دکوراسیون داخلی مغازه

به عبارت دیگر کاری که فروشنده یک مغازه با حفظ پرستیژ و ظاهر سنگین و شیک خود قادر به انجام آن نیست، یک ویترین با طراحی درست و اصولی خود به خوبی از پس آن بر می آید. به واقع بعد از جذب مشتری از مقابل مغازه به داخل آن نوبت به نقش تاثیرگذار دکوراسیون داخلی و خود فروشنده می رسد؛ به طوری که در طراحی داخلی مغازه علاوه بر موارد ذکر شده باید به موارد مختلف دیگری نظیر محل قرارگیری کانتر فروشندگان، نصب آینه در بوتیک ها یا اتاق های پرو، هارمونی و توازن رنگ بندی اجزا، آسایش مشتری و راحتی رفت و آمد آنها و … یکی دیگر از اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه یا مغازه های تجاری، پرهیز از شلوغی و هرج و مرج بی جا در انتخاب و ترکیب بندی رنگ، نحوه نورپردازی و چیدمان محصولات داخل قفسه ها و … همچنین در مغازه باید صندلی هایی برای استراحت مشتریان قرار دهید تا مشتریان نیز بیشتر در مغازه بمانند و این صندلی ها را طوری قرار دهید تا مشتریان همچنان بتوانند کالاها را ببینند و برای خرید آنها تفکر کنند. مثلا در فصل زمستان برای فروش لباسهای زمستانی ویترین و دکوراسیون ای را طراحی کنید که با این فصل هم خوانی داشته باشد.

هر چه قدر هم که دکوراسیون و متریال های به کار برده شده در مغازه شما عالی باشد .اگر شخصی که ویترین شما را میچیندبه چیدمان صحیح کالا وارد نباشد قطعا به فروش شما لطمه زده و همین طور تمام هزینه هایی را که صرف دکوراسیون این فضا کرده اید را بر باد خواهد داد پس حواستان به زیبایی و جلوه ی بصری اجناس خود نیز باشد. دکوراسیون لوازم خانگی اگر خوب چیده شود باعث افزایش فروش و سود دهی مغازه می شود. این نما در واقع می تواند به عنوان یک معرف برای کسب و کار و محصولات شما باشد و هر چقدر جذاب تر باشد باعث می شود تا مشتری در برابر مغازه و فروشگاهتان مکث و توقف طولانی تری داشته باشد و این توقف دقیقا چیزی است که شما برای پیشبرد کسب و کاری که دارید، به آن نیازمندید, دکوراسیون داخلی مغازه زیرا افزایش فروش را در پی خواهد داشت. سبک دکوراسیون قنادی می تواند بسته به نوع شیرینی یا نان هایی که در آن برای فروش تهیه می کنید انتخاب شود. در طراحی داخلی و دکوراسیون فروشگاهی، استفاده از طرحهای جذاب و همراه با خلاقیت در دکوراسیون داخلی ساختمان و حتی دکوراسیون مغازه ها و واحدهای تجاری می تواند به جذب مشتری و افزایش تمایل آنها به وارد شدن به مغازه ها کمک زیادی کند.

الگوی حرکت در مغازه ها در ایالات متحده خلاف جهت عقربه های ساعت است، اما مطالعات PathTracker در انگلستان، استرالیا و ژاپن نشان می دهد تمایل بسیاری از مشتریان بیشتر به حرکت در جهت عقربه های ساعت است. بنابراین با توجه به اینکه اکثر مشتری ها ابتدا به سمت راست مغازه برای دیدن تمایل دارند. فضای ورودی در مجتمع های تجاری شامل دو قسمت است: ورودی سواره رو که برای دسترسی به پارکینگ طراحی میشود و ورودی پیاده که برای وارد شدن به داخل ساختمان تجاری میباشد. برای طراحی داخلی یک مغازه باید به نکات مختلفی توجه کرد. شاید تصور کنید مشتری مداری و جذب مشتری کار بسیار ساده ای است و در بسیاری از مواقع نیاز به توجه چندانی ندارد. سبک مدرن شامل چیدمان بسیار ساده و خلوت با استفاده از رنگ های سرد و روشن مانند خاکستری و سفید است. علاوه بر این، باید از فضای کم درون مغازه حداکثر استفاده را کرد تا بتواند محصولات و کالاهای بیشتری را در معرض دید قرار دهد.

آیا آن ها ویژگی های یک فروشگاه بزرگ و سلف سرویس را ترجیح می دهند یا دوست دارند همکاران شما آن ها را در سراسر فروشگاه راهنمایی کنند؟ ویلیام اس.سیمون، مدیر عامل وقت والمارت در بخش ایالات متحده در این مورد گفت مشتریان کم بودن مقدار محصولات در فروشگاه را دوست داشتند اما خرید بیشتری نمی کردند. سعی کنید تا حد امکان فضای کافی برای آزمایش محصولات در نظر بگیرید زیرا افراد دوست ندارند در جای کوچک و خفه لوازم آرایش مورد نظرشان را آزمایش کنند. اگر شما صاحب یک مغازهی کوچک هستید که در دوران تخفیفات به سر می برد، بهتر است برای بسته بندی محصولات خود یک ایدهی خلاقانه پیدا کنید. که بسته به متراژ مغازه متفاوت خواهد بود. لازم به یاد آوری است که نورپردازی ساختمان رشته ای تخصصی در علم معماری می باشد که برای هر ساختمان نوعی از نورپردازی را می طلبد. پس طراحی نما مغازه نقش یک بلندگو را برای بیان ویژگی های آن ایفا کرده و توجه مخاطب را به سوی خود جلب خواهد کرد. سبک کلاسیک نیز شامل چیدمان مغازه به صورت سنتی و نه چندان خلوت با استفاده از رنگ های گرم و صمیمی مانند قهوه ای، نسکافه ای و کرمی می باشد.

اما طبق تحقیقات و مطالعات، نحوهی صحبت کردن شما با مشتری، نحوهی قرار گرفتن کالاها و حتی نحوهی هدایت کردن مشتری به قسمت های مختلف مغازه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین انتخاب طراحی مناسب با نقشه برای مغازهی شما مهم ترین قسمت طراحی داخلی مغازه است. اما چه سبک هایی برای مغازه وجود دارد؟ قوانین متفاوتی برای اینکه هر چند وقت یک بار صفحه نمایش خود را تغییر دهید، وجود دارد. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که برای راهروهای مغازه فضای کافی در نظر بگیرید به این خاطر که تحقیقات نشان داده است که مشتریان راهروهای شلوغ و برخورد با دیگران را دوست ندارد. به عنوان مثال طراحی فروشگاه شال و روسری دارای چیدمانی متفاوت از طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی می باشد. به طور مثال در طراحی داخلی مغازه های کوچک معمولا از قفسه های باز و بلند برای چیدن و نمایش اجناس خود به مشتری استفاده می کنند. سعی کنید مسیر حرکتی مشتری را به گونه ای طراحی کنيد که محصولات شما به بیشترین حد ممکن در معرض دید مشتریان قرار گیرند.

در کل انجام دادن یه کار خاص و جالب توجه با هزینه خیلی کم هم امکان پذیره، فقط کافیه یکم ایدهپرداز باشیم و خلاقیت به خرج بدیم. یک دیوار کوچک را در مغازهتان با آینه تزیین کنید تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکور مغازه، مشتریان بتوانند از آنها استفاده کنند. اما استراتژیهای متداول تری وجود دارند که همه خرده فروشان می توانند از آنها برای بالابردن فروش خود استفاده کنند. ساخت یک مسیر پیاده مناسب برای مشتری های فروشگاه، در تشویق آنها برای گذر از داخل فروشگاه بسیار مهم و حیاتی است. این که بتوانید بهترین طراحی را برای مغازهی خود انجام دهید تا مشتری های بیشتری را به داخل دعوت کرده و به محصولات خود جذب کنید، نیازمند دقت و توجه بسیار زیادی می باشد. به عنوان مثال استفاده از عکس یک مدل با لباس ارائه شده در قفسه لباس، استفاده از لباس ها برای ایجاد تضاد رنگ با دکور مغازه، در نظر گرفتن وسیله ای برای استراحت مثل صندلی پاف و غیره.

استفاده از نورپردازی های ترکیبی و نور غیر مستقیم به فضا کمک می کند تا اجسام و دکوراسیون مغازه و واحدهای تجاری جلوه زیباتری ایجاد نمایند. از یک طرف ثابت شده است که وجود محصولات بیشتر در دکوراسیون داخلی باعث افزایش فروش می شود. آینه ها باعث افزایش اندازه فروشگاه و همینطور افزایش تعداد محصولات در ذهن مشتری خواهند شد. همچنین قرار دادن چندین مورد از هر محصول می تواند منجر به افزایش فروش شما بشود. در این خصوص باید گفت که دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه باید به گونه ای باشد که مشتریان بتوانند به راحتی در فضای مغازه تردد کرده و به هنگام توقف برای مشاهده کالایی یا محصولی خاص هیچگونه مشکلی برای او پیش نیاید. در ادامه قابل ذکر است کارشناسان نوین کابین میتوانند در خصوص طراحی و تولید دکوراسیون فروشگاه باتوجه به رزومه کاری بالایشان به خوبی به شما مشاوره بدهند.

پس از آنکه یک فرد با توجه به نما و تابلوی مغازه به سمت فروشگاهتان می آید، به دنبال اجناس مد نظر خود در ویترین مغازه می گردد. یکی از مهمترین نکات در طراحی داخلی مغازه و دکوراسیون داخلی مغازه این است که صاحب مغازه باید به جزئیات طراحی، بسیار توجه نماید؛ اینکه اجناس داخل مغازه را به گونه ای بچینید که مشتریان بیشتر جذب آن شوند و تمایل به خرید آنها بیشتر شود. طراحی مسیر حرکت مشتری در مغازه ها بستگی به طراحی کلی دکوراسیون مغازه دارد و در هر مغازه متفاوت می باشد. بعد از نمای بیرونی ساختمان و ویترین، نخستین چیزی که مشتری به هنگام ورود به مغازه با آن برخورد می کند، درب و فضای ورودی است. برای تزیین و ایجاد جذابیت در مغازه بهتر است از تابلوهایی با طرح خانه و نقشههای مختلف استفاده شود همچنین بهتر است از چند مورد گل طبیعی نیز استفاده شود زیرا گلها احساس خوشایندی به مشتری منتقل میکنند. برخی المان ها در دکور فروشگاه پوشاک در ظاهر اهمیت کمی دارند ولی احساس خیلی خوبی به مشتریان منتقل کرده و در نهایت سبب خرید می شود. امروزه نقش ویترین مغازه ها علاوه بر معرفی اجناس و نوع کاربری آنها سهم بسزایی در جلب و جذب مشتری دارند.فروشگاه های بزرگ برای داشتن ویترین جذاب تر با هم به رقابت می پردازند.هیچ چیز برای مشتریان آزاردهنده تر از ظاهر یکسان و یکنواخت مغازه ها نیست.یادتان باشد که ویترین مغازه ی شما اولین عنصر تبلیغاتیِ کار شماست که در معرض دید همگان است.

در نقطه مقابل، طراحی چند فروشگاه لباس در مرکز خرید لاله پارک از نمونه های موفق در نظر گرفتن مسیر پیاده در طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز می باشد. یا کدام سبک با نمای خارجی سایر فروشگاههای خیابان یا مرکز خرید تضاد بیشتری دارد و چشمگیرتر می شود؟ ورودی ساختمان اولین چیزی است که در یک ساختمان مشاهده می شود و بیشتر مواقع با طراحی نمای ساختمان به صورت یکپارچه طراحی می شود اما در ساختمان ها و مراکز تجاری و فروشگاه ها برای اینکه به رهگذران و خریداران نشان داده شود که ساختمان یک مجموعه تجاری برای بازدید عموم است حتماً باید برای ساختمان یک ورودی منحصر به فرد و جذاب تعریف شود تا عابران و مشتریان به سمت این مراکز کشیده شوند. بعد از اهمیت پرداختن به نمای بیرونی، نوبت به طراحی ویترین مغازه می رسد که مانند یک پل ارتباطی برای جذب مشتریان بیرون از فروشگاه به خرید محصولات و اجناس داخل آن عمل می کند.

همچنین بکارگیری نور مخفی ها در دکوراسیون داخلی فروشگاه نظیر پیرامون قفسه های تیره رنگ، بازی با سایه موانع ثابت و متحرک مانند ستون ها، قفسه ها، مشتریان و فروشندگان در حال حرکت و قابلیت کنترل نورپردازی به صورت جلوه های مختلف در لحظات متفاوت می تواند باعث زیبایی و جذابیت دو چندان فضای داخل مغازه گردد. چگونه طراحی دکوراسیون مغازه را به نقطه قوت فروشگاه خود تبدیل کنیم؟ در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص اهمیت طراحی ویترین، نما و دکوراسیون داخلی انواع مغازه و فروشگاه های تجاری برای شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم، همراه ما باشید. در صورتی که دکوراسیون ویترین برای مشتری جذاب باشد او را به بازدید از داخل مغازه ترغیب می کند. ده نکته مهم در طراحی دکور و انتخاب مدل ویترین مغازه که همه زحمات تان را به باد می دهد! پس سعی کنید در انتخاب دکور مغازه و طراحی ویترین منحصر به فرد و خاص باشید و توجهها را به خود جلب کنید. با توجه به اولویت برند، رنگ، کیفیت، جنس و غیره قرار دهید. همچنین یکی دیگر از عواملی که به زیبایی ورودی تاثیر دارد استفاده از رنگ های مناسب برای ورودی می باشد؛ که توجه به این نکات باعث می شود ذهنیت اعم از با ارزش بودن و لوکس بودن مغازه شما را در ذهن مشتریان ایجاد نماید.

طراحی دکوراسیون مغازه و فضای داخلی فروشگاه فرایندی است که پایان ندارد. این خاطرات تا پایان عمر، با نگاه کردن به عکس هایی که در آتلیه ها گرفته شده اند، یادآوری می شوند. یکی از ترفندها در طراحی مسیر حرکت مشتری این است که در پایان مسیر کالایی خاص و جذاب قرار دهید تا مشتریان برای طی کردن مسیر تشویق می شوند. برای اجرای طراحی مناسب کافی است با افراد متخصص و خبره در این زمینه مشورت کرده و نظرات مشتریان خود را جویا شوید. مژگان دانشفر یکی از طراحان و دکوراتورهای موفق کشور با ده ها پروژه موفق و فعال در زمینه آموزش، آماده خدمات رسانی و مشاوره به شما مشتریان عزیز می باشد. پس باید به این نکته توجه کرد که برای فروش بیشتر باید به طراحی مغازه دکوراسیون داخلی آن توجه زیادی داشت. در مغازه های کوچک باید به طراحی دکوراسیون مغازه کوچک توجه نماییم زیرا طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک قطعا متفاوت می باشد. پس از فراهم کردن جای مناسب و اجناس مورد نظر به مرحله چیدمان میرسیم. معمولا افراد میانسال، کودکان و آقایانی که به عنوان همراه با فرد مشتری به فروشگاه شما مراجعه می کنند، به علت پیاده روی های زیاد و مراجعه فروشگاه های مختلف در طول مسیر خسته به نظر می رسند و سعی می کند تا به نحوی مشتری اصلی را برای ترک سریع تر محل و برگشتن به خانه متقاعد کنند.

شما میتوانید با ایدههای خلاقانه و به سلیقه خودتان، دکوراسیون مغازه آرایشی کوچک خود را منحصربهفرد و یکتا کنید؛ مثلا برای چیدمان لاکها و سایر اقلام ریز فروشگاهتان، یک استند زیبا طراحی کنید. تاثیر رنگ بر دکوراسیون داخلی مغازه و حرفه ای تر شدن برندینگ آن غیر قابل انکار است و بهتر است که تا حد امکان برای طراحی داخلی مغازه از رنگی متناسب با برندتان؛ استفاده نمایید. اگر شما بیشتر از طرح های کلاسیک لباس در درون مغازه خود استفاده می کنید می توانید میزان نور مغازه را افزایش دهید و اگر هم پوشاک مورد استفاده در مغازه شما آنتیک هستند بهتر است که شدت نورپردازی مغازه متعادل باشد. جالب اینجاست در حالی که فروش Walmart در آن دوره کاهش یافته بود، رضایت مشتری های آن افزایش یافت. در طراحی کلی دکوراسیون فروشگاه ها، موارد دیگری مانند محل قرار گیری کانتر فروشندگان به طوری که به کل فروشگاه احاطه داشته باشند و مشتری ها بتوانند از کمک آن ها بهره مند شوند، نصب وسایلی که خرید را برای مشتری تسهیل کنند مانند آینه در بوتیک ها یا اتاق های پرو، توجه به توازن رنگ بندی فروشگاه، راحتی رفت و آمد برای مشتری ها و فروشندگان و مواردی از این دست بسیار مهم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید