اگر از شبکه اجتماعی پولی در اینستاگرام استفاده نمی کنید، رایگان است. با این حال، اگر این کار را انجام دهید، رایگان نیست، اما هزینه ها نسبتا کم است.
آیا می توانم بدون وب سایت در اینستاگرام آثار هنری بفروشم؟
💡 Combin Scheduler در اینجا نیز مفید است. این ابزار رایگان برنامهریزی اینستاگرام تضمین میکند که محتوای شما تا لحظهای که برنامهریزی کردهاید در اینستاگرام ظاهر میشود. پستهای فید، داستانها و بازپستها بهطور خودکار در روز و ساعتی که انتخاب کردهاید پست میشوند، بدون اینکه شما را با یادآوریهای آزاردهنده برای پست دستی محتوا آزار دهند.
آثار هنری خود را در صفحات اختصاصی منتشر کنید
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، به حساب کسبوکار یا Creator در اینستاگرام بروید. با حساب حرفه ای، می توانید یک فروشگاه اینستاگرام راه اندازی کنید، به تجزیه و تحلیل اینستاگرام دسترسی داشته باشید و پست های خود را تبلیغ کنید. برای جابجایی از یک حساب شخصی به کسب و کار، تنظیمات -> تنظیمات و حریم خصوصی -> برای حرفه ای ها: ابزارها و کنترل های ایجادکننده -> تغییر نوع حساب -> تغییر به حساب تجاری را باز کنید. سپس یک دسته مانند “هنرمند” را انتخاب کنید.
بستر پرداخت را انتخاب کنید
تعداد زیادی اکانت اینستاگرام با فالوورهای زیاد وجود دارد که هنر دیگران را بازنشر می کنند، مانند @young_artists_help، و صاحب پست اصلی را تگ می کنند. گاهی اوقات، چنین صفحاتی محتوا را در ازای پول بازنشر می کنند، در حالی که هر از گاهی حتی ممکن است با شما تماس بگیرند و از شما بخواهند که پست خود را در صفحه آنها ارسال کنید.
اساساً، دو راه برای فروش چیزها در اینستاگرام، آثار هنری یا چیزهای دیگر وجود دارد: با خرید اینستاگرام از طریق ویژگی فروشگاه یا با ارسال مشتری به یک فروشگاه آنلاین خارجی (یا حتی به اشتراک گذاری یک پیوند برای پرداخت در DM). راه اندازی فروشگاه اینستاگرام تجربه فروش شما را ساده می کند و فرآیند خرید را برای خریدار واضح تر می کند.
در این قطعه، ما به محتوا توجه زیادی نخواهیم کرد، زیرا معتقدیم شما بهتر می دانید چگونه آثار هنری خود را به درستی ارائه دهید. با این حال، آنچه هنرمندان و برندها اغلب دست کم می گیرند محتوای ویدیویی است. هنگامی که اینستاگرام Reels را عرضه کرد، برای جلب نظر مخاطبان TikTok، محتوای ویدیویی را به عکس ترجیح داد. نمایههای اینستاگرامی که حلقهها را به اشتراک میگذارند، دسترسی بالاتری پیدا میکنند، از نمایه بازدید میکنند، و حلقههای خود را در توصیههایی در صفحه کاوش و برگه حلقهها قرار میدهند.
💡 اگر نمی دانید چگونه هنر خود را در Reels به نمایش بگذارید، در اینجا چند ایده وجود دارد:
- روند ایجاد یک اثر هنری را نشان دهید.
- تکههایی از طراحی، نقاشی یا مجسمهسازی را نشان دهید و بینشهایی درباره الهام و تکنیکهای خود ارائه دهید.
- مجموعهای از عکسها یا ویدیوها را نمایش دهید که دگرگونی آثار هنری شما را نشان میدهد. با یک بوم خالی یا مواد خام شروع کنید و تا شاهکار نهایی پیش بروید.
- ایجاد یک قطعه را در یک ویدیوی تایم لپس کوتاه متراکم کنید. هر مرحله، از طرح اولیه تا کارهای نهایی را ثبت کنید، و به بینندگان این امکان را میدهید تا شاهد زنده شدن هنر شما در چند ثانیه باشند.
- مجموعه ای از آثار هنری خود را به ترتیب زمانی به اشتراک بگذارید، از اولین آثار خود شروع کنید و تا آخرین کار خود ادامه دهید. تغییرات سبک، موضوع و مهارت های خود را در طول زمان برجسته کنید.
- با متحرک سازی آثار هنری خود آزمایش کنید. با استفاده از تکنیک های دیجیتال یا انیمیشن های استاپ موشن به تصاویر ثابت جان ببخشید. این صفحه نمایش پویا بینندگان را مجذوب خود می کند و تطبیق پذیری شما را به نمایش می گذارد.
- مشارکت خود را در چالش ها یا همکاری های هنری مختلف مستند کنید.
- نکات و ترفندهای مفیدی را برای هنرمندان دیگر ارائه دهید. آموزش های کوتاهی ایجاد کنید یا تکنیک های نوآورانه ای را نشان دهید که می تواند به دیگران کمک کند مهارت های خود را افزایش دهند یا بر موانع هنری رایج غلبه کنند.
- نحوه ادغام هنر شما با اشیا یا محیط های روزمره را به نمایش بگذارید. طرح های خود را روی لباس، لوازم جانبی، دکوراسیون منزل یا حتی نقاشی های دیواری در فضای باز نمایش دهید. راه هایی را که هنر می تواند محیط اطراف ما را زیبا و غنی کند برجسته کنید.
- منابع الهام خود را به اشتراک بگذارید کلاژی از تصاویر، ویدیوها یا موسیقی بسازید که خلاقیت شما را جرقه بزند. توضیح دهید که چرا این عناصر با شما طنین انداز می شوند و چگونه بر آثار هنری شما تأثیر می گذارند.
اما صرف نظر از روشی که انتخاب می کنید، در اینجا روش هایی برای فروش آثار هنری در اینستاگرام وجود دارد.
یک حساب تجاری در اینستاگرام راه اندازی کنید
در اینجا چند ایده خاص برای همکاری اینفلوئنسرها وجود دارد که هنرمندان می توانند از آنها برای افزایش فروش آثار هنری خود در اینستاگرام استفاده کنند:
- از یک اینفلوئنسر دعوت کنید تا از استودیو یا فضای خلاقانه شما برای یک تور پشت صحنه بازدید کند. اجازه دهید فرآیند خلق هنر شما، از جمله ابزارها، تکنیک ها و فضای کاری شما را به تصویر بکشند. این تجربه همهجانبه می تواند به ایجاد ارتباط بین تأثیرگذار، مخاطبان آنها و هنر شما کمک کند و به طور بالقوه منجر به افزایش فروش شود.
- با اینفلوئنسر متخصص در دکوراسیون منزل، طراحی داخلی یا محتوای سبک زندگی همکاری کنید. از آنها بخواهید آثار هنری شما را در عکس های استایل یا تنظیمات خانه خود بگنجانند. این به دنبال کنندگان آنها اجازه می دهد تا ببینند چگونه هنر شما می تواند فضای زندگی آنها را بهبود بخشد و آنها را تشویق می کند تا خرید کنند.
- با یک اینفلوئنسر که همچنین هنرمند یا خلاق است، همکاری کنید. یک اثر هنری یا سریال مشترک با ترکیب سبک ها و تکنیک های خود بسازید. فرآیند همکاری را از طریق عکس یا فیلم، به اشتراک گذاری پیشرفت و نتایج نهایی مستند کنید. این همکاری منحصربهفرد میتواند هر دو مخاطب شما را جذب کند و منجر به افزایش فروش و فروش بالقوه شود.
- برای میزبانی یک هدیه هنری در اینستاگرام با یک اینفلوئنسر شریک شوید. از اینفلوئنسر بخواهید که با فالو کردن هر دو اکانت شما، لایک کردن پست هدیه و تگ کردن دوستان، هدایا را تبلیغ کند، فالوورهای خود را تشویق به شرکت کنند. این جایزه میتواند یکی از آثار هنری شما باشد، و در عین حال که به طور بالقوه باعث فروش جدید شود، هیجان و تعامل ایجاد میکند.
- با همکاری یک تأثیرگذار، یک نمایشگاه هنری زنده یا نمایشگاه مجازی برگزار کنید. با هم به زندگی مشترک بروید، آثار هنری خود را به نمایش بگذارید، درباره معانی یا داستانهای آنها بحث کنید و به سؤالات بینندگان پاسخ دهید. این قالب تعاملی به هر دوی مخاطبان شما اجازه می دهد تا با هنر شما درگیر شوند و ارتباطی را تقویت کنند که ممکن است منجر به فروش شود.
وقتی صحبت از فروش آثار هنری در رسانه های اجتماعی به میان می آید، پیدا کردن مکانی بهتر از اینستاگرام سخت است. اینستاگرام که برای محتوای بصری طراحی شده و توسط ابزارهای تجاری فراوانی طراحی شده است، به دارایی مناسبی برای فروش آثار هنری تبدیل می شود. موارد زیادی وجود دارد که هنرمندان مشتاق و برجسته شاهکارهای خود را در آنجا به فروش میرسانند، بنابراین حتی اگر موفق به فروش آثار هنری در جای دیگری هستید، اینستاگرام را به عنوان مکانی اضافی برای کشف در نظر بگیرید.
می توانید به مشتریان خود اجازه دهید مستقیماً در اینستاگرام چک کنند یا آنها را به فروشگاه دیگری مانند Shopify یا Etsy هدایت کنید.
اگر این کار را نکردند، خودتان با آنها تماس بگیرید و بپرسید که آیا می توانید محتوای خود را در صفحه آنها قرار دهید. چنین صفحاتی ممکن است دسترسی شما را افزایش دهند، به خصوص اگر در ابتدای سفر خود باشید.
برای ترویج هنر خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید
شما به طور خاص برای فروش آثار هنری در اینستاگرام نیازی به مجوز کسب و کار ندارید، اما ممکن است هنگام تنظیم حساب خرید اینستاگرام خود به مجوز کسب و کار نیاز داشته باشید.
آیا فروش آثار هنری در اینستاگرام رایگان است؟
نکته: اگر فروشگاه اینستاگرام را راه اندازی کرده اید، فراموش نکنید که محصولات خود را در Reels تگ کنید.
با برنامه ارسال پست خود سازگار باشید
بیایید با چند آمار قانع کننده شروع کنیم:
- اینستاگرام تا سال ۲۰۲۳ ۲.۳۵ میلیارد کاربر دارد.
- یک کاربر به طور متوسط 30 دقیقه را در اینستاگرام می گذراند.
- 73 درصد از نوجوانان آمریکایی می گویند اینستاگرام بهترین راه برای برندها برای ارتباط با آنها در مورد محصولات جدید یا تبلیغات است.
- 76 درصد از کاربران ادعا می کنند که حداقل یک بار چیزهایی را که در شبکه های اجتماعی دیده اند خریداری کرده اند.
علاوه بر این، اینستاگرام هرگز از بهبود ویژگیهای تجاری و قابلیت کشف خود، مانند پستهای قابل خرید، مشارکت با اینفلوئنسرها، تبلیغات هدفمند، صفحه کاوش و الگوریتمهای فید، و همچنین حلقهها دست نمیکشد.
نحوه فروش آثار هنری در اینستاگرام
به یاد داشته باشید که برای بهینه سازی دید و تعامل با جامعه هنری، زیرنویس ها، توضیحات و هشتگ ها را به حلقه های خود اضافه کنید.
💡ما بهترین روش های بهینه سازی پروفایل اینستاگرام را در یکی از پست های قبلی خود پوشش داده ایم! اگر می خواهید قابلیت کشف صفحه خود را با سئو اینستاگرام افزایش دهید، نگاهی بیندازید.
روی برندسازی و زیبایی شناسی خود کار کنید
اینکه صفحه شما چگونه از نظر بصری درک می شود بسیار مهم است. ظاهر پروفایل اینستاگرام به مشتریان بالقوه شما کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند آثار هنری شما را بخرند یا خیر. یک موضوع یا ایده را انتخاب کنید و در هر پست به آن بچسبید.
حتی بدون وب سایت می توانید سفارشات را مستقیماً در اینستاگرام بپذیرید. علاوه بر این، مشتریان ایالات متحده می توانند بدون خروج از اینستاگرام چک کنند، بنابراین داشتن یک وب سایت ضروری نیست. اما به خاطر راحتی مشتریان خود، یک وب سایت ایجاد کنید تا به مشتریان خود اجازه دهید تا به طور یکپارچه سفارش ایجاد کنند. داشتن یک وب سایت برای راه اندازی عملکرد خرید اینستاگرام ضروری است.