین بهتر است در این مکان ها از المان ها و رنگ و چیدمانی مناسب استفاده شود تا کودک جذب دکوراسیون شود. استفاده از این رنگ در حمام از قدیم مرسوم بوده و میتونم بهتون قول بدم که پشیمون نمیشین. آز آنجایی که مطب دندانپزشکی محیطی بهداشتی ست و مستقیما با سلامت انسانها در ارتباط است باید سعی کنیم محیط را بسیار تمیز و عاری از هر نوع میکروب نگه داریم و از دکوراسیونی استفاده کنیم که حس تمیزی و بهداشت را در نطر بیمار افزایش دهد. حتی اگر بخواهند از دیواره ها استفاده کنند، معمولا سعی می کنند از دیوراه های نیمه استفاده کنند.

کاملاً مطابق با دیگر مراکز درمانی و بیمارستانهای موجود در این منطقه که به طور سنتی با این رنگ نقاشی شدهاند. این آرامش قبل از درمان باید برای بیمار وجود داشته باشد که بیمار به آرامش رسیده و برترس خود غلبه کند.برای داشتن این طراحی و دیزاین مطلوب، مدرن از طراحانی استفاده کرده که فضای داخل کلینیک را به بهترین شکل برای شما بیماران عزیز فراهم کند که شما در آرامش تمام به درمان خود بپردازید. رنگی است که انسان ها با آن به راحتی ارتباط برقرار می کنند.از آنجایی که طراحی رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی باعث کارآمد شدن فضا می شود.رنگ آبی در دکوراسیون داخلی به منظور گشودگی فضا به کاربرده می شود.طبق تحقیقات انجام شده رنگ آبی برای کاهش حساسیت به درد مورد استفاده قرار می گیرد. فضای درمانی کلینیک، بهداشتی واستریل شده است تا بیمار با آسودگی به درمان خود ادامه دهد. برای ایجاد ارتباط میان دو فضای درمان و انتظار به جای استفاده از یک درب معمولی که در صورت باز و بسته شدن مراجعین فضای درمان را میبینند، یک باکس چوبی در وسط دیوار قرار دادیم.

بنابراین فضای یک مطب و یا درمانگاه هم برای بیماران و هم برای پرسنل و پزشکان بسیار مهم و تاثیر گذار است . به گزارش گروه سلامت برنا، دکتر مریم رسولیان در استانه برگزاری سیوپنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران به چالش روانپزشکان جوان اشاره کرد و گفت: پنلی در سیوپنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران به این موضوع اختصاص داده شده چرا که پزشکان جوان از جمله روانپزشکان، امروزه هم مانند سایر جوانان با چالشهای جدی حرفهای مواجه هستند. طبقه همکف کلینیک با پانلهای شیشهای بزرگ در نما پوشانده خواهد شد تا بیشترین ارتباط بصری ممکن با مناظر اطراف و یخهای قطبی در طراحی داخلی کلینیک برقرار شود.

استفاده از رنگ های گرم همچون قرمز و یا رنگ هایی همچون مشکی، می تواند سبب تشدید درد بیماران و کلافگی و به هم ریختگی آن ها شود. استفاده از علائم و نشانههای گرافیکی استاندارد به همراه رنگ، نورپردازی و مبلمان مناسب فضاها به افراد کمک میکند که به راحتی محل مورد نظر خود را پیدا کنند. برای اینکه بتوانید حس بهتری به مراجعین خود بدهید. اینجا مکانی است که بیماران بیشتر وقت خود را در انتظار نوبت می گذرانند ، بنابراین بیماران باید احساس راحتی کنند. بنابراین این پروژه تبدیل و تغییر کاربری یک واحد آپارتمان مسکونی می باشد که در طبقه همکف یک ساختمان قرار گرفته بود و صاحبان جدید آن که دندانپزشک بودند، از معماران خواستند تا محیطی مدرن و به طور همزمان متناسب با عملکرد جدیدش که یک مطب دندانپزشکی بود، دوباره طراحی کنند.

آنها شرکت معماری White Arkitekter را برای خلق فضایی برگزیدند که تعادل کامل بین محیطی آرام، شفابخش و قابل اعتماد را برقرار میکند. همه ما تجربه گذراندن ساعتهای طولانی در اتاق معاینه آن هم درحالیکه تمام مدت نگاهمان به سقفی سرد و خالی از تزیینات بوده است را داشتهایم. این دیوار فضا را به دو بخش اصلی تقسیم میکند: فضای انتظار و فضای درمان. در این علم هر رنگی انرژی و طول موج خاص خود را دارد.زنگ آبی یک رنگ سرد است که خاصیت آرامش دهندگی فوق العاده دارد. در این قسمت از نوشتار خود با موضوع نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی به بیان نکته هایی در زمینه راه های مختلف پیدا کردن یک طراح داخلی خوب خواهیم پرداخت.

در نظر گرفتن مبلمان راحت و زیبا، نورپردازی اصولی و استفاده از اکسسوریهای دکوراتیو از ایدههایی است که میتوانیم به وسیلهی آنها حس و حال بودن در محیط خانه را به افراد منتقل کنیم. گروه معماری آرکا با سال ها تجربه در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی هر نوع سبک مورد پسند را به بهترین نحو اجرا و پیاده سازی می نماید. در کنار حضور نور طبیعی در طراحی داخلی، نورپردازی مصنوعی وجود دارد که نیز متناسب با نیاز فضا به چندین روش می تواند صورت پذیرد. اما اگر امکان استفاده از نور طبیعی وجود ندارد، شما میتوانید با استفاده از هلوژن ها و لوستر های مناسب، نورپردازی مطب زنان و زایمان را کاملاً حرفه ای انجام دهید.

برای رسیدن به این هدف، شروع کار طراحی باید با یک کانسپت اصلی باشد و سایر طرح تحت أاثیر آن قیمت طراحی داخلی مطب قرار بگیرد. وجود نور به اندازه کافی بسیار ضروری است.یکی از مهم ترین قسمت های طراحی مراکز دندانپزشکی جداکردن فضا درمانی با فضای انتظارات به وسیله یک راهرو یا در قابل انجام می باشد. اصول و عناصر مهمی در طراحی یک مطب دندانپزشکی وجود دارد . شرکت نبض هوشمند سلامت، با تولید ابزارها و گجت های هوشمند حوزه سلامت و ارائه خدمات نرم افزاری در تلاش است تا از یک سو در کنار پزشکان و از سوی دیگر در کنار تمامی افرادی که به سلامت جسمانی خود و عزیزانشان بها می دهند، قرار گیرد. دکوراسیون داخلی در این قسمت باید به گونهای باشد که افراد بدون برخورد با پنجره پذیرش ، مبلمان و سایر افراد حاضر در آن اتاق منتظر رسیدن نوبت خود باشند . نورپردازی مناسب فضا علاوه بر آسایش بیماران به کاهش خطاهای پزشکی و افزایش بهرهوری پرسنل درمان نیز کمک میکند. اینکه نورپردازی به چه حد و چگونه باشد کاملا مطابق اصول و با نظر کارفرما تعیین میشود.

دیدگاهتان را بنویسید