روندهای خرید خرده فروشی برای فصل تعطیلات 2024، جمعه سیاه
طبق دادههای فدراسیون ملی خردهفروشی و شرکت تحقیقاتی مصرفکننده Prosper Insights & Analytics، 183.4 میلیون نفر در ایالات متحده از روز شکرگزاری تا دوشنبه سایبری خرید خواهند کرد (در فروشگاه و آنلاین). در همین حال، انتظار میرود که جمعه سیاه تنها 131.7 میلیون خریدار داشته باشد.
اما مصرف کنندگان کجا، چگونه و چرا پول نقد خود را خرج می کنند؟ نظرسنجی خرده فروشی تعطیلات 2024 Shopify روندهای فصل تعطیلات را با بررسی پاسخ های 2000 مصرف کننده در ایالات متحده و 16000 دیگر در استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، اسپانیا و بریتانیا بررسی کرد.
در اینجا برخی از جزئیات کلیدی در مورد رفتار مصرف کننده در این فصل تعطیلات وجود دارد:
مرتبط: 5 استراتژی جمعه سیاه برای تبدیل مرورگرهای تعطیلات به خریداران فوری
چشم انداز جمعه سیاه چیست؟
در نظرسنجی Shopify، جوانان (25 تا 34) گزارش دادند که هزینههای جمعه سیاه خود را افزایش خواهند داد، به طوری که 28٪ در نظر دارند امسال بیشتر هزینه کنند و 55٪ قصد دارند خرید خود را تا پایان نوامبر به پایان برسانند.
برای کسانی که در جمعه سیاه خرید نمیکنند، 65 درصد گزارش کردهاند که بیشتر خریدهای تعطیلات خود را بین اکتبر تا دسامبر انجام میدهند، در حالی که 23 درصد از آنها برای تعطیلات در ژوئن شروع به خرید کردهاند.
مرتبط: خریداران در شنبه سال گذشته 17 میلیارد دلار برای مشاغل کوچک خرج کردند. این کارشناس میگوید هنوز دیر نیست تا آن را به روزی بزرگ برای شما در این آخر هفته تبدیل کنید.
آنچه خریداران به آن اهمیت می دهند
یک روند قابل توجه شامل ارزش “ارسال رایگان” برای خریداران بود. بر اساس این گزارش، اگر شرکتی “تجربه عالی مشتری” (31٪) یا “طرح های وفاداری” (20٪) را ارائه می دهد، این امتیاز بر 47٪ از مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.
مرتبط: حرکات جسورانه ای که باعث موفقیت این شرکت خانوادگی می شود
27 درصد از افراد مورد بررسی گفتند که برای شروع خرید منتظر فروش بزرگ خواهند بود و زمانی را صرف مقایسه قیمت ها در خرده فروشان مختلف می کنند.
از بین گروه سنی 35 تا 44 سال، 85 درصد گزارش دادند که ترجیحات برند مشخصی دارند. خریداران جوان 18 تا 24 ساله بیشتر تحت تأثیر توصیه های رسانه های اجتماعی قرار گرفتند.
این گزارش نشان داد که خرید آگاهانه با توجه به برنامه ریزی 26 درصد از خریداران برای خرید پایدارتر در سال جاری مهم است. یک نفر از هر پنج (22٪) مورد بررسی گفت که به دنبال خرید از برندهای مستقل است.
این گزارش نشان داد که 60 درصد از مصرفکنندگان از رویکرد «خرید ترکیبی» در تعطیلات استفاده میکنند و اقلام کوچک را به صورت آنلاین و بزرگتر را در فروشگاه خریداری میکنند. همچنین در میان خریداران جوان “تغییر به سمت کشف محصول در فروشگاه” وجود داشت. خرید و توصیه ها در رسانه های اجتماعی همچنان پرطرفدار بود – 55٪ از خریداران مورد بررسی گزارش دادند که در اینستاگرام و TikTok فعال هستند.
مرتبط: به گفته دیموند جان، کارآفرینی با ارزش 350 میلیون دلار، این مهمترین بخش شروع یک تجارت است.
https://www.entrepreneur.com/business-news/retail-shopping-trends-for-2024-holiday-season-black-friday/483501