دل از برند جدید اپل، نام تجاری جدید رایانه شخصی خود دفاع می کند
دل نامهای XPS، Latitude و Inspiron را که دهها سال است که وجود داشتهاند کنار میگذارد و در عوض اکثر رایانههای شخصی جدید خود را به سه دسته بزرگ تقسیم میکند: Dell، Dell Pro و Dell Pro Max.
دل این تغییر را روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی قبل از نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی CES که این هفته برگزار می شود، اعلام کرد. به گزارش بلومبرگ، شرکت کنندگان در جلسه فوراً اعلام کردند که سیستم نامگذاری Dell با سیستم نامگذاری اپل یکسان است. اپل از دو کلمه Pro و Pro Max برای جدا کردن آیفونهای با قیمت بالاتر و پرکاربردتر از بقیه آیفونهای ۱۱ استفاده کرده است.
گزارش شده است که یکی از حاضران پرسیده است که چرا دل “چیز اصلی را انتخاب نکرد، زیرا شما اساساً برند اپل را در اینجا دارید.”
یکی دیگر گفت که انتخابهای نامگذاری دل «بسیار شبیه به نام اپل» است. “آیا شما فقط آنها را دنبال نمی کنید؟” آنها پرسیدند.
مرتبط: دل در حال همکاری با ایلان ماسک برای ساخت ابرکامپیوتر هوش مصنوعی است
ظاهراً دل از تغییر نام تجاری خود دفاع کرد و مدیران پاسخ دادند که هیچ کس مالک کلمات “pro” یا “max” نیست و این اصطلاحات جهانی هستند.
جف کلارک، مدیر عامل دل گفت که حرکت برای تغییر نام ناشی از تحقیقات گستردهای است که «دهها هزار» نفر را شامل میشود.
جف کلارک، مدیر عامل دل. اعتبار: کورک جانسزیان/گتی ایماژ
به گفته PCWorld، دل هفت لپتاپ جدید را با نامهای Dell، Dell Pro و Dell Pro Max معرفی میکند و آنها را تا پایان فوریه عرضه میکند. Dell می گوید که خط Dell Pro Max برای حداکثر بهره وری، Dell Pro برای حرفه ای ها، و Dell برای “بازی، مدرسه و کار” است. هر دسته دارای سه زیرمجموعه دیگر است: Base، Plus و Premium.
دل میگوید که نام تجاری جدیدش «نام بسیار قابل اعتماد Dell را در جلو و در مرکز قرار میدهد» و روند خرید رایانه شخصی را ساده میکند. مایکل دل، مدیر عامل دل، در یک بیانیه مطبوعاتی، پیشنهادات جدید را یک “پرتفوی جدید و کارآمد” نامید.
دل به فروش رایانه های شخصی موجود که قبلاً در سال های قبل با نام های تجاری XPS، Inspiron و سایر برندها راه اندازی کرده است، ادامه خواهد داد. هنگامی که این مدلهای قدیمیتر متوقف شوند، با مدلهای جدیدتر با برندهای Dell، Dell Pro و Dell Pro Max جایگزین خواهند شد. فقط خط Alienware دل نام خود را پس از تغییر نام تجاری حفظ خواهد کرد.
ارزش بازار دل در زمان نگارش این مقاله 86.16 میلیارد دلار بود.
مرتبط: ظاهراً دل به کارمندان از راه دور گفته است که به دفتر بازگردند یا از شانس ترفیع خود صرف نظر کنند.
اعتبار عکس: Dell
https://www.entrepreneur.com/business-news/dell-defends-its-apple-sounding-rebrand-new-pc-brand-names/485238